Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.927
Cevap
211
Favori
1.900.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 3.1.2025)
Giriş
Mesaj
  • herkese merhaba,

    Oto sanayideki parçacılarda Selenia 10-40 denince ACT yazan bir yag veriyorlar, TOFAS servislerinde ise Selenia 20k.
    Bu iki yag birbirinin aynısımıdır bilen varmı?

    Webden arastırıdıgımda ACT API SJ sınıfı , 20k API SL sınıfı diyor, ancak yag kutularının üzrinde ikisi içinde API SL yazıyor.

    Diğer yandan, arabanın kullanım kitrpçığında API SJ sınıfı olan Selenia 20k kullanın diyor?

    Bana ikiside ayni yag dendiginden 20k nın uzerine 700gr kadar ACT ekleme yaptim, bu ikisi karisirsa bir sorun olurmu?

    İşler bu durumda iyice karıştı, ne dersiniz?

    Not: Az once aldıgım yeri aradim, 20knin 20000km gittigini ACTnin 15000km gittigini soylediler
  • yağların alt sınıfları da bilgisayar virüsleri gibi update olmaktadır. yağ sınıflamasındaki son durum söyledir.

    SM Current For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in November 2004 CH-4 Current Introduced in 1998 for high-speed four-stroke engines. CH-4 oils are specifically designed for use with diesel fuels ranging in sulphur content up to 0.5% weight. Can be used in place of CD, CE, CF-4 and CG-4.

    SM sınıfı yağlar son sistem motorlara uygun olarak tasarlanmıştır ve min sülfür içeriği bulunması garanti altına alınmıştır.2004 kasım sonrasında üretilen özel sınıf yağlar için geçerlidir.

    SL Current For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in 1998 CG-4 Current Introduced in 1995 for high-speed four-stroke engines. CG-4 oils are specifically designed for use with diesel fuels ranging in sulphur content less than 0.5% weight. CG-4 oil needs to be used for engines meeting 1994 emission standards. Can be used in place of CD, CE and CF-4.

    sormuş olduğunuz SL sınıfı yağlar 98 yılından itibaren piyasaya sürülmüştür.1994 emisyon değerlerini sağlamaktadır.Kısacası 1990 lı yılların yağ standartlarını taşımaktadır.

    SJ Still current but nearly obsolete For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in 1996

    bu SJ sınıfı yağlar günümüzde hemen hemen kaldırılmakta olan bir sınıftır .Eğer seçme şansınız varsa SL veya SM sınıfı yağ tercih ediniz.Bir zararı olduğu için değil ama son teknoloji varken bunu kullanmak sizin araç için uygunsa tercih edilmelidir.Burada uygunluk için yağ sınıfı ile araç yaşı arasında bir bağ bulunmaktadır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yağların alt sınıfları da bilgisayar virüsleri gibi update olmaktadır. yağ sınıflamasındaki son durum söyledir.

    SM Current For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in November 2004 CH-4 Current Introduced in 1998 for high-speed four-stroke engines. CH-4 oils are specifically designed for use with diesel fuels ranging in sulphur content up to 0.5% weight. Can be used in place of CD, CE, CF-4 and CG-4.

    SM sınıfı yağlar son sistem motorlara uygun olarak tasarlanmıştır ve min sülfür içeriği bulunması garanti altına alınmıştır.2004 kasım sonrasında üretilen özel sınıf yağlar için geçerlidir.

    SL Current For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in 1998 CG-4 Current Introduced in 1995 for high-speed four-stroke engines. CG-4 oils are specifically designed for use with diesel fuels ranging in sulphur content less than 0.5% weight. CG-4 oil needs to be used for engines meeting 1994 emission standards. Can be used in place of CD, CE and CF-4.

    sormuş olduğunuz SL sınıfı yağlar 98 yılından itibaren piyasaya sürülmüştür.1994 emisyon değerlerini sağlamaktadır.Kısacası 1990 lı yılların yağ standartlarını taşımaktadır.

