Çok haklısınız Türkiye garantili ürünler garantisiz gibi geliyor artık bana. PC kullanıcısı iseniz Corsair ürünlerinde uluslararası garanti veriyor. 10 yıl sonra sorgusuz sualsiz ddr3 ram yolladıklarını bilirim fabrikadan hiçbir ücret (kargo-gümrük vd.) ödetmeden. Yine de bence Microsoft gibi bir firma böyle bir durumu daha iyi yönetebilmeli. |
Microsoft Türkiye'nin garantiye gönderdiğim ürünü alıkoyması ve sonrasında imha etmesi rezaleti (5. sayfa)
-
-
Amazon tr’nin de eli kulağında apple ürünleri satmaya başladılar. Apple ürünü al 30 gün kullan iade et bunla başa çıkamayınca onlar da ahıra dönecek
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar yıllarca Xbox serisini kullanmış olarak Xbox teknik servisi hakkında şunu söylemek istiyorum. Arkadaşın durumu istisna sonuçta. Hakkını aramasında bir problem yok. Ancak bu zamana kadar en az 7-8 kez xbox kolu değişimi yapılmıştır. Hatta bir seferinde garantim bitmişti. Biteli 1-2 hafta oluyordu. Yine istisna yapılıp değişim yaptılar. Bu konuda gerçekten yardımcı oluyorlar. Xbox ın teknik servisini diğer teknik servislerle karşılaştırmayalım bile. Müşteriyi mağdur etmezler. Yine bu konuyu görünce yaşadığım deneyimi aktarmak istedim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ali222Konuyla ilgisi ne? Sizin sorunu çözdüler diye herkesin sorununu cözuyorlar anlami mi çıkaralım?
Alıntıları GösterGenel olarak herkesin memnun kaldığı firma. Evet benim sorunumu çözdüler. Evet herkesin sorununu çözüyorlar. Zaten genel olarak yorumda belirtmişler. Sizin ne anlam çıkardığınız ise pek umrumda değil açıkcası. Zaten satın alan arkadaşa ücret iadesi hakkı sunulmuş. Normal şartlarda değişim çıkan ürün eğer satıcının elinde yoksa ücret iadesi sağlanır. Satıcı gidip bu ürün elimde yok vatandan alayım demez. Senin ülkendeki enflasyon durumu o adamı bağlamaz. Zaten normal şartlarda ücret iadesi değişime göre daha masraflı bir durum. Ücret iadesi çıkan ürün için ise iade yapılmaz. Kendim bilgisayar için ücret iadesi yaptığım zaman ıslak imzalı belgede gördüm. Yasal olarak garanti bu hakka sahip. Yani burada yasalara aykırı bir durum yok. Yani kısaca firma yasal olarak doğru şeyleri yapmış. Burada firmayı suçlamanın mantığı yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F79B393CF -- 3 Eylül 2021; 17:23:31 >
-
Alıntı
metni:Umarım ki Microsoft Türkiye’de bu işin sorumluları, savcılığa ifade için çağrıldıklarında işledikleri suçun ciddiyetinin farkına varırlar. İnsanın umudunun olması ne güzel şey...
-
quote:
Orijinalden alıntı: hazarceputanmana devam et hafız
bu konu sahibi savcılığa suç duyurusunda bulunsa kavuşturmaya yer yok çıkacak
ayrıca diğer şikayet etme hakkı 73 md. Evet mevcut ama bunu şartlara bağlayan kanunlar da var hani bakınız ceza kanunda 106
burada kişi şikayet etmeden şikayet ederim asarım keserim ben haklıyım vs kütmesi kanunen suç sdece bu kişi için değil bir başkası içinde
Alıntıları GösterBirisine "seni şikayet edeceğim" demek suç değildir. hiçbir zaman olmadı.
Kanunda böyle bir ibare yok. bunu şartlara bağlayan bir kanun da yok.
Tüketici olarak hakkınızı sonuna kadar arayın, kimse hakkınızı aradınız diye sizi suçlayamaz, gönül rahatlığıyla seni şikayet edeceğim diyebilirsiniz.
