Şimdi Ara

Motor arıza ışığı ve sonrası... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
1
Favori
4.854
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 günde motor açıp gerçekten tamir edip topladı ise helal olsun. Bence işin altında başka iş var. Ben bizzat lpg li aracımın subaplarında oluşan hasar yüzünden yapılan işlemlerde başında bekledim. İşini iyi yapan bir yer idi. Motoru sökmesi 1 gün ( arada dinlenmeler ufak tefek aralar oldu ). Üst kapağın ve subapların rektefiyeciye gidip test edilmesi ve rektefiyecinin gelip piston ve silindirleri ölçmesi 1 gün. Motorun tekrar dikkatli bir şekilde toplanması 1 gün sürdü. Toplamda 3 günde yapıalcak bir işlem.
  • konuda tutarsızlık var

    bujiyi söktüğü yerden pistonun delindiği görüyor öyle mi? piston delinmesini de ilk deffa duyuyorum
    üretim hatası fiestaları duymuştum ama bu birazda karalama politikasına dönmüş ; siz gidip kafanıza göre Lpg kiti taktırıyorsunuz servise garanti verip vermediğini sormadan uyumlu mu değil mi sonunda sorun çıkması muhtemel bi durum ve bunu forda yıkıyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ste1n

    Lpg yi Maslak ta cevre otogaz da taktirmistim ki İstanbul da gidebilecek en iyi yerlerden biri ve 1800 liralık kit mtm taktirdim. 5-6 bin km önce LPG bakımına gittiğimde her şey normal bi sorun dediler ve filtresini değiştiler.

    Araç Beşiktaş ta arizalanmadi eğer orda arizalansaydi Bostancı sanayide tanıdığa giderdim ama Çatalca'ya giderken bozulduğu için Büyükçekmece mimaroba da ki sanayi ye gittim mecburen.

    Ustayla görüştüm dediği gibi piston da delik varmış. Tek piston, kol ve triger kayışını değişmiş. Gömlekte problem yokmuş. Bugün öğleden sonra toplamis olurum gelip alabilirsin dedi ama bugün gitmem imkansız ancak yarın sabah gidebilicem

    Piston neden nasıl delinir?

    Bunu araştırın. Ustaya sorun. Piston kolay kolay delinecek bir malzeme değil. Pistonun delinebilmesi için yanma odasına bir parça girmesi lazım.




  • Pistonu zarar goren araba calismaz bile.acilen uzaklasin o ustadan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pistonu zarar goren araba calismaz bile.acilen uzaklasin o ustadan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiesta yı bilmiyorum da bugün focus trent x sordum sıfır.ford un motoru lpg ye uyumlu bi motor değil ve garanti dışı kalır dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-rebuilding/103081-hole-piston-what-could-have-caused.html

    http://www.boosttown.com/engine/piston_damage.pdf sayfa 40

    peki o zaman şu soru sorulmalı pistonu delinen ya da zarar gören araç çalışır mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Ford size aracın LPG'ye tam uyumlu olduğunu beyan etti mi? Garanti verdi mi? Lpg ustasının muntazam bir montaj yaptığına adınız gibi emin misiniz? Aracı tıkandığı yerde kıpırdatmamanın size şimdiçekici ücretinden daha fazlaya malolduğunu farkettiniz mi? Kusura bakmayın ama burda Ford en son şüphelenilecek olgu. Gayet taraflı bir yaklaşım olmuş. Bu arada Piston eriten araç kendini sarsıntılı çalışma gibi çeşitli şekillerde belli eder. Ustayla tekrar görüşüp mümkünse işin başında bekleyin. Geçmiş olsun.

    Çok güzel yorum.

    Ford motorları sağlamdır.
  • Hocam Keşke Bildiğiniz Bir Yere Verseydiniz , Gerekiyorsa Çektirseydiniz.Kimsenin Günahını Almak İstemem Ama Sırf Tamir Ücreti Almak İçin Motor Söküp Takan Yarısını Yapıp Yarısını Tekrar Gelsin Diye Yapmayan Çok Usta ile Karşılaştım.
  • Pistonu delen LPG vay be ne gunlere kaldik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Piston neden nasıl delinir?