    SJ Still current but nearly obsolete For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in 1996

    bu SJ sınıfı yağlar günümüzde hemen hemen kaldırılmakta olan bir sınıftır .Eğer seçme şansınız varsa SL veya SM sınıfı yağ tercih ediniz.Bir zararı olduğu için değil ama son teknoloji varken bunu kullanmak sizin araç için uygunsa tercih edilmelidir.Burada uygunluk için yağ sınıfı ile araç yaşı arasında bir bağ bulunmaktadır.



    Benim anlamdigim 3 nokta var,

    1-Selenia tr web sayfasinda ACT icin Sj diyor, kutusunda ise SL yaziyor ve 20k ile ACT nin kutu uzerinde yazan degerleri birebir aynı

    2-Bu iki yagdan hangisi iyi ve karismamda sakinca varmi, sanki karışınca renk daha bir koyulaştı?

    3- Diger yandan aslinda 20k konulali 7000km oldu, ama usta zaten 5000lerde iyi yaglamaya baslar, ekleme yapalim 10000de degistirelim dediginde ekleme yaptim bu mantik dogrmu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yağların alt sınıfları da bilgisayar virüsleri gibi update olmaktadır. yağ sınıflamasındaki son durum söyledir.

    SM Current For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in November 2004 CH-4 Current Introduced in 1998 for high-speed four-stroke engines. CH-4 oils are specifically designed for use with diesel fuels ranging in sulphur content up to 0.5% weight. Can be used in place of CD, CE, CF-4 and CG-4.

    SM sınıfı yağlar son sistem motorlara uygun olarak tasarlanmıştır ve min sülfür içeriği bulunması garanti altına alınmıştır.2004 kasım sonrasında üretilen özel sınıf yağlar için geçerlidir.

    SL Current For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in 1998 CG-4 Current Introduced in 1995 for high-speed four-stroke engines. CG-4 oils are specifically designed for use with diesel fuels ranging in sulphur content less than 0.5% weight. CG-4 oil needs to be used for engines meeting 1994 emission standards. Can be used in place of CD, CE and CF-4.

    sormuş olduğunuz SL sınıfı yağlar 98 yılından itibaren piyasaya sürülmüştür.1994 emisyon değerlerini sağlamaktadır.Kısacası 1990 lı yılların yağ standartlarını taşımaktadır.

    SJ Still current but nearly obsolete For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in 1996

    bu SJ sınıfı yağlar günümüzde hemen hemen kaldırılmakta olan bir sınıftır .Eğer seçme şansınız varsa SL veya SM sınıfı yağ tercih ediniz.Bir zararı olduğu için değil ama son teknoloji varken bunu kullanmak sizin araç için uygunsa tercih edilmelidir.Burada uygunluk için yağ sınıfı ile araç yaşı arasında bir bağ bulunmaktadır.



    Benim anlamdigim 3 nokta var,

    1-Selenia tr web sayfasinda ACT icin Sj diyor, kutusunda ise SL yaziyor ve 20k ile ACT nin kutu uzerinde yazan degerleri birebir aynı

    İnternet sayfası eskide kalmış olmalı .Önemli olan ürünün üstünde ne yazdığıdır. SL güncel bir yağ olduğu için bir problem olmaz.2-Bu iki yagdan hangisi iyi ve karismamda sakinca varmi, sanki karışınca renk daha bir koyulaştı?
    yağlar temel olarak karıştırılmamalıdır. İstisnai durumlar hariç .yanlış bir yağ olsa bile aynısı ile devam etmeli km gelince veya değiştirilmesi gerektiğinde komple atılıp yenisi konmalıdır.3- Diger yandan aslinda 20k konulali 7000km oldu, ama usta zaten 5000lerde iyi yaglamaya baslar, ekleme yapalim 10000de degistirelim dediginde ekleme yaptim bu mantik dogrmu

    ekleme ancak aynı sınıf yağ veya kutudaki miktar için doğrudur. Diğer uygumalar kapsam dışıdır.





