Şimdi Ara

Microsoft Flight Simulator X İniş, ILS, GPS... [Yardım Bekleniyor] (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
7
Favori
24.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Hocam pervane motorlu uçaklar arasında en sevdiğim uçak Baron. Hem çok kolay tepki veriyor, yormuyor. Hem de tasarım olarak çok hoşuma gidiyor.
    Peki bir sorum olacak; manuel yaklaşma ile pisti ortalarken ILS gibi santimetrik ortalama yapmak oldukça zor. Tabi ki pisti ne kadar ortalarsak o kadar iyi ama, orta çizginin sağında ya da solunda kalarak insek bile bunu başarılı bir iniş sayabilir miyiz?
    Teşekkür ederim.

    Baron'un en güzel yanı çift motorlu olması. Hem azami irtifa hem de güvenlik açılarından bir Cessna'dan çok daha üstün bir uçak. Ancak 2 motor daha fazla ağırlık demek. Bu da Cessna gibi esnek olamaması anlamına gelir. Özel modifiyeli Cessna'lar 50 metrelik pistlere inebilirken bir Baron'a istediğin modifiyeyi yap yine de daha uzun bir pist isteyecektir ağırlık farkından dolayı. Cessna 11.000ft'de ancak 10 derece burun yukarı vererek havada kalabilirken Baron'a 30.000'i zorlamadan gösterdim ki daha da yükselecek gibiydi bıraksam. Yani "duruma göre" demek lazım. Cessna iyi bir eğitim ve hobi uçağı, çoğu bushflight uygulaması için de ideal ama faydaları burada son buluyor korkarım. Bundan sonra Baron gibi daha güçlü uçaklara geçmek gerekiyor.

    Aslında manuel yaklaşmada pisti hizalamak hiç zor değildir. Yalnız klavye ile bu işler epey zor ben de farkettim, mutlaka ucuzundan da olsa 1 joystick gerekiyor. Piste sağ salim indiğin, uçağa ve yolculara hiçbir zarar gelmemiş her iniş başarılı sayılabilir ancak güvenli olduğu söylenemez. Pist kenarında piste çıkmayı bekleyen uçaklar olabilir ve çizgiyi ortalayamamak kanatların bu uçaklara gereğinden fazla yaklaşmasına sebep olabilir. Ayrıca iniş sonrasında uçak durana kadar pist üzerinde biraz sağa sola gezinebilir (rüzgar nedeniyle) ve çok kenara indiysen tekerleklerden biri pistten çıkabilir. Kısacası ideali pisti ortalayarak inmektir.

    Pist ortalamakta zorlanıyorsan şöyle bir tavsiyede bulunabilirim: ILS'i olan bir pistte iniş çalış. Örneğin Isparta-Antalya ya da Bursa-İstanbul gibi kısa uçuşlar yapabilirsin. Kule ILS iniş verdiyse bile sen mahsus visual in ama ILS de devrede olsun. Yani VORLOC açık, GPS/NAV düğmesi NAV konumunda, NAV1 radyosuna pistin ILS frekansı girilmiş ama AP (otopilot) ve AT (Auto throttle) devre dışı. Bu durumda uçak sana yine ILS bilgilerini (localiser ve GS) bilgilerini ana uçuş ekranında gösterecek ancak uçağa müdahale etmeyecektir. Böylece ILS sisteminden tüyo alarak visual iniş yapabilirsin. Birkaç denemeden sonra el yatkınlığın artacaktır merak etme. Ayrıca cessna gibi küçük uçaklarla lokalize olmak daha kolaydır. Bunlarla daha fazla uçmalısın elin iyice alışana kadar. Bir süre sonra o kadar kolaylaşacak ki normal inişler zevk vermemeye başlayacak, Crosswind, emergency landing gibi daha komplike inişler denemek isteyeceksin. Bana guven

    Hocam birşey sormak istiyorum ben size. Şu an yaşadığım bir olaydır. Mesela ben Atatürk Havaalanına iniş yapmak istersem ils ile, altitude hold switch bir süre sonra kapanıp uçak kendisi alçalıyor hava alanına. Fakat bu gün karşıma şöyle birşey çıktı; Bursa ve Antalya hava alanına girerken altitude hold switch kapanmadı, kendim alçaltmak zorunda kaldım uçağı. Bunun sebebi benim yaptığım bir hatamı, yoksa havaalanından kaynaklanan birşey mi? Yardımcı olursanız sevinirim, iyi akşamlar.

