Bildirim
Model Otomobil Koleksiyonu ve yapımı, 1/24 ölçek (60. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
-
-
Plastik kalıp kalitesi pek iyi değil, özellikle kaporta parçalarında. Düzeltmek için biraz uğraştıracağa benziyor.
Parçaları çıkartıp başlıyoruz :
Motoru topluyoruz, bu araçta twin turbo V6 bir motor mevcut :
Araç konsept aşamasında supercharger beslemeli 6.2 litre V12 motor ile dizayn edilmiş ve bu spesifikasyon ile siparişler alınmış fakat üretime geçildiğinde emisyon standartlarını karşılamada yaşanan sıkıntılar sonucu motoru çift turbolu 3.5 litre V6’ya indirgemek zorunda kalmışlar. Bu durum haliyle aracı sipariş verenlerde büyük hayal kırıklığına sebep olsa da aracın görece küçük V6 motorla yaptıkları da yabana atılır değil, ileride bu noktaya değineceğiz :)
Motor kompartımanı biraz kompleks bir yapıda :
Egzoz, süspansiyon, motor, şasi her şey birbirinin içine geçmiş durumda, bakım-onarım işleri muhtemelen işkence olmalı
Motoru da boyadık :
Ön-arka süspansiyonu ve aksları hazırlıyoruz :
Birleştirmeye hazır :
Motor bölmesi bitiyor :
Alt tarafı da topluyoruz ve aracın altyapısı bitiyor, kabin ve kaportayla devam edeceğiz :
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Geçenlerde internette gezinirken alternatif ürünler buldum, malum artık hobi malzemeleri de ateş pahası. İlk keşif gri astar ve boya :
500 ml gri astar 70 TL. Tamiya-MrHobby marka 100-150 ml gri astar fiyatları 130-200 TL aralığında. Bunlara alternatif kullandığım raymax 400ml astar da 75-80 TL civarlarında.
Bu daha önce hiç kullanmadığım bir marka ama 500ml kutu için fiyat bayağı uygun. İş yapacak mı göreceğiz. Bir de mat siyah boya aldım, o da 40 TL. Kutuların üzerindeki bilgiye göre bunlar da Almanya üretimi görünüyor, bakalım ilerleyen günlerde deneyeceğiz.
Diğer bir keşif de sünger zımparada oldu, Tamiya’nın yarım A4 boyutundaki sünger zımparasının 60-70 TL’ye satıldığı ortamda 300 TL’ye 25 metrelik rulo şeklinde #1000 numara ince zımpara buldum. Bu da smirdex diye bir marka. Denedim gayet güzel iş yapıyor. Muhtemelen bir 10 yıl götürür
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 5 Şubat 2022; 19:24:32 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kaportadaki düzeltme işleri bitti, şu an harap halde görünüyor olabilir ama astarlayınca pürüzsüz olacak :
Yeni aldığım sünger zımparayı kullandım, Tamiya’yı fiyatından dolayı her durumda kullanmaya kıyamıyordum ama bunu döke saça kullanma imkanı güzel bir his, kafa rahat
Lastikler güzel ama komik bir şey dikkatimi çekti, lastik yanaklarına marka-ölçü yazmak yerine garip şekillerle sanki yazı varmış süsü vermişler. Hiyeroglif gibi bir şeyler var, lastikler antik Mısır üretimi sanırım
İlk defa böyle bir şey görüyorum
Akşam kokpitle uğraştık :
Bej-siyah iç mekan, koyu yeşil kaporta kombinasyonu yapacağız. Bej, NATO siyahı, mat siyah, parlak siyah ve gümüş renkleri kullandık :
Ön göğüsü mat siyah boyamıştım, biraz fazla donuk olunca beğenmedim, üzerine bir kat yarı mat vernik geçtim. Hafif parlayınca daha güzel oldu. Aynı şekilde kapı içlerine de uyguladım, güzel bir doku verdi.
Kabini topladık, hoş oldu :
Kabini de yerine oturttuk ve burada bıraktık. Kaportanın astarlanması ve boyasıyla devam edeceğiz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 4 Şubat 2022; 9:7:6 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kaportaya astarı attım. Yeni aldığım astarı denedim, önceki kullandıklarından hiç bir farkı yok. Fiyat-performans ürünü, bir kaç kutu daha sipariş vermek lazım.