  • Sayin Vezir kardesim,

    Bugun vatinizi cok aldim kusura bakmayin ama bir sey daha aklima takildi;

    Simdi fiat servislerinde konan 20k ile sanayide satılan selenia ACT'nin (all cars tested) kutu üzerindeki degerler ve sınıflar birebir aynı. Bu durumda bu yağların karşmasında ve önümüzdeki 3000km kullanmamda bir sakinca varmi?
  • quote:

    Sayin Vezir kardesim,

    Bugun vatinizi cok aldim kusura bakmayin ama bir sey daha aklima takildi;

    Simdi fiat servislerinde konan 20k ile sanayide satılan selenia ACT'nin (all cars tested) kutu üzerindeki degerler ve sınıflar birebir aynı. Bu durumda bu yağların karşmasında ve önümüzdeki 3000km kullanmamda bir sakinca varmi?


    eğer sınıf, marka ve kutu üstündeki değerler aynı ise tabii ki yağlar karıştırılabilir.Özellikle tam sentetik yağlar karıştırılmaya daha uygundur sentetik yapıları kolay kolay bozulmaz. Ancak yarı sentetik ve mineral yağlar karıştırılmaması daha uygundır. Ancak her halükarda yağ eksilmiş ise tabii kitamamlanmalıdır.

    Hiç bir kural veya uygulama eksik yağ bırakın öyle kalsın şeklinde yorumlanmamalıdır.

    Ama tamamlanacak ise almış olduğunuz yağ ile aynı olmasına gayret gösterilmesi gerekir diyorum.




  • vezir hocam aracım 2004 bora en son temmuzda 10*40 castrol aldım ve şu an 5000 km flan oldu.Tavsiyeniz üzerine 8000-9000 km olunca değiştireceğim.Malum yozgat soğuk memleket kışın hava -30 kadar iniyor.nisan mayıs gibi ısınmaya başlıyor.Aracım 87000 kmde.Bu gibi yerler için kışın özellikle hangi yağı tavsiye edersiniz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okis

    petrol ofisinden aldım 3lt. si 35 lira


    ben de bugün sordum toptancısına.. 4lt.lik 10w-40'lara 40 ytl dediler.. sizden 35ytl duyduğum için almadım. ama sanırım 4lt. için fiyatı uygunmuş.. ama söyle bir saçmalık var. 1lt.lik olanlara 10ytl demişlerdi, 4 lt.likler de 40ytl. ben gidip 4 tane 1lt. alsam yine aynı fiyat olacak, aslında 4lt.nin fiyatı biraz daha uygun olmalıydı.

    aynı yerde 4lt.lik BP visco 5000 10-40 sordum. 50ytl dedi. satıcı yağ toptancılığı yapmış ve dediğine göre boşuna BP'ye 50ytl verme, bu yağlar varille gelir, ambalajı burda yapılır, hepsinin içi aynıdır dedi. ne kadar doğrudur bilemeyeceğim ama mantıklı..

    geçen gün de bir forumdan okumuştum. castrol yağının üzerinde BP tarafından üretildiği yazıyormuş. yani aslında BP ile Castrol aynı yağ.. ama cstrol 60ytl, bp 45ytl ..


    sonuçta daha önce konuda konuşulduğu gibi, standartlara uyan en ucuz yağı almak en mantıklısı. o da sanırım po. benim bulduğum en ucuzu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 17 Kasım 2008; 23:32:21 >




  • sn. vezir
    benim de bir sorum olacak cevap verebilirseniz memnun olurum:

    aracın yağ zamanı geldi. 1.6lt. hacminde ve kullanım kitapçığında 3.25 lt. yağ hacmi olduğu yazıyor..

    benim düşündüğüm motor yağının, 3 ve 4lt.lik olanları var. acaba 3 lt. yağ koysam, yağ çok mu eksik kalmış olur? veya bir sakıncası olur mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eranyumm

    sn. vezir
    benim de bir sorum olacak cevap verebilirseniz memnun olurum:

    aracın yağ zamanı geldi. 1.6lt. hacminde ve kullanım kitapçığında 3.25 lt. yağ hacmi olduğu yazıyor..

    benim düşündüğüm motor yağının, 3 ve 4lt.lik olanları var. acaba 3 lt. yağ koysam, yağ çok mu eksik kalmış olur? veya bir sakıncası olur mu?