    Not: Acemiyim

    Edit: Uçak Boeing 737

    Edit 2: Sormadım sayın. çok yanlıs seyler biliyormuşum. daha önce yazdıklarınızı okuyunca anladım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vinorosso -- 12 Eylül 2012; 0:47:10 >




  • Şu simulatorü nerden temin etcem fsx i bi indiremedm
  • torrentlere bak .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Weltmeister

    ILS işin zevkini söndürür. Mümkünse VOR yaklaşmalar denemeye çalışın. Ayrıca bir sanal havayolu şirketine de kaydolup , eğitimleri düzenli takip edip , bol bol bol bol bol bol okuyup , bol bol bol bol bol uygulayıp , sanal havacılığa adım atın. Benim eğitim gördüğüm ve ve bir sanal uçuş okulu olan Antalya VA , biçilmiş kaftandır. Orada eğitimlerimi tamamlayıp TR içinde 200 saat uçtuktan sonra mini bir sınavla Antalya VA'nın bir üst şirketi olan Istanbul VA'da uçmaya başladım.
    Eğitim eğitim diyoruz da , aslında sohbet tadında geçiyor. Öyle 45 ders 15 dk teneffüs gibi düşünmeyin. Sohbet ede ede , tartışa tartışa bir yerlere varıyoruz.
    Gerçek airbus pilotu olan bir hocamız , eğitim verdikten sonra , bu bilgilerle şuan çok rahat bir şekilde airbus uçurabilirsiniz demişti. O zaman anladım ne kadar büyük bir alem olduğunu sanal havacılığın.
    Önemli olan boeing veya airbus veya başka bir uçak değil. Bu işi en baştan öğrenip - bakın en baştan , herşeyi unutup - en son bölümde tipinizi almak daha önemlidir. Aslında emin olun bu işi öğrendiğinizde , airbus veya boeing değil , sürekli VFR uçmak isteyeceksiniz. Cessna style
    Ben buradan müsait oldukça bilgilerimi aktarmak için hazırım. Beraber konuşuruz , tartışırız , araştırırız
    Bence ilk önce havacılığın temellerinden başlayıp , bir uçak nasıl uçar , niye uçar , uçarsa ne olur gibi bilgileri öğrenin. Emin olun bunları öğrenirseniz bu işte 10 kat daha fazla zevk alırsınız.

    Hmm , sorunun cevabına gelince... Aslında anlatmak istemem ama merakta kalma diye 2-3 şey söyleyeceğim. Pek fazla boeing bilmediğim için airbustan anlatayım - aslında iniş sırasında o kadar çok şey var ki ama ILS bölümünü anlatmak yeterli şuanlık -

    - Varsa meydan için STAR ( Standard Terminal Arrival Routes , namı diğer Standart Terminal Varış Prosedürleri ) uygulaması yapılıp , meydanın chartlarında belirtilen IAF ( Initial Approach Fix , namı diğer İlk Yaklaşma Noktası ) noktasına gelinir. Eğer RNAV ( Area Navigation ) uygulanacaksa tabii IAF noktası RNAV'ın son noktasının çok uzağında kalacağından , sağdan veya soldan dönülüp IAF noktasına doğru devam edilir.
    - Bu sırada tabii uçağa bilgiler girilmiş , QNH değerleri set edilmiş ve meydana 20 mil kalmıştır , uçağın uçuş bilgisayarından , yaklaşmaya başladığımızı ona göre hızını ayarlamasını bilmesini isteriz.
    -ILS course'u chartta belirtilmiştir , bu kontrol edilir. ILS frekansı da uçuş bilgisayarına set edilir.
    - İdeal olan ILS hattının 30 derece sağ veya solunda kalmaktır , ideal diyorum isterseniz 70 derece sağınızda da kalabilir , ama sizin için rahat olmaz.
    - Airbus uçaklarda ATC , rüzgarı ve iniş iznini verdikten sonra APPR tuşuna basılır ve Go Around ( pas geçme ) irtifası set edilir.
    - Bu arada ILS DME ( yani meydana olan uzaklık gibi düşünülebilir ama böyle de olmayabilir. ) ' de 17 nm görülür ve FLAPS 1 set edilir. Ardında AUTO BRAKE MED seçilir ( yağmurlu havalarda LO )
    - Uçak FLAP 1 'i algıladıktan sonra hızını F speed'e düşürecektir. 12 nm ILS DME'de FLAPS 2 set edilir.
    - Flapların 2 pozisyonunda olduğunu gördükten sonra iniş takımı koyulur , three green görülür , ve FLAPS 3 hemen set edilir , flaplar 3 pozisyonunda iken , beklemeden FLAPS FULL set edilir , beklemeden LANDING CHECKLIST yapılır. ( Çok mu karışık oldu ne :)) )
    - Approaching minimum noktasında , ( yani pas mı geçicem yoksa inecek miyim karar noktasında ) karar verilir , ya pas geçilir , ya da inişe devam edilir.
    - Uçak 20 ft ikazını verdikten sonra RETARD ikazını verir ve palye yapılır , ve pist öpülür


