Şimdi Ara

Mitsubishi Lancer (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
558
Cevap
3
Favori
156.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cicoz99
    kardeş lancer 1973 de ilk çıktığı zamandan 2002 yılına kadar hep 1 yıldız bir buçuk yıldız falan almışama 2002 yılında lancerler 4 yıldız almış zaten 2004 2005 2006 ve 2007 lancerlerde ön çapma testlerinden 4 yan çarpma testlerinden 2 yıldız almış

    biz ne dedik, yandan 2 işte
    o yüzden dikkat et diyorum yanına




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengaver1

    quote:

    Orijinalden alıntı: cicoz99
    kardeş lancer 1973 de ilk çıktığı zamandan 2002 yılına kadar hep 1 yıldız bir buçuk yıldız falan almışama 2002 yılında lancerler 4 yıldız almış zaten 2004 2005 2006 ve 2007 lancerlerde ön çapma testlerinden 4 yan çarpma testlerinden 2 yıldız almış

    biz ne dedik, yandan 2 işte
    o yüzden dikkat et diyorum yanına

    bende sana biraz gerçekci ol diyom




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cicoz99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: cicoz99

    kardeş 2004 ten sonra lancerler türkiyeye geldi demişssin ama türkiyede 85 model 90 92 model olan lancerler var... hemde 8 jenarosyon lancerler 2003 yılında ortaya çıkıp 2004 modelolarak satılmıştır.hemde 2004 lancer 4 yıldız almış!!!!!

    Bahsettiğin eski modellerden haberim var. Benim burada özellikle belirtmek istediğim yukarıdaki mesaja istinaden 98 yılında Ncap testine giren Lancer'ların o yıllarda ülkemize ithal edilmediği ülkemize gelen Lancer'ların 2004 yılından sonraki modeller olduğuydu.
    Yani ben potansiyel bir Mitsubishi alıcısı olarak internetten araştırma yaparken bu konuyu bulsam ve yukarıdaki mesajdaki "Eski kasa Lancer 1.5 yıldız Clio'dan bile güvensiz kullanıcıları dikkat etmeli" cümlelerini okuyunca Lancer'a karşı olan tüm düşüncelerim değişebilir. Halbuki o cümleler doğru değil hatalıdır. Ben bu hatayı düzeltmek için yazıyorum.

    kardeş hala dedin şeyi diyon 2004 den sonra lancerler türkiyeye geldi diyon 2004 model hemde sıfır almıştım arabayı 33.000 ylt ye hemde türkiyede en çok lancer 2004 model olarak satılan lancerler...toplamda 1914 adet satılmış o zaman hemde 8.nesil lancer türkiyeye 2003 yılının eylül ayında giriş yapmıştır...benim 2003 yılının ekim ayında trafiğe çıktı..ben bu araba için kaç hafta ankarada sıra bekledim

    Tamam işte 2004 diyorum. Senin aracın 2004 model değil mi? Giriş yaptığı yıldan bahsetmiyorum benim bahsettiğim model yılıdır zaten. Araçların satıldığı yıl değildir. 2004 olarak üretilen Lancer'dır Türkiye'ye gelen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengaver1

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum
    Öncelikle Türkiye'de tek bir adet olmayan ve bir tane bile kullanıcısı olmayan bir kasadan bahsedip "Clio kadar bile sağlam değil sahipleri dikkat etmeli" diyorsunuz.
    Sonra Ncapta bağımsız olan sınıf kriterini göz ardı ederek "aynı sınıfta bile değil şaka gibi" gibi ayrı bir yorum yapıyorsunuz.

    Evet yapıyorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum
    Ncapta her zaman altsınıflar üst sınıflara göre avantajlıdır. Çünkü sabit bir cisme kendi ağırlıkları ile çarparlar. Ağırlığı az olan araçlar daha az enerjiyi absorbe etmek durumunda kalıp daha iyi sonuçlara imza atabiliyorlar. Bakınız günümüz teknolojisinde bile ağır pickup araçların genellikle o cüsselerine rağmen çok düşük seviyede güvenlik sunabilmeleri.

