Şimdi Ara

Motor değişimi hakkında yasal kurallar ?? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
123
Cevap
7
Favori
245.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    Arkadaşlar benimde bi projem var. Mercedes w115/114 kasalara merakım var. Bi tane 114 kasa mercedes var. Kasa ve döşemeler çok düzgün. Ama motor bitik. Motor 230.6, 2300 cc 6 silindir.
    Bu aracı alıp, 190(w201) veya e200(w124 enjeksiyonlu m111 yeni tip motor) motoru atmak istiyorum.
    Bu işleri yapan birilerini biliyor musunuz?

    Sen yaptırman gerek önce motoru alacak tescilini yapacaksın motor eski olmasın mümün olduğunca ardından Tüp lpg ile aynı prosedür montajı ve tescil muayene ruhsat..

    Yani çıkmacıdan faturalı motoru alacağız, sonra bu motoru w114 e oturtacak, bu işleri daha önce yapmış, tecrübeli bir usta bulacağız. Sonra muayene ve trafikten tescil işlemleri yapılacak. Çok zor görünmüyor.
    Teşekkür ederim, cevabınız için..

    Bak şöyle yap w114e uyar motoru bul aksi halde kes del tak işi verimli değil olmaz.

    Anladım, Mercedes ustalarına danışmak gerekiyor.
    Şöyle bir v8 örneği var nette

    http://www.youtube.com/watch?v=eBKlxa6wJXc

    Bak sen bütçen müsaitse her türlü motor atılır bu arabaya öncelikle benim tavsiyem ekonomi amaçlıydı sen mercedes ustalarını bulacaksın onlara danışacaksın bu kasaya hangi motoru uygundur diye sonra ki işlem motoru satın alıp escil edeceksin ardından montajını yapıp lpg işletir gibi arabaya proje vs ruhsat

    Anladım. Benim niyetim zaten V8 gibi extrem bi motor atmak değil. Sorunsuz güncel bir motor atıp. Keyifle kullanmak. :)
    Sonuçta iş paraya bakar diyorsun özetle :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    Arkadaşlar benimde bi projem var. Mercedes w115/114 kasalara merakım var. Bi tane 114 kasa mercedes var. Kasa ve döşemeler çok düzgün. Ama motor bitik. Motor 230.6, 2300 cc 6 silindir.
    Bu aracı alıp, 190(w201) veya e200(w124 enjeksiyonlu m111 yeni tip motor) motoru atmak istiyorum.
    Bu işleri yapan birilerini biliyor musunuz?

    Sen yaptırman gerek önce motoru alacak tescilini yapacaksın motor eski olmasın mümün olduğunca ardından Tüp lpg ile aynı prosedür montajı ve tescil muayene ruhsat..

    Yani çıkmacıdan faturalı motoru alacağız, sonra bu motoru w114 e oturtacak, bu işleri daha önce yapmış, tecrübeli bir usta bulacağız. Sonra muayene ve trafikten tescil işlemleri yapılacak. Çok zor görünmüyor.
    Teşekkür ederim, cevabınız için..

    Bak şöyle yap w114e uyar motoru bul aksi halde kes del tak işi verimli değil olmaz.

    Anladım, Mercedes ustalarına danışmak gerekiyor.
    Şöyle bir v8 örneği var nette

    http://www.youtube.com/watch?v=eBKlxa6wJXc

    Bak sen bütçen müsaitse her türlü motor atılır bu arabaya öncelikle benim tavsiyem ekonomi amaçlıydı sen mercedes ustalarını bulacaksın onlara danışacaksın bu kasaya hangi motoru uygundur diye sonra ki işlem motoru satın alıp escil edeceksin ardından montajını yapıp lpg işletir gibi arabaya proje vs ruhsat

    Anladım. Benim niyetim zaten V8 gibi extrem bi motor atmak değil. Sorunsuz güncel bir motor atıp. Keyifle kullanmak. :)
    Sonuçta iş paraya bakar diyorsun özetle :)

    Alıntıları Göster
    yani doğan slx e 1.6 multijet 105 beygir motor atamıyoruz öyle mi ozaman benzinli dizel ayrımı oluyorsa doğan slx e vw 1.2tsi motor atıla bilir mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hüsami

    yani doğan slx e 1.6 multijet 105 beygir motor atamıyoruz öyle mi ozaman benzinli dizel ayrımı oluyorsa doğan slx e vw 1.2tsi motor atıla bilir mi

