Şimdi Ara

Motor hacmi yüksek araçlara daha küçük hacimli motor takmak ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sa beyler
    Eski ve lüks diye tabir edebilecegimiz tarzda arabalara bakiyodum fiyat olarak uygunlar ve çoğu sıfır aractan konforlu ve çekici oldukları kesin. Sonra dikkat ettim ki bunlarin motorları cok güçlü su gibi yakıt kullaniyor. Acaba bu araclara daha düşük hacimli motor takip ekonomik olarak kullanma olanağımız var mi?
    Mesela 85-90 model arası Jaguar Daimler e aşığım. Bunların motoru 4000 cc benzinli. Acaba bu otomobile 2000cc motor takıp kullanabilir miyiz? Şimdi diyeceksiniz şanzuman uyumlu olmasi lazim falan diyelim ki onları da hallettik böyle bişey mümkün mü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • İşin bürokratik yanı bir kenara..

    "Motor çekmez" tabiri doğru bir tabirdir. Aracın ağırlığından ötürü yol direnci ve rüzgar sürtünmesi sabittir. Hangi motoru takarsanız takın.

    4000 yerine 2000 cc motor da kullansanız o direnci yenmek için gaza basmak zorunda kalacaksınız. Gene çok yakacak. Sadece vergiden falan kurtulursunuz.

    (4000 cc ile 2000 cc motor arasındaki verim farkı ihmal edilmiştir)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kullu500

    Sa beyler
    Eski ve lüks diye tabir edebilecegimiz tarzda arabalara bakiyodum fiyat olarak uygunlar ve çoğu sıfır aractan konforlu ve çekici oldukları kesin. Sonra dikkat ettim ki bunlarin motorları cok güçlü su gibi yakıt kullaniyor. Acaba bu araclara daha düşük hacimli motor takip ekonomik olarak kullanma olanağımız var mi?
    Mesela 85-90 model arası Jaguar Daimler e aşığım. Bunların motoru 4000 cc benzinli. Acaba bu otomobile 2000cc motor takıp kullanabilir miyiz? Şimdi diyeceksiniz şanzuman uyumlu olmasi lazim falan diyelim ki onları da hallettik böyle bişey mümkün mü?

    Teknik olarak mümkündür. Yasalar buna müsaade etmemektedir.

    Bu araca elektrik motoru takılmış, geçmişteki videoları inceleyip teknik ayrıntıları görmeniz mümkün;



    Saygılar...




  • Cevaplar için teşekkürler

    Herifler elektrik dönüşümünü yapmış inş yasal düzenlemelerle ilerde biz de muzdarip olduğumuz yakıt konusu yüzünden istedigimiz tarz araçları dönüşüm ile daha rahat kullanma şansına sahip oluruz.

    Düşününce elektrik gibi ucuz ve temiz bi yakit amacıyla araçların dönüşüm icin devletin açtığı ve desteklediği tesislerde işleme alınması hem ekonomik açıdan hem de tükenen yakıtlara bi son vermek adına mantıklı bi adım olacağı kesin fakat petrol yüzünden savaşlar çıkıyor insanlar ölüyor , bu işlerde büyük paralar döndüğü için imkansiz bi olay . Oturmuş şu düzeni yıkmak zor ...
    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektirğe de zam geliyor ülkemizde elektirikli araç yaygınlaşsa kol gibi zamı kitlerler
  • Hiç kuşkusuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçların yakıt tüketimine motor hacminden çok "ağırlık" etki eder..

    Yani 4000 cc'lik araç sıradan araçların iki katını yakıyorsa, bunun temel sebebi aracın 2 ton ağırlığa sahip olmasıdır..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Büyük hacimli motorlar, düşündüğünüz kadar çok yakmaz. Motor kasayı taşıyabildiği için düşük devir çevirir. Jaguarı bilemem, ama altımdaki araç 2.5 V6... Şehir içi karma tüketim değeri 31-33 krş arası. Şehirlerarası 21 krş yaktığına şahidim. Elbette LPG ile.... 100 km hızda 2600 devirde gidiyor. Çoğu 1.6 benzinli motor, o hızda 3000 devir çevirir. Ama 1650 kg boş ağırlığı olan aracıma 1.6 motor taksam, o hıza 3500 devirde ulaşırım herhalde. Bu da 2.5 motordan daha fazla yakıt tüketimi anlamına gelir.

