Şimdi Ara

MOTOR SUYUNA YAĞ KARIŞMASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
15.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. 2005 model 1.4 benzin+LPG'li sedan bir renault cliom var. Geçenlerde suyunu kontrol ettiğimde suyun yapışkan yağ gibi bir hal aldığını aldığını ve içine yağ karıştığını ayrıca su kabı kapağında adeta erimiş peynir gibi bi şeyler olduğunu fark ettim. Arabada hararet yükselmesi, çekmesinde sorun vs hiç bir sorun veya belirti yoktu. Açıkçası suyu kontrol etmesem hiç fark etmeyecektim bile. Yağ seviyesinde ve yağ kalitesinde de hiç bir sorun yok. Götürdüğüm usta bunun zaman içerisinde bana sorun oluşturacağını aracın bir gün sanayide kalması gerektiğini ve sorunu tespit ettikten sonra soruna göre 250 ila en fazla 750 tl arası bir masrafa sorunu bir gün içerisinde halledeceğini söyledi. Ayrıca bana yağlamayı çok farklı bir yerden yaparak sorunu farklı bir biçimde halledebileceğini de söyledi.
    Bu konuyla ilgili forumda araştırma yaptığımda aracın bazı sıkıntılar yapabileceğini söylüyorlar oysa dediğim gibi benim aracımda hiç bir sorun ve belirti yok.
    Bütün bu anlattıklarıma göre bu konu hakkında bilgisi ve görüşü olan paylaşabilir mi? Teşekkürler.







  • Aracında yağ soğutucusu varsa ; ya oringleri artık görevlerini yapmıyordur,değişmesi gerekir yada yağ soğutucun bir yerden çatlamış olabilir ve değişmesi gerekebilir.Tabi bunlar sadece tahmin.Görmeden net birşey söylemek mümkün değil.Fakat genel olarak bu arızanın sebebi yağ soğutucusu.
  • Aracın üst kapak tapaları yada contaları erimişde olabilir, her türlü sanayi yada servise gitmeniz gerekir.
  • Yağ soğutucusu varsa bunun yağ soğutucusuna bakın de direkt öyle verme sağlam arabanın contasını değiştirir moloz ustalar.
  • motor bloğunuzun yağ kanalında çatlak var. renault 1.4 motorlarda çok sık görülüyor. geçmiş olsun.
  • Öncelikle geçmiş olsun. Benim clio aracımda da aynı durum olmuştu, araca asla hararet yaptırmadım motor suyuna yağ karışıyordu ve kapağında beyaz şeyler fark ettim. Hemen oturduğum yerdeki sanayiye götürdüm, bazı ustalar motor bloğunun çatlak olduğunu ve hatta boruların da değişeceğini söylediler. Daha sonra yazın memlekete gittiğimde bir tanıdığım vasıtasıyla başka bir ustaya gösterdik. Usta üst kapağı söktüğünde contada hiçbir şey yoktu sapasağlamdı. Blokta çatlak dahi yoktu. Sorunun sebebi; motor bloğundaki yağ ve su kanallarının birbirine yakın olduğu yerde hafif eğiklik olmasından ve motor suyunun zaten tazyikli dolaşmasından dolayı yağ suya karışıyordu. Clio ların bazılarında bu eğiklik olayı çok görülüyormuş usta öyle söyledi. Yeni conta takılırken, usta conta ile blok arasına bakırdan bir ince sac gibi bir şey kesip yapıştırdı maksat o eğikliği düzeltmek ve boş yere silindir kapağını taşlamaya göndermemekti. Ardından motor toplandı, subap ayarı yapıldı ve yeni antifriz konuldu. Bir hafta sonra subap ayarı tekrar yapıldı ve 2 ay sonra da antifrizi tekrar değiştirttim. Çok şükür suya yağ karışma durumu ortadan kalktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali GÜLER -- 5 Kasım 2014; 1:23:19 >