    Alıntıları Göster
    bide arama yaparken şöyle bişey buldum video

    www.uzmantv.com
    Trafik İşlemleri hakkındaki sorularınızı uzmanlar görüntülü yanıtlıyor - UZMANTV
    http://www.uzmantv.com/aracta-yapilan-hangi-degisiklikleri-ruhsata-isletmek-gerekir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hüsami

    bide arama yaparken şöyle bişey buldum video

    www.uzmantv.com
    Trafik İşlemleri hakkındaki sorularınızı uzmanlar görüntülü yanıtlıyor - UZMANTV
    http://www.uzmantv.com/aracta-yapilan-hangi-degisiklikleri-ruhsata-isletmek-gerekir


    Alıntıları Göster
    mevzu baya uzun baya derin kaybolmuş millet

    Benimde burdaki arkadaşların hesapları gibi bir hesabım var şöyle aracımın motorunu yükseltmek istiyorum 3.16ia 97 model bi aracım var sedan haliyle 1340 kilo olduğundan 1.6 motor küçük geliyor performans düşük yakıt fazla bu yüzden motorunu aynı model ama 2.0-2.3-2.5- litre motorlardan biriyle yükseltmek istiyorum tabi ilk tercihim 2.3 yada 2.5 zaten bu motorların kullanıldığı kasalarla benim aracın kasası arasında bi fark yok o yüzden şaseydi aktarma organları fren sistemi vs sıkıntı olacağını sanmıyorum ama işin gıcık tarafı evrak vs işleri sormak istediğim böyle bi işe kalkışsam zorlanırmıyım ve takriben nekadar fiyat tutar ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekirdağlı-klimacı

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yns 

    Benim anlamadığım bir nokta var.Muayenede motor no olduğu bölüm kirli ise teknisyen okunamıyor deyip geçiyor hafif kusurla muayeneden geçiyorsunuz.Farklı bir motor takılsa kimse anlamaz motor numarasını okunamayacak hale getirir geçersiniz.Hiç olmadı aracın orjinal motor kodunu yeni motora yazdırırsınız.Aracın satışında da noter motora bakmadığına göre...

    İnternetteki ilanlarda farklı motor takılan araçlar mevcut genelde Tofaş araçlara BMW motoru takıyorlar.

    Forumda da klasik araç toplayan aykunsezer diye bir arkadaş topladığı bir klasikte farklı motor kullanmıştı.

    Ancak motor değiştirmenin kolay bir şey olduğunu sanmıyorum, kaportacıda takozlarla oynayıp motor bir şekilde havuza oturtulsa bile aks bağlantıları, göstergeler, alternatör , marş motoru, benzin deposu, benzin pompası, elektrik tesisatı gibi aksesuarların da araca uydurulması gerekir.Eğer bir araca farklı marka motor takılıyorsa, motor ücreti kadar işçilik ücreti de ortaya çıkacaktır...

    Montaj kısmı çok mesele değil en extrem makina araca 2.000tlye mal olur. resmi işi ise lpg nasılsa o kadar.
    yanlış biliyorsam düzeltin iki kere aynı hafif kusur dan geçemiyorsunuz
    ayrıca motorun yedek parça statüsünde ruhsattan numarasının kaldırılacağıda bekleniyor

    ford fiestam var ve ben 4 yıldır hafif kusurdan muayeneden geçiriyorum....

    hafif kusurlar
    ön camda çatlak
    motor seri no kunamıyor
    far ayarları düzgün değil
    reflektör yok
    sağlık çantası uygunsuz
    vs.. vs

    gibi yaklaşık on maddeden hafif kusurlu ama genede onaylanıp geçirdim 4 yıldır..

    neyse bende soruma geleyim aşırı hor kullanım bakımsızlıktan dolayı motoru yedim yağ yakmaya başladı
    ben öyle absürd yani extrem motorlar istemiyorum benim aracımdan çıkan motorun aynısı olsun yeterli
    çünkü bizim şenol ustaya götürdüm motor seni en fazla 1 yıl idare ya eder yada etmez dedi kanser olmuş dedi
    dedim masrafı ne olur motor yapalım dedi en az 3 yada 4 bin lirayı bulur..

