Bildirim
Model Otomobil Koleksiyonu ve yapımı, 1/24 ölçek (10. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Bunlar da 348 TS
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kami Kaze -- 21 Mart 2021; 22:1:29 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Hocam bunlar nerde satılıyor ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: korkusuz314
Hocam bunlar nerde satılıyor ?
Konunun başlarında alışveriş yaptığım siteleri yazmıştım. Genelde internetten siparişle alıyorum. -
-
-
Ferrari 330 P4'ün kabinini bitirdim.
Emniyet kemerleri için kutudan şöyle bir malzeme çıktı, kumaş gibi bayağı gerçekçi bir görüntüsü var. İnce şeritler şeklinde kesip kemerleri yapıyorsunuz :
Diğer ince detay metal aksam için ise şöyle bir şey yapmışlar, güzel ayrıntılar var. Kemer tokalarını da buradan aldım :
Gösterge paneli ve kapı içleri de hazır :
Kabin bitti :
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 20 Temmuz 2014; 13:12:35 >
-
-
330 P4 bitmek üzere, fakat bir şanssızlık var, üst üste facialar yaşandı
Aracın dışına bir kat daha boya atayım dedim, ayarı biraz fazla kaçırınca yer yer ufak kabarcıklar oluştu, bir kısmını giderdim, bazı yerlerde ufak pürüzler kaldı
Boya kurudu, gövde ile şasiyi birleştireyim derken fazla kanırtınca içeride bazı parçalar kırıldı, herşeyi tekrar söküp mümkün mertebe yeniden birbirine tutturdum
Yukarıdakiler hadi neyse geri dönüşü olan, mümkün mertebe kapatılabilen kusurlar, telafisi mümkün olmayan en büyük facia en sonunda gerçekleşti. Ön camı yerine prova yaparken kenarlardan biraz açıklık kaldığını farkettim. Yerine tam oturtmak için camı kenarlarından biraz bükeyim dedim, büktüm de. Baktım yine hafif sıkıntı var, biraz da ortasından esneteyim dedim, esnetiyorum diye cam ortasından cart diye ikiye ayrıldı, iki parça halinde elimde kaldı, ben de öylece kalakaldım Artık iki parça halinde taktım yerine, ortasından boydan boya çatlak şekilde
Bu akşam da aracın üzerindeki decalleri uyguladım, kurusun bakalım yarına kadar, umarım onlarda da bir kaza yaşanmaz. Son gelinen durum :
Çok heves ettiğim ve istediğim bir modeldi, sonuç yine fena olmayacak gibi. Belki ileride sıfırdan alıp tekrar denerim artık.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 20 Temmuz 2014; 13:17:00 >
-
Hocam konunuzu baştan sona okudum. Ellerinize sağlık. Ben de başlamayi düşünüyorum ama öğrenci olarak zorlar beni
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Raşit abi şu boyama işinden az bahsetsene önce astar sonra boya ve en sonda cila mı atıyosun abi ve aralarında kaç gün bekletiyosun.
Ayrıca maketlerin içinden parlak parçalar çıkıyor örneğin far içi gibi revell marka aldım abi bazılarının rengi solmuş matlaşmış çıktı yazık günah o kadar verilen paraya revell den iyice soğudum abi bu parlak parçaları nasıl parlak gümüşe boyayabilirim ki.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BLade_13 -- 10 Temmuz 2014; 13:12:31 > -
quote:
Orijinalden alıntı: LeftBehind
Hocam konunuzu baştan sona okudum. Ellerinize sağlık. Ben de başlamayi düşünüyorum ama öğrenci olarak zorlar beni
Teşekkürler, öğrenciyken ben de meraklıydım ama maddi durumlar nedeniyle pek fazla zaman ayıramıyordum. Öğrencilik hayatında iken yaptığım 2-3 tane eski model var. Zaten doğru düzgün becerememiştim, çok da iyi olmamışlardı ilk tecrübelerim olduğu için (gerçi hala beceremediklerim çıkıyor arada, en son örnek gibi ). Ben de yeğenlerime verdim onları, sevindiler
Çalışmaya başladıktan sonra biraz daha rahat davranabiliyor insan.
-
quote:
Orijinalden alıntı: BLade_13
Raşit abi şu boyama işinden az bahsetsene önce astar sonra boya ve en sonda cila mı atıyosun abi ve aralarında kaç gün bekletiyosun.
Ayrıca maketlerin içinden parlak parçalar çıkıyor örneğin far içi gibi revell marka aldım abi bazılarının rengi solmuş matlaşmış çıktı yazık günah o kadar verilen paraya revell den iyice soğudum abi bu parlak parçaları nasıl parlak gümüşe boyayabilirim ki.
