Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.918
Cevap
64
Favori
261.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.michelin crossclimate almaya karar verdim ancak hiçbir yerde bulamıyorum.lastik ebatlarım 185x65x15 yardımcı olabilecek arkadaş varsa çok memnun olurum.
  • İLYAS GÜNDÜZ İ kullanıcısına yanıt
    195 65 15 daha kolay bulunuyor genelde. Konforu da olumlu etkliyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 185 in yerine 195 takılabilir mi? Aracım 2007 grande punto

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaz kış sök tak parası ve lastiğe janta verilen eziyet beni de bıktırdı.
    Hatta benim ebatı da varmış (215/65/16).
    Kışlıklarımı Ekim Kasımda satsam, Crossclimate alsam, Nisan Mayıs gibi de yazlıkları satarım.
    En azından sök tak işi biter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende caddy e aldım 4tane kışında iş görürse güzel olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başka bir TÜV testi raporu...

    http://dosya.co/jt68kig36npd/TUV_SUD_Tire_Test_2015-Report_No.71305-0379-3070-03.pdf.html

    Doküman Almanca; Energy Saver+, Vector 4 Season, Alpin 5, Cross Climate test sonuçlarına yer verilmiş. Referansa Cross Climate koyulmuş, karşılaştırmalar ona göre yapılmış.

    Kısaca anladığım; ne tam kış lastiği, ne tam yaz lastiği, ancak 4 mevsimlerin içinde her ikisine de en çok yaklaşan lastik benim diyor sanki :)
  • Almanca bilen biri ceviri ise iyi olur. Burada sadece kuru zeminde frenleme de enerji Saver+ den %5 düşük onun dişinda diğer testlerde hep birinci olmuş. Ben mi yanlış yorumluyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son durum ne şimdi bende lastik alacağım Muğla/Bodrum için burada hava taş çatlasa 3-5 derece olur.Yakıta etkisi nedir ? alanlar memnun mu ? onu alma bunu al diye bilecek var mı ?
  • tonga alp er kullanıcısına yanıt
    Kuru zemin ölçümleri yine hava 9-16 derece arasındayken yapılmış buna rağmen yazlik lastiğe göre (michelin energy saver+) bayaa kötü, 100-0 frenlemede 2 metre fark var, 30 derece üstünde bu fark daha da açılır. Ama ıslak zemin ve karlı zemin de epey başarılı.
    Yani anlaşılıyor ki yazın 25 derece üzerine çıkmayan, kışın da aşırı kar yağmayan (ülkemizde bilmiyorum böyle bir yer var mı ) yerler için bu lastik ideal. Ama yaz performansı beklentilerin altında, alanlar bunu bilip almalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forever1907

    Kuru zemin ölçümleri yine hava 9-16 derece arasındayken yapılmış buna rağmen yazlik lastiğe göre (michelin energy saver+) bayaa kötü, 100-0 frenlemede 2 metre fark var, 30 derece üstünde bu fark daha da açılır. Ama ıslak zemin ve karlı zemin de epey başarılı.
    Yani anlaşılıyor ki yazın 25 derece üzerine çıkmayan, kışın da aşırı kar yağmayan (ülkemizde bilmiyorum böyle bir yer var mı ) yerler için bu lastik ideal. Ama yaz performansı beklentilerin altında, alanlar bunu bilip almalı.

    Ab etiketi yakıt C ıslak zemin frenleme A. Normal bir yazlık lastik seviyesinde. Kuru zeminde 2m fark da son derece normal. Buna baya kötü denmez. Hatta ısındıkça fren mesafesi artar hiç denmez.
    Testi yorumlamak dışında birşey söylerseniz hem bilimsel olmaz hem de insanları yanlış yönlendirmiş olursunuz ki, herkes bu lastik işini bir sürü bütçe ayırmak zorunda. En ucuz ve en kaliteli çözüm bulmaya çalışıyor insanlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elliyedi -- 16 Haziran 2015; 10:30:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • elliyedi E kullanıcısına yanıt
    Ne yazdığımı tekrar okur musunuz? Islak zemin frenlemede kötü diye birşey söylemiş miyim? Bilakis iyi demişim. Kuru zeminde, 10 küsür derecelerde, energy saver gibi ekonomi sınıfı bir lastikle 2 metre frenleme farkı da azımsanmamalı. Alan bilip alsın dedim, aman bu lastiği almayın mı diyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forever1907 F kullanıcısına yanıt
    yanlış yazmışım kuru zemin yerine ıslak zemin yazmışım editledim. lakin cümlenin devamında ne demek istediğim ortaya çıkıyor. crossclimate'deki 2m'ye bayaa diyorsanız goodyear 4 mevsim için yorumunuzu merak ettim gerçekten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    yanlış yazmışım kuru zemin yerine ıslak zemin yazmışım editledim. lakin cümlenin devamında ne demek istediğim ortaya çıkıyor. crossclimate'deki 2m'ye bayaa diyorsanız goodyear 4 mevsim için yorumunuzu merak ettim gerçekten.


