Şimdi Ara

Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
500
Cevap
4
Favori
12.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yerli uçak nasıl yapılır Özal zamanından iyi biliriz.


    Nato denen örgütü ülkesinden def eden Taliban'ın elinde 5.nesil uçak mı vardı? Zorunlu askerliği kaldırmışlar, uçak yapıyoruz diye sevinecekmişim?


    Hiç unutmam askerde bölük komutanı "bizim en büyük silahımız esas duruşumuzdur" demişti.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denn.zent -- 21 Şubat 2024; 21:9:38 >
  • Türkiye bu uçağı uçurduysa artık her şey sadece zaman meselesidir.


    5 yıl 10 yıl ne ise artık.

  • 7-Quaresma 7 kullanıcısına yanıt

    Sizleri de alacak bir enayi bulabilseler keşke


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vatana millete hayırlı olsun.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • DISTURBED kullanıcısına yanıt

    ülke tarihinin en önemli olayı rejim değişikliğiydi.

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    ya seninki ileri boyutta körlük!

    bakarlar ama görmezler in temsilcisisin!

    devlet kendi diyor teşvik verdim diye,

    hükümetin yalakçıları " olmadı öyle birşey" diyor!

    ama sorun değil! senin gibi 100lerce gördüm.

    bana da cevap yazma! bak daha önceki mesajlarda, kaan hakkında güzel bilgiler paylaşılmış. saolsunlar. bari onları okuda

    genel kültürün olsun!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tebrik ederim. emeği geçenlerden Allah razı olsun.

  • aksinaletinsan kullanıcısına yanıt

    Devletimiz tabi ki teşvik veriyor ama Baykar hakkı olmasına rağmen teşviklerden yararlanmıyor. aksini ispat eden belge paylaş bitsin bu tartışma.

  • Özellikle yunan ve rum basınında çok konuşuluyor, en çok kuduranlar onlar.


    Ukrayna zaten uçağın ilk müşterisi olacaklarını açıklamıştı ki 2028'de kendi yerli motorumuzla uçurana kadar olan parti için ukrayna ile ortak motor projesi mevcut. Ama motoru da tam yerlileştireceğiz Allah'ın izni ile. Rusya'dan ortaklık teklifi geldiği yazıyor yunan basınında ayrıca.


    Tabi uçağın havalandığını görene kadar "belki de başaramazlar" umudu vardı yunan'da falan. Ama artık o umutları söndü, çünkü bundan sonrası silah sistemleri, yazılım, kontrol bilgisayarı vs. Ne kadar planlı ve iyi bir mühendislikle çalışılırsa o kadar başarılı olacaktır. Mühendislerimize güveniyorum, aldıkları her kuruş helal olsun hatta fazlası verilsin ama onlar parayı düşünse bu kafayla yurt dışına rahatlıkla kapak atabilirlerdi.


    Zaten biz bu projeleri yapamayalım diye bu alandaki mühendislerimize çökmek için köpek gibi bekleşen batılı ülkeler var, bak adamlar terk etmiyor işte memleketi. Çalışıyorlar.


    Türkiye'de mühendis olacağıma avrupa'da çöpçü olurum diyenlere ders olsun bu insanlar. Gidip avrupalı sarhoşların kusmuklu çöpünü temizlemeye gidebilirler, hatta iyi olur bizde kurtulur işimize bakarız. Sürekli her projemize salça olmasalar daha hızlı ilerleyeceğiz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kabus2224 -- 22 Şubat 2024; 6:27:35 >




  • aksinaletinsan kullanıcısına yanıt

    Dostum bu memlekette bebek katilleri, tecavüzcüler, hırsızlar, katiller hapse tıkılıp senin - benim vergilerimle günde 3 öğün yemek yiyor.


    Keşke devlet savunma sanayi şirketlerimizi bangır bangır beslese, kuruşu kuruşuna helal ederim. Teşvikten öteye gidilmesi lazım yani.


    Baykara sürekli muhalifler tarafından saldırı olduğundan ve şu an en etkili hava araçlarımızı yapan şirketimiz olduğundan yabancı kaynaklı çok fazla itibar operasyonu çekiliyor. Bu sebeple baykar özellikle maddi destek alamamya özen gösteriyor kendi öz kaynaklarını kullanıyor.


    Ben buna üzülüyorum, ulan bütün dünyanın konuştuğu ve pek çok ülkenin satın aldığı hava aracı yapacak kapasitede şirketsin ama "biz devlet desteği almıyoruz" demek zorunda bırakılıyorsun. Bu milletin yarısına yazıklar olsun, Allah kahretsin hatta böyle değerli varlıklarımıza bu açıklamayı yapmak zorunda bırakanları. Ya arkadaş adamları bi salın üretsinler işte, derdiniz ne ya?