    Aslında airbus , boeing pek fark edeceğini zannetmiyorum , ama araştırıp , flap prosedürleri falan bulunabilir. Ama yukarda anlattığım o kadar basit bir anlatım ki , yani bu ILS olayının %10 'u gibi düşünebilirsiniz. İşte bu kadar geniş bir alem bu sanal havacılık.
    Umarım çok karışık olmamıştır , ama yardımcı olacağımı bilmenizi isterim size bu konuda.

    Kazasız , belasız uçuşlar

    Hocam merhaba,

    Ben İstanbul'da oturuyorum ve uçak simülasyon oyunu oynamaya yeni başlayacağım. Flight Simulator X'i indirip kuracağım. Babam yıllardır bu oyunu oynar. Flight Simulator 1 - 2 vs taaa ilk başlardan başlamıştır. Belki 1990'lı yıllardan bahsediyorum. Vektör grafikli ilk hali yani... O zamanlardan beri izlerim. Aşinalığım ve denemişliğim vardır ama teknik detaylarıyla her şeyiyle sanal pilot olup uçuşlar ve görevlere katılmak istiyorum.

    Sizin bahsetmiş olduğunuz Antalya VA ve İstanbul VA adındaki okullar dikkatimi çekti. İnternette baktım ama tam olarak bir şey bulamadım. Doğru kelimeleri kullanmıyorum sanırım. Bu okuldan kastınız tam olarak nedir? Yani evden alınan bir kurs değil sanırım değil mi? Bildiğiniz dersane gibi bir yere gidip kurs alıyorsunuz sanırım.

    Ben de mi böyle bir başlangıç yapmalıyım acaba diye düşündüm. Ayrıca İstanbul'da nasıl yapabilirim bilmiyorum. Ya da sanal kurslarla mı ilerlemeliyim bilemedim. Bu konuda beni birkaç tavsiye ve doğru linkler ile yönlendirebilirseniz araştırmak istiyorum.

    Şimdiden çok teşekkürler.




  • Arkadaşlar serbest uçuş bölümünde gps e direk rota girmem için napmam lazım yani gps te koordinatları girip way point,rota oluşturabileceğim bir yer olmalı diye düşünüyorum bu işlemleri ve clearence i gps ten direk oyundan çıkmadan oluşturabiliyorumuyum?
  • hocam selamlar öncelikle vermiş olduğunuz bilgiler çok işime yaradı çok teşekkür ederim. Bir sıkıntım var ben bu oyunu 1 kere kurdum oynadım oynadım sonra sildim. şimdi yeniden yükledim ve başlangıç ekranında free flight tan uçağımı seçip okey dediğim zaman fly now üzerindeki uçak görüntü yeri siyah. oyuna girebiliyorum fakat sürekli arka planda uyarı sesleri alıyorum (resimde görüldüğü gibi). kamera değiştirirken sürekli loading kutusunu görüyorum bunun çözümünü ara ara bulamadım bana bu konuda yardımcı olabilirseniz minnettar kalırım.

    Bu arada bu problemi yazdım ama yeri burasımı bilmiyorum. Eğer değilse cahilliğime verin lütfen.

     Microsoft Flight Simulator X İniş, ILS, GPS... [Yardım Bekleniyor]




  • arkadaşlar yokmudur bu soruna bir çözüm :/
  • Ils ile inmek bence oyunu otomatikleştiriyor. Sanal havacılığa henüz başlamadım ama başlamak çok istiyorum. Biraz çekingenim, ondan kendim de cesaret bulamıyorum.
  • Benim tavsiyem PMDG satın alın veya kürekli indirin kurun ilk başta uçağı bir tanıyın daha sonra genel bilgileri öğrendikten sonra direk fmc programlama öğrenin ve uçuşa geçin derim..
  • Arkadaşlar yeni başlayanlar için ilk yapılacak şey: "oyun" kelimesini dağarcığınızdan çıkarın, fsx bir oyun değil simulatördür.
  • Takip
  • http://forum.donanimhaber.com/m_91274559/f_//tm.htm#91274559


    arkadaşlar yardım lütfenn ! !! ! ! ! ! ! ! ! !
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.