Ben gövde-kaporta parçalarında astar kullanmıyorum, çapakları pürüzleri maket bıçağı ile traşladıktan sonra direkt plastik üzerine bir kaç katman boya atıyorum. Sağlıklı bir şekilde kuruması için en az 1 gün bekletmek şart. Cila ise ihtiyaca göre, boya kuruduktan sonra eğer montaj esnasında dokunduğum kısımlar matlaşmış ise cilalıyorum. Boyayı yeterli kalınlıkta atıp güzelce kuruyunca zaten cilaya gerek kalmıyor çoğu zaman, pırıl pırıl oluyor.
Bu işi iyice profesyonel yapanlar ise bu parçalarda da astar kullanıyorlar, şöyle bir sıra izliyorlar boyada :
-Önce parçaların temizliği, (benim yaptığım gibi çapaklar vs.), su altında gerekli yerlere ince zımpara.
- Parçaların üzerine ince beyaz astar
- Astar kuruduktan sonra su altında tekrar ince zımpara
- Bir kaç katman şeklinde boya
- Boya kuruduktan sonra üzerine bir kat şeffaf kat (renksiz, clear adı ile geçen spreyler mevcut, vernik gibi bir şey)
- Şeffaf kat da kuruduktan sonra gerekirse yine ince zımpara ve son adım olarak cila.
Açıkçası ben üşeniyorum bu kadar uğraşmaya, varsın minicik bir iki pürüz oluversin. Kit kaliteli ise çoğunda da uğraşmaya değecek bir şey olmuyor zaten, konudaki modellerin neredeyse hepsi zımparasız, cilasız
Revell konusuna gelince, hiç şaşırmadım Kalite düşük oluyor çoğunlukla, Tamiya'dan şaşmamak lazım . Bahsettiğin parçaları birebir o şekilde boyamak pek mümkün değil maalesef. Revell Aquacolor 90 numara (gümüş) ya da 99 numara (metalik aluminyum) boyalar ile çok ince bir katman şeklinde boyayınca aynısı olmuyor ama yine bayağı parlıyor, iş görecek kadar. Far içiyse parçayı bu şekilde boyadıktan sonra önüne far camını da takınca çok göze batmaz zaten.
-
Raşit abi cevabın için teşekkür ederim gidip dediğin boyalardan alcam abi çok sağol hayırlı ramazanlar. -
Ferrari 330 P4'de bitti sonunda.
Ferrari'nin dayanıklılık yarışlarında kullandığı P serisinin (prototip) son üyesi.
Serinin ilk aracı Ferrari 250 P. Açık kokpitli, 3 litrelik 250 Testarossa V12 motorunu kullanan araç üretildiği 1963 yılında 12 saat Sebring, 1000 km Nürburgring ve 24 saat LeMans'ı kazanarak büyük başarı sağlar.
Ardından Ferrari 250 LM gelir, kapalı kokpite sahip araçla N.A.R.T. takımı (North American Racing Team) ile 1965 yılında LeMans'da bir zafer daha gelir. Başta prototip olarak üretilen model, homologasyon süreci ardından (bir nevi seri üretime geçirme, bazı yarışlara katılım için yarışa katılacak araçtan en az 100 adet üretmiş olmak gerekiyor) Grup 4 kategorisinde 1966 sezonunda çeşitli organizasyonlarda yarışır.
250 P ve 250 LM'in ardından 330 P2 geliştirilir. Daha hafif bir şasiye ve aerodinamik bir gövdeye sahip araç çeşitli versiyonları ile (275 P2 / 330 P2 / 365 P2) 1965 yılında 1000 km Monza, Targa Florio, 1000 km Nürburgring ve 12 saat Reims yarışlarını kazanır.
1966'da yakıt enjeksiyon sistemine sahip 330 P3 geliştirilir. Şanzımanda yaşanan sorunlar nedeni ile bazı değişikliklere gidilir. Revizyondan geçen araçlar P3/4 ve 412 P olarak adlandırılır. 412 P modeli bazı bağımsız yarış takımlarına satılır.