    sayın eranyumm,

    eksik yağ ölçüsünü çubuktan anlamanız mümkün.Ancak yağ değiştirilirken yağ filtresi de değiştirilmektedir.Kalan yağ miktarını yağ filtresi içine emeceği için 4 litrelik yağ almanızda fayda var. 0,5 litre den biraz az olmak üzere yeni yağ filtresi haznesi bulunur veya bu kadar sapma olur. Dolayısı ile genelde yapılan 4 litre yağ alırsınız filtre ile birlikte ancak yetmesini beklerim. Kontrol edilerek yağ konur çubuğa bakılır ama max çizgisine kadar konmaması gerekir. Max ile min tam ortası hedeftir. Belki elinizde 250 gram kadar yağ kalır bunu da küçük bir litrelik yağ bidonuna aktarıp güzelce naylona sarıp aracın yedek tekerinin içine koymak artık bir gelenek olmuştur.(yağ sızarsa bagaj batmasın tekerlek silinebilir diye) sonra araç ufak tekef yağ eksiltir ise buradan güvenle azar azar konulur ve bu sizin hep güvenceniz olur.her 2-3 bin km geçince kontrol yaparsınız max ve min ortasının altına düşmüşse göz kararı ve tecrübenize kadar eklersiniz olur biter.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orjinalden alıntı: okis

    petrol ofisinden aldım 3lt. si 35 lira


    ben de bugün sordum toptancısına.. 4lt.lik 10w-40'lara 40 ytl dediler.. sizden 35ytl duyduğum için almadım. ama sanırım 4lt. için fiyatı uygunmuş.. ama söyle bir saçmalık var. 1lt.lik olanlara 10ytl demişlerdi, 4 lt.likler de 40ytl. ben gidip 4 tane 1lt. alsam yine aynı fiyat olacak, aslında 4lt.nin fiyatı biraz daha uygun olmalıydı.

    aynı yerde 4lt.lik BP visco 5000 10-40 sordum. 50ytl dedi. satıcı yağ toptancılığı yapmış ve dediğine göre boşuna BP'ye 50ytl verme, bu yağlar varille gelir, ambalajı burda yapılır, hepsinin içi aynıdır dedi. ne kadar doğrudur bilemeyeceğim ama mantıklı..

    geçen gün de bir forumdan okumuştum. castrol yağının üzerinde BP tarafından üretildiği yazıyormuş. yani aslında BP ile Castrol aynı yağ.. ama cstrol 60ytl, bp 45ytl ..


    sonuçta daha önce konuda konuşulduğu gibi, standartlara uyan en ucuz yağı almak en mantıklısı. o da sanırım po. benim bulduğum en ucuzu..

    haklısın birader doğru değerlendirmişsin tabi tam değerlendirme için biraz beklemek lazım bir kaç defa uzun yol yapayım eksiltip eksiltmediğini anlarım birde yağ 1 sene sonra ne olacak




  • Herkese merhaba
    Yazılanları okudum açıkcası bu tür teknik konuların tartışılması çok güzel ve bilgi verici bu konuda başlığa destek ve ilgi gösteren herkese teşekkür ederim.
    Aracım Ford connect 75 beygir aracım 34.000 km de 15 binde bir yağ değişiyor. Aracı ilk aldığımızda sanırım tam sentetik farklı bir yağ koyuyorlarmış. il yağ değişimini 14.000 km de yapmıştık. Şimdi standart olarak koyulan yağ Mobil Delvac CT 10W-30 bu yağ nasıldır? elimden geldiğince araştırdım. Anladığım kadarıyla yarı sentetik bir yağ.
    Birde arabayı sabahları ilk çalıştırdığımda devir olması gerekenin biraz üzerinde yani 1000 devirde bir süre çalışıyor yaklaşık 30sn-1dk sonra normal rölanti devri olan 900 devire düşüyor. bunun sebebi nedir? (aklıma yağın soğuk olmasından kaynaklı gibi ama)
  • yağınız yarı sentetik ve oldukça kaliteli bir yağdır.
    Aracınızın sabahlarıyüksek devirde çalışmaya başlaması tamamen normal bir olaydır.Çünkü eskiden jikle denilen sistem vardı. şimdi aracın ECU su motor sıcaklığına bakıp ona göre ayarlama yaparak devri yükseltmektedir.Sonra kademeli olarak düşürmektedir.Elekronik yardımı olmasa aracınıza bu işleri sizlerin yaptırması gerekirdi. Benzinli eski araç kullnıcıların baş derdi olan bir olayın elektronik yazılımlar ve kontroller ile çözülmesi sonucu işin gerçeklerinden kullnıcıların haberleri olmamaktadır.Aracınızda ki sistemler (klima , hidrolik direksiyon , uzun farlar veya güç çekimi)devreye girdiğinde deviri yükselterek hem vuruntuyu önler hem de sarsıntısız bir şekilde yolunuza devam etmenizi sağlamaktadır.

