Orijinalden alıntı: yilmaz101 Cengaver, Bence bırakın TR de jetta ya 50 küsür, dolusuna 70 kaat vermeyi, lancer a 40bin lira bile fazla, hatta israf, belki de günah, israftan dolayı. Dile kolay 40-45 bin, hatta dsg dizel dolu jetta da olduğu gibi 70 bin vermekten bahsetmeyeceğim bile. Biz bu ülkede en iyi ihtimalle çamaşır makinesi satarak, rulman satarak döviz geliri elde ediyoruz, öte taraftan tek kalemde 20-30 bin euro yu tek bir otomobil için gönder wolfsburg'e, yokohama ya, seul a gitsin..... Yazık günah. Memlekette insanlar aylık ortalama 700 tl için sabahtan akşama, hatta akşamdan sabaha kadar çalışıyor. Yani kolay kazanılmıyor o arabalar için verdiğimiz paralar. Ha benim param kime ne diyende çıkabilir, ama aslında işin rengi öyle değil. İthalat finansmanı döviz ile yapılıyor, bu da ya ihracat yoluyla ya da cari açık yoluyla elde ediliyor. Yani hepimizi ilgilendiren makro değişkenler var işin içinde. Onun için ben prensip olarak sıfır arabaya karşıyım. 6 aylık ikinci el alırım, yine de sıfır almam. Hem nerden baksanız %10 gibi daha ucuza araba alırım, hem de memleketten döviz çıkışını tetikleyen olmam.
katıldığım başka bir nokta daha, bende de var böyle bir yerli malı duygusu, ama şirketiniz varsa 0 almanız daha karlı oluyor bu sefer 2.el almanızdan, araç size çok daha hesaplı geliyor
şöyle durumlar da var, 2. el fiyatlarının durumu da önemli tabii mesela 26 bin isteniyordu 2009 corsa njoy için arkadaşımdan, 4 parça boya, 1 parça değişen ve 55.bin de bir araç daha 1 ay önce olan olay 31.500 e gitti 2011 full grande punto aldı sıfır, şimdi sıfır corsa ile sıfır punto 1 değil tabii, ithalliğine 2 si de ithal ancak sıfır almak da bazen şahıs için karlı olabiliyor 2.el piyasasının fiyatlarına göre
quote:
Orijinalden alıntı: yilmaz101
Cengaver,
Bence bırakın TR de jetta ya 50 küsür, dolusuna 70 kaat vermeyi, lancer a 40bin lira bile fazla, hatta israf, belki de günah, israftan dolayı. Dile kolay 40-45 bin, hatta dsg dizel dolu jetta da olduğu gibi 70 bin vermekten bahsetmeyeceğim bile. Biz bu ülkede en iyi ihtimalle çamaşır makinesi satarak, rulman satarak döviz geliri elde ediyoruz, öte taraftan tek kalemde 20-30 bin euro yu tek bir otomobil için gönder wolfsburg'e, yokohama ya, seul a gitsin..... Yazık günah. Memlekette insanlar aylık ortalama 700 tl için sabahtan akşama, hatta akşamdan sabaha kadar çalışıyor. Yani kolay kazanılmıyor o arabalar için verdiğimiz paralar. Ha benim param kime ne diyende çıkabilir, ama aslında işin rengi öyle değil. İthalat finansmanı döviz ile yapılıyor, bu da ya ihracat yoluyla ya da cari açık yoluyla elde ediliyor. Yani hepimizi ilgilendiren makro değişkenler var işin içinde. Onun için ben prensip olarak sıfır arabaya karşıyım. 6 aylık ikinci el alırım, yine de sıfır almam. Hem nerden baksanız %10 gibi daha ucuza araba alırım, hem de memleketten döviz çıkışını tetikleyen olmam.
6 aylık 2.el alabilmen için o arabayı birinin sıfır alması lazım...daha önce de yazdım, lancer +40 liraya almazdım, mantıklı olmaz. bir aksilik olmazsa ben aldığım bu arabayı uzun süre binerim, bundan önceki arabam 26 yaşındaydı. benim de anlamadığım sıfır araba alıp 1-2 ay sonra satanlar
Hevesle alıp hayal kırıklığına uğrayan insanlar var. Yani heves için araba alabilecek kadar fazla parası olup, hayal kırıklığı nedeniyle zararına satabilecek kadar parası olanlar. Ben ikinci el araba alırken bile araştırıp nedir ne değildir öğrenmeye çalışıp öyle karar veriyorum, aldıktan sonra da bir 4-5 sene biniyorum. Millet 2-3 ayda sıfır arabadan cayabiliyor.... Maddi nedenlerle satış farklı tabi, Allah kimseyi darda bırakmasın.
