Şimdi Ara

Mini Cooper (R50) Tavsiye görüş öneri kullananlardan

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
6.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba sayın forum üyeleri Mini Cooper (R50) Tavsiye görüş öneri kullananlardan bilgi alabilirmiyiz.
    Kronik Arızaları
    Kullanırken cıkabilecek problem ve arızalar
    Konfor sürüş rahatlık
    Piyasası
    Alırken dikkat edilmesi gerekenler
    Parça fiyatları gibi
    Kullanımış kullnıyor alıp satmış almak isteyen arkadaşlara tavsiyeleriniz nedir.

    S olmayan düz motorlu ve 115bg olan (2001-2007) R50 modelini düşünüyorum ben



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asigenc19 -- 1 Kasım 2017; 15:40:37 >



  • up
  • Sizdemi araç bakıyorsunuz :)
  • bakıyorum da internette çok bilgi yok. buraya üye olamadım aslında yardımcı olurlar bence.

    http://www.miniclubtr.com/forums/content.php
  • 2003 model r50 kasa mini cooper sahibiyim, bilgi paylaşımı yapabilirim, saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alonecanary kullanıcısına yanıt
    Merhaba bilgi ve tecrübelerinizden faydanlanmak isteriz
  • merhabalar, aracımın artıları ve eksilerini (tabiki göreceli) paylaşmam gerekirse;

    artı olarak bu araç ile sollama esnasında askıda kalma probleminiz yok, seri bir araç , ve park sorunu kesinlikle yaşamazsınız.önemseyenler için toplumun bir kısmı tarafından çok sevilen bir araç, park halindeyken yanında ya da trafikte hareket halindeyken ona sempati ile bakan kişiler görebilirsiniz.yol tutuşu olarak 205*45*17 ve 185*65*15 lastik ölçüleriyle özellikle 17 inç jantlar ile yol tutuşu çok tatmin edici. 15 inç jantlar ile de yol tutuşunda sorun yaşamadım.

    eksileri; aracın yapısı itibariyle amortisörleri sert ve kısa mesafeli bu sebeple konfor özellikle şehir içi yok gibi, debriyajı bana biraz sert geliyor, viteside öyle, fakat bu konularda işinin ehli güvenilir bir servisle fikir alışverişinde bulunduğumda,aracın yapısal bir sertliğinin olduğunu bunun ise spor misyonu ile alakalı olduğunu ifade ettiler.aracın parçalarının pahalı oluşu ile ilgili fikir vermem gerekirse herkesin ekonomisinin ne durumda olduğunu bilmediğim için yorum yapmadan sadece benim bu zamana kadar başıma gelen bazı arıza ve sonucundaki tamir maliyetlerini paylaşmak istiyorum, sanırım fikir vericektir.

    hava filtresi 40₺

    buji 110₺ (4 adet)

    polen filtresi 70 ₺

    akü (varta , boşunu vermek kaydıyla) 220 ₺

    su soğutma radyatörü 750 ₺

    aks sol ön 600 tl

    vites halatları 1100 ₺

    bunlar sadece parça fiyatları , başkaca işlemler ile ilgili işçilik maliyetlerim ayrıdır.

    antifriz olarak castrol sf kullanıyorum.

    çin malı yan sanayi parça hiç kullanmadım , daha uygunları var biliyorum.

    aracın kadranı 240 km , deneme amaçlı bir kez 17 inç jantlarımla 240 km yi gördüm,videosuda vardır.

    merak edenler için aracın bir çok parçasında kabartmalı olarak bmw yazmaktadır.

    aracımla bir kez 90 km hızla büyükçe çoban köpeği diye bilinen boylarda bir köpeğe çarptım maalesef.

    sol far kısmından çarptım,far kırıldı kaputta bir kısım yamukluk oldu , tamponun ise plastiğinde bir çatlama oldu- bu arada aracın tamponunun içinde ayrıca çok kalın ve sağlam bir demir tamponu var-ben kaskodan yaptırdığım için 5000 tl civarı bir hasarı oldu , değişenler orjinal kaput ve orjinal far,sol çamurluk davlumbazı ve sol dodik diye bilinen camurluk üzeri plastik bir parça, bunlara internet üzerinden bakabilirsiniz fiyatları vardır.