    sorum şu şimdi ben motor mu yaptırsam daha mantıklı olur yoksa kazalı araçlardan çıkma motor mu alsam daha ekonomik
    olur. işin prosedürünü geçtim onları bi şekilde hallederim arabamı seviyorum çünkü çok ekonomik sarfiyatı az yada eğer
    çok sıkıntılı bi durum olacaksa aracı olduğu gibi satmak daha mantıklı 3 e 5 e bakmadan satıp gene yüksek model fiesta alıcam
    eğer farklı bi önderisi olan bi arkadaşım yardımcı olursa sevinirim ford fiesta dan daha az yakacak bi araç önerisi

    Alıntıları Göster
    her araca her motor konuyor ancak birebir değilse bazı şeyler istenmeye başlıyor...

    ama olmaz diye bişey yok.. herşey gitgele ve paraya bakar...

    bence bu işi en güzel trafik müşaviri yada muamelecilere sormak lazım... en iyi onlar bilir zaten bastırırsınparasını yapar...

    bende şöyle 2.0 dci 150hp attırsam arabaya hiç fena olmazda şanzımankaldırırmı = ) hiç sanmıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    her araca her motor konuyor ancak birebir değilse bazı şeyler istenmeye başlıyor...

    ama olmaz diye bişey yok.. herşey gitgele ve paraya bakar...

    bence bu işi en güzel trafik müşaviri yada muamelecilere sormak lazım... en iyi onlar bilir zaten bastırırsınparasını yapar...

    bende şöyle 2.0 dci 150hp attırsam arabaya hiç fena olmazda şanzımankaldırırmı = ) hiç sanmıyorum

    Alıntıları Göster
    öğrendiğime göre aslında zor değil hurda bir araçtan faturalı bir motor alıp araca taktırıyorsunuz birde aracın kendi motorunun hurdaya ayrılmış olduğu veya yanık belgesi sonra muayeneye gidip işlettiriyorsunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hüsami

    öğrendiğime göre aslında zor değil hurda bir araçtan faturalı bir motor alıp araca taktırıyorsunuz birde aracın kendi motorunun hurdaya ayrılmış olduğu veya yanık belgesi sonra muayeneye gidip işlettiriyorsunuz

    Alıntıları Göster
    Bende Nissan Primera 1.6 benzinli Comfort tumdan yol tutuşu konfor herşeyinden memnunum ama Motor çok zayıf ve fazla yakıyor, motoru benzinli 1.6 100bg. 210 nm torq, Ben araca Hyundai accent blue' nun dizel 1.6 130bg 262 nm torq lu ve 6 ileri otomatik şanzımanı takmak istiyorum.. çıkma olarak tabi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gockhanpasa

    Bende Nissan Primera 1.6 benzinli Comfort tumdan yol tutuşu konfor herşeyinden memnunum ama Motor çok zayıf ve fazla yakıyor, motoru benzinli 1.6 100bg. 210 nm torq, Ben araca Hyundai accent blue' nun dizel 1.6 130bg 262 nm torq lu ve 6 ileri otomatik şanzımanı takmak istiyorum.. çıkma olarak tabi..

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar millet yine uçmuş...Sadece belli güç artışları dahilinde motor değişikliği yapabiliyorsunuz.Ancak mercedes'e mercedes motoru, fiat'a Fiat motoru olacak ve eski motorla aynı yıl ya da daha yeni model motor olacak. Bunların dışında motor taksanız da ruhsata işletemezsiniz (Yani aslında teorik olarak işletebilirsiniz ama gerekli raporları almaya bütçeniz yetmez). Ben muayeneden muayeneye eski motoru yakar öyle giderim diyorsanız o ayrı

    Ekteki yazıyı okursanız kafanızdaki sorulara yanıt bulabilirsiniz...Burada yazan raporların alınacağı teknik servis yazan yer şu an için İTÜ motor labaratuvarıdır. Ama inşaalah Ulusal Araç Test Merkezimiz kurulunca bu raporları oradan alabileceğiz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D-Assault -- 28 Mayıs 2014; 17:31:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    Arkadaşlar millet yine uçmuş...Sadece belli güç artışları dahilinde motor değişikliği yapabiliyorsunuz.Ancak mercedes'e mercedes motoru, fiat'a Fiat motoru olacak ve eski motorla aynı yıl ya da daha yeni model motor olacak. Bunların dışında motor taksanız da ruhsata işletemezsiniz (Yani aslında teorik olarak işletebilirsiniz ama gerekli raporları almaya bütçeniz yetmez). Ben muayeneden muayeneye eski motoru yakar öyle giderim diyorsanız o ayrı

    Ekteki yazıyı okursanız kafanızdaki sorulara yanıt bulabilirsiniz...Burada yazan raporların alınacağı teknik servis yazan yer şu an için İTÜ motor labaratuvarıdır. Ama inşaalah Ulusal Araç Test Merkezimiz kurulunca bu raporları oradan alabileceğiz.



