Uçağın bugünkü uçuşundan sonra Tass haber ajansı Rusların projeye ortak olmakla ilgilendiğine dair bir haber ortaya attı.Muhtemelen kokuyu aldılar.Merak etmeyin bu ilk uçuştan sonra gelirler sıra sıra.Bu işler bir nevi paraya bakıyor dediğiniz gibi.Tabi Rusyayla ortaklık imkansız ama bir konsorsiyum kurulacaktır.Hocam benim bildiğim savaş uçağı konusunda bu ülkeler uçağın tam bir 5.nesil olabilmesi için gerekli niteliklere sahip olamadığı için zorlanıyorlar.Bunlar uçak üretmekte zorlanmıyorlar yoksa.Bundan kastımda motor.Mesela F-16 nın en büyük handikapı kullandığı motorların günümüz radar sistemlerine karşı maalesef görünürlüğünün yüksek olmasıdır.F-35 radarda o kadar düşük bir ize sahipki deyim yerindeyse bir kuş gibi gözüküyor.Radar kesit oranları diye aratırsanız F-35 le diğer uçaklar arasında ciddi fark var.Üreteceğimiz uçak belki bir F-35 olmayacak ama iradeli ve düzgün bir iş olursa F-15,Rafale veya F-16 block 70 ayarında yani 4,5 nesil olacak.Zamanla getireceğimiz güncellemelerle bir F-35 ayarında olacaktır tabi bu o kadar kısa sürede olmayacaktır. |
Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı (11. sayfa)
-
-
Seçim zamanı geldi yakında yine petrol de buluruz. Sonra hep birlikte hüloooğ.
-
ama bunun lastiğini yapışkanın içinde çin malı hava der gene beğenmezsiniz. sizler gibi abd gibiler olsun biz üretelim iyiki varsınız bro.
-
Bunlara yön verenler ne diyor? Kitleleri inandırmak ve peşinden sürüklemek için bir yalan söyle ve bunu sürekli tekrarla. İşte bu kitle o kitle. Kitleyebildiğin kadar kitle.
-
Ama bunlar böyle kadınlardan hoşlanıyorlar.
-
Çünkü, Ukrayna motorunun ömür/saat döngüsü askeriyemizin standartlarının altında kalmaktadır.
Biraz daha detay vereyim. Özel maksatlarla üretilen motorlar, bremze'lerde teste tabi tutulur. Motor bremze testini başarı ile tamamlarsa, gerçek saha koşullarında teste alınır. İşte Ukrayna'nın motoru bremze testinden geçememiştir.
Hülasası; motor dediğin nedir ki? Çok sayıda ülke motor yapabiliyor. Ancak testleri tamamlanıp da sertifikalandırılan motor sayısı, bir elin parmaklarını geçmiyor.
-
Bu harika işte basta sayin cumhurbaskanimiz olmak uzere butun emegi gecenlerden Allah razi olsun. Bu cok cok buyuk basari hepimizi ziyadesiyle memnun etti. Ellerine emeklerine sağlık. Bu arada 'Kamal" vs. yazarak vatanimizin kurtaricisi ve kurucusu ile aklinca dalga gectigini sananlar, emin olun umurumuzda degilsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Otto_Skorzeny -- 22 Şubat 2024; 9:51:16 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Amiiiiiiin
-
İçimizde de yunan çok doğru diyorsun
-
Periah rumuzlu üyenin dikkatinden kaçan husus; boeing ve airbus gibi dünya devi olan firmaların uçaklarında kullanılan motor parçalarının imalatı en zor olanları, TEI 'de üretilmektedir.
Yani ülkemiz bu tip özel motorların en zor üretilen parçalarını, hiç zorlanmadan ve büyük bir ustalıkla üretmektedir.
Kaan'ın motorunu yerli ve milli olarak üretmek, yalnızca zaman meselesidir.
Yerli ve milli motor olarak daha zorlusu, Gökbey'in motorunu ürettik. Motor helikoptere takıldı. Yakında seri üretime başlayacağız.
-
@serkanguzel_
TEI'nin
%50,5'lik hissesi TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.'ye,
%46,2'lik hissesi General Electric şirketine,
%3,3'lük hissesi ise Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı ve Türk Hava Kurumuna aittir.
ayrıca uçak motoru ve parçaları üretmek için TR MOTOR diye bir şirket kuruldu.
ortaklık yapısı bir kaç defa değişti. şu anda TUSAŞ şirketin %100'üne sahip mi değil mi bilmiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adolf1 -- 22 Şubat 2024; 11:7:36 > -
ABD, Rusya, Fransa'da olmayıp bizde olan şeyi unutuyorsunuz hocam;
'' İman gücü ''
-
Hazımsızlara KAAN ın giriş şekli :)
Türk Havacılık Uzay Sanayii (@TUSAS_TR) on XtwitterGünaydın! 🇹🇷✈️https://twitter.com/TUSAS_TR/status/1760546187868828127 -
adolf1,
Savunma sanayi şirketlerimizin yarıdan fazlası, Türkiye'nin elinde olduğu müddetçe, bu şirketleri istediğimiz gibi yönetiriz. İstediğimizi üretiriz. Ürettiğimiz ürünleri istediğimize satarız. İstemediğimize satmayız.
Neden yabancı ortak alındığı konusuna gelince; yabancı ortaklar kendi ülkesinde aynı iş uzmanlık alanında faaliyet gösterebilir. Dolayısıyla yabancı ortağın açacağı ayrıcalık kanallarını kullanarak, know-how yapmak kolaylaşmaktadır.
Yabancı ortaklıklar da bir diğer neden ise; yabancı ortak ülkenin şirketi, kendi arazinin koşullarına uygun silah üretilmesi için, savunma sanayi şirketlerimize ortak olmaktadır. Mesela; Katar'lı bir şirketin Altay tankı üretimine sermaye payı ile katılımından sonra, Altay tankı, yıpratıcı çöl koşullarına uygun olarak da tasarlanmaktadır. Bu amaca ulaşmak için, mühendislerimiz gerçek saha testlerini yapmak suretiyle, Katar'da Altay'ın test ve geliştirme çalışmalarını devam ettirmektedir.
-
Türk milletinin, Türk aklının, Türk ordusunun, Türk havacılığının göklere attığı çelik kanatlı imzayı gururla izliyoruz.
-
Mutlu olması yasaklanmış lanetli bir kavim gibisiniz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X