    bu kaza ile ilgili toplam dört ayrı firmaya aracın sağlamlığı ile ilgili sorular sordum, buraya yazmayacağım bazı markalar ile ilgili ; iyiki o marka bir araç ile kaza yapmamışsın yorumları aldım.genel olarak kaportacı gözü ile aracın sağlamlığı ile ilgili iyi yorumlar aldım, bir kez ise trafikte bir brodway in arkadan yaklaşık 40 - 50 km hızla bir mini cooper R50 ile çarpışmasına şahit oldum.brodway in önü çok hasar aldı çok fazla şey yamuldu ve kırıldı, mininin ise arka tamponu biraz sarktı, araç sahibi yoluna devam etti.bu yazdığım kaza bilgileri ile ne olduysa onu yazdım, kimseyi rahatsız etmek istemem.

    almak isteyenler için bir iki bilgi paylaşıyım, bazen trafikte hiç ummadığınız bazı marka ve model araçlar size sellektör yapar eğer bu araçlar 2.0 motor hatırı sayılır bazı araçlar değilse yada kendi sınıfının mercedesi ya da bmw si değilse bazen vites düşürüp gaza basarsanız bazen ise hiç vites düşürmeden gaza bastığınızda bir daha sizin tamponunuza yanaşmazlar.bu yazdıklarım sadece yaşadıklarımdan.trafikte makas atan insanların tamponunda giden insanlardan değilim.sakin kullanıyorum. herkesin aracının markasına modeline sonsuz saygılıyım. ailemde babam 28 yıldır tofaş doğan aracına binmekte, abim 2005 nissan primera tekna modelini kullanıyor.benim aracım 2003 model mini cooper.aracım benzinlidir lpg hiç takılmamıştır.manuel viteslidir.altı aylık vergisi 76.50₺.(2017 yılın mtv si 6 aylık 133 ₺ idi)

    akla gelen sorulara elimden geldiğince cevap vermeye çalışırım.herkese , trafiğin tüm unsurlarına kazasız belasız yolculuklar diliyorum.iki adet fotoğraf yükledim, merak edenler için.

    Mini Cooper (R50) Tavsiye görüş öneri kullananlardan



    Mini Cooper (R50) Tavsiye görüş öneri kullananlardan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alonecanary

    merhabalar, aracımın artıları ve eksilerini (tabiki göreceli) paylaşmam gerekirse;

    artı olarak bu araç ile sollama esnasında askıda kalma probleminiz yok, seri bir araç , ve park sorunu kesinlikle yaşamazsınız.önemseyenler için toplumun bir kısmı tarafından çok sevilen bir araç, park halindeyken yanında ya da trafikte hareket halindeyken ona sempati ile bakan kişiler görebilirsiniz.yol tutuşu olarak 205*45*17 ve 185*65*15 lastik ölçüleriyle özellikle 17 inç jantlar ile yol tutuşu çok tatmin edici. 15 inç jantlar ile de yol tutuşunda sorun yaşamadım.

    eksileri; aracın yapısı itibariyle amortisörleri sert ve kısa mesafeli bu sebeple konfor özellikle şehir içi yok gibi, debriyajı bana biraz sert geliyor, viteside öyle, fakat bu konularda işinin ehli güvenilir bir servisle fikir alışverişinde bulunduğumda,aracın yapısal bir sertliğinin olduğunu bunun ise spor misyonu ile alakalı olduğunu ifade ettiler.aracın parçalarının pahalı oluşu ile ilgili fikir vermem gerekirse herkesin ekonomisinin ne durumda olduğunu bilmediğim için yorum yapmadan sadece benim bu zamana kadar başıma gelen bazı arıza ve sonucundaki tamir maliyetlerini paylaşmak istiyorum, sanırım fikir vericektir.

    hava filtresi 40₺

    buji 110₺ (4 adet)

    polen filtresi 70 ₺

    akü (varta , boşunu vermek kaydıyla) 220 ₺

    su soğutma radyatörü 750 ₺

    aks sol ön 600 tl

    vites halatları 1100 ₺

    bunlar sadece parça fiyatları , başkaca işlemler ile ilgili işçilik maliyetlerim ayrıdır.

    antifriz olarak castrol sf kullanıyorum.