    Bunu araştırın. Ustaya sorun. Piston kolay kolay delinecek bir malzeme değil. Pistonun delinebilmesi için yanma odasına bir parça girmesi lazım.

    http://www.boosttown.com/engine/piston_damage.pdf sayfa 40

    Glow ignition yani sıcak parçaların ateşleme zamanından önce karışımı ateşlemesi ve fakir karışım.

    Bu bahsettiğiniz sorun normal kullanılan bir motorda yaşanmaz. Karışım oranının 1/20 üzeri olması, uzun süreli kullanım, EGT nin aşırı yükselmesi, avans vuruntusu gibi sorunların yaşanması gerekir. Buna piston delinmesinden çok piston erimesi denir ki bu deformasyon sadece pistonda değil tüm yanma odasında, gömleklerde, sübaplarda ve silindir kapağında oluşur.

    Arkadaşın aracında böyle bir sorun olduğunu düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Piston neden nasıl delinir?

    Bunu araştırın. Ustaya sorun. Piston kolay kolay delinecek bir malzeme değil. Pistonun delinebilmesi için yanma odasına bir parça girmesi lazım.

    http://www.boosttown.com/engine/piston_damage.pdf sayfa 40

    Glow ignition yani sıcak parçaların ateşleme zamanından önce karışımı ateşlemesi ve fakir karışım.

    Bu bahsettiğiniz sorun normal kullanılan bir motorda yaşanmaz. Karışım oranının 1/20 üzeri olması, uzun süreli kullanım, EGT nin aşırı yükselmesi, avans vuruntusu gibi sorunların yaşanması gerekir. Buna piston delinmesinden çok piston erimesi denir ki bu deformasyon sadece pistonda değil tüm yanma odasında, gömleklerde, sübaplarda ve silindir kapağında oluşur.

    Arkadaşın aracında böyle bir sorun olduğunu düşünmüyorum.

    Devam eden vuruntu sonucunda aşırı ısınma ve akabinde piston delinmesi yaşanan bir sorundur. Araç lpg li olduğu için bu sorunun olma şansı dahada fazladır. Ancak bu işin olabilmesi için bujilerde veya avansta ciddi bir ayarsızlık olması gerekir ki arkadaşın durumuda budur.

    ''Yanma odasında oluşan vuruntunun şiddetine bağlı olarak piston üzerinde ve yanma odasında hasar oluşabilir. Piston malzemesi genellikle bu bölgede vuruntuya karşı en zayıf malzemedir ve piston tepesinin delinmesine sebep olan en önemli faktördür.
    (a)
    (b)
    Şekil 3.''

     Motor arıza ışığı ve sonrası...


    daha detaylı bilgi için ;http://alaeddin.cc.selcuk.edu.tr/~tekbil/mayisagustos2010/ayhan/ayhan.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    1 günde motor açıp gerçekten tamir edip topladı ise helal olsun. Bence işin altında başka iş var. Ben bizzat lpg li aracımın subaplarında oluşan hasar yüzünden yapılan işlemlerde başında bekledim. İşini iyi yapan bir yer idi. Motoru sökmesi 1 gün ( arada dinlenmeler ufak tefek aralar oldu ). Üst kapağın ve subapların rektefiyeciye gidip test edilmesi ve rektefiyecinin gelip piston ve silindirleri ölçmesi 1 gün. Motorun tekrar dikkatli bir şekilde toplanması 1 gün sürdü. Toplamda 3 günde yapıalcak bir işlem.

    1 gün 8saat sanırım mesai rahat sökülür onarılır toplanır profesyonel tamici olmamama rağmen isbat için şahsen söküp toplamışlığım var.