    Euro Ncap sitesinden alıntı:
    "Are large cars safer than small cars?
    In frontal impacts between cars, the occupants of the heavier car or the one with higher structures tend to fare better than those travelling in lighter, lower cars."
    Yani neymiş, daha ağır ve daha yüksek yapıda araçlar daha güvenliymiş genelde. Genelde diyorum bakın
    En yeni sonuçları açarsanız accord un jazz dan, leaf in micradan vs daha güvenli olduğunu göreceksiniz.

    Testler mi değişti, artık sabit cisim de mi çarpıyor?

    Sabit cisim çarpmıyor araçlar sabit bir cisme çarpıyor. Burada 2010 yılının değil. Ncap'ın ilk yıllarından bahsediyoruz. Yoksa yukarıda verdiğim örneği çürütecek bir sonuç daha çıktı kısa süre önce bir pick up 5 yıldız aldı.
    O çevirdiğiniz cümleyi biraz daha iyi anlamaya çalışın. Orada söylemek istediği şey 5'er yıldızlı veya 4'er yıldızlı eşit puana sahip farklı sınıftaki araçların karşılıklı çarpışması sonucu büyük olan araç daha avantajıdır diyor. Çünkü kafa kafaya çarpışmalarda küçük araç sadece sahip olduğu ağırlığın verdiği enerjiye karşı değil karşıdaki aracında verdiği enerjiye karşı savaşmak zorundadır. Bkz Q7 4 yıldız ve Fiat 500 5 yıldız.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cengaver1
    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum
    Aynı mantıkla düşünürsek hemen hemen aynı yıllarda teste giren Clio 5 yıldız alırken E60 kasa BMW 5 serisinin 4 yıldızlı olması ki bu kasa 2010 yılında piyasada sıfır satılıyordu. Bu sonuçlar E60 kasa 5 serisi sahiplerinin Clio'dan daha güvensiz seyahat ettikleri anlamına mı gelir veya bize "Clio bile 5 yıldız BMW 5 serisi 4 yıldız şaka gibi" cümlesi kurdurabilir mi?

    Oradaki sonuçlara göre istediğiniz mantığı kurabilirsiniz.
    Sınıfları arasındaki fark bariz değil ise, yani 2 si de binek(jip vs değil)
    ve kiloları arasında fark 150 kilo civarı ise aralarında mantıklı bir korelasyon bulabilirsiniz.
    "Euro NCAP recommends comparison only between cars which are of a similar mass (+/- 150kg) and in the same category."

    Clio ve lancer ın arasındaki kilo farkı da bu civarsa tahmin ediyorum,
    çünkü testte 2 modelin de hangi araçları var ağırlıkları ne bilmiyorum.
    Ancak aralarında jiple clio kadar fark olmadığına göre,
    sonuçlarının da daha çok benzeyeceğini düşünmek makul bir fikirdir

    Ben istediğim mantığı kurmuyorum sadece sizin kurduğunuz mantıktan yola çıkıyorum.
    97 Clio 850Kg 98 Lancer 1240kg'dır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cengaver1
    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum
    Beyin fırtınasına gelince. 98 E serisi Mercedes'in Ncap'taki ikinci denemesidir. Firmaların ilk Ncap tecrübeleri genellikle kötü sonuçlanmış sonraki modellerden itibaren firmalar güvenlik kriterlerine dikkat etmeye ve geliştirmeye başlamışlardır.
    Bkz 97 Mercedes C serisi ardından gelen modellerde durum toparlanmış.
    Bkz 97 3 serisi
    Bkz 97 A4
    Bkz 97 Mondeo
    Bkz 97 Vectra
    ...
    Bunların hepsi firmaların Ncaptaki ilk deneyimleridir ve Mitsubishi'nin Türkiye'ye gelmeyen ve Ncap'taki ilk deneyimi olan 7. jenerasyon Lancer gibi benzer (yetersiz, kötü) sonuçlar almışlardır. Sonraki modellerinde ise durumu toparlamışlardır.