Fazla pürüz yok ama astar kuruyunca sulu şekilde #2000 zımparayla çok bastırmadan hafifçe tekrar üzerinden geçeceğiz. Boya öncesi iyice dümdüz bir yüzey olacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
-
-
Jaguar XJ220 (Italeri 1/24)
Her ne kadar alıcılarına supercharger beslemeli 6.2 litre V12 vaadedip üretim aşamasında yaşanan sıkıntılar sonucu 3.5 twin turbo V6 ile biraz hayal kırıklığına sebep olsa da 542hp gücüyle döneminin en hızlı araçlarından biri. Hatta 1992-1993 yıllarında en hızlı seri üretim otomobil rekorunu da (341.7 km/h) elinde tutmayı başarmış bir model.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sıradaki yeni sipariş ettiğim ve bugün elime ulaşan bir model :
86 parça, parça sayısı az sayılır :
Heller marka en son Citroen DS’te hayal kırıklığı yaşatmıştı ama bakalım bir şans daha verdim.
Bir de şu araya kaynadı :
Eski Ferguson’lar, soldakini gerçek hayatta kullanmışlığım vardır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 10 Şubat 2022; 8:36:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Motorla başladık, herzamanki gibi :
Tel jantlar ultra parlak krom spreyle boyandı. Motorda külbütör kapakları-emme manifoldu-devirdaim için alüminyum/gümüş, blok için çelik, karbüratörler için altın sarısı renkleri kullandım.
Ön takım toplandı, yaprak yay ve kampana frenlerden ibaret :
Motor ve ön takımı ön şasi kollarıyla birleştiriyoruz :
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Kaporta parçalarının iç kısmı için alüminyum sprey uyguladım, astar niyetine dış tarafı da aynı renge boyadım. Boyadıktan sonra birleştirmede boyaya zarar gelirse alttan metal renk çıkacağı için bedavadan aşınma efektimiz olacak :
Elimde eskiden kalma kullanılmış Tamiya TS 23 mevcuttu, parçalar ufak olduğundan rahatça yetti :
Araç Fransız, eskiden gp yarışlarında ülkeler arabaların rengi ile temsil ediliyormuş, her ülke kendine bir yarış rengi seçmiş. İlk otomobil yarışlarının düzenlendiği ülkeler konusunda da Fransa başı çekiyor. Zaten GP (grand prix) de Fransızca bir ifade :) Renklerde de İtalyanlar kırmızı, İngilizler yeşil ilk akla gelen örnekler. Fransızların rengi de mavi.
Boyayı bir gün kuruttum, ardından decal uygulaması yapıldı :
Izgara şeklinde olan yerlere ince panel boyasıyla gölge yaptık.
Bir gün de bunların kurumasını bekledikten sonra vernik attım, niyeyse motor kapağında şöyle bir problem oldu :
Fotoğrafta kabarcık gibi görünüyor ama aslında alttan metal renk çıkmış. Aşınma efekti gibi kabul edip devam ettim, uğraşmaya değmez gibi görünüyor.
Vernik de akşamdan ertesi sabaha kurudu, gövdeyi birleştirmeye başladım, arka yaprak yayları taktık :
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 13 Şubat 2022; 18:58:57 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Gövdeyi birleştirip arka aksı da taktık :
Kasma yapan yerleri birini yapıştırıp kuruttuktan sonra diğerine geçerek sırayla toparlayacağız.
Egzos borusunu birleştirdim, ek yeri belli olmasın tek parça gibi görünsün diye araya sıvı astarla dolgu yapılarak zımparayla düzeltildi :
Bitmek üzere, çok az bir işi kaldı. Bir akşamlık mesaiyle tamamlarız :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 14 Şubat 2022; 16:28:19 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Gösterge paneli hazırlandı ve yerine takıldı :
Kasma yapan son nokta da yapıştı :
Burun kısmı da bitti, verdikledim :
Ön tarafa keşke ızgara koysalarmış daha güzel olurmuş, mecburen siyah boyayla yaptık.
Egzos da hazır :
Egzosu, ön camı, burun kısmını, radyatör ve tekerleri takıp bitireceğiz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 13 Şubat 2022; 20:6:5 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X