quote:
Orijinalden alıntı: yilmaz101 Hevesle alıp hayal kırıklığına uğrayan insanlar var. Yani heves için araba alabilecek kadar fazla parası olup, hayal kırıklığı nedeniyle zararına satabilecek kadar parası olanlar. Ben ikinci el araba alırken bile araştırıp nedir ne değildir öğrenmeye çalışıp öyle karar veriyorum, aldıktan sonra da bir 4-5 sene biniyorum. Millet 2-3 ayda sıfır arabadan cayabiliyor.... Maddi nedenlerle satış farklı tabi, Allah kimseyi darda bırakmasın.
bi de ihtiyacı olmadığı için alanlar var, ilk başta alayım, arabam olsun diye alıp, sonra ya ne gerek vardı, bi sürü masrafı var, zaten kullanmıyorum diyip satanlar var yani heves için alan orta sınıflar. Allah ihtiyaçtan sattırmasın, ben 5 sene binmek maksatlı sıfır punto almıştım da, 26 bindeyken ihtiyaç için satmıştım 2008 de, çok koymuştu.
Çok araştırma yaptığımdan mıdır nedir, şimdiye kadar aldığımız her arabayı çok sevdik, hiç hayal kırıklığı yaşamadık mesela bizim hacıya bu sene başında kuga aldık, yaklaşık 3-4 ay felan araştırdım, ama değdi çok şükür fazlasıyla o yüzden donanım haber var, araştırmacı gençlik için
yaklaşık 3 ay önce bir arkadaşımla 1997 passatı ve 1993 model 6.26 yı sanayiye götürdük ve motorlarını açtık yanımızdaki ustamızla beraber..bu arada 2003 de rektefe yemiş passat motoru...şöyle söyleyeyim passatın şu sileceklerin altındaki dönmesini sağlayan mil bile plastik, 6.26 da çelik tabiki..yanlış anlaşılmasın güvenlik açısından kötü olduğunu söylemiyorum ama ben o iki motoru inceledikten sonra hiçbir wv ve audi grubu arabaya para vermem ve verdirmem..tamamen parça satabilmek için yapılmış arabalara ederinin 10 bin tl fazlasını vermek akıl işi değil..ha diyorsanız zenginim konforlu araba alırım seneye satarım buyrun alın.. ki öyle olsa bile yine karşıyım:) git seat al skoda al 10 bin tl ilede gez ye iç...tekrar söyleyeyim yanlış anlaşılmasın o passatla kapışalım dedik benim lancerla bildiğin madara oldum çok iyi gidiyor ama 150 binde rektefe istemesi muhtemel(sibop ayarı bile olmayan) reno dci motorlar bile wv motorlarından sağlam..ha birde yukarıda real arkadaş yol tutuşu istiyordu golf aldı demiş golfde kullandım ben güzel yol tutuyor ama şimdiye kadar amcamın 2000 model e200 kompressoru dışında:) lancerdan iyi yol tutan araba kullanmadım ben..
quote:
Orijinalden alıntı: Cengaver1
quote:
Orijinalden alıntı: real pagan bir daha böyle görüntüsü hoş araba almayacağım(çok nazar değiyor),clio sümbül alacağım. yolda gelirken aniden köpek atladı, sol şeitteyim ve aramda 2 metre kadar vardı.sonuç olarak bu sezon içinde, daha araba yaşını doldurmadan 2. defa tampon değişecek..kazasız belasız günler dilerim...
katıla katıla bi hal oldum, ama -yeni- lancer yani köpekbalığının tasarımını çok beğeniyorum
quote:
Orijinalden alıntı: real pagan vw ile mukayeseyi geçelim.............mitsu fiat-tofaşdan kötü mü, renaultdan kötü mü , bunları da geçtik..............daciadan kötü mü ve geely ile denk mi? sadece satış rakamlarına bakarsak öyle görünüyor
demin de belirttim ya hocam, muadil markalar arasında değilse sadece satış rakamlarına bakmanın bir manası yok atıyorum renault ile fiat ı kıyaslarsın rakamlarda, ama renault ile mercedes i kıyaslayıp ne sonuç elde edebiliriz. Ancak vw ve mitsu bana fiyat olarak, sınıf olarak yakın olduklarından satış rakamları az çok aydınlattı bizi sanırım.
hiçbir zaman ithal bir arabayı, yerli bir arabaya değişmem, değişene akıll demezler zaten, kimse de mitsuya daciaile vs ile denk mi diyemez. ancak türkiye şartlarını dikkate alıp konuşuyorsak o parayı verip vermemek ne kadar mantıklı tartışılır.
