Şimdi Ara

MOTOR ÇALIŞIRKEN YAĞ ÇUBUĞUNDAN ÜFLER Mİ? CORSA 1.2 (Benzinli) D kasa

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
17.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2010 Opel corsa baktım, sanayiden bir usta yağ çubuğunu çıkarttı motor üflüyor dedi vazgeçtim.
    Servis'deki usta; üstten çift egzantrikli motor bu, üfler dedi.
    Kafam karıştı.

    YARDIM LÜTFEN.



  • Kompresyon testi güzel çıktı. Yaklaşık 60 TL ödedim.
    Aracı dynamo testine de soktum ve %95 motor verimi çıktı.
    Aracı aldım.

    Üstten çift ekzantrikli motorlarda yağ çubuğundan hava gelmesinin, motorun üflüyor anlamına gelmediğini ve kompresyon testi en sağlıklı sonucu verdiğini görmüş oldum.

    Alttan ekzantrikli motorlarda üfleme testine devam. Yani Şahin alacaksanız yağ çubuğundaki havaya, yeni nesil ütten çift ekzantrikli motorlarda kompresyon testine bakın.

    Ayrıca 60.000 km'deki Corsa motoru üflemez demişti usta. Haklı çıktı. En azından benim araçta.
    Aklım kalacağına emeğim kaldı.

    Kolay gelsin.
  • Bence üfleyen araçlara bulaşma. Bizdede aynı marka modelde corsa vardı yağ kapağından hiç bir duman buhar çıkmıyordu. Peki genel performansı nasıl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmet_728 M kullanıcısına yanıt
    Yağ yakma yok, yakıt tüketimi 6.5 gözüküyor.
    Test ettim, genel olarak 1.2 olmasına rağmen yeterli geldi!
    Ayrıca, yağ çubuğundan sadece hava çıkıyordu, duman veya buhar yok. Acaba sizde de durum öyle miydi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ramptha -- 30 Ağustos 2014; 17:18:13 >
  • Üstten egzantrikli motorlar üst kapaktan, alttan egzantrikli motorlar yağ çubuğundan üfleme yapar. Aksi sağlıklı değildir. Tabii bu her motor için geçerli değil.
  • Yeni teknoloji araçlarda motor içinde buharlaşan yağı çevirmek için havalandırma sistemi vardır. Pozitif karter havalandırma sistemi diye geçer. Az miktarda üfleme doğaldır.

    Hatta benim eski aracım olan 2004 yariste kapağı açınca tam aşağıda egzantrikler olduğu için yağ damlası bile atardı kapaktan. Ancak ciddi üfleme varsa problem vardır.

    Ustaların yapmaktan kaçtığı, çoğunun da bilmediği işlemi yaptırın aklınızda çok soru işareti varsa: kompresyon testi. Sadece bujiler sökülecek. Basınç saati takılıp marş basılacak. Kompresyonu sınır değerlerin altında olan motor segmanlardan fazla hava kaçırıyor demektir zaten.
  • yüksek devirli motorlar hem kapaktan hem çubuktan üfleme YAPABİLİR.Bu bir kıstas değildir.eskiden kalma bir yöntemdir.en iyi test kompresyon testiyle olur öyle milattan önce kalmış bilgilerle değil.
  • Spirited kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, kompresyon testi mantıklı gözüküyor o zaman.
  • Ramptha R kullanıcısına yanıt
    en azından direk olarak kesin sonuç önünüze gelir.
  • Spirited kullanıcısına yanıt
    Kompresyon testi güzel çıktı. Yaklaşık 60 TL ödedim.
    Aracı dynamo testine de soktum ve %95 motor verimi çıktı.
    Aracı aldım.

    Üstten çift ekzantrikli motorlarda yağ çubuğundan hava gelmesinin, motorun üflüyor anlamına gelmediğini ve kompresyon testi en sağlıklı sonucu verdiğini görmüş oldum.

    Alttan ekzantrikli motorlarda üfleme testine devam. Yani Şahin alacaksanız yağ çubuğundaki havaya, yeni nesil ütten çift ekzantrikli motorlarda kompresyon testine bakın.

    Ayrıca 60.000 km'deki Corsa motoru üflemez demişti usta. Haklı çıktı. En azından benim araçta.
    Aklım kalacağına emeğim kaldı.

    Kolay gelsin.
  • Ramptha R kullanıcısına yanıt
    hayırlı olsun.bilgi paylaşıldıkça çoğalır iş görür.sizde bu püf noktasını başkalarına aktarmayı unutmayın.kazasız belasız
  • Hayırlı olsun.Ne kadara aldınız ? Araç kaç binde ?
  • Üflemeyle motor durumuna bakılabilir ancak bu üfleme miktarı her motorda aynı değildir. Ancak aynı motorun yıpranmamışıyla karşılaştırılarak bir sonuca varılabilir. Onun haricinde her motor için garantili ve sağlıklı yöntem dyno ve kompresyon testidir.
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    2010 model, Zavolli LPG, 68000 km'de, 111.yıl-Twinport, 26.500TL'ye aldım.
    Değişen-Boya yok dedi eksper.

    100 km'de ort. 90-110 km/h hızdaki ort. yakıt tüketimi LPG'de = 5.8 lt. Yani yaklaşık 15 kr. Benzinde denemedim. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ramptha -- 5 Eylül 2014; 18:20:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ramptha

    2010 model, Zavolli LPG, 68000 km'de, 111.yıl-Twinport, 26.500TL'ye aldım.
    Değişen-Boya yok dedi eksper.

    100 km'de ort. 90-110 km/h hızdaki ort. yakıt tüketimi LPG'de = 5.8 lt. Yani yaklaşık 15 kr. Benzinde denemedim. :)

    fazla ucuz geldi bana
  • Sen motor ustana söyle o kafasını söküp atsın. Yeni nesil motorlara öyle bakılmaz. Ne günlere kaldık :)
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Uzun pazarlıklar sonucu 28.000'den indi.
    Bence de iyi fiyat, sıkıntı da yok..
  • Bedava.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.