    Sizinki sanırım başında beklemişsiniz anlaştığınız fiyat sizin gözünüzü doldursun diye yaymışlar üst kapağın sökülmesi 20dk 2saat kapakçı lüzumu sarf gereçleri hazırda bulunduğunda 1saate de toparlanıp çalışır vaziyete getirilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wehrmacht -- 24 Eylül 2013; 16:21:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Ford size aracın LPG'ye tam uyumlu olduğunu beyan etti mi? Garanti verdi mi? Lpg ustasının muntazam bir montaj yaptığına adınız gibi emin misiniz? Aracı tıkandığı yerde kıpırdatmamanın size şimdiçekici ücretinden daha fazlaya malolduğunu farkettiniz mi? Kusura bakmayın ama burda Ford en son şüphelenilecek olgu. Gayet taraflı bir yaklaşım olmuş. Bu arada Piston eriten araç kendini sarsıntılı çalışma gibi çeşitli şekillerde belli eder. Ustayla tekrar görüşüp mümkünse işin başında bekleyin. Geçmiş olsun.

    Onune gelen ustaya arabayi cekmesi ayri bir muamma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Piston neden nasıl delinir?

    Bunu araştırın. Ustaya sorun. Piston kolay kolay delinecek bir malzeme değil. Pistonun delinebilmesi için yanma odasına bir parça girmesi lazım.

    http://www.boosttown.com/engine/piston_damage.pdf sayfa 40

    Glow ignition yani sıcak parçaların ateşleme zamanından önce karışımı ateşlemesi ve fakir karışım.

    Bu bahsettiğiniz sorun normal kullanılan bir motorda yaşanmaz. Karışım oranının 1/20 üzeri olması, uzun süreli kullanım, EGT nin aşırı yükselmesi, avans vuruntusu gibi sorunların yaşanması gerekir. Buna piston delinmesinden çok piston erimesi denir ki bu deformasyon sadece pistonda değil tüm yanma odasında, gömleklerde, sübaplarda ve silindir kapağında oluşur.

    Arkadaşın aracında böyle bir sorun olduğunu düşünmüyorum.

    Devam eden vuruntu sonucunda aşırı ısınma ve akabinde piston delinmesi yaşanan bir sorundur. Araç lpg li olduğu için bu sorunun olma şansı dahada fazladır. Ancak bu işin olabilmesi için bujilerde veya avansta ciddi bir ayarsızlık olması gerekir ki arkadaşın durumuda budur.

    ''Yanma odasında oluşan vuruntunun şiddetine bağlı olarak piston üzerinde ve yanma odasında hasar oluşabilir. Piston malzemesi genellikle bu bölgede vuruntuya karşı en zayıf malzemedir ve piston tepesinin delinmesine sebep olan en önemli faktördür.
    (a)
    (b)
    Şekil 3.''

     Motor arıza ışığı ve sonrası...


    daha detaylı bilgi için ;http://alaeddin.cc.selcuk.edu.tr/~tekbil/mayisagustos2010/ayhan/ayhan.pdf

    İyi güzel teorik bilgileri ekliyorsunuz buraya da, bahsettiğiniz sorunların oluştuğu bir motor nasıl olur da arıza lambası yakmadan, performanstan düşmeden uzun süre kullanılıp piston deler?




  • arabanın suçu ne ?lpg nin riski.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    İyi güzel teorik bilgileri ekliyorsunuz buraya da, bahsettiğiniz sorunların oluştuğu bir motor nasıl olur da arıza lambası yakmadan, performanstan düşmeden uzun süre kullanılıp piston deler?

    O kısmı zaten bende anlamadım. Vuruntu harici pistonun delinmesi ancak fabrikasyon hatasından olabilir, yada subapların eriyip pistona çarpması ki böyle bir durum yokmuş. Sonuç olarak vuruntu oluştuğunda duyulabilir bir gürültü , titreşim ve belirli bir güç kaybı olucaktır ancak tek pistonda olması ve bu ses ve titreşimlerin aşırı yüksek olmaması nedeniyle farkedilmemiş olabilir. Sonuçta dizel motorun farklı yakıtta farklı ses çıkartması kadar bir ses farkı oluşturucaktır.