    Clio'nun hatta Punto'nun vb modellerin o yıllarda markaların C ve D sınıfı araçlarına göre daha çok yıldız almasının tek sebebi hafifliğinin getirdiği bir avantajdır. Misal benzer bir sonuç Ford'da vardır. 97 Fiesta aynı yıl teste giren Mondeo'nun alamadığı 3 yıldızı almıştır.

    Resim ekleyemiyorum o yüzden anlatarak izah etmeye çalışayım

    madem sınıfları vs aynı istiyorsunuz, buyrun, 2 test de 1998 de yapılmış
    o beğenilmeyen fiatın bravası 2 yıldız almış, lancer 1.5 yıldız almış.
    Demek 1998 yılında brava lancer dan daha sağlammış.
    Sanırım bu sonuçlarda tartışılacak bir durum yok hala itiraz etmek isteyen varsa

    Hatta ve hatta arkadaşlar, 1.5 yıldız diyoruz ya lancer da yıldızın üzerinde kırmızı çizgi var.
    Meğersem o buçuk yıldız demek değilmiş. Dolayısıyla lancer ın 2 yıldızı var.
    Ama kırmızı çizginin anlamına gelince:
    "What does a star with a strike-through indicate?
    In the old method of rating, the final star was struck through if there was a serious risk of life threatening injury in at least one vulnerable body region. In frontal impact, the critical regions were the head and the chest; in side impact, they were the head, the chest, the abdomen and the pelvis."

    bu çizgi "Ciddi hayati tehlike" ifade ediyormuş. Ben desem bana kızarlar lancer düşmanı diye.



    98 yılında Brava'nın veya herhangi başka bir modelin Lancer'dan daha güvenli olamayacağı gibi bir iddia yok ki ortada. İki araçta Ncap diye bir kuruluş yokken üretilmiş araçlar sonrasında Ncap çıkmış ve test etmişler. Biri 1.5 yıldız diğer 2 yıldız almış. Öbürü gitmiş 1 yıldız almış yani sonuçlar neredeyse tombaladan çıkar gibi.

    98 yılında Ncap'a girmiş Lancer'ın test sonucuna göre yorum yapıp 2002'de 4 yıldız 2006'dan sonra ise 5 yıldız almış bir aracı "Ciddi hayati tehlikeli", "Dikkatli kullanılmalı" vb. yorumlar yapıyorsanız kızarlar tabiki. Çünkü yaptığınız piyasamızda bile olmayan bir araç yüzünden selefine laf etmedir.

    Bu arada 2006 ve sonrası Lancer'ları konu alan bir konuda niye ısrarla 98 modeli üzerinde tartışmaya çalıştığımızı anlamıyorum. Bu BMW konularına girip eski kasa BMW 1 yıldız almış kullananlar dikkat etsinler demekten çok daha abes çünkü en azından 1 yıldız alan BMW modelinden hala yollarımızda yüzlercesi dolaşıyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum
    O çevirdiğiniz cümleyi biraz daha iyi anlamaya çalışın. Orada söylemek istediği şey 5'er yıldızlı veya 4'er yıldızlı eşit puana sahip farklı sınıftaki araçların karşılıklı çarpışması sonucu büyük olan araç daha avantajıdır diyor. Çünkü kafa kafaya çarpışmalarda küçük araç sadece sahip olduğu ağırlığın verdiği enerjiye karşı değil karşıdaki aracında verdiği enerjiye karşı savaşmak zorundadır. Bkz Q7 4 yıldız ve Fiat 500 5 yıldız.

    o çevirdiğim cümlenin anlamını biliyorum da ben, siz benim yazdıklarımı okumuyorsunuz sanırım.
    ne demişim
    quote:

    Orijinalden alıntı: Cengaver1
    Oradaki sonuçlara göre istediğiniz mantığı kurabilirsiniz.
    Sınıfları arasındaki fark bariz değil ise, yani 2 si de binek(jip vs değil)
    ve kiloları arasında fark 150 kilo civarı ise aralarında mantıklı bir korelasyon bulabilirsiniz.
    "Euro NCAP recommends comparison only between cars which are of a similar mass (+/- 150kg) and in the same category."

    siz hala bana q7 ile fiat 500 çarpıştırıyosunuz
    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum
    Ben istediğim mantığı kurmuyorum sadece sizin kurduğunuz mantıktan yola çıkıyorum.
    97 Clio 850Kg 98 Lancer 1240kg'dır.