1966-67 sezonunda 330 P4 geliştirilir. 1966'da P3, 1967'de ise P4 1000 km Monza yarışını kazanır. Yine 1967'de 24 saat Daytona yarışında P 3/4, 330 P4 ve 412 P finiş çizgisini ilk üç sırada yan yana geçerek şov yapar, yarış sonucu foto-finiş ile belirlenir . (Kaynak : Wikipedia)
Uzun yıllar sonra seçkin Ferrari müşterilerine uygulanan kişiye özel üretim programı "Ferrari One-Off" kapsamında 2006 yılında Ferrari Enzo altyapısı üzerine Pininfarina'nın tasarımı ile P4/5 üretildi. Halihazırda Ferrari Enzo sahibi olan film yönetmeni James Glickenhaus'un isteği üzerine Enzo'sunun üzerine 1960'lı yılların efsane P serisine benzer bir karoser tasarlandı ve üretildi. Projenin Glickenhaus'a maliyeti 4.000.000 $ olmuş
Enzo altyapısı üzerine tasarlanan P4/5 :
http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_P4/5_by_Pininfarina
1960 sonlarındaki P serisinin çizgilerini güncel Ferrari'lerde de bolca görmek mümkün aslında. Başlangıcı 458 ile oldu, LaFerrari'de de devam etti. Zaten Ferrari tasarımları her zaman eski efsane modellerinden öğeler barındırmıştır.
1967 Ferrari 330 P4 : (450 hp gücünde, 338 km/h son süraate sahip) Fena sonuçlanmadı ama ön camı pert etmeyeydim iyiydi
Kullanılan renkler :
Tamiya TS-49 Bright Red
Tamiya XF-1 Flat Black
Tamiya XF-2 Flat White
Tamiya X-7 Red
Tamiya XF-7 Flat Red
Tamiya XF-16 Flat Aluminum
Tamiya X-26 Clear Orange
Tamiya X-27 Clear Red
Tamiya X-31 Titanium Gold
Revell Aquacolor #90 Silver Metallic
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 5 Aralık 2014; 17:02:57 >
-
Sıradaki gelsin, uzun süreli bir kararsızlıktan sonra bunda karar kıldım, Mercedes CLK-GTR! Yarış otomobillerini yapmak daha çok hoşuma gidiyor, hele böyle efsane modeller olunca
Kutuyu açalım :
Tamiya yine döktürmüş, detaylar eksiksiz, parçalar çok düzgün ve kaliteli.
Yapım kılavuzumuz, izleyeceğimiz adımlar :
Eğlenceli olacak. Revell plastik kalitesi faciası (Shelby Cobra) ve Fujimi'deki sorunların ve şokların (330 P4) üzerine terapi etkisi yapsın diye Tamiya'ya döndüm yine Kusursuz, pürüzsüz parçalar, huzurlu bir montaj bizi bekliyor
İlk iş tamam, küçük parçalar üzerine astar :
Devam edeceğiz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 20 Temmuz 2014; 13:17:40 >
-
Ufaktan başladık, ilk adımlar motor, aktarma organları ve arka süspansiyon, motor, şanzıman ve arka yaylar-damperler :
Detayları boyayıp yerlerine takıyoruz, yaylar, damperler ve üst salıncaklar :
Akslar ve aksonlar, detay boyaları yapılmış hali, ve alt salıncaklar :
Alt salıncaklar ve aksları da yerleştirdik, sırada fren mekanizması var :
Fren diskleri, kaliperler, boyasını yapıyoruz :
Frenler de tamam, yerlerine takıyoruz :
Arka taraf ve motorun işi bitti sayılır :
Tamiya farkı, tahmin ettiğim gibi gayet sorunsuz bir montaj oldu, uğraştırmadan her şey yerine tıkır tıkır oturuyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 20 Temmuz 2014; 13:19:08 >
-
süper bir araba hocam kolay gelsin -
Egzos manifoldları ile devam edelim, birleştirip boyadık, yerlerine kusursuz şekilde oturdular :
Kaporta parçalarını birleştirip boyaya hazırlıyoruz :
Rengimiz TS-30 Silver Leaf. Aslında önerilen renk TS-17 Gloss Aluminum idi fakat alışveriş yaptığım sitelerin stoklarında yoktu, TS-17'ye en yakın renk bu :
1. ince kat boya :
~5 dakika kuruduktan sonra 2. ince katmanı atıyoruz :
~5 dakika daha bekleyip kuruyunca 3. kat boya, biraz daha kalın bir katman şeklinde, artık renk kendini göstermeye başlıyor :
Biraz daha uzun bekliyoruz, ~10 dakika kadar, ardından ilk kalın katmanı atıyoruz :
15-20 dakika daha bekleyip son kat boyayı da atıyoruz, hızlı hareketlerle, kalın bir katman şeklinde :
Sonuç oldukça güzel, dün akşam kurumaya bıraktım, bu günün akşamına iyice kurur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 20 Temmuz 2014; 13:19:26 >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X