    çin malı yan sanayi parça hiç kullanmadım , daha uygunları var biliyorum.

    aracın kadranı 240 km , deneme amaçlı bir kez 17 inç jantlarımla 240 km yi gördüm,videosuda vardır.

    merak edenler için aracın bir çok parçasında kabartmalı olarak bmw yazmaktadır.

    aracımla bir kez 90 km hızla büyükçe çoban köpeği diye bilinen boylarda bir köpeğe çarptım maalesef.

    sol far kısmından çarptım,far kırıldı kaputta bir kısım yamukluk oldu , tamponun ise plastiğinde bir çatlama oldu- bu arada aracın tamponunun içinde ayrıca çok kalın ve sağlam bir demir tamponu var-ben kaskodan yaptırdığım için 5000 tl civarı bir hasarı oldu , değişenler orjinal kaput ve orjinal far,sol çamurluk davlumbazı ve sol dodik diye bilinen camurluk üzeri plastik bir parça, bunlara internet üzerinden bakabilirsiniz fiyatları vardır.

    bu kaza ile ilgili toplam dört ayrı firmaya aracın sağlamlığı ile ilgili sorular sordum, buraya yazmayacağım bazı markalar ile ilgili ; iyiki o marka bir araç ile kaza yapmamışsın yorumları aldım.genel olarak kaportacı gözü ile aracın sağlamlığı ile ilgili iyi yorumlar aldım, bir kez ise trafikte bir brodway in arkadan yaklaşık 40 - 50 km hızla bir mini cooper R50 ile çarpışmasına şahit oldum.brodway in önü çok hasar aldı çok fazla şey yamuldu ve kırıldı, mininin ise arka tamponu biraz sarktı, araç sahibi yoluna devam etti.bu yazdığım kaza bilgileri ile ne olduysa onu yazdım, kimseyi rahatsız etmek istemem.

    almak isteyenler için bir iki bilgi paylaşıyım, bazen trafikte hiç ummadığınız bazı marka ve model araçlar size sellektör yapar eğer bu araçlar 2.0 motor hatırı sayılır bazı araçlar değilse yada kendi sınıfının mercedesi ya da bmw si değilse bazen vites düşürüp gaza basarsanız bazen ise hiç vites düşürmeden gaza bastığınızda bir daha sizin tamponunuza yanaşmazlar.bu yazdıklarım sadece yaşadıklarımdan.trafikte makas atan insanların tamponunda giden insanlardan değilim.sakin kullanıyorum. herkesin aracının markasına modeline sonsuz saygılıyım. ailemde babam 28 yıldır tofaş doğan aracına binmekte, abim 2005 nissan primera tekna modelini kullanıyor.benim aracım 2003 model mini cooper.aracım benzinlidir lpg hiç takılmamıştır.manuel viteslidir.altı aylık vergisi 76.50₺.(2017 yılın mtv si 6 aylık 133 ₺ idi)

    akla gelen sorulara elimden geldiğince cevap vermeye çalışırım.herkese , trafiğin tüm unsurlarına kazasız belasız yolculuklar diliyorum.iki adet fotoğraf yükledim, merak edenler için.