    91 clio 16v Ağırlık 980 kg (2158,6 lbs)
    rakamları da çarpıtıyorsunuz haklı çıkmak için
    lancer bulamadım, ondan da şüpheliyim

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum
    98 yılında Ncap'a girmiş Lancer'ın test sonucuna göre yorum yapıp 2002'de 4 yıldız 2006'dan sonra ise 5 yıldız almış bir aracı "Ciddi hayati tehlikeli", "Dikkatli kullanılmalı" vb. yorumlar yapıyorsanız kızarlar tabiki.

    98 yılında hayati tehlikeliymiş,2002 yılındakilerde de en zayıf kısmı yan tarafı dedim
    karıştırıyorsunuz yine 98 kıyaslamasını fiat-renoyla yaptım ki hor görmesinler diye
    2002 yi uyardım ki arkadaşlar bilsinler diye

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum
    Bu arada 2006 ve sonrası Lancer'ları konu alan bir konuda niye ısrarla 98 modeli üzerinde tartışmaya çalıştığımızı anlamıyorum. Bu BMW konularına girip eski kasa BMW 1 yıldız almış kullananlar dikkat etsinler demekten çok daha abes çünkü en azından 1 yıldız alan BMW modelinden hala yollarımızda yüzlercesi dolaşıyor.

    tekrar üstüne basa basa söylüyorum, sabahtan beri aynı şeyi belirtiyorsunuz,
    98 i kıyas için diğer markalarla örnek verdim, 98 de testi bu, kullananlara öneri yapmadım
    olmayan bir arabaya dikkat edin demedim yani, yazdıklarımı daha dikkatli okursanız sevinirim
    boş yere vakit harcamamış oluruz




  • Bende internetten oto katologlardan veri veriyorum siz bana haklı çıkmak için rakamları çarpıttığımı söylüyorsunuz.
    Verileri burdan vermiştim.http://www.carinf.com/ hadi bu katolog yanlış olsun.

    Ncap sitesindeki ağırlıklar doğrudur herhalde. Onları ben yazmıyorum sonuçta.
    http://www.euroncap.com/tests/mitsubishi_lancer_1998/38.aspx weight 1244kg
    http://www.euroncap.com/tests/renault_clio_1997/10.aspx weight 846kg

    Arada 400 kg fark var.

    Benim mesajımda "araçlara sabit bir cisim çarpıyor" cümlesi geçiyor mu ki bana testlerin değişip değişmediğini soruyorsunuz. Sizde benim yazdığım şeyi anlamamakta diretiyorsunuz.

    Ncap test parkurunda araçlar 64 km/h hızla duran bir cisme çarparak test edilmiyor mu? İşte şu koşullar altında 64km/h hızla bu cisme çarpan araçlardan daha hafif olan 97 Clio 98 Lancer'dan daha avantajlıdır ve içerideki yolcusunu daha iyi koruyabilir. Yalnız bu iki araç aralarında çarpışırsa bu çarpışmada Clio'daki yolcular daha az zarar görür diye yorumlanamaz. Q7 ve Mini testini o yüzden uç örnek olarak verdim. 5 yıldızlı Mini 4 yıldızlı Q7 karşısında hezimete uğruyor. O cümlenin açıkladığı şeyde bu...

    quote:

    tekrar üstüne basa basa söylüyorum, sabahtan beri aynı şeyi belirtiyorsunuz,
    98 i kıyas için diğer markalarla örnek verdim, 98 de testi bu, kullananlara öneri yapmadım
    olmayan bir arabaya dikkat edin demedim yani, yazdıklarımı daha dikkatli okursanız sevinirim
    boş yere vakit harcamamış oluruz

    Kullananlara öneri yapmadım diyorsunuz.