-
Dindarı zaten sıkıntılı al sana sözde elit beyaz türklerin çalıştığı yerlerdeki yaklaşım, yani neymiş ülke olarak beş para etmiyormuşuz, dünyanın en iyi şirketlerinin sadece adı buraya geliyor, çalışanlar bu ortadoğu bataklığında büyümüş olunca sonuç bu, bu tipler bu ülkeden temiz para kaldırır bir sıkıntı oldu mu nüfuslarını kullanıp işi kotarırlar ve bu ülkeye üstten bakarlar, her zaman söyledim, söylüyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tüketici hakem heyeti işi çözer
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Geçmiş olsun kardeşim. Hakkımızı sonuna kadar arayalım bu teknolojik hırsızlardan. Sıkıyorsa aynı şeyi amerikada almanyada yapsınlar görelim. Ah yasalarımız ah.. Adamlardaki özgüvene bak cesarete bak. Bişey olmaz o davadan diyenler Bi si.... tirin gidin.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Rezilliğe bak. Şu memleketin suyunda mı toprağında mı bir şey var. Ahlâk ve etik, hukuk, nizam bilen dev firmalar Türkiye'ye girince bir şeyler oluyor. Buradaki leş oğlu leş firmalara ve esnaflara dönüşüyorlar birden.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam sonuna kadar haklısınız ancak ben olsam iade ücretini kabul eder konuyu kapatırdım. Diğer türlü harcayacağınız emek ve zaman, cebinizden çıkacak miktardan daha kıymetlidir diye düşünüyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ctrlxsBirisine "seni şikayet edeceğim" demek suç değildir. hiçbir zaman olmadı.
Kanunda böyle bir ibare yok. bunu şartlara bağlayan bir kanun da yok.
Tüketici olarak hakkınızı sonuna kadar arayın, kimse hakkınızı aradınız diye sizi suçlayamaz, gönül rahatlığıyla seni şikayet edeceğim diyebilirsiniz.
Alıntıları Göster- evet tüketici hakem heyeti ve tüketici mahkemesine şikayet edeceğim demek suç değil
- ama savcılık vs ticari olmayan işlerde mesela yok malımı el koydu gasp ettin filan da suçtur hafız
- 106. Maddeye baka bilirsin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
sen yargıtay içtihati misin?
-
Bu konuda en tecrübeli ve bilgili insan Adem Helvacı'ya yazmanı öneririm...
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-F79B393CFGenel olarak herkesin memnun kaldığı firma. Evet benim sorunumu çözdüler. Evet herkesin sorununu çözüyorlar. Zaten genel olarak yorumda belirtmişler. Sizin ne anlam çıkardığınız ise pek umrumda değil açıkcası. Zaten satın alan arkadaşa ücret iadesi hakkı sunulmuş. Normal şartlarda değişim çıkan ürün eğer satıcının elinde yoksa ücret iadesi sağlanır. Satıcı gidip bu ürün elimde yok vatandan alayım demez. Senin ülkendeki enflasyon durumu o adamı bağlamaz. Zaten normal şartlarda ücret iadesi değişime göre daha masraflı bir durum. Ücret iadesi çıkan ürün için ise iade yapılmaz. Kendim bilgisayar için ücret iadesi yaptığım zaman ıslak imzalı belgede gördüm. Yasal olarak garanti bu hakka sahip. Yani burada yasalara aykırı bir durum yok. Yani kısaca firma yasal olarak doğru şeyleri yapmış. Burada firmayı suçlamanın mantığı yok.
Alıntıları GösterFirmanın avukatı olsa bu kadar savunmaz. Enflasyon niye firmayı bağlamasın? Malın fiyatı üçe katlamış, e ben malın parasını ödüyorum ya. İyi niyetliysen malın o günkü değerini verir ya da eşdeğer yeni modelini verirsin. Firma nasıl yasal olarak doğruyu yapıyor? Benim malımı bana sormadan imha edemez.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali222 -- 3 Eylül 2021; 21:28:18 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben böyle fanatiklik görmedim.
Firmanın suçu yokmuş beyler, Pek âla garantiye gönderdiğiniz ürün firma tarafından imha edilebilir. Bunda ne sakınca var ki?(!)
Mesela geçen telefon gönderdim imha etmişler(!), Buzdolabınıda etmişler, ne sakıncası var, 3 katı para ödeyip yenisini alırız(!).
1500tl ye aldığım 1660ti şuanda 5000 tl. Bozulursa ve garantiye gönderdiğimde karta çökmeye(iade yapmak bir nevi ürünün artan değerine el koymak oluyor çünkü) çalışırlarsa ortalığı birbirine katarım. Net söylüyorum.
Ücret iadesi hakkı mı?
Hak dersen seçme şansı oluyor yalnız, dayatma ve zorbalık olmasın o?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seto-Kaiba -- 3 Eylül 2021; 21:44:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Seto-KaibaBen böyle fanatiklik görmedim.
Firmanın suçu yokmuş beyler, Pek âla garantiye gönderdiğiniz ürün firma tarafından imha edilebilir. Bunda ne sakınca var ki?(!)
Mesela geçen telefon gönderdim imha etmişler(!), Buzdolabınıda etmişler, ne sakıncası var, 3 katı para ödeyip yenisini alırız(!).