    sizin sadece yapmanız gereken motoru çalıştırıp çok kısa bir süre bekleyerek yola devam etmenizdir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: worldwar

    Herkese merhaba
    Yazılanları okudum açıkcası bu tür teknik konuların tartışılması çok güzel ve bilgi verici bu konuda başlığa destek ve ilgi gösteren herkese teşekkür ederim.
    Aracım Ford connect 75 beygir aracım 34.000 km de 15 binde bir yağ değişiyor. Aracı ilk aldığımızda sanırım tam sentetik farklı bir yağ koyuyorlarmış. il yağ değişimini 14.000 km de yapmıştık. Şimdi standart olarak koyulan yağ Mobil Delvac CT 10W-30 bu yağ nasıldır? elimden geldiğince araştırdım. Anladığım kadarıyla yarı sentetik bir yağ.
    Birde arabayı sabahları ilk çalıştırdığımda devir olması gerekenin biraz üzerinde yani 1000 devirde bir süre çalışıyor yaklaşık 30sn-1dk sonra normal rölanti devri olan 900 devire düşüyor. bunun sebebi nedir? (aklıma yağın soğuk olmasından kaynaklı gibi ama)




  • ilginiz için çok teşekkür ederim.
  • Konuyu anlamaya çalıştım.2004 model 1.2 motor palioma yıllardır Selenia 10w-40 koyuyordum.Kışa girmeden 2gün önce değiştiriyim dedim Selenia artık 3lt kutu üretmiyormuş.Benim aracımda yağ filtresi dahil 3litre alıyordu çok kararsız kaldım Fiat yedek parçacısının tavsiyesi ile Delphi Marka koydurdum 3litresi30 ytl.

    1.Delphi marka kalite yönünden nasıldır 4yıldır SELENİA kullandıktan sonra ikiside 10w-40 olmasına rağmen motor ona alıştığı için sorun yaratırmı aklıma takıldı?

    2.Yağ degerlerinin ne oldugunu sizden ogrendım.Ankarada geceleri -20 görebiliyoruz kış bitene kadarda kuru ayaz ve soguk oluyor.Bu nedenle ilk deger soguklar için kullanılıyorsa 5w-30 yada 0w-30 kulanmak mantıklı olmazmı havaların ısınmasıyla tekrar orjınal yağa dönebiliriz.1yıl içinde ıkı farklı viskozitede yağ kulanmak motorun yapısını etkilermi(Kışın 0w-30 yazın 10w-40 gibi) ?
  • Sayın vezir

    aracıma konulan yağ max çizgisinde, bu şekilde kullanmakmı gerekir yoksa biraz azaltma yapmanın faydası olurmu. Bir de bulunduğumuz bölge yaz döneminde çok sıcak (bodrum ve çevresi ) castrol 10w 40 magnatec yaz döneminde yetersiz gelebilirmi. Bir de (ikinci el araç alanlara faydalı olabilir) daha önce kullanılan yağın hangi marka olduğu bilinmezse servis ne diyorsa onumu yapmak gerekir.

    Son sorum vezir üstadım , yıllardır benzinle çalışan araç lpg ye geçtikten sonra lpg daha temiz bir yakıt olduğundan benzinde iken kalan kurumların temizlenmesi gibi bir olay varmıdır ya da olayın aslı nedir. daha önce açıklandı ise kusura bakmayın.

    Değerli bilgiler için çok teşekkürler.
  • quote:

    1.Delphi marka kalite yönünden nasıldır 4yıldır SELENİA kullandıktan sonra ikiside 10w-40 olmasına rağmen motor ona alıştığı için sorun yaratırmı aklıma takıldı?