    Ağırlık en büyük faktörlerden birisi.
  • volkman kullanıcısına yanıt
    Geçen biri 57 corvette'in teknik verilerini paylaşmıştı. İlk seri üretim enjeksiyonlu motordu. 5700CC V8 motor, sanırım karma yakıtı 100km / 11.5lt idi. Genelde insanlarda 2000cc 100kmde 12lt yakıyorsa, 4000cc 24lt yakar mantığı hakim, tabi böyle birşey yok.

    Ayrıca hacim-hp oranında, hp almak için hacim yerine daha çok devir kullanılmışsa (yeni tip downsize motorlar) gücün hepsi kullanılmak istendiğinde küçük hacimli olan aynı teknolojiyle üretilmiş fakat Hpyi haciminden alan motordan daha verimsizdir. Daha çok yakar, aşınır, ısınır vs. Gündelik kullanımda ise daha ekonomiktir.
  • eskiden yapabiliyordun şimdi yasal olarak olmuyor muş.

    benimde hayalimdi, bi suburban alıp 2.0 yada 2,5 turbo dizel koyup gezmekti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chum lee

    Geçen biri 57 corvette'in teknik verilerini paylaşmıştı. İlk seri üretim enjeksiyonlu motordu. 5700CC V8 motor, sanırım karma yakıtı 100km / 11.5lt idi. Genelde insanlarda 2000cc 100kmde 12lt yakıyorsa, 4000cc 24lt yakar mantığı hakim, tabi böyle birşey yok.

    Ayrıca hacim-hp oranında, hp almak için hacim yerine daha çok devir kullanılmışsa (yeni tip downsize motorlar) gücün hepsi kullanılmak istendiğinde küçük hacimli olan aynı teknolojiyle üretilmiş fakat Hpyi haciminden alan motordan daha verimsizdir. Daha çok yakar, aşınır, ısınır vs. Gündelik kullanımda ise daha ekonomiktir.

    benim 1,6 lpgli succem şehir içi 12 13 lt lpg yakıyor. 1350kg

    bu arabaya 2.0 motor koysalardı bundan daha az yakardı. yokuşlarda bayılmazdı. niye bu motoru tercih etmişler anlamış değilim vergi avantajıda yok
    1,9 kadar aynı panelvan geçiyor.1,9 bari koyun gitsin.




  • yakıttan ziyade MTV de var işin içinde.
    2014 kasa ecpace alıp, 1,5 yada 1,6 dizel taksak çok güzel olurdu.
    ama koltukve motor değişimleri ruhsata işlenebiiyor.
    interntte bazı siteler var, bu işle uğraşan adamlar.
    onlara soracağım, faydalı birşeyler öğrenirsem burdan paylaşırım.
  • http://www.ustamuhendislik.com/
    yukardaki siteye telefon açtım,
    panelvan araca cam ve koltuk taktırmak istiyorum mümkün mü diye sordum.
    yok sıkıntılar var, yapılmıyor dedi abi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derememo -- 8 Ekim 2014; 12:12:03 >
  • Sadece o marka aracın o modelde kullandığı motorlar arasında geçiş yapma şansın var. Örneğin 2500 cc bir mondeo sahibisin. Aynı araca 1600 cc dizel motor takabilirsin. Tabi emsallerinde kullanılan motor olmalı. Bir de proje falan çizdirmen gerekiyor mu onu bilmiyorum ama yetkili servis takarsa bu sorun ortadan kalkıyor sadece ruhsat yenilemek yetiyor herhalde. Diğer mesajları okumadım ayrıntılı bilgi verildiyse kusura bakmayın.
  • Bir ara Mercedes 500 SEC modeline 2.7 dizel ML motoru takıp kullanan görmüştüm. O yaptığına göre yapılabiliyor herhalde.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.