  • Arkadaşlar tekrar merhaba. Öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız çok teşekkürler. İlk yorumumda belirttiğim gibi gittiğim usta bana "aracın bir gün sanayide kalması gerektiğini ve sorunu tespit ettikten sonra soruna göre 250 ila en fazla 750 tl arası bir masrafa sorunu bir gün içerisinde halledeceğini söyledi. Ayrıca bana yağlamayı çok farklı bir yerden yaparak sorunu farklı bir biçimde halledebileceğini de " söylemişti. Bugün ise bir arkadaşım bana harika bir usta tanıdığını, ustanın gerçekten işinin ehli on numara bir usta olduğunu söyledi. Bahsettiği ustaya gittiğimde ise bana "eğer bir sorun olsa yağ suya karıştığı gibi su da yağa karışır. Oysa senin aracın yağında ne eksilme ne de kalite sorunu var. Ayrıca araçta hiç bir sıkıntı olmaması da sorun olmadığını gösteriyor. Senin aracın suyuna resmen yağ karıştırılmış" dedi. "Nasıl olur?" dediğimde "ne bileyim hemşerim resmen karıştırılmış durum onu gösteriyor" dedi. Bundan bir yıl önce antifiriz koydurmuştum acaba yağ koymuş olabilir mi? O usta çok uzak bir şehirde olduğu için gidip sorma şansım da yok. Neyse suyu komple boşaltıp su ile ilgili yerlerini temizledi ve sıfırdan antifiriz koyup "tamam sıkıntısız binebilirsin" dedi.
    Açıkçası ne yapacağımı şaşırdım. Gelecek hafta servise gösterip sorun var mı yok mu tam bir tespit ettireyim diyorum. Bakalım hayırlısı. Herkese iyi günler.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    MOTOR YAĞ KAÇIRIYOR
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fennari

    Arkadaşlar tekrar merhaba. Öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız çok teşekkürler. İlk yorumumda belirttiğim gibi gittiğim usta bana "aracın bir gün sanayide kalması gerektiğini ve sorunu tespit ettikten sonra soruna göre 250 ila en fazla 750 tl arası bir masrafa sorunu bir gün içerisinde halledeceğini söyledi. Ayrıca bana yağlamayı çok farklı bir yerden yaparak sorunu farklı bir biçimde halledebileceğini de " söylemişti. Bugün ise bir arkadaşım bana harika bir usta tanıdığını, ustanın gerçekten işinin ehli on numara bir usta olduğunu söyledi. Bahsettiği ustaya gittiğimde ise bana "eğer bir sorun olsa yağ suya karıştığı gibi su da yağa karışır. Oysa senin aracın yağında ne eksilme ne de kalite sorunu var. Ayrıca araçta hiç bir sıkıntı olmaması da sorun olmadığını gösteriyor. Senin aracın suyuna resmen yağ karıştırılmış" dedi. "Nasıl olur?" dediğimde "ne bileyim hemşerim resmen karıştırılmış durum onu gösteriyor" dedi. Bundan bir yıl önce antifiriz koydurmuştum acaba yağ koymuş olabilir mi? O usta çok uzak bir şehirde olduğu için gidip sorma şansım da yok. Neyse suyu komple boşaltıp su ile ilgili yerlerini temizledi ve sıfırdan antifiriz koyup "tamam sıkıntısız binebilirsin" dedi.
    Açıkçası ne yapacağımı şaşırdım. Gelecek hafta servise gösterip sorun var mı yok mu tam bir tespit ettireyim diyorum. Bakalım hayırlısı. Herkese iyi günler.



    o ustadan kaçarak uzaklaş.uzak dur.irtibatı kes.yolda görürsen selam verme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    Yağ soğutucusu varsa bunun yağ soğutucusuna bakın de direkt öyle verme sağlam arabanın contasını değiştirir moloz ustalar.


    Yeni nesil araçlaarda ilk bakılması gereken yerdir, sonra silindir kapak contası gelir ki aracın yüksek hararete maruz kalması gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Proe2001

    quote:

    Orijinalden alıntı: fennari

    Arkadaşlar tekrar merhaba. Öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız çok teşekkürler. İlk yorumumda belirttiğim gibi gittiğim usta bana "aracın bir gün sanayide kalması gerektiğini ve sorunu tespit ettikten sonra soruna göre 250 ila en fazla 750 tl arası bir masrafa sorunu bir gün içerisinde halledeceğini söyledi. Ayrıca bana yağlamayı çok farklı bir yerden yaparak sorunu farklı bir biçimde halledebileceğini de " söylemişti. Bugün ise bir arkadaşım bana harika bir usta tanıdığını, ustanın gerçekten işinin ehli on numara bir usta olduğunu söyledi. Bahsettiği ustaya gittiğimde ise bana "eğer bir sorun olsa yağ suya karıştığı gibi su da yağa karışır. Oysa senin aracın yağında ne eksilme ne de kalite sorunu var. Ayrıca araçta hiç bir sıkıntı olmaması da sorun olmadığını gösteriyor. Senin aracın suyuna resmen yağ karıştırılmış" dedi. "Nasıl olur?" dediğimde "ne bileyim hemşerim resmen karıştırılmış durum onu gösteriyor" dedi. Bundan bir yıl önce antifiriz koydurmuştum acaba yağ koymuş olabilir mi? O usta çok uzak bir şehirde olduğu için gidip sorma şansım da yok. Neyse suyu komple boşaltıp su ile ilgili yerlerini temizledi ve sıfırdan antifiriz koyup "tamam sıkıntısız binebilirsin" dedi.
    Açıkçası ne yapacağımı şaşırdım. Gelecek hafta servise gösterip sorun var mı yok mu tam bir tespit ettireyim diyorum. Bakalım hayırlısı. Herkese iyi günler.



    o ustadan kaçarak uzaklaş.uzak dur.irtibatı kes.yolda görürsen selam verme.

    750 TL masrafı var demediği için mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Proe2001

    quote:

    Orijinalden alıntı: fennari

    Arkadaşlar tekrar merhaba. Öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız çok teşekkürler. İlk yorumumda belirttiğim gibi gittiğim usta bana "aracın bir gün sanayide kalması gerektiğini ve sorunu tespit ettikten sonra soruna göre 250 ila en fazla 750 tl arası bir masrafa sorunu bir gün içerisinde halledeceğini söyledi. Ayrıca bana yağlamayı çok farklı bir yerden yaparak sorunu farklı bir biçimde halledebileceğini de " söylemişti. Bugün ise bir arkadaşım bana harika bir usta tanıdığını, ustanın gerçekten işinin ehli on numara bir usta olduğunu söyledi. Bahsettiği ustaya gittiğimde ise bana "eğer bir sorun olsa yağ suya karıştığı gibi su da yağa karışır. Oysa senin aracın yağında ne eksilme ne de kalite sorunu var. Ayrıca araçta hiç bir sıkıntı olmaması da sorun olmadığını gösteriyor. Senin aracın suyuna resmen yağ karıştırılmış" dedi. "Nasıl olur?" dediğimde "ne bileyim hemşerim resmen karıştırılmış durum onu gösteriyor" dedi. Bundan bir yıl önce antifiriz koydurmuştum acaba yağ koymuş olabilir mi? O usta çok uzak bir şehirde olduğu için gidip sorma şansım da yok. Neyse suyu komple boşaltıp su ile ilgili yerlerini temizledi ve sıfırdan antifiriz koyup "tamam sıkıntısız binebilirsin" dedi.
    Açıkçası ne yapacağımı şaşırdım. Gelecek hafta servise gösterip sorun var mı yok mu tam bir tespit ettireyim diyorum. Bakalım hayırlısı. Herkese iyi günler.



    o ustadan kaçarak uzaklaş.uzak dur.irtibatı kes.yolda görürsen selam verme.

    750 TL masrafı var demediği için mi




    Hayır. Bir halttan anlamadığı için.Kapalı devre düzgün çalışan hiçbir sistemde yağ yerinde su, yada su yerinde yağ olamaz. Eğer varsa bir yerlerde yolunda gitmeyen bir şeyler var demektir.
    Birde delinin bir tanesi gelmiş kaputu açmış motor su kabına yağ dökmüş gitmiş.Varmı böyle bir şey. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Proe2001 -- 6 Kasım 2014; 18:40:40 >




  • İyi geceler arkadaşlar. Bugün aklıma geldi. Ben bundan bir yıl kadar önce şöyle bir şey yaşamıştım. Aracın altından yağ damladığını fark etmiştim ve yağı kontrol ettiğimde bir miktar eksilme vardı. Ustaya götürdüğümde "karterde çatlak var kaynak yaparız hallolur" deyip kaynak yapmıştı ve sorun çözülmüştü. O günden sonra da su seviyesi dıştan hep maksimum seviyesinde göründüğünden ve antifirizi de bu olaydan az önce yeni koydurduğum için hiç suyu açıp kontrol etmemiştim. Acaba bununla bir ilgisi olabilir mi dersiniz? Teşekkürler iyi geceler.
  • fiat grande punto 2007 1,3 mj aracım var.
    2008 de yolda ilerlerken bir ikaz sesi ile göstergeye baktım.
    hararet tehlikeli sevyede idi.
    kenara çekip rölantide arabayı çalıştırmaya devam ettim.
    fiat yol yardımı aradım. 30 dl içinde yol yardımı geldi.
    motor yağı ile soğutma suyu birbirine karışmış dedi.
    servise çekildi ve 700 tl masraf çıktı.
    garanti kapsamında bana yansıtılmadan tamir edilmişti.
    bir parçadaki problem yüzünden bu karışma olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fennari

    Merhaba arkadaşlar. 2005 model 1.4 benzin+LPG'li sedan bir renault cliom var. Geçenlerde suyunu kontrol ettiğimde suyun yapışkan yağ gibi bir hal aldığını aldığını ve içine yağ karıştığını ayrıca su kabı kapağında adeta erimiş peynir gibi bi şeyler olduğunu fark ettim. Arabada hararet yükselmesi, çekmesinde sorun vs hiç bir sorun veya belirti yoktu. Açıkçası suyu kontrol etmesem hiç fark etmeyecektim bile. Yağ seviyesinde ve yağ kalitesinde de hiç bir sorun yok. Götürdüğüm usta bunun zaman içerisinde bana sorun oluşturacağını aracın bir gün sanayide kalması gerektiğini ve sorunu tespit ettikten sonra soruna göre 250 ila en fazla 750 tl arası bir masrafa sorunu bir gün içerisinde halledeceğini söyledi. Ayrıca bana yağlamayı çok farklı bir yerden yaparak sorunu farklı bir biçimde halledebileceğini de söyledi.
    Bu konuyla ilgili forumda araştırma yaptığımda aracın bazı sıkıntılar yapabileceğini söylüyorlar oysa dediğim gibi benim aracımda hiç bir sorun ve belirti yok.
    Bütün bu anlattıklarıma göre bu konu hakkında bilgisi ve görüşü olan paylaşabilir mi? Teşekkürler.

    Arkadaşlar bu yaşadığım sorunu sanırım hallettim. İleride birilerinin işine yarar diye son durumu paylaşmak istiyorum.
    En son pek çok kişinin tavsiyesi üzerine gittiğim usta "bu yağ soğutucu sorunu değil ve sorunu tespit için motoru açmam lazım" dedi ve motoru açtı. Blokta çatlama olmadığını fakat contanın tam anlamıyla yanma değil fakat çok kötü bir halde olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi. Contayı değişti, motora taşlama yaptırdı. Ayrıca radyatör temizleyiciyle radyatörü temizledi. Ayrıca araçta saf suyu bir kaç kez devir daim yaptırarak temizledi. Sübap ayarını da yaptı ve "bir süre sonra belki kalan yağlar çok çok az bir yağlama yapabilir. Olursa tekrar gel yeniden temizleyelim" dedi.
    Aracı aldıktan sonra çekişinin inanılmaz arttığını ve hararet göstergesinin eskisine göre daha az yükseldiğini fark ettim. Ayrıca araçta fan sık devreye giriyordu artık girmiyor.
    Sanırım sorun çözüldü. İnşallah tekrar yaşamam. Herkese selamlar.




  • Silindir kapağında yağ kanalı çatlağı olabilir veya conta yandıysa su yağ katılmıştır servis ortamında bakılması gerekir ama sanırım aracında yağ soğutucusu yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sametsamett kullanıcısına yanıt
    Sevgili sametsamett silindir kapağını gözümün önünde inceledi ve "bir şey yok" dedi. Yağ soğutucu dediğin gibi yokmuş araçta. Sorunun contadan olduğunu söyledi. Bakalım İnşallah bir daha sorun olmaz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.