clio dedin ya hocam, şu istatistiğe dikkat et, yeni lancerlar çok daha iyi ncap te, ancak eski lancerlar clio kadar bile sağlam değil testlere göre, yani sen sıyırdın, ne kadar temiz olursa olsun eski lanceri olanlar dikkat etmeli kendine
clio ile lancer in sınıfları bile aynı değil, ancak 97 clio bile 2 yıldız alırken, 98 lancer 1.5 almış, şaka gibi
90'lı yılların sonunda Ncap testleri yeni yeni popüler olmaya başladı ve sonrasında firmalar güvenlik önlemlerini bu yönde almaya başladılar. Öyle ki 97 yılında Türkiye'de "tank gibi araba" olarak bilinen Laguna'lar 2 yıldız alabilmiştir. Yine 98 yılında BMW 3 serisi sadece 1 yıldız alabilmiştir. Mercedes C serisi ise 2 yıldız alabilmiştir.
evet yıldız kriterleri değişmiş olabilr ncap in belki ancak bu yine de 97 yılında yapılan testte clio nun 2, 98 yılında yapılan testte bir eski nesil de olsa lancer in 1.5 yıldız almasını açıklamıyor
quote:
Orijinalden alıntı: Cengaver1
evet yıldız kriterleri değişmiş olabilr ncap in belki ancak bu yine de 97 yılında yapılan testte clio nun 2, 98 yılında yapılan testte bir eski nesil de olsa lancer in 1.5 yıldız almasını açıklamıyor
lancer 1.5 aldığına göre clio ondan 1.33 kat güvenli,bmw 3 serisi 1 yıldız aldığına göre clio ondan 2 kat güvenli, mercedes c seriside 2 yıldız aldıığına görede onunla aynı seviyede güvenli oluyor demekki..sanki biraz objektif bakman gerekiyormuş gibi geliyor bana..
quote:
Orijinalden alıntı: éray lancer 1.5 aldığına göre clio ondan 1.33 kat güvenli,bmw 3 serisi 1 yıldız aldığına göre clio ondan 2 kat güvenli, mercedes c seriside 2 yıldız aldıığına görede onunla aynı seviyede güvenli oluyor demekki..sanki biraz objektif bakman gerekiyormuş gibi geliyor bana..
ilk olarak 3 serisi de 1.5 yıldız almış, ikinci olarak ise objektif bir bakış açısı olmadığını nasıl değerlendirdiniz anlayamadım
evet 3 serisi 1.5 yıldız almış, lancer 1.5 yıldız almış c serisi ve clio da 2 yıldız almış.
yani bmw de 1.5 yıldız aldı diye, lancerın yıldızı az gözükmeyecek mi? demek bmw 3 serisi de clio kadar sağlam değilmiş dersiniz olur biter. Gayet net bir sonuç.
veya 97 clio gerçekten sağlammış dersiniz, o kadar sağlam ki 98 lancerdan daha sağlam hatta ve hatta 97 punto bile 2 yıldız almış, yani 97 punto bile daha sağlam. Sanırım bu da tartışmasız bi sonuç
Renault veya Fiatı, lancer ı övmek için kullanan arkadaşlarla bir veri paylaştım bunda yanlış olan, veya bakış açısına göre farklı yorumlanacak bi durum yok sanırım
***
veya şöyle bir beyin fırtınası olsun sn.eray ben test sonuçlarına bakarken, yıllara göre puan kriterleri/sağlamlık değişebilir diye lancer için "aynı yılları" veya "daha eskisini" örnek verdim ki kimse "niye yeni testle kıyaslıyosun" diyemesin. şimdi lancerın 1.5 aldığı test 1998 testi. ama siz mercedes kıyaslaması yapmak isterken c serisinin 97 testini almışssınız, o da 2 yıldız almış diye Nedense e serisinin 98( yani lancerla aynı sene) testini almamışsınız, neden? çünkü o 4 yıldız
Sanırım burda bir objektif bakamamak söz konusu olabilir
quote:
Orijinalden alıntı: Cengaver1
quote:
Orijinalden alıntı: éray lancer 1.5 aldığına göre clio ondan 1.33 kat güvenli,bmw 3 serisi 1 yıldız aldığına göre clio ondan 2 kat güvenli, mercedes c seriside 2 yıldız aldıığına görede onunla aynı seviyede güvenli oluyor demekki..sanki biraz objektif bakman gerekiyormuş gibi geliyor bana..
ilk olarak 3 serisi de 1.5 yıldız almış, ikinci olarak ise objektif bir bakış açısı olmadığını nasıl değerlendirdiniz anlayamadım
evet 3 serisi 1.5 yıldız almış, lancer 1.5 yıldız almış c serisi ve clio da 2 yıldız almış.
yani bmw de 1.5 yıldız aldı diye, lancerın yıldızı az gözükmeyecek mi? demek bmw 3 serisi de clio kadar sağlam değilmiş dersiniz olur biter. Gayet net bir sonuç.