    quote:

    clio dedin ya hocam, şu istatistiğe dikkat et, yeni lancerlar çok daha iyi ncap te, ancak eski lancerlar clio kadar bile sağlam değil testlere göre,
    yani sen sıyırdın, ne kadar temiz olursa olsun eski lanceri olanlar dikkat etmeli kendine


    clio ile lancer in sınıfları bile aynı değil, ancak 97 clio bile 2 yıldız alırken, 98 lancer 1.5 almış, şaka gibi

    Bu cümleyi siz yazmadınız mı? Kalın yerde eski Lancer diye belirttiğiniz aracı okuyan herkesin aklına 2004-2008 8. jenerasyon olan ülkemizdeki Lancer gelir. Çünkü "eski Lancer'ı olanlar" dediğinizde Türkiye'de köpek balığının bir önceki versiyonu olan 2004-2008 Lancer modellerinin kullanıcıları vardır. Ncap'a giren Lancer'ın kullanıcıları olamaz. Kullanıcısı olmayan bir araca dikkat edin güvenlik zayıf demenin anlamı nedir?
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Forumda sorun yaşıyorum. Son mesajı atmadan son mesajı göremiyorum.
  • kardeşler bu testler 64 kmh hızla yapılıyor 120 veya 110 kmh ile çarpsınlar dediğiniz cisme o zaman hiçbiri güvensiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cicoz99

    kardeşler bu testler 64 kmh hızla yapılıyor 120 veya 110 kmh ile çarpsınlar dediğiniz cisme o zaman hiçbiri güvensiz

    Arkadaşım zaten. 100km/h hızla giden hiç hasar almayacak uzaydan gelen parçalarla kabine asla zarar vermeyecek malzemelerle üretilmiş özel bir araçla bile duvara vursanız bile o an oluşan G kuvvetine insan bünyesinin dayanması imkansız. Manken değil ama içinde canlı bir insan olan aracın kapısı açılınca vücudunda hiç bir hasar olmamasına rağmen (muhtemelen ağzından veya burnundan kan akıyor olabilir.) ölü bir insan bulursunuz. Çünkü o ivme ile insanın iç kanama geçirmemesi mümkün değil.

    Buradaki mantık normal şartlardan yol alan (90-110km/h) aracın tehlikeyi görüp frene basıp hedeften kaçmak için direksiyon manevrası yaptığı ve bu sırada hızın 60-70km/h hıza düştüğü düşünülmesidir. Bu yüzden engele hafif yandan çarptırılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Bende internetten oto katologlardan veri veriyorum siz bana haklı çıkmak için rakamları çarpıttığımı söylüyorsunuz.
    Verileri burdan vermiştim.http://www.carinf.com/ hadi bu katolog yanlış olsun.

    Ncap sitesindeki ağırlıklar doğrudur herhalde. Onları ben yazmıyorum sonuçta.
    http://www.euroncap.com/tests/mitsubishi_lancer_1998/38.aspx weight 1244kg
    http://www.euroncap.com/tests/renault_clio_1997/10.aspx weight 846kg

    Arada 400 kg fark var.

    Benim mesajımda "araçlara sabit bir cisim çarpıyor" cümlesi geçiyor mu ki bana testlerin değişip değişmediğini soruyorsunuz. Sizde benim yazdığım şeyi anlamamakta diretiyorsunuz.

    Ncap test parkurunda araçlar 64 km/h hızla duran bir cisme çarparak test edilmiyor mu? İşte şu koşullar altında 64km/h hızla bu cisme çarpan araçlardan daha hafif olan 97 Clio 98 Lancer'dan daha avantajlıdır ve içerideki yolcusunu daha iyi koruyabilir. Yalnız bu iki araç aralarında çarpışırsa bu çarpışmada Clio'daki yolcular daha az zarar görür diye yorumlanamaz. Q7 ve Mini testini o yüzden uç örnek olarak verdim. 5 yıldızlı Mini 4 yıldızlı Q7 karşısında hezimete uğruyor. O cümlenin açıkladığı şeyde bu...

