Bildirim
Model Otomobil Koleksiyonu ve yapımı, 1/24 ölçek (62. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
Revell hayal kırıklığı ardından güvenli limandan devam etmeye karar verdim, sıradaki kitimiz Tamiya’dan.
Sauber-Mercedes C9 :
1987-88-89 yıllarında World Sportscar Championship grup C kategorisinde yarışmış bir prototip. Motor Mercedes, şasi, karoser İsviçreli yarış takımı Sauber’e ait.
4973cc twin turbo V8 720-820 hp gücünde imiş. 87 şampiyonasında dayanıklılık sorunlarıyla bir varlık gösteremeyen araç 88’de 5 yarış kazanarak sezonu Jaguar’ın arkasında 2. bitirmiş. 89’da ise 1 yarış hariç hepsini kazanarak şampiyonluğa ulaşmış.
Aracın diğer dikkat çekici bir olayı ise 1988 LeMans sıralama turlarında meşhur Mulsanne düzlüğünde 400 km/h hıza ulaşması. 1988 LeMans yarışında Peugeot P88’in ulaştığı 405 km/h rekor hızdan sonra kaydedilen en yüksek ikinci hız. Araçların Mulsanne düzlüğünde ulaştığı bu uçuk süratler nedeniyle düzlüğe 1990’dan itibaren 2 adet şigan (kısa ve keskin sağ-sol virajlar) eklenerek düzlükteki hızlar düşürülmüş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 17 Nisan 2022; 23:39:52 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Harika modelleriniz var, bende kaliteli bir tane chevrolet cruze modeli bulabilsem alıcam ama türkiye de yok sanırım ya da ben bulamadım.
-
Türkiye’de hiç denk gelmedim ama geçenlerde Japonya’daki sitede gezinirken denk gelmiştim :
https://www.1999.co.jp/eng/m/10693599
https://www.1999.co.jp/eng/m/image/10693599
Sedan kasa tipi WTCC (World Touring Car Championship) yarış versiyonu var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 12 Nisan 2022; 19:47:49 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Link için sağolun, fiyatıda uygun geldi bana.Özellikle wtcc versiyonu olması çok daha iyi.Zamanında wtcc yarışlarını takip ederdim hastaydım bu aracın tasarımına.
-
Konuya bu aralar pek yazamadım, pek elim demediğinden Sauber Mercedes biraz yavaş ilerledi ama bayağı yol da katettik.
Motor şanzıman ve arka süspansiyonla başladık :
Kitte gerçekçi görünüm için “photo-etch” denilen gerçek metal parçalar var, radyatörler için olanları yerleştirdik :
Arka süspansiyon ve motoru bitirip şasiye birleştiriyoruz, motorun altındaki parlak metalik renk ısı kalkanı bölgesi Tamiya’nın krom marker kalemiyle boyandı :
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Kokpitten devam, emniyet kemeri için de güzel malzemeler var :
Haftasonu kaporta kısmının boyasını da yaptım, renk Tamiya TS-55 dark blue :
Boyada düzeltilmesi gereken kısımlar mevcut, ince zımpara ile düzeltip bir kat daha boyanacak. Tamiya spreyler pahalı ama yeri geldiğinde parasında da değiyor, boyanın parlaklığı çok güzel :
Şimdilik burada bıraktım, boya iyice kuruyup sertleşince düzeltmeyi yapıp bir kat daha boya atacağız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
-
-
Vernik atıldı ve kurudu :
Ön göğüs kısmını gri boyuyoruz :
Ön camdaki Sauber Mercedes yazısı :
Stop lambaları da tamam, tavanda da sarı bir tepe lambası mevcut :
Farlar da tamam :
Dolum ağzında yine güzel metal parçalarımız var :
Camlar ve far camları takıldı :
Arkadaki spoiler ayakları :
Gövdeyi birleştirdik, herşey yerine güzel oturuyor :
Arka kanat, dikiz aynaları ve sileceği de hallettik ve bitti :
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 18 Nisan 2022; 9:5:33 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Formula 1 garajını daha da genişleteceğiz, Japonya’dan yeni siparişler var :