    Mini Cooper (R50) Tavsiye görüş öneri kullananlardan



    Mini Cooper (R50) Tavsiye görüş öneri kullananlardan

    Sayın @alonecanary paylaştığınız değerli bilgiler için çok teşekkürler.
    Bİr kaç sorum ve merağımı giderecek şeyler sorabilirmiyim.
    1. 2 ay önce istanbulda 3 adet miniye baktım 17" takılmış direksiyonu brodway gibi olmuş mini vardı acaba pompasımı arızalıydı direksiyonla ilgili sorun yaşanıdınızmı.
    2.Aracınız sunrooflumu onunla ilgili öneriniz düz tavanmı cam tavanlı araçmı olurdu (su alma dişli problemi vs)
    3.Normal jantlı mini alsam sonra 17" S jantı taksam direksiyon pompasında sorun yaşarmıyım.
    4. Sürdüğüm araçlarda konfor yok denecek kadar azdı ön torpidonunda düz kesim hatları arabada bunaltı beni ve boyum uzun olmasada koltuk en geride kullanırım arkadakiler rahatsız olur genelde bu aracada binince koltuğu kendime göre ayarladım diz mesafesi hiç kalmadı :( Porche cayman gibi hiç koltuksuzu olsaymış :):)
    5.Benzinle şehir içi yakıt tüketimi nedir (benzin 6 tl olmuşken ;))
    6.Alırken dikkat etmemiz bize masraf açması muhtemel yerler nedir. (Kliması calışmıyor- direksiyon pompasından ses geliyor - vs)




  • selamlar,

    aracın karakteristik olarak direksiyonu başka hidrolik araçlara göre sert, yüksek hızlarda direksiyonu sertleşen başka araçlar gibi değil , ortalama bir sertliği var, ben 17 inç janttan 15 inç jantlara geçince hissedilir bir yumuşama oldu,

    tavsiye etmem gerekirse ben 15 jant tavsiye ederim, lastik yanağı ise 60 olabilir yada 65 bu tabiki taban kesitiyle orantılı bir durum . sebebi ise ufak tefek çukurlarda bile çok hissettirmesi, evet mini s jantı ile çok hoş bir görünüm oluyor bu doğru fakat sanırım yollarımız bu denli girintili çıkıntılı oldukça tercih etmemek lazım.ben izmir çevre yolundan çeşme yönüne doğru çoğu zaman 205*45*17 olan lastik&jantlarımla yolculuk yaptım yol çok temiz asfalt çok güzel o zaman hiç rahatsız olmadım.fakat şehir içi çok yordu.

    fakat küçük bir şekilde altını çizmek istiyorum hidrolik direksiyon yinede şu an beni yormayacak yumuşaklıkta.

    aracımda sunroof yok bu sebeple yorum yapamayacağım.

    bu aracı alırken baktırılacak yerler için aklıma ilk gelenler mutlaka direksiyon pompasına (1000-1400₺ ) , direksiyon kutusuna (2000₺ civarı),sağ ve sol aks ( 600 ve 1000₺ ) , vites halatlarına mutlaka baktırın çünkü bunlar sonradan maliyet çıkarabilir. motor kısmı ile ilgili zaten % değer veren ölçüm yerleri olduğu için dışarıdan anlamak daha zor.

    benzin konusunda çok hassas ölçümler yapmadım , aslında kuruşlu bir tüketim değeri yazmak istemiyorum fakat 40 krş ile sizin kullanımınıza bağlı olarak 50krş 60 krş olabiliyor çünkü bu gaza basmakla ilgili bir durum.(benzin) aracın yakması tamamen size vaadettiklerini gerçekleştirebiliyor olmasından, gaza bastınızmı hissedilir bir karşılığı var.lütfen şu ayrıntıyı unutmayın motor hacmi aynı yada daha düşük, kasa tipi benzer başka model araçlar daha düşük yakıt tüketimine sahip olabilirler bu doğru fakat , trafikte kalkış hızı ve anlık hızlanmalarda çok rahat hissedersiniz.

    klima ile ilgili bir sorun yaşamadım maliyet olarak bir bilgi veremeyeceğim.benim aracımda dijital klima var, görünüşüde kullanışıda güzel bence. soğutma ve ısıtma problemi yaşamadım hiç. kışın buzlu cam çözmede çok hızlı.

    bu arada aklıma gelen eksi bir özellik trafikte kırmızı ışıkta en öndeyseniz lambaların konumuna göre lambaları göremeyebiliyorsunuz.açıyla ilgili bir durum.

    koltuklar ile ilgili evet arka kısım çok dar kalıyor geriye yaslanınca,biz eşimle iki kişi kullanıyoruz genelde, bir misafirimiz olduğunda idare ediliyor bir şekilde.bu arada bilmeyenler için arka koltuklar iki kişilik.iki kişinin ortasında emniyet kemer girişlerinin bulunduğu kısım var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.