    quote:

    tekrar üstüne basa basa söylüyorum, sabahtan beri aynı şeyi belirtiyorsunuz,
    98 i kıyas için diğer markalarla örnek verdim, 98 de testi bu, kullananlara öneri yapmadım
    olmayan bir arabaya dikkat edin demedim yani, yazdıklarımı daha dikkatli okursanız sevinirim
    boş yere vakit harcamamış oluruz

    Kullananlara öneri yapmadım diyorsunuz.

    quote:

    clio dedin ya hocam, şu istatistiğe dikkat et, yeni lancerlar çok daha iyi ncap te, ancak eski lancerlar clio kadar bile sağlam değil testlere göre,
    yani sen sıyırdın, ne kadar temiz olursa olsun eski lanceri olanlar dikkat etmeli kendine


    clio ile lancer in sınıfları bile aynı değil, ancak 97 clio bile 2 yıldız alırken, 98 lancer 1.5 almış, şaka gibi

    Bu cümleyi siz yazmadınız mı? Kalın yerde eski Lancer diye belirttiğiniz aracı okuyan herkesin aklına 2004-2008 8. jenerasyon olan ülkemizdeki Lancer gelir. Çünkü "eski Lancer'ı olanlar" dediğinizde Türkiye'de köpek balığının bir önceki versiyonu olan 2004-2008 Lancer modellerinin kullanıcıları vardır. Ncap'a giren Lancer'ın kullanıcıları olamaz. Kullanıcısı olmayan bir araca dikkat edin güvenlik zayıf demenin anlamı nedir?


    ben artık araca mı sabit cisim çarpıyor kısmını espri olarak söylemiştim.
    Hani siz dediniz ya araç sabit bir cisme çarpıyor diye.

    Ağırlıklar konusunda haklısınız, kabul ediyorum.
    Ancak bende size diyorum ki cisim sabit.
    Dolayısıyla hepsi kendi momentumuyla vuruyor. Ağır arabanınki fazla tabii
    Ancak ağır arabada da ona göre güvenlik fazlası var genelde.
    Ama demiyorum her ağır araba hep güvenlidir diye

    Şimdi siz örnek veriyorsunuz bende veriyorum
    genelde de örneklerde ağır arabaların sonuçları daha yüksektir

    örnek honda jazz 1119 kilo, 78 puan almış
    ancak accord 1447 kilo olmasına rağmen 86 puan almış

    vw polo 1035 kilo, 90 almış
    sharan 1774 kilo, 96 almış

    bmw 1 serisi 1365 kilo, 87-91 puan arası almış
    bmw 5 serisi 1790 kilo, 95 puan almış

    kısacası ağır arabanın daha güvenli olması gerekir,
    olması gereken odur
    yoksa neden gidip lancer alsın insanlar, clio alıp ölme ihtimali daha az ise
    veya neden gidip s serisi alsınlar, a serisi daha güvenli olacak ise

    kısacası dediğim,
    araçların yıldızlarının kıyaslaması, birbirlerine çarptıklarına göre değerlendiremeyiz.
    Ancak hepsi sabit cisme, kendi ağırlık ve sağlamlıklarına göre çarptığı için
    yıldızlar kıyaslanabilir.

    türkiyede olan araba carizma, 2001 de 3 yıldız almış, punto 2000 de 4 yıldız
    şimdi punto, carizma dan daha güvenilir demek yanlış olmaz sanırım




  • supremum hocam bilmediğim pek çok şey öğrendim yazılarınızda,teşekkürler..cengaver bey artık abartmaya gerek yok zannedersem birşeyleri kötülemek için çaba sarfetmeniz sizi dahada batırır diye düşünüyorum bence artık hangi arabanın güvenli olduğunu düşünüyorsanız o forumda paylaşımlar yapıp türkiyede araba almadan önce birçok insanın ziyaret ettiği dh sayfalarında ciddi fikirleri ve istekleri olan insanların kafasını karıştırmazsanız daha güzel olur gibi...
  • Bizim Ncap'ın üzerinde tartıştığımız yılları eski yıllar olduğu için o günlerdeki koşulları göz önünde bulundurarak örnekler vermeye çalıştım bende.
    Yoksa günümüzde malzeme teknolojileri çok gelişti. Yukarıda da yazdım eskiden pickup 5 yıldız aldı. Yeni Accord, F10 kasa BMW vs. hepsi teknolojinin en son nimetlerinden yararlanarak üretilmiştir. Ağrılıklarını dezavantaja çevirmeyecak sağlamlıkta yapılmışlardır.

