Şimdi Ara

MOTOR SOĞUK IŞIĞI..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
6.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • SLM ARKADAŞLAR.2007 MODEL HONDA JAZZ MARKA ARACIM KIŞIN DOĞAL OLARAK MOTOR SOĞUK UYARISI VERİRDİ(mavi ışık)FAKAT HAVALAR ISINDI 25-30 DERECE HAVA SICAKLIĞINDA BİLE YANİ BU GÜNLERDE ARABAYI İLK ÇALIŞTIRDIĞIMDA 1-2 DK MOTOR SOĞUK IŞIĞI YANIYO.BU NORMAL DURUMMU YOKSA BENİM ARABADAMI Bİ ACAYİPLİK VAR.HONDACILAR CEVAPLARINIZI BEKLİYORUM...



  • quote:

    Orjinalden alıntı: elite scout

    SLM ARKADAŞLAR.2007 MODEL HONDA JAZZ MARKA ARACIM KIŞIN DOĞAL OLARAK MOTOR SOĞUK UYARISI VERİRDİ(mavi ışık)FAKAT HAVALAR ISINDI 25-30 DERECE HAVA SICAKLIĞINDA BİLE YANİ BU GÜNLERDE ARABAYI İLK ÇALIŞTIRDIĞIMDA 1-2 DK MOTOR SOĞUK IŞIĞI YANIYO.BU NORMAL DURUMMU YOKSA BENİM ARABADAMI Bİ ACAYİPLİK VAR.HONDACILAR CEVAPLARINIZI BEKLİYORUM...


    Normal elbette. 25-30 derece motor için soğuk sayılır. Hepimizin arabalarında durum böyle, kafaya takacak bir şey yok yani.
  • Motorun ısınması için sıcaklığın 80-90 derecelere çıkması gerekiyor. 90 santigrat derece civarı motor için optimum sıcaklık değeridir.

    Senin bahsettiğin 25-30 dereceler, hava sıcaklığıdır ki motor sıcaklığı ile alakası yoktur (havanın sıcak olması sadece motorun daha çabuk ısınmasına ve daha yavaş soğumasına neden olur. Yoksa motor, hava 70 derece falan olmadıkça soğuk ışığı yakmaya devam edecek; ama öyle bir durumda biz ne ışığı yakarız onu bilemem
  • onu da geç bu havada, hatta ağustos ayında sabahları motor çalıştırırken jikle çeken arkadaşlar var (reno 9) arabası
  • Bu soğuk ışığı nedir? Ben hayatımda hiç duymadım da böyle bir ışık. İlgimi çekti şimdi.
  • Bazı araçlarda hararet göstergesi yoktur. Onun yerine motor soğukken mavi yanan bir lamba bulunmaktadır. Sıcaklık normal değerlerin üzerine çıktığı zamanda kırmızı yanar Bahse konu ışık bunlar
  • Bende ilk defa duyuyorum, 2001 honda accordum var ancak boyle bir isik bende de mevcut degil. enteresanmis, aciklama icin tesekkurler.
  • bilgiler için teşekkürler peki bu mavi ışık yanarken ne yapmamak lazım (yüksek devir sürat vs) yada bu ışığın daha erken sönmesi arabanıın km si ile bağlantılı mıdır ?? şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sucukludondurma

    Bazı araçlarda hararet göstergesi yoktur. Onun yerine motor soğukken mavi yanan bir lamba bulunmaktadır. Sıcaklık normal değerlerin üzerine çıktığı zamanda kırmızı yanar Bahse konu ışık bunlar


    Teşekkür ederim. Hararet göstergesi yoksa doğal olarak böyle bir ışığa gerek olur. İlk okuduğumda garip geldi biraz ama gösterge yoksa birşey diyemem tabi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 67m6144

    bilgiler için teşekkürler peki bu mavi ışık yanarken ne yapmamak lazım (yüksek devir sürat vs) yada bu ışığın daha erken sönmesi arabanıın km si ile bağlantılı mıdır ?? şimdiden teşekkürler



    Sorularına cevaplar..

    Birşey yapmak lazım değil. Daha önce dediğim gibi motor ışığının mavi (soğuk) yanması motorun henüz ısınmadığı, yani optimum değer olan 90 C dereceye çıkmadığı anlamına gelir. Normal bir hararet göstergesinin 90 C dereceye kadar çıktığını düşünün, bundan bir farkı yok. Nasıl normal hararet göstergelerinde bunu beklemiyorsak, hararet ışığı bulunan arabalarda da mavi ışığın sönmesini beklemek zorunda değiliz, yola çıkılabilir, yüksek devir, sürat yapılabilir (hatta bu motorun daha çabuk ısınmasını sağlar, hem soğuk motor devirli kullanıldığında daha çok yakıt tüketir; motorun kendi aksamları için de soğukken çok zorlamamakta fayda vardır)

    Işığın daha erken sönmesi, tamamen motorun daha çabuk ısınmasıyla alakalıdır. Soğuk bir havada motor daha geç ısınır. Rölantide motorun ısınmasını beklemek hem vakit hem de yakıt kaybına sebep olur; motor en iyi, en çabuk normal kullanımda yol gidildiği zaman ısınır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: iasonion


    quote:

    Orjinalden alıntı: 67m6144

    bilgiler için teşekkürler peki bu mavi ışık yanarken ne yapmamak lazım (yüksek devir sürat vs) yada bu ışığın daha erken sönmesi arabanıın km si ile bağlantılı mıdır ?? şimdiden teşekkürler



    Sorularına cevaplar..

    Birşey yapmak lazım değil. Daha önce dediğim gibi motor ışığının mavi (soğuk) yanması motorun henüz ısınmadığı, yani optimum değer olan 90 C dereceye çıkmadığı anlamına gelir. Normal bir hararet göstergesinin 90 C dereceye kadar çıktığını düşünün, bundan bir farkı yok. Nasıl normal hararet göstergelerinde bunu beklemiyorsak, hararet ışığı bulunan arabalarda da mavi ışığın sönmesini beklemek zorunda değiliz, yola çıkılabilir, yüksek devir, sürat yapılabilir (hatta bu motorun daha çabuk ısınmasını sağlar, hem soğuk motor devirli kullanıldığında daha çok yakıt tüketir; motorun kendi aksamları için de soğukken çok zorlamamakta fayda vardır)

    Işığın daha erken sönmesi, tamamen motorun daha çabuk ısınmasıyla alakalıdır. Soğuk bir havada motor daha geç ısınır. Rölantide motorun ısınmasını beklemek hem vakit hem de yakıt kaybına sebep olur; motor en iyi, en çabuk normal kullanımda yol gidildiği zaman ısınır.


    başka bir başlık altında zaten anlatılmış detaylar ben görmemişim, yinede çok teşekkürler bilgi için,




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.