    Bizim muhalifiyle bilmemnesiyle bu şirketler tam destek alsın diye bangır bangır bağırmamız lazım. Salak salak şeylere vergi veriyoz biz, pkk'lı millet vekillerine yüzbinlerce lira maaş veriliyor bizim vergilerimizden. Ulan keşke bu paralar Baykara aksa, Aselsana aksa, Roketsana ve diğerlerine aksa. TSK'ya aksa.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kabus2224 -- 21 Şubat 2024; 23:13:13 >




  • Büyük bir adım,yerli motorda tökezleme olmazsa bu proje iş yapar.Sonu altay gibi olmaz inşallah

  • Güzel gelişmeler, böylesi projelerin çeşitlendirilmesi ve katma değeri yüksek olan alanlara daha çok yatırım yapılması lazım.


    Akp trollerinin nasıl koyduk gibi banal yorumları ve olayı siyasileştirmeleri ayrı bir komedi Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı 

  • Cem kullanıcısına yanıt

    Ekonomi konuların da burada gösterdikleri delikanlı ligi göremezsin 😁


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ravenol, Kaan'ın motoru üretim aşamasına girdi. Testleriyle birlikte 4 - 5 yıl içinde tamamlanacağı öngörülmektedir.


    Altay tankına gelince; Altay tankı, motorunu hazır edemediğimiz için, gecikme yaşandı. Tankı seri üretime almakta bir şey yok. Önemli olan tankın motorunu üretebilmektir.


    Türkiye'nin, kendi savunma konsepti gereği, 60 ton ve üzeri bir ağırlıkta tanka ihtiyacı var. 60 tonun üzerindeki bir silahı, arazide güçlü bir şekilde yürütebilmek için, 1500 beygir gücünde motora ihtiyaç var.


    1500 beygirlik motorun dünyada tek bir üretici var. O da Almanya... Almanya yıllardır, tank motorunu bize satmamak için oyaladı. Hala da oyalamaktadır. Biz de yerine Güney Kore'den 1000 beygirlik motor temin ettik. Altay'ın ilk üretimleri 1000 beygirlik motorla çalışacak...


    Altay tankı şu an gerçek saha testlerinde kullanılmak üzere Kara Kuvvetlerine teslim edilmiştir. Tankçı personel tarafından yaz ve kış şartlarında 2 yıl kadar test edildikten sonra, seri üretimi başlayacak. Seri üretimde kullanabileceğimiz elimizde yeteri kadar Güney motoru mevcuttur.


    İlaveten; Altay tankının şanzıman gurubu tamamen yerli üretim olup, yurtdışı tanklarda karşılaşılan dişli kırma aksaklığı gibi bir sorunu da yoktur.


    Yine ilaveten; Altay tankının 1500 beygirlik yerli ve milli üretim motoru tamamlanmış olup, sertifika ve saha testleri aşamasına gelinmiştir.


    Bir askeri silah üretiminde belirli aşamaların kat edilmesi gerekmekte olup süreç almaktadır. Süreçler tamamlanarak ilerlenmesi nedeniyle de zaman almaktadır.


    Hülasası; Altay tankının yerli olarak üretilmesinde motor temin edilememesi nedeniyle gecikme yaşanmıştır.


    Ancak, Altay tankının "yerli ve milli" olarak üretilmesinde gecikme yaşanmamıştır.


    Bilmem aradaki nüans farkını anlayabildiniz mi ?


    Yani daha açık ifadesi ile; Almanya bize tank motorunu vermedi. Biz de tank üretim işini bir yukarı aşamaya taşıyarak, "yerli ve milli" olarak üretiyoruz.


    Kavramlara ve tarihsel sürece hakim olmadan Altay tankı üzerinden zımni çekince koymak suretiyle eleştiri yapmak, "kolaycılık"tır. Günümüzde kolaycılığı ise, çağdaş görünümlü yobazlar yapmaktadır.


    Konuya hakim olmadan görüş belirtmeyelim lütfen...