    Pistonu delinen bir araçta arıza ışığının yanmaması ayrı bir soru işareti. Ancak arkadaş belliki aracını bakıma bile götürmüyormuş. Sonuçta servise gittiğinde ilkdefa görüyor lpg li olduğu için alınmıycağını. Lpg li araçlara bakımda yapılmadığından gitseydi farkederdi. Bu şartlar altında belki arıza ışığıda son 500km de yandı ama önemsemedi. Zaten o haldeki motorla ordan oraya gezmesinden de anlaşılacaği gibi pek önemsemiyor bu işleri. Benim aracım o hale gelse 1 metre yürütmezdim mesela.




  • Exxcrea kullanıcısına yanıt
    Arkadaş detaylı bilgi eklerse zaten konu aydınlanacak.

    Mesela turbo beslemeli ve intercooler olmayan motorlarda, turbo pallerinin bir sebepten kırılıp direk yanma odasına girmesi ile de piston delinir.

    Kısaca motorun başına ne geldi net olarak bilemiyoruz, LPG den kaynaklı olup olmadığı bence muamma. Piyasada adam gibi ayar yapılmamış, hatta az yaksın diye gaz ayarı kısılmış fakir karışımla yürüyen binlerce LPG li araç var. Piston delinmesi vs. kolay oluşabilecek senaryolar değil. Zira pistonu delen ya da yanma odasında erimeye sebep olan durum uzun süreli gazlama gibi senaryolarda EGT nin aşırı yükselerek metali eritmesi demek, normal kullanılan bir motorda pistonu eritecek kadar EGT oluşmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Ford size aracın LPG'ye tam uyumlu olduğunu beyan etti mi? Garanti verdi mi? Lpg ustasının muntazam bir montaj yaptığına adınız gibi emin misiniz? Aracı tıkandığı yerde kıpırdatmamanın size şimdiçekici ücretinden daha fazlaya malolduğunu farkettiniz mi? Kusura bakmayın ama burda Ford en son şüphelenilecek olgu. Gayet taraflı bir yaklaşım olmuş. Bu arada Piston eriten araç kendini sarsıntılı çalışma gibi çeşitli şekillerde belli eder. Ustayla tekrar görüşüp mümkünse işin başında bekleyin. Geçmiş olsun.

    aynen, kafana göre lpg taktır sonra ford suçlu, kalitesiz de.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynı kit takılı 12 yaşında ki honda da zerre arıza problem çıkmazken (honda nında aracın lpg ye uyumlu oldugunu gosteren bir beyanı yok) ford da böyle bir şey oluyorsa bokta atarım çamurda kusura bakmayın ama konumuz o değil çünkü yazımın hiç bir yerinde ford aleyhine bir şey yazmadım. servise sövmemin sebebi ise kapılarının girişinde yolda kalmış bir araca lpg yüzünden bakamayız demeleri.

    o servisi seçmemin nedeni orada ki en büyük ve en kalabalık ford servisiydi. bu kadar giden varsa vardır bi bildikleri dedim.

    şimdi benim sizinkinin çeyreği kadar bile bilgim yok o yüzden neden şöyle yapmadın neden böyle yapmadın öyle olmaz böyle olur dediğinizde verecek hic bir cevabım yok niye çünkü anlamıyorum. o yüzden karşımda ki ustanın insafına kalmış oluyorum. araç şu an ne halde inanın bilmiyorum çünkü servis benden 60-70 km uzaklıkta kalıyor ve sadece telefonla bilgi alabiliyorum. az önce usta tekrar aradı ve ateşleme bobininin de değişmesi lazımmış şu kadar fiyat dedi otosan dan alacakmış. aklıma şu soru geldi gercekten piston da delik ve bobinde de arıza mı var dı yoksa motoru açtı baktı bir şey yok ama arızanın o bobinde oldugunu anladı. ama boyle bir şey olsa ögleden önce konuştuğumuzda pistonu, triger kayışını ve kol değiştirdiğini ve motoru toplamaya başladığını ve akşama doğru da toplamış olacağını söylemezdi diye düşünüyorum ve umut ediyorum.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.