    Alıntıları Göster
    e21 84 model m10 1500 cc araca m50 2000cc motor takabilir miyiz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AE727383A

    e21 84 model m10 1500 cc araca m50 2000cc motor takabilir miyiz?

    Alıntıları Göster
    takamazsınız yasal olarak en fazla %30 fazlasını takabiliyorlar yani sizin arabanın ruhsatta 1500 cc yazıyorsa en fazla 1950cc takılabilir
  • eczek E kullanıcısına yanıt
    Konu ile ayrıntılı bilgi vermişsiniz. Benim elimde bir adet 2000 cc lik volvo 940 araç ve elimdede 3000 cc lik bir volvo motoru var. Ben şimdi bu motoru takabilir miyim takamaz mıyım? Araçta hiç bir tadilat gerekmeksizin motor uyuyor. Şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caresto

    Konu ile ayrıntılı bilgi vermişsiniz. Benim elimde bir adet 2000 cc lik volvo 940 araç ve elimdede 3000 cc lik bir volvo motoru var. Ben şimdi bu motoru takabilir miyim takamaz mıyım? Araçta hiç bir tadilat gerekmeksizin motor uyuyor. Şimdiden teşekkürler
    Hayır atamazsınız atarsanız ruhsata işlenme z ancak tanıdık bir projeci bulursanız hacmini düşük gösterip attırabilirsiniz

    2000cc nin %30 u 2000/30?=600 yani 2000cc arabaya en fazla 2600cc olur onun dışında yasal olarak izin verilmiyor ayrıca işletebilmeniz çinde motorun hurda belgesi yada faturası olması gerekmekte bu işle uraşamam derseniz takipçiler yapıyor bu işi ücret karşılığı anahtar teslim şeklinde
  • Pekı 1974 1.6 ford taunusa yenı nesıl herhangı bır ford modelının 1.6 motorunu takmaya kalksak.ne gıbı sıkıntılar cıkar.hem performans hemde yakıt acısından daha ıyı olur dıye dusunuyorum.uydurulursa.hemde omurluk klasık arac cıkar ortaya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: behram1917

    Pekı 1974 1.6 ford taunusa yenı nesıl herhangı bır ford modelının 1.6 motorunu takmaya kalksak.ne gıbı sıkıntılar cıkar.hem performans hemde yakıt acısından daha ıyı olur dıye dusunuyorum.uydurulursa.hemde omurluk klasık arac cıkar ortaya
    1990 model 1.5 dizel 72hp Opel marka aracım var. 2000'li yıllarda kullanılan 1.7 dizel 75hp Opel motorunu kullanabilirim bu durumda değil mi?
  • Konu hort olacak ama sormak istiyorum. E34 520 bmw ye 1.6 civic motoru taktırmak ıstiyorum. Hala yasal mı ve elektronik beyin uygun olur mu bu araca?
  • mevzuat değişti mi acaba yoksa ilk mesajdakiler hala geçerli mi?
  • evet mevzuat değişti artık motor numarasına bakılmadığı için muayeneden geçiyor sıkıntı kalmadı isteyen istediği motoru koydurabilir
  • en son dizele dizel
    benzinliye benzinli
    dizel icin %30 benzinli icin %50 beygir gucu farkı
    kabul ediliyordu
    hala oyle mi acaba?
  • Arkadaşlar genel olarak bu hususlarda trafik ruhsata işlerken baz aldığı yapılan tadilatlar ile ilgili TSE belgeleridir. TSE nin bu husustaki yönetmelikleri incelersek.
    TSE nin son yayınladığı TAMİM(2011/1) de motor ile alakalı kısım aşağıdaki gibidir.Şu andaki uygulama bu şekilde;

    4.1. Motor değişikliği veya tadilatı:
    4.1.1. Tip Onayı Belgesine istinaden uygunluk belgesiyle tescil işlemi yapılmış olan araçlar üzerinde yapılacak motor değiGikliğinde, ülkemizde yürürlükte olan ilgili
    yönetmeliklerin güncel seviyelerini sağlayan motorlar kullanılmalıdır.