veya 97 clio gerçekten sağlammış dersiniz, o kadar sağlam ki 98 lancerdan daha sağlam hatta ve hatta 97 punto bile 2 yıldız almış, yani 97 punto bile daha sağlam. Sanırım bu da tartışmasız bi sonuç
Renault veya Fiatı, lancer ı övmek için kullanan arkadaşlarla bir veri paylaştım bunda yanlış olan, veya bakış açısına göre farklı yorumlanacak bi durum yok sanırım
***
veya şöyle bir beyin fırtınası olsun sn.eray ben test sonuçlarına bakarken, yıllara göre puan kriterleri/sağlamlık değişebilir diye lancer için "aynı yılları" veya "daha eskisini" örnek verdim ki kimse "niye yeni testle kıyaslıyosun" diyemesin. şimdi lancerın 1.5 aldığı test 1998 testi. ama siz mercedes kıyaslaması yapmak isterken c serisinin 97 testini almışssınız, o da 2 yıldız almış diye Nedense e serisinin 98( yani lancerla aynı sene) testini almamışsınız, neden? çünkü o 4 yıldız
Sanırım burda bir objektif bakamamak söz konusu olabilir
quote:
clio dedin ya hocam, şu istatistiğe dikkat et, yeni lancerlar çok daha iyi ncap te, ancak eski lancerlar clio kadar bile sağlam değil testlere göre, yani sen sıyırdın, ne kadar temiz olursa olsun eski lanceri olanlar dikkat etmeli kendine
clio ile lancer in sınıfları bile aynı değil, ancak 97 clio bile 2 yıldız alırken, 98 lancer 1.5 almış, şaka gibi
Öncelikle Türkiye'de tek bir adet olmayan ve bir tane bile kullanıcısı olmayan bir kasadan bahsedip "Clio kadar bile sağlam değil sahipleri dikkat etmeli" diyorsunuz. Sonra Ncapta bağımsız olan sınıf kriterini göz ardı ederek "aynı sınıfta bile değil şaka gibi" gibi ayrı bir yorum yapıyorsunuz.
Ncapta her zaman altsınıflar üst sınıflara göre avantajlıdır. Çünkü sabit bir cisme kendi ağırlıkları ile çarparlar. Ağırlığı az olan araçlar daha az enerjiyi absorbe etmek durumunda kalıp daha iyi sonuçlara imza atabiliyorlar. Bakınız günümüz teknolojisinde bile ağır pickup araçların genellikle o cüsselerine rağmen çok düşük seviyede güvenlik sunabilmeleri.
Aynı mantıkla düşünürsek hemen hemen aynı yıllarda teste giren Clio 5 yıldız alırken E60 kasa BMW 5 serisinin 4 yıldızlı olması ki bu kasa 2010 yılında piyasada sıfır satılıyordu. Bu sonuçlar E60 kasa 5 serisi sahiplerinin Clio'dan daha güvensiz seyahat ettikleri anlamına mı gelir veya bize "Clio bile 5 yıldız BMW 5 serisi 4 yıldız şaka gibi" cümlesi kurdurabilir mi?
Beyin fırtınasına gelince. 98 E serisi Mercedes'in Ncap'taki ikinci denemesidir. Firmaların ilk Ncap tecrübeleri genellikle kötü sonuçlanmış sonraki modellerden itibaren firmalar güvenlik kriterlerine dikkat etmeye ve geliştirmeye başlamışlardır. Bkz 97 Mercedes C serisi ardından gelen modellerde durum toparlanmış. Bkz 97 3 serisi Bkz 97 A4 Bkz 97 Mondeo Bkz 97 Vectra ...
Bunların hepsi firmaların Ncaptaki ilk deneyimleridir ve Mitsubishi'nin Türkiye'ye gelmeyen ve Ncap'taki ilk deneyimi olan 7. jenerasyon Lancer gibi benzer (yetersiz, kötü) sonuçlar almışlardır. Sonraki modellerinde ise durumu toparlamışlardır.
Clio'nun hatta Punto'nun vb modellerin o yıllarda markaların C ve D sınıfı araçlarına göre daha çok yıldız almasının tek sebebi hafifliğinin getirdiği bir avantajdır. Misal benzer bir sonuç Ford'da vardır. 97 Fiesta aynı yıl teste giren Mondeo'nun alamadığı 3 yıldızı almıştır.
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
quote:
Orijinalden alıntı: supremum
quote:
Orijinalden alıntı: Cengaver1
quote:
Orijinalden alıntı: real pagan bir daha böyle görüntüsü hoş araba almayacağım(çok nazar değiyor),clio sümbül alacağım. yolda gelirken aniden köpek atladı, sol şeitteyim ve aramda 2 metre kadar vardı.sonuç olarak bu sezon içinde, daha araba yaşını doldurmadan 2. defa tampon değişecek..kazasız belasız günler dilerim...