    Kısacası ile başlayan paragrafın tümüne katılıyorum zaten.

    Benim size alıntı yapıp cevap vermek istememin tek sebebi yukarıda bold karakter yaptığım cümlelerin potansiyel Lancer kullanıcılarını yanıltabileceği sebebiydi.
  • ha bu arada ağır araba hafif araba konusu aslında basit bir fizik kuramıyla açıklanabilir.somutlaştırıp söyleyeyim ağır bir arabanın(taksiler için söylüyorum çünkü kıyasta aerodinamik yapıları birbirlerine yakındır pickupların falan aerodinamiği çok farklı oldukları için söylediklerime uymayabilirler) yoldan çıkma ihtimali daha azdır çünkü gelen kuvvet daha ağır bir kitleyi hareket ettirmek zorundadır..ama hafif arabalar daha çabuk savrulabilirler..bu virajlı ir yolda giderken veya düz yolda hızlı giderken böyledir..ama söz konusu durum karşıdaki düz bir zemine çarpmaksa etki-tepki kuramıyla çarpan kitle daha fazla olunca tepkide çok olur..yeni sonuçların bunlara uymama sebebi ise ağır yani üst sınıf araçların daha iyi donanıma(hava yastığı sayısı gibi..) sahip olmalarıdır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: éray
    supremum hocam bilmediğim pek çok şey öğrendim yazılarınızda,teşekkürler..cengaver bey artık abartmaya gerek yok zannedersem birşeyleri kötülemek için çaba sarfetmeniz sizi dahada batırır diye düşünüyorum bence artık hangi arabanın güvenli olduğunu düşünüyorsanız o forumda paylaşımlar yapıp türkiyede araba almadan önce birçok insanın ziyaret ettiği dh sayfalarında ciddi fikirleri ve istekleri olan insanların kafasını karıştırmazsanız daha güzel olur gibi...

    bende fikirlerini paylaşıyorum, isteyen birşeyler öğreniyor
    zira bende öğreniyorum, zaten burası öğrenme forumu

    zaten tartışmamızın lancer ı kötülemekle bir alakası yok sanırım fark etmediniz.
    tamamen testler ve güvenlik üzerine.

    Ama lancer sahibi olmuş biri olarak fikirlerimi paylamama birşey diyemezsiniz sanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cengaver1 -- 28 Ekim 2011; 0:16:34 >




  • Mesaj atmadan yeni mesajları göremiyorum....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: éray

    ha bu arada ağır araba hafif araba konusu aslında basit bir fizik kuramıyla açıklanabilir.somutlaştırıp söyleyeyim ağır bir arabanın(taksiler için söylüyorum çünkü kıyasta aerodinamik yapıları birbirlerine yakındır pickupların falan aerodinamiği çok farklı oldukları için söylediklerime uymayabilirler) yoldan çıkma ihtimali daha azdır çünkü gelen kuvvet daha ağır bir kitleyi hareket ettirmek zorundadır..ama hafif arabalar daha çabuk savrulabilirler..bu virajlı ir yolda giderken veya düz yolda hızlı giderken böyledir..ama söz konusu durum karşıdaki düz bir zemine çarpmaksa etki-tepki kuramıyla çarpan kitle daha fazla olunca tepkide çok olur..yeni sonuçların bunlara uymama sebebi ise ağır yani üst sınıf araçların daha iyi donanıma(hava yastığı sayısı gibi..) sahip olmalarıdır...

    işte zaten bahsettiğimiz şey tepki,
    ağır araba neden ağır? içinde jakuzi olduğundan değil
    şasi si daha kuvvetli bir metaldir, kaportası daha kalındır,

    aracın ağırlığına göre etkisi ne kadar fazla ise, kullanılan malzemeye göre tepkisi de o denli yüksek olur.