  • Bugün bize şunu gösterdi biz bize bize dayatılan ayna üzerinden bakmışız kendimize yıllardır.Kendi ülkemizin potansiyelini nihayet gösterebilecek duruma geliyoruz.Takip eden var mı bilmem ama Yunanlılar ve Amcacıı Hindular kudurmuş durumda.Adamlar Shame Shame diyor yorumlarda.Hintli birisi biz dünyanın 3.büyük ekonomisiyiz ve bir uçak yapamıyoruz diyordu.Bugün sadece bir uçak uçurmadık bu ülkenin geleceği kurtarıldı belki.3.dünya savaşında kim sana nasıl mühimmat gönderecek,yedek parça gönderecek o kargaşada?Görev kontrol bilgisayarından tut alt takıma,kompozit gövdesine,radar kesit alanı düşüren özel boyalara kadar hepsini yapabileceğimizin bir göstergesi oldu.Sadece ülkece keşke halka yanlış bilgiler verilmese,prim kasılmasa.Uçak radarda görünmeyecek deniliyor yav radarda görünmeyen uçak mı var dünyada?F-35 S-400 ün 200 km dibine gelse bile başarıdır gerisi bir atışlık olay.Bu projeyi bunca zaman diliminde şu hale getirmek inanın çok büyük başarı.Hintlilerin Amca uçakları için sövüp saydıklarını görseniz anlarsınız dediğimi.Şurda yapacağınız bir küçük hata facia ve milyonlarca dolar kayıp demek.Psikolojik sıkıntıda cabası.Maalesef biz Abd değiliz.F-16nın ilk uçuşuna bakın ve uçağın geldiği son noktaya bakın ne dediğimi anlarsınız.Yunanlılar F-35 alarak artık tamamen ülkenin ipini abdye vermiştir.Bunu gören Coniler şimdi mühimmat satışı,yedek parça ayağına yunanı fena... siz anladınız :D F-35 gerçekten iyi bir uçak ama uçağın her bir uçuşta pentagon serverlarına bağlanıp onay alması çok sıkıcı.Ayrıca motordaki stealth özelliğini saklamak için üretici firmadan bir elemanın gizli bir şeyler yaptığından bahsetmişti İsmail Demir zamanında.Türkiye F-35 projesine girerek kısmen doğru kısmen yanlış yapmıştır.Bu bölgenin bakım merkezi olacaktık.Elde ettiğimiz deneyim paha biçilmez olacaktı ama hava kuvvetlerini en az 50 yıl Abdnin emrine verecektik belkide.+ lar - ler size kalmış.Masraflarda cabası...Keşke Eurofighter projesine girseydik zamanında.Daha garanti olurdu.F-35 Abdnin Nato mütefiklerini düdüklediği bir uçak.Uçağın uçuş masrafı bile kendi başına büyük dert.F-35 çok çok iyi bir uçak bakın yine yanlış anlaşılmasın..1 Yunan F-35 i 4 F-16 mızı avacslarımız,hava savunma sistemlerimiz olmadığını farzedersek aynı anda vurabilir.Ben 100 F-35 verseler 1 Kaanı değişmem o ayrı konu tabi.Bu uçak daha çok değişecek ekleye ekleye.İnşallah sonu F-16 gibi tam 50 yıldır sürekli devam eden bir program olur.Adamlar 70 lerde bu programı başlatmışlar hala devam ediyor.Nasıl bir şeyse Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı 





  • serkanguzel_ kullanıcısına yanıt
    Ukraynadan 1200bg tank motoru neden kabul edilmedi de koreden 1000bg motor talep ediyoruz ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu KAAN konusunda benim şüphelerim var açıkçası.

    İlk olarak modern bir savaş uçağı geliştirmek çok pahalı. F 35 450 milyar dolar gib inanılmaz bir rakama mal oldu. Rusya Savas ucagı yapacağım diye surekli partner aradı ve beceremedi tam olarak. Fransa Rafale'ı yapana kadar göbeği çatladı.

    Türkiye'nin savunma bütçesi oldukça mütevazi ayrıca Savas uçağı tecrübesi Ruslar dan da ABD'den de oldukça az.

    Şimdi biz bu uçağı yapacağımızı iddia ediyoruz.

    Bu uçak acaba yapıldığında teknolojik olarak rakiplerinin çok gerisinde kalacak bir uçak mı olacak.

    Yok rakipleri ile kafa kafaya gidecekse

    Bu Rusya bu Fransa neden bu kadar zorlanıyor Savas ucagı yapımında.

    Rusya'nın butce yetişrtiremediği bir projeye Türkiye gibi cep delik cepken delik bir ülke nasıl bütce yetiştirecek.

    Kısacası benim kafada birşeyler oturmuyor.

    Sonuçta dış örnekler belli, maliyet belli, yasanan sorunlar vb belli bizim uçak böyle bir ortamda nasıl olacak?

    Ya güncel modellerin gerisinde kalacak yada olmayacak bu iş aksi taktirde Türkiye'nin ne bütçesi nede uzmanlığı bu işin altından kalabilecek durumda değil.

    İşin içine Azerbaycan - Katar - Pakistan - Türkiye vb grse yani bir konsorsiyum olarak yapacak olsak anlarım ancak Türkiyede para yok abi rakiplerimize kafa kafaya gireceksen teknoloji bir savas uçağı yapabilmek için.

    Not: Ayrıca sadece Türkiye'de kullanılacak bir uçak yapmak da yine inanılmaz tuzluya gelir 5 - 10 ülke kullanacak olsa üretimi fazla olsa maliyet ciddi oranda düşer biz sadece kendimize uçak yapacaksak bu yine çok ama çok pahalıya patlar konsorsiyum yine o açıdan da önemli kullanıcı sayısı artacağı için ancak görünürde sadece Türkiye var gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 22 Şubat 2024; 2:34:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.