    4.1.2. İmalat Yeterlilik Belgesine istinaden teknik belgeyle tescili yapılmış araçlar üzerinde yapılacak motor değiGikliğinde, ilgili yönetmeliklerin en az temel seviyesini
    sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
    4.1.3. Motorun gücü vb. genel özelliklerini etkileyecek, parça değiGiklikleri, tadilat seti kullanımı veya işlemci programlarında değişiklik yapılması durumunda, egzoz emisyon ve araç gürültüsünün ilgili yönetmelikler de belirtilen değerler içinde kaldığı tevsik edilmelidir.
    Orijinal tipinin haricindeki motor değişikliğinde;
    -Aracın imal yılı (modeli) esas alınarak aynısı veya daha sonra imal edilen motorlar kullanıldığında ve Motor Mukayese Raporunda benzinli araçlarda %30 dan fazla güç farkı,
    dizel araçlarda %50 den fazla güç farkı olmadığında, tadil edilen motor için egzoz emisyonu ve araç dış gürültüsünün ilgili yönetmeliklere göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranmayacaktır.
    -Güç farkının yukarıda belirtilen değerlerden daha fazla olması veya aracın imal yılından (modeli) daha önce imal edilen motor kullanılması durumunda ya da yakıt sisteminin benzinli motordan dizel motora, dizel motordan benzinli motora tadil edildiğinde, tadil edilen motor
    için;
    - Egzoz emisyonu:70/220/AT veya 88/77/AT,
    - Araç dış gürültüsü: 70/157/AT veya ECE-R 51,
    - Motor gücü: 80/1269/AT,
    - Dizel Egzoz Dumanı: 72/306/AT,
    Yönetmeliklerine göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranacaktır.
    Proje ekleri: Mukayese raporu, aranıyorsa tip onay belgesi veya teknik servis raporu, ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka, tip, yakıt türü bilgileri olacak)
    4.1.4. Aracın orijinal tipindeki motor, yenileme işlemi yapılmış olanlar dâhil, kullanıldığı takdirde, bu Ekin madde 4.1.1 ve madde 4.1.2 hükümleri uygulanmaz. Sınırlı
    tadilat bildirimiyle, proje gerektirmeden değişiklik yapılır.
    Aracın orijinal tipindeki motor (yeni, çıkma veya yenileme yapılmış olanlar dâhil) kullanıldığı takdirde, sadece Sınırlı Tadilat Bildirimi onaylanır.
    Sınırlı Tadilat Bildirimi ekleri: Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka,tip, yakıt türü bilgileri olacak), gerektiğinde orijinal motora ait bilgileri içeren kayıt (uygunlukbelgesi, broşür, katalog, vb.)
    Model yılı eski ancak özellikleri aynı (en az aracın imal yılının güncel seviyesinde), çıkma veya hiç kullanılmamış motorların tadilatında mukayese raporu ile proje düzenlenecektir.

    yazmaktadır. yani yasal olarak benzinden dizele, dizelden benzinliye vesaire değişiklik mümkün. Bu konuda teknik projeler ve tadilat ile ilgili gerek tse gerekse muayene edecek tse ye ait araç tadil ve montaj kontrollerinden alınacak belgeye bakar.
    nerden biliyorum yakın zamanda eski motoru cortlamış bir jeep alıp içine 2.0 tdi vw motoru taktırma hesapları yapıyorum ve bayağı araştırma aşamasındayım.




  • topaz42 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Motor değiştirme konusunu araştırmamın asıl sebebi Amerikan aracına binebilme ihtimali. Bildiğiniz üzere Amerikan araçlarındaki 3 - 4 litre motorların gücü günümüzdeki 2 litrelere eşit. Dizeli geçtim, yeni jenerasyon benzinli ile tadından yenmez bu arabalar. Eniştenizin aracı hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz? Teknik olarak bir arıza yaşadı mı? Resmi işlemleri nasıl sonuçlandırdı?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.