katıla katıla bi hal oldum, ama -yeni- lancer yani köpekbalığının tasarımını çok beğeniyorum
quote:
Orijinalden alıntı: real pagan vw ile mukayeseyi geçelim.............mitsu fiat-tofaşdan kötü mü, renaultdan kötü mü , bunları da geçtik..............daciadan kötü mü ve geely ile denk mi? sadece satış rakamlarına bakarsak öyle görünüyor
demin de belirttim ya hocam, muadil markalar arasında değilse sadece satış rakamlarına bakmanın bir manası yok atıyorum renault ile fiat ı kıyaslarsın rakamlarda, ama renault ile mercedes i kıyaslayıp ne sonuç elde edebiliriz. Ancak vw ve mitsu bana fiyat olarak, sınıf olarak yakın olduklarından satış rakamları az çok aydınlattı bizi sanırım.
hiçbir zaman ithal bir arabayı, yerli bir arabaya değişmem, değişene akıll demezler zaten, kimse de mitsuya daciaile vs ile denk mi diyemez. ancak türkiye şartlarını dikkate alıp konuşuyorsak o parayı verip vermemek ne kadar mantıklı tartışılır.
clio dedin ya hocam, şu istatistiğe dikkat et, yeni lancerlar çok daha iyi ncap te, ancak eski lancerlar clio kadar bile sağlam değil testlere göre, yani sen sıyırdın, ne kadar temiz olursa olsun eski lanceri olanlar dikkat etmeli kendine
clio ile lancer in sınıfları bile aynı değil, ancak 97 clio bile 2 yıldız alırken, 98 lancer 1.5 almış, şaka gibi
90'lı yılların sonunda Ncap testleri yeni yeni popüler olmaya başladı ve sonrasında firmalar güvenlik önlemlerini bu yönde almaya başladılar. Öyle ki 97 yılında Türkiye'de "tank gibi araba" olarak bilinen Laguna'lar 2 yıldız alabilmiştir. Yine 98 yılında BMW 3 serisi sadece 1 yıldız alabilmiştir. Mercedes C serisi ise 2 yıldız alabilmiştir.
kardeş 2004 ten sonra lancerler türkiyeye geldi demişssin ama türkiyede 85 model 90 92 model olan lancerler var... hemde 8 jenarosyon lancerler 2003 yılında ortaya çıkıp 2004 modelolarak satılmıştır.hemde 2004 lancer 4 yıldız almış!!!!!
ARKADAŞLAR ASLINDA 8.NESİL 2000 DE ORTAYA ÇIKMIŞTIR ...SADECE 2004 YILINDA BÜYÜK BİR MAKYAJ OLMUŞ VE BİRÇOK ÖDÜL ALMIŞTIR.....
ARKADAŞLAR HEPİNİZDEN ÖZÜR DİLİYORUM 2000 YILINDA YEDİNCİ NESİL ÇIKMIŞ 8. NESİL LANCERLERDE 2003 YILINDA ÇIKMIŞ VE 2004 MODEL OLARAK SATILMIŞ MESALA BENİM ARABA 2004 LANCER SIFIR ALMIŞTIM VE TRAFİĞE ÇIKIŞ TARİHİ 17.10.2003
Euroncap puanları veya yıldızları vs. sağlamlık kriteri değil. NCAP te ölçülen aracın güvenliği. Yani araç içindeki ve dışındakileri darbelerde korumadaki başarısı. Sağlamlık ise aracın deforme olmaması gibi bir sonuç doğrurur. Bilakis sağlam arabaların ncap skorları düşük olacaktır. Darbe esansındaki enerjiyi kontrollü defarmasyon yoluyla emen bir araç yüksek ncap skoru alacak, daha rigit ve sağlam olan, ve darbeyi içeridekilere daha fazla yansıtan bir araç ise daha düşük bir skor alacaktır. Güvenlik ve sağlamlık kavramlarını birbirine karıştırmayalım. Eski amerikan arabaları çok sağlam olmalarına rağmen çok güvensizdir, arabaya fazla bişey olmaz ama içindeki yolcu ve sürücü kafayı gözü sağa sola vurarak patlatır o tür arabalarda.
quote:
Orijinalden alıntı: cicoz99
kardeş 2004 ten sonra lancerler türkiyeye geldi demişssin ama türkiyede 85 model 90 92 model olan lancerler var... hemde 8 jenarosyon lancerler 2003 yılında ortaya çıkıp 2004 modelolarak satılmıştır.hemde 2004 lancer 4 yıldız almış!!!!!