    O yerlerde zaten
    Bu tip çoklu-fonksiyon alet, cihaz, donanımların genelde kaderi böyle oluyor.
    Bi şöyle doğru dürüst sıcaklıklarda (25 derece üstü) testi çıkamadı şu lastiğin. O zaman daha doğru değerlendirilebilir. Siz almışsınız sanırım, hayırlı olsun şu ana kadar nasıl gözlemleriniz?




  • Lastiğin güvenlik ölçütlerinde benim için en önemli kavramların başında ıslak zeminde frenleme ve viraj performansı gelir çünkü bu konulardan ötürü en cok kaza yapılır özellikle performanslı sürüç yapanlar için. buda crosclimate de çok iyi seviyede bence.
  • Forever1907 F kullanıcısına yanıt
    25 derece üstü diye bir test var mı?
    testler belirli kriterlerde yapılır ve ona göre puan verilir. her koşulda ağır testler yapılmıyor. o yüzden benim için AB etiketi önemli bir referans.

    evet ben aldım şu anda kullanıyorum. araçtan çıkardığım lastikler michelin pilot primacy 3 2011 üretim yılı ve diş derinliği 6mm olmasına rağmen sertleştiği için ani frenlerde veya virajlarda tutunamıyordu, şimdi o lastikle kıyaslamam doğru olmaz ama eğer kıyaslamak gerekirse konfor olarak daha iyi ve frenlemesi ve yol tutuşu çok daha iyi.
    kışın bir alpin5 gibi davranmasını beklemiyorum. uzun yola çıkmadığım için tek isteğim kar bastırdığında eve kadar gideyim yeter. kışlık lastikte de diş yapısından ziyade hamurun daha çok iş göreceğini düşünerekten bu lastiğin bana fazlasıyla yeteceğini tahmin ediyorum. ama mart ayı gelmeden kesin birşey diyemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forever1907

    Ne yazdığımı tekrar okur musunuz? Islak zemin frenlemede kötü diye birşey söylemiş miyim? Bilakis iyi demişim. Kuru zeminde, 10 küsür derecelerde, energy saver gibi ekonomi sınıfı bir lastikle 2 metre frenleme farkı da azımsanmamalı. Alan bilip alsın dedim, aman bu lastiği almayın mı diyorum.

    bence gayet yeterli ve farksız görünüyor.
     ''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği ''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği




  • airport34 kullanıcısına yanıt
    Umarım öyle olur, o zaman bu lastik çok başarılı bir seçim olur (özellikle İstanbul için). Ancak herşey EU etiket sisteminden ibaret değil, bu sistem lastik hakkında sadece genel bilgi veren bir sınıflandırma biçimi. Zamanla yapılacak bağımsız kuruluş testleri bize daha çok fikir verecektir.
  • elliyedi E kullanıcısına yanıt
    Keşke imzanızdaki gibi davranabilseniz.
    Benim de tam olarak söylemek istediğim testlerin yapıldığı kriterler.
    Sanırım ingilizceniz var, şunu inceleyin lütfen:
    http://ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/tyre10062014/discussion_document.pdf

    Özellikle 13.sayfaya dikkat. 10 derecede referans yaz lastiğinin 100-0 km durma mesafesi 38m, kış lastiğinin 51m, 4 mevsim lastiğin 49m iken 20-25 derece arası bu değerler 38-56-52 şeklinde.
    Neyse lastikleriniz tekrardan hayırlı olsun, rahat-güvenli sürüşler dilerim.
  • marmara ve karadenizin kıyı kesmi için ideal lastik al kullan kafan rahat olsun ,ses değeri güzelmiş . klasik yumuşak hamuru bizim yollara göre değil bunuda göz ardı etmeyin . yazın asfalt sıcaklığı ege ve güneyde 40+ üstüne çok rahat çıkıyor o taraflarda kullancak varsa fren mesafesine dikkat etsinler .
  • Forever1907 F kullanıcısına yanıt
    lastik testleri gelmeye devam edecektir, kullanıcı yorumları da ülkemiz şartlarındaki testleri gösterecektir diye düşünüyorum, ben olumlu olumsuz ne yaşadıysam yazmaya devam edeceğim.
    size de rahat ve güvenli sürüşler.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.