1500tl ye aldığım 1660ti şuanda 5000 tl. Bozulursa ve garantiye gönderdiğimde karta çökmeye(iade yapmak bir nevi ürünün artan değerine el koymak oluyor çünkü) çalışırlarsa ortalığı birbirine katarım. Net söylüyorum.
Ücret iadesi hakkı mı?
Hak dersen seçme şansı oluyor yalnız, dayatma ve zorbalık olmasın o?
Eğer ürün ile ilgili değişim ya da iade kararı çıkarsa arızalı ürün garanti ürüne el koyuyor size yazılı belge yolluyor. İsterseniz muz verebilirim seversiniz
-
Kim kimin malına el koyuyor ne saçmalıyorsunuz siz? Kimden açık rıza alınıyor bu "el koyma" için? Sen ne dediğinin farkındamısın? Bence değilsin. Devlet mi bu firma mı?
Son söylediğin şeyi verebiliyorsan gel ver.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seto-Kaiba -- 3 Eylül 2021; 21:47:39 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ali222Firmanın avukatı olsa bu kadar savunmaz. Enflasyon niye firmayı bağlamasın? Malın fiyatı üçe katlamış, e ben malın parasını ödüyorum ya. İyi niyetliysen malın o günkü değerini verir ya da eşdeğer yeni modelini verirsin. Firma nasıl yasal olarak doğruyu yapıyor? Benim malımı bana sormadan imha edemez.
Alıntıları GösterNormalde yurt dışında alacağın sallıyorum İphone 6s 699 euro fiyatına geliyor çıktığı yıl. Sen bu ürünü 1 yıl kullansan ve iade kararı çıkarsa sana 699 euro iade yapılıyor. iphone 8 fiyatı ise 799 euro. Zaman olarak bakıcak olursan 1 yıl ürünü kullandıktan sonra üzerine 699 euro iade alıp model yükseltme şansınız var.(2 model) Fakat ülkemizde enflasyon kısa sürelerde etkilediği için 3 ay içerisinde ürünün fiyatı 3 katlanıyor. Eğer değişim ya da iade kararı çıkarsa o ürün sizin malınız olmuyor. Garanti size kağıt yolluyor. Siz isterseniz değişim, isterseniz para iadesi yaptırabiliyorsunuz. Eğer satıcının kendi elinde var ise değişim yaptırabilirsiniz. Fakat elinde yoksa para iadesi yapılır. Yani değişim istemeden önce stock duruma bakmadan değişim isterseniz stock yoksa para iadesi yapılır. THH başvurarak denk bir ürün ya da üst modeli için şikayet edebilirsiniz. O da size kalmış.
Edit Kısaca ürün iade ya da değişim kararı çıkarsa ürünü firma yasal olarak geri almış oluyor. Yani "SİZİN" ürününüz olmuyor. Size belge veriliyor. Bana yollanan belgenin o kısmını atıyorum size. Eğer bu tarz iade yapmadıysanız pek yorum yapmak doğru değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F79B393CF -- 3 Eylül 2021; 21:52:56 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-F79B393CFNormalde yurt dışında alacağın sallıyorum İphone 6s 699 euro fiyatına geliyor çıktığı yıl. Sen bu ürünü 1 yıl kullansan ve iade kararı çıkarsa sana 699 euro iade yapılıyor. iphone 8 fiyatı ise 799 euro. Zaman olarak bakıcak olursan 1 yıl ürünü kullandıktan sonra üzerine 699 euro iade alıp model yükseltme şansınız var.(2 model) Fakat ülkemizde enflasyon kısa sürelerde etkilediği için 3 ay içerisinde ürünün fiyatı 3 katlanıyor. Eğer değişim ya da iade kararı çıkarsa o ürün sizin malınız olmuyor. Garanti size kağıt yolluyor. Siz isterseniz değişim, isterseniz para iadesi yaptırabiliyorsunuz. Eğer satıcının kendi elinde var ise değişim yaptırabilirsiniz. Fakat elinde yoksa para iadesi yapılır. Yani değişim istemeden önce stock duruma bakmadan değişim isterseniz stock yoksa para iadesi yapılır. THH başvurarak denk bir ürün ya da üst modeli için şikayet edebilirsiniz. O da size kalmış.
Edit Kısaca ürün iade ya da değişim kararı çıkarsa ürünü firma yasal olarak geri almış oluyor. Yani "SİZİN" ürününüz olmuyor. Size belge veriliyor. Bana yollanan belgenin o kısmını atıyorum size. Eğer bu tarz iade yapmadıysanız pek yorum yapmak doğru değil.
Alıntıları GösterSon cümleniz ile zaten kendinizle celismişsiniz. THH denk veya üst modeli verilsin diye karar alıyorsa demek ki tüketicinin hakki var. Çünkü THH yasaya göre karar verir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X