Bahsettiğin eski modellerden haberim var. Benim burada özellikle belirtmek istediğim yukarıdaki mesaja istinaden 98 yılında Ncap testine giren Lancer'ların o yıllarda ülkemize ithal edilmediği ülkemize gelen Lancer'ların 2004 yılından sonraki modeller olduğuydu. Yani ben potansiyel bir Mitsubishi alıcısı olarak internetten araştırma yaparken bu konuyu bulsam ve yukarıdaki mesajdaki "Eski kasa Lancer 1.5 yıldız Clio'dan bile güvensiz kullanıcıları dikkat etmeli" cümlelerini okuyunca Lancer'a karşı olan tüm düşüncelerim değişebilir. Halbuki o cümleler doğru değil hatalıdır. Ben bu hatayı düzeltmek için yazıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: cicoz99 ARKADAŞLAR ASLINDA 8.NESİL 2000 DE ORTAYA ÇIKMIŞTIR ...SADECE 2004 YILINDA BÜYÜK BİR MAKYAJ OLMUŞ VE BİRÇOK ÖDÜL ALMIŞTIR.....
2004 lancer ın yıldızı 4, ancak yandan yemesi durumu çok kötü, sadece 2 yıldız, o yüzden test sonuçlarını düşüren en büyük etken lancerın yanları
quote:
Orijinalden alıntı: supremum Öncelikle Türkiye'de tek bir adet olmayan ve bir tane bile kullanıcısı olmayan bir kasadan bahsedip "Clio kadar bile sağlam değil sahipleri dikkat etmeli" diyorsunuz. Sonra Ncapta bağımsız olan sınıf kriterini göz ardı ederek "aynı sınıfta bile değil şaka gibi" gibi ayrı bir yorum yapıyorsunuz.
Evet yapıyorum
quote:
Orijinalden alıntı: supremum Ncapta her zaman altsınıflar üst sınıflara göre avantajlıdır. Çünkü sabit bir cisme kendi ağırlıkları ile çarparlar. Ağırlığı az olan araçlar daha az enerjiyi absorbe etmek durumunda kalıp daha iyi sonuçlara imza atabiliyorlar. Bakınız günümüz teknolojisinde bile ağır pickup araçların genellikle o cüsselerine rağmen çok düşük seviyede güvenlik sunabilmeleri.
Euro Ncap sitesinden alıntı: "Are large cars safer than small cars? In frontal impacts between cars, the occupants of the heavier car or the one with higher structures tend to fare better than those travelling in lighter, lower cars." Yani neymiş, daha ağır ve daha yüksek yapıda araçlar daha güvenliymiş genelde. Genelde diyorum bakın En yeni sonuçları açarsanız accord un jazz dan, leaf in micradan vs daha güvenli olduğunu göreceksiniz.
Testler mi değişti, artık sabit cisim de mi çarpıyor?
quote:
Orijinalden alıntı: supremum Aynı mantıkla düşünürsek hemen hemen aynı yıllarda teste giren Clio 5 yıldız alırken E60 kasa BMW 5 serisinin 4 yıldızlı olması ki bu kasa 2010 yılında piyasada sıfır satılıyordu. Bu sonuçlar E60 kasa 5 serisi sahiplerinin Clio'dan daha güvensiz seyahat ettikleri anlamına mı gelir veya bize "Clio bile 5 yıldız BMW 5 serisi 4 yıldız şaka gibi" cümlesi kurdurabilir mi?
Oradaki sonuçlara göre istediğiniz mantığı kurabilirsiniz. Sınıfları arasındaki fark bariz değil ise, yani 2 si de binek(jip vs değil) ve kiloları arasında fark 150 kilo civarı ise aralarında mantıklı bir korelasyon bulabilirsiniz. "Euro NCAP recommends comparison only between cars which are of a similar mass (+/- 150kg) and in the same category."
Clio ve lancer ın arasındaki kilo farkı da bu civarsa tahmin ediyorum, çünkü testte 2 modelin de hangi araçları var ağırlıkları ne bilmiyorum. Ancak aralarında jiple clio kadar fark olmadığına göre, sonuçlarının da daha çok benzeyeceğini düşünmek makul bir fikirdir
quote:
Orijinalden alıntı: supremum Beyin fırtınasına gelince. 98 E serisi Mercedes'in Ncap'taki ikinci denemesidir. Firmaların ilk Ncap tecrübeleri genellikle kötü sonuçlanmış sonraki modellerden itibaren firmalar güvenlik kriterlerine dikkat etmeye ve geliştirmeye başlamışlardır. Bkz 97 Mercedes C serisi ardından gelen modellerde durum toparlanmış. Bkz 97 3 serisi Bkz 97 A4 Bkz 97 Mondeo Bkz 97 Vectra ... Bunların hepsi firmaların Ncaptaki ilk deneyimleridir ve Mitsubishi'nin Türkiye'ye gelmeyen ve Ncap'taki ilk deneyimi olan 7. jenerasyon Lancer gibi benzer (yetersiz, kötü) sonuçlar almışlardır. Sonraki modellerinde ise durumu toparlamışlardır.
Clio'nun hatta Punto'nun vb modellerin o yıllarda markaların C ve D sınıfı araçlarına göre daha çok yıldız almasının tek sebebi hafifliğinin getirdiği bir avantajdır. Misal benzer bir sonuç Ford'da vardır. 97 Fiesta aynı yıl teste giren Mondeo'nun alamadığı 3 yıldızı almıştır.