  • O kadar iyimser olma. Bazen arabadaki motor Nuh Nebi'den kalma olduğu için dengindeki bir motora göre 100 kg da ağır olabiliyor. Aynı şeyler şanzuman için de başka şeyler içinde geçerli. Veya şase üstü karoser ile unibody arasında da ağırlık farkı olur, unibody daha ağırdır. Ama istediğin yere bak unibody nin daha güvenli olduğunu da görürsün. Yani daha ağır=daha sağlam=daha güvenli demek değil. Hatta NCAPle ilgili olarak ta sağlamlık konuşmak saçam. Ancak güvenlik konuşabiliriz. Bazı arabanın tasarımı güvenliği hasar ile sağlamak yönünde olabilir.
  • ben euro-ncap bı falan güvenli görmüyorum neden:şimdi 64 kmh hızla yapılıyor kaza testleri ...yine diyorum yine diyorum 64 kmh hızla araba ne kadar hasar alıyor... düşünün 100 kmh hızla çarpma olduğunu ALLAH KORUSUN.......lancerde 64 kmh hızla bir cisme çarpıyor ve 4 yıldız alıyor diğer arbalarda öyle 4 yıldız kötü değil hatta hiç kötü değil....ama 100 le 110 çarpsınlar o cisme o zaman görelim sağlamlıklarını
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101
    O kadar iyimser olma. Bazen arabadaki motor Nuh Nebi'den kalma olduğu için dengindeki bir motora göre 100 kg da ağır olabiliyor. Aynı şeyler şanzuman için de başka şeyler içinde geçerli. Veya şase üstü karoser ile unibody arasında da ağırlık farkı olur, unibody daha ağırdır. Ama istediğin yere bak unibody nin daha güvenli olduğunu da görürsün. Yani daha ağır=daha sağlam=daha güvenli demek değil. Hatta NCAPle ilgili olarak ta sağlamlık konuşmak saçam. Ancak güvenlik konuşabiliriz. Bazı arabanın tasarımı güvenliği hasar ile sağlamak yönünde olabilir.


    hocam zaten ısrarla belirttim genelde diye, sende demişsin ya bazen diye.
    aynı şey yani, araba ağırdır, ama motor bloğu kazada sürücü koltuğuna çıkıyorsa
    tabii ki ağır arabaya güvenli diyemezsin.
    ama aynı teknoloği ile, güvenlik şartlarında arabanın ağırlığı, kasanın güvenliğini, sağlamlığını ifade eder




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cicoz99

    ben euro-ncap bı falan güvenli görmüyorum neden:şimdi 64 kmh hızla yapılıyor kaza testleri ...yine diyorum yine diyorum 64 kmh hızla araba ne kadar hasar alıyor... düşünün 100 kmh hızla çarpma olduğunu ALLAH KORUSUN.......lancerde 64 kmh hızla bir cisme çarpıyor ve 4 yıldız alıyor diğer arbalarda öyle 4 yıldız kötü değil hatta hiç kötü değil....ama 100 le 110 çarpsınlar o cisme o zaman görelim sağlamlıklarını

    Normal şartlar altında insan gibi araba kullanan birisi, yani 90-110kms arası bir hızda olan birisi, kaza anından önce genelde refleks olarakta olsa frene basar, çoğu durumda da köküne kadar basar. Eh yani frenlerde eğer tamamen boş değlise araçlar biraz yavaşlar. Yani öyle yandan bodoslama 110la dalınan kazalar 40-50 kms hızlarda gerçekleşenlerden epey daha azdır. Onun için olsa gerek adamların 64kms gibi bir gerçek dünya çarpışma hızında test yapmaları. Tabi kafa kafaya olan kazalarda durum iki aracın toplam hızı açısından ele alınması gerekiyor, ama çoğu durumda ön darbelerde fren yapma olasılığı da artıyaor.




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.