1977 Tyrrell P34, 6 tekerlekli, belki de F1 tarihindeki en garip tasarım :hobby search model car kit storeTyrell P34 1977 Japan GP #3 Bengt Ronnie Peterson Long Wheel Ver. (Model Car) - HobbySearch Model Car Kit Storehttps://www.1999.co.jp/eng/10167491
1971 Tyrrell 003, Jackie Stewart ile şampiyonluğa ulaşmış bir model :hobby search model car kit storeTyrell 003 Monaco GP 1971 (Model Car) - HobbySearch Model Car Kit Storehttps://www.1999.co.jp/eng/10273373
1978 Brabham BT46B, “Fan car” adıyla da bilinen, aracın altında vakum yaratmak için arkasında kocaman bir fan bulunan, pist yüzeyinde ne varsa emip arkadan gelenlerin üzerine fırlattığı için de FIA tarafından banlanan araç Efsane pilotlardan Niki Lauda tarafından kullanılmış, yine çılgın tasarımlardan bir klasik :hobby search model car kit storeBrabham BT46B Sweden GP (Niki Lauda/#3 John Watson) (Model Car) - HobbySearch Model Car Kit Storehttps://www.1999.co.jp/eng/10406104
1965 Lotus Type33, yine efsane pilotlardan Jim Clark ile şampiyonluk almış bir model :hobby search model car kit storeTeam Lotus Type 33 1965 Formula One Champion Coventry Climax FWMV (Model Car) - HobbySearch Model Car Kit Storehttps://www.1999.co.jp/eng/10783438
Hepsi 1/20 ölçekte.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 5 Ekim 2022; 9:58:18 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Lotus’a tekerlerden başladım, jantlar güzel bir malzemeden yapılmış, boya gerektirmiyor :
Lastikler yağmur lastiği, jantların merkez kısmı titanyum gold renk ile boyandı :
Ön kanat, kitte iki seçenek sunuluyor Portekiz GP ya da Belçika GP versiyonu olarak. Portekiz versiyonunda aerodinamik olarak farklılıklar var, Belçika versiyonu sanki biraz daha yüksek düzlük hızı için tasarlanmış (kanatlar vs. daha düz ve ufak mesela). İki seçeneğin de parçaları farklı. Portekiz versiyonunu seçtim :
Motor şanzıman ve arka süspansiyon salıncakları da bitti, motorda da yine Portekiz ve Belçika GP farklılıkları var. Üst kapak ve kayış kasnak dizaynları farklı. 1500cc Renault V6 turbo, evet sadece 1500cc hacminde bir motor. Günümüzde F1 araçlarında 1600cc V6 turbo üniteler kullanılıyor, çok eleştirildi fakat bu küçük hacimli V6 motorlar ve turbo F1 için yeni bir şey değil. Tek farkı geçmişte bu dönem için takımlara iki seçenek sunuluyordu, 1500cc turbo ya da 3000cc atmosferik. Çoğu takım 1500cc turbo tercih etti, ilerleyen zamanlarda (80’lerin sonunda doğru) sıralama turları (qualifying) modunda 1300-1400hp gibi korkunç güçlere ulaşınca F1 tarihinin bu en güçlü motorlarına güvenlik kaygılarıyla 3500cc atmosferik motor kullanma zorunluluğu getirilerek son verildi :
1.5 turbo V6 ardından 3.5 atmosferik V12, 3.0 atmosferik V10, 2.4 atmosferik V8 ve son olarak 1.6 turbo V6 hibrit şeklinde günümüze geldik.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 26 Nisan 2022; 11:39:33 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Astar kuruduktan sonra boya atıldı :
Boya Raymax akrilik, niyeyse kuruduktan sonra biraz pütürlü (portakal kabuğu denilen olay) bir doku aldı.
Tamiya 2000 ve 3000 sünger zımparalarlarla su altında düzelttikten sonra üzerine vernik atınca boya kendine geldi :
Arka frenler ve aksları da taktık :
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 4 Mayıs 2022; 15:53:28 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
son zamlardan sonra bende maket olayına gireyim panpa. gerçeği hayal oldu memlekette ..
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X