Resim ekleyemiyorum o yüzden anlatarak izah etmeye çalışayım
madem sınıfları vs aynı istiyorsunuz, buyrun, 2 test de 1998 de yapılmış o beğenilmeyen fiatın bravası 2 yıldız almış, lancer 1.5 yıldız almış. Demek 1998 yılında brava lancer dan daha sağlammış. Sanırım bu sonuçlarda tartışılacak bir durum yok hala itiraz etmek isteyen varsa
Hatta ve hatta arkadaşlar, 1.5 yıldız diyoruz ya lancer da yıldızın üzerinde kırmızı çizgi var. Meğersem o buçuk yıldız demek değilmiş. Dolayısıyla lancer ın 2 yıldızı var. Ama kırmızı çizginin anlamına gelince: "What does a star with a strike-through indicate? In the old method of rating, the final star was struck through if there was a serious risk of life threatening injury in at least one vulnerable body region. In frontal impact, the critical regions were the head and the chest; in side impact, they were the head, the chest, the abdomen and the pelvis."
bu çizgi "Ciddi hayati tehlike" ifade ediyormuş. Ben desem bana kızarlar lancer düşmanı diye.
quote:
Orijinalden alıntı: supremum
quote:
Orijinalden alıntı: cicoz99
kardeş 2004 ten sonra lancerler türkiyeye geldi demişssin ama türkiyede 85 model 90 92 model olan lancerler var... hemde 8 jenarosyon lancerler 2003 yılında ortaya çıkıp 2004 modelolarak satılmıştır.hemde 2004 lancer 4 yıldız almış!!!!!
Bahsettiğin eski modellerden haberim var. Benim burada özellikle belirtmek istediğim yukarıdaki mesaja istinaden 98 yılında Ncap testine giren Lancer'ların o yıllarda ülkemize ithal edilmediği ülkemize gelen Lancer'ların 2004 yılından sonraki modeller olduğuydu. Yani ben potansiyel bir Mitsubishi alıcısı olarak internetten araştırma yaparken bu konuyu bulsam ve yukarıdaki mesajdaki "Eski kasa Lancer 1.5 yıldız Clio'dan bile güvensiz kullanıcıları dikkat etmeli" cümlelerini okuyunca Lancer'a karşı olan tüm düşüncelerim değişebilir. Halbuki o cümleler doğru değil hatalıdır. Ben bu hatayı düzeltmek için yazıyorum.
kardeş hala dedin şeyi diyon 2004 den sonra lancerler türkiyeye geldi diyon 2004 model hemde sıfır almıştım arabayı 33.000 ylt ye hemde türkiyede en çok lancer 2004 model olarak satılan lancerler...toplamda 1914 adet satılmış o zaman hemde 8.nesil lancer türkiyeye 2003 yılının eylül ayında giriş yapmıştır...benim 2003 yılının ekim ayında trafiğe çıktı..ben bu araba için kaç hafta ankarada sıra bekledim
quote:
Orijinalden alıntı: Cengaver1
quote:
Orijinalden alıntı: cicoz99 ARKADAŞLAR ASLINDA 8.NESİL 2000 DE ORTAYA ÇIKMIŞTIR ...SADECE 2004 YILINDA BÜYÜK BİR MAKYAJ OLMUŞ VE BİRÇOK ÖDÜL ALMIŞTIR.....
2004 lancer ın yıldızı 4, ancak yandan yemesi durumu çok kötü, sadece 2 yıldız, o yüzden test sonuçlarını düşüren en büyük etken lancerın yanları
kardeş tek 2004 lancer değil 2004 2005 2006 ve 2007 lancerler yan çarpma testlerinden 2 yıldız almışaslında lancer güvenlik olarak kötü bir araba değil ama yan hava yastıkları yok onun için yan çarpmalarda 2 yıldız almış
quote:
Orijinalden alıntı: Cengaver1
quote:
Orijinalden alıntı: supremum Öncelikle Türkiye'de tek bir adet olmayan ve bir tane bile kullanıcısı olmayan bir kasadan bahsedip "Clio kadar bile sağlam değil sahipleri dikkat etmeli" diyorsunuz. Sonra Ncapta bağımsız olan sınıf kriterini göz ardı ederek "aynı sınıfta bile değil şaka gibi" gibi ayrı bir yorum yapıyorsunuz.
Evet yapıyorum
quote:
Orijinalden alıntı: supremum Ncapta her zaman altsınıflar üst sınıflara göre avantajlıdır. Çünkü sabit bir cisme kendi ağırlıkları ile çarparlar. Ağırlığı az olan araçlar daha az enerjiyi absorbe etmek durumunda kalıp daha iyi sonuçlara imza atabiliyorlar. Bakınız günümüz teknolojisinde bile ağır pickup araçların genellikle o cüsselerine rağmen çok düşük seviyede güvenlik sunabilmeleri.
Euro Ncap sitesinden alıntı: "Are large cars safer than small cars? In frontal impacts between cars, the occupants of the heavier car or the one with higher structures tend to fare better than those travelling in lighter, lower cars." Yani neymiş, daha ağır ve daha yüksek yapıda araçlar daha güvenliymiş genelde. Genelde diyorum bakın En yeni sonuçları açarsanız accord un jazz dan, leaf in micradan vs daha güvenli olduğunu göreceksiniz.
Testler mi değişti, artık sabit cisim de mi çarpıyor?
quote:
Orijinalden alıntı: supremum Aynı mantıkla düşünürsek hemen hemen aynı yıllarda teste giren Clio 5 yıldız alırken E60 kasa BMW 5 serisinin 4 yıldızlı olması ki bu kasa 2010 yılında piyasada sıfır satılıyordu. Bu sonuçlar E60 kasa 5 serisi sahiplerinin Clio'dan daha güvensiz seyahat ettikleri anlamına mı gelir veya bize "Clio bile 5 yıldız BMW 5 serisi 4 yıldız şaka gibi" cümlesi kurdurabilir mi?
Oradaki sonuçlara göre istediğiniz mantığı kurabilirsiniz. Sınıfları arasındaki fark bariz değil ise, yani 2 si de binek(jip vs değil) ve kiloları arasında fark 150 kilo civarı ise aralarında mantıklı bir korelasyon bulabilirsiniz. "Euro NCAP recommends comparison only between cars which are of a similar mass (+/- 150kg) and in the same category."
Clio ve lancer ın arasındaki kilo farkı da bu civarsa tahmin ediyorum, çünkü testte 2 modelin de hangi araçları var ağırlıkları ne bilmiyorum. Ancak aralarında jiple clio kadar fark olmadığına göre, sonuçlarının da daha çok benzeyeceğini düşünmek makul bir fikirdir
quote:
Orijinalden alıntı: supremum Beyin fırtınasına gelince. 98 E serisi Mercedes'in Ncap'taki ikinci denemesidir. Firmaların ilk Ncap tecrübeleri genellikle kötü sonuçlanmış sonraki modellerden itibaren firmalar güvenlik kriterlerine dikkat etmeye ve geliştirmeye başlamışlardır. Bkz 97 Mercedes C serisi ardından gelen modellerde durum toparlanmış. Bkz 97 3 serisi Bkz 97 A4 Bkz 97 Mondeo Bkz 97 Vectra ... Bunların hepsi firmaların Ncaptaki ilk deneyimleridir ve Mitsubishi'nin Türkiye'ye gelmeyen ve Ncap'taki ilk deneyimi olan 7. jenerasyon Lancer gibi benzer (yetersiz, kötü) sonuçlar almışlardır. Sonraki modellerinde ise durumu toparlamışlardır.
Clio'nun hatta Punto'nun vb modellerin o yıllarda markaların C ve D sınıfı araçlarına göre daha çok yıldız almasının tek sebebi hafifliğinin getirdiği bir avantajdır. Misal benzer bir sonuç Ford'da vardır. 97 Fiesta aynı yıl teste giren Mondeo'nun alamadığı 3 yıldızı almıştır.
Resim ekleyemiyorum o yüzden anlatarak izah etmeye çalışayım
madem sınıfları vs aynı istiyorsunuz, buyrun, 2 test de 1998 de yapılmış o beğenilmeyen fiatın bravası 2 yıldız almış, lancer 1.5 yıldız almış. Demek 1998 yılında brava lancer dan daha sağlammış. Sanırım bu sonuçlarda tartışılacak bir durum yok hala itiraz etmek isteyen varsa
Hatta ve hatta arkadaşlar, 1.5 yıldız diyoruz ya lancer da yıldızın üzerinde kırmızı çizgi var. Meğersem o buçuk yıldız demek değilmiş. Dolayısıyla lancer ın 2 yıldızı var. Ama kırmızı çizginin anlamına gelince: "What does a star with a strike-through indicate? In the old method of rating, the final star was struck through if there was a serious risk of life threatening injury in at least one vulnerable body region. In frontal impact, the critical regions were the head and the chest; in side impact, they were the head, the chest, the abdomen and the pelvis."
bu çizgi "Ciddi hayati tehlike" ifade ediyormuş. Ben desem bana kızarlar lancer düşmanı diye.
kardeş lancer 1973 de ilk çıktığı zamandan 2002 yılına kadar hep 1 yıldız bir buçuk yıldız falan almışama 2002 yılında lancerler 4 yıldız almış zaten 2004 2005 2006 ve 2007 lancerlerde ön çapma testlerinden 4 yan çarpma testlerinden 2 yıldız almış