Şimdi Ara

Motor yaptırmalı yaptırmamalı mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
4
Favori
48.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cevaplar için teşekkürler, bu konuyu açarken aracı büyük ihtimalle satma gibi bir fikrim vardı. bu yazılanlardan sonra yaptırıp binmeye devam etme fikri sıcak gelmeye başladı.. son olarak bir kaç sorum daha olacak. motor yenileme işleminde mutlaka ve mutlaka değişmesi gereken parçalar nelerdir? ve bir opel motor için toplam kaç lira tutar ortalama olarak...
  • bir de ankara veya konyada bu işi hakkını vererek yapabilecek iyi bir usta tavsiye edebilir misiniz?
  • Ben olsam Konya da yaptırırım..Küçük yer..İnsanlar iyi kötü birbirini tanır..Konya da oto sanayiye git. orada opel parçası satan bir kaç dükkana ayrı ayrı sor. Fikir al..Orada kim nedir ? Kim iyi usta kim dandik bilirler..Küçük yerde dandik usta barınamaz..İş yapamaz..Kimse gitmez..Onlar çok iyi bilirler..İyi usta ..Bilinir..Sor soruştur, bul. Ve fiyatı her zaman çaylaklardan daha yüksektir..Üç kuruş fazla ver arabanı ona yaptır.Kolay gelsin. NOT.. Bulamadığın veya fiyatı aşırı şişkin gelen parça olursa bana forumdan özel mesaj at..Parça kod numarasını yaz. İST..Aksaraydan araştırıp sana 2-3 farklı yerden fiyat alırım..Telefon ve adreslerini yazarım. İstediğin yerden parçayı temin edersin..Para pul istemem..Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 26 Nisan 2012; 21:29:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Ben olsam Konya da yaptırırım..Küçük yer..İnsanlar iyi kötü birbirini tanır..Konya da oto sanayiye git. orada opel parçası satan bir kaç dükkana ayrı ayrı sor. Fikir al..Orada kim nedir ? Kim iyi usta kim dandik bilirler..Küçük yerde dandik usta barınamaz..İş yapamaz..Kimse gitmez..Onlar çok iyi bilirler..İyi usta ..Bilinir..Sor soruştur, bul. Ve fiyatı her zaman çaylaklardan daha yüksektir..Üç kuruş fazla ver arabanı ona yaptır.Kolay gelsin. NOT.. Bulamadığın veya fiyatı aşırı şişkin gelen parça olursa bana forumdan özel mesaj at..Parça kod numarasını yaz. İST..Aksaraydan araştırıp sana 2-3 farklı yerden fiyat alırım..Telefon ve adreslerini yazarım. İstediğin yerden parçayı temin edersin..Para pul istemem..Saygılarımla..

    çok teşekkür ederim ilginiz için... saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heisman

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Ben olsam Konya da yaptırırım..Küçük yer..İnsanlar iyi kötü birbirini tanır..Konya da oto sanayiye git. orada opel parçası satan bir kaç dükkana ayrı ayrı sor. Fikir al..Orada kim nedir ? Kim iyi usta