    Sanırım benzer soruyu bir arkadaş daha sormuştu ismini şu an hatırlayamadım. Delphi bir dünya markasıdır ancak genel itibarıyle benim şahsi görüşüm bir marka yağın uzun süreler araçta kullnılmasıdır. Nedeni uzun ama en önemli nedeni yağların içine konan katkı maddelerinden kaynaklanmaktadır.marka değişince kimyasal da değişiyor(ne kullandıkları bir ticari sır ,bilemiyoruz) dolayısı ile hiç akla hayale gelmeyecek durumlar olabiliyor.
    Bu nedenle aracınız bir yağa alıştı ise sadece numarası ile oynamak yeterlidir.Marka değiştirmemek yönünde oyumu kullnırım.Bu ayenen alıştınız bir restorant yemeğini başka bir yağ ile değiştirise yemeklerindeki lezzeten ayırt etmeye benziyor.Mide bulanması ile hissettiğimiz olayı motor öksürme aksırma şeklinde garip davranışlarla bize hissettiriyor


    quote:

    2.Yağ degerlerinin ne oldugunu sizden ogrendım.Ankarada geceleri -20 görebiliyoruz kış bitene kadarda kuru ayaz ve soguk oluyor.Bu nedenle ilk deger soguklar için kullanılıyorsa 5w-30 yada 0w-30 kulanmak mantıklı olmazmı havaların ısınmasıyla tekrar orjınal yağa dönebiliriz.1yıl içinde ıkı farklı viskozitede yağ kulanmak motorun yapısını etkilermi(Kışın 0w-30 yazın 10w-40 gibi) ?


    evet kışın farklı yazın farklı viskositede yağlar kullanmak en ideal çözümdür. Ama millet bunu uygulamadığı için üretici firmalar hem yazı hem kışın kullnılacak aralıkla yağ çıkardılar. Ama her şeyin bir bedeli var.Bunu sağlamak için yağın içine bir sürü kimyasl koyuyorlar ve bunlar motor ısısı ile çökelebilp motora yerleşiyor ve ancak uzun vadede sorun yaratıyor. Belki lk önce performansıfalan artıyor ama malzeme ömründen yiyor maalesef.

    Ankara için en düşük yağ numarası 5w olmalıdır. 0w ile başlayan yağlar Ankara için bana göre gereksiz ve lüzumsuzdur.tek istisnası Turbolu canavar bir wrx veya eşdeğeri aracınız yoksa .Turbo oldumu bir üst sınıftaki yağ tercih edilmelidir. Performanslı araçlar için 0w veya 5 w , binek memur araçlarımız için 5w veya 10w ile başlayan.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bahatki


    Sayın vezir

    aracıma konulan yağ max çizgisinde, bu şekilde kullanmakmı gerekir yoksa biraz azaltma yapmanın faydası olurmu. Bir de bulunduğumuz bölge yaz döneminde çok sıcak (bodrum ve çevresi ) castrol 10w 40 magnatec yaz döneminde yetersiz gelebilirmi. Bir de (ikinci el araç alanlara faydalı olabilir) daha önce kullanılan yağın hangi marka olduğu bilinmezse servis ne diyorsa onumu yapmak gerekir.

    Son sorum vezir üstadım , yıllardır benzinle çalışan araç lpg ye geçtikten sonra lpg daha temiz bir yakıt olduğundan benzinde iken kalan kurumların temizlenmesi gibi bir olay varmıdır ya da olayın aslı nedir. daha önce açıklandı ise kusura bakmayın.

    Değerli bilgiler için çok teşekkürler.


    Bodrum için 10w40 ideal bir seçimdir. 40w yaz döneminde yeterlidir.Belki aşırı sıckaların olduğu ağustos ayında 50w gerekebilir.Ama bir ay için yağı oynamaya bana göre gerek yok. O zaman birtaz daha eksiltir, üstünü tamamlayıp aşırı sıcakları atlatırsınız.
    Şunu aklınızda tutun ,
    Servislerin kullandığı MARKALAR aracınıza en uygun yağ değil, patronunun cebine en karlı giren ve anlaşma yaptığı Markanın yağıdır.Bu nedenle fabrikası bile olsa büyük karteller birbiriyle anlaşırlar piyasada belirleyici olmak isterler.Sizi ilgilendiren kısmı aracınız canınız kadar değerli ise size uygun yağ markası ve viskositesinde yağ kullanmanızdır. Hiçbir firma kişiye özel yağ seçimi yapmaz, belki tanıdık usta varsa tavsiye eder.Ama deposunDA HANGİ YAĞ VARSA ona süper der. Bunca yılldır farklı birşey söyleyene rastlamdım. piyasa koşulları olduğu için boynumuz kıldan ince

    Evet LPG ye geçişte eğer aracınız eski ise kurumları temizlemesi gibi bir durum söz konusudur.Ancak bu istenmeyen bir durumdur.yağın içindeki maddeler aynı zamanda iyi bir çözücüdür. Kimyasal olarak sıcaklık ve basınç altında iyi temizleme yaparlar.Bu nedenle LPG ye geçmeden önce bir carbon clean yaptırılması konusundaki görüşlere katılıyorum.Ama farklı görüşleri olanlar da var olabilir.




  • sayın vezir

    teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için ancak ,
    'kurumların temizlenmesi istenmeyen bir durumdur demişsiniz ya da ben öyle anladım. Karbon clean de yapılan aynı değilmi. burada bu işi lpg yaptığındanmı istenmeyen bir durum dediniz. veya yağ bu işi yapması gerekir demişsiniz.
  • Bileceğiniz üzere LPG kulluılma ve çalışma yeri ile Yağın çalışma yeri farklıdır.Yağdan beklentimiz kurum ve kalıntıları bulunduğu yüzeyden sökerek yağ değişimde motordan uzaklaştırmaktır.

    LPG de temiz bir yakıt olduğu için kirlenme işini daha az yapacaktır.Ancak benzinin içine konulan kimyasal maddeler silindir içi ve piston ve subap çevresini temizlemek için eklenmektedir.Ancak özellikle subap cevresindeki kılcal noktalar için benzin temizleme yapamk bir yana kalıntılar katılaşarak katman oluşturabilmektedir.

    Temizlemede temel baklentimiz kalıntının bulunduğu yerden sökülmesi ve motordan uzaklaştırılmasıdır.Ancak eğer sökme işlemini yapar bunu sistemden uzaklaştıramazsanız gider başka yerde daha büyük sorunlara neden olabilmektedir.LPG ile motor temizliği temel bir amaç olamayacağı için ve istenmeyen şeylerin olmayacağı, garanti edilemeyeceği için bu şekilde bir cümle sarfettim.
    Temizlik uzun sürede yapılan ve kuvvet uygulanması gereken bir işlemdir.Eğer kimyasal yöntemle kuvvet uygulanmadan yapılan bir temizlik varsa durum farklılaşabilir.

    carbon clean işlemi bilinçli uygulanırsa sistemden carbon kalıntılarını uzaklaştıracaktır. temel işlevi budur.
    Ancak LPG bir yakıtır ve temiz olan bir şeyi temiz bırakır ancak kirli olan ve sökücü işlevi gibi bir ama için kullanılacağı iddaa edilirse , işlevinden biraz uzaklaşır .

    Belkiş alakasız gelecek ama çaydanlıktaki kireçleri sökmek için kullılan kimyasalı düşünürsek kuvvet uygulamadan belirli bir süre beklemek yeterlidir çünkü kimyasal tepkime olmaktadır.

    Ancak kuvvet uygulanarak bir yüzey temizliği yaptığınızda aynı işlev için hem süreye hem de uygun konsantrede çözücüye ihitiyacınız bulunacaktır.İşte yağın içindeki katkılar bir nevi sulandırılmış çözücü olarak düşünülürse , LPG nin içinde birşey olmadığı için kendisi zaten çözücü olarak kullılmaması gerekir.Aynen mazotun temizleme işlevi için kullnılması gibi .
    quote:

    Orjinalden alıntı: bahatki

    sayın vezir

    teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için ancak ,
    'kurumların temizlenmesi istenmeyen bir durumdur demişsiniz ya da ben öyle anladım. Karbon clean de yapılan aynı değilmi. burada bu işi lpg yaptığındanmı istenmeyen bir durum dediniz. veya yağ bu işi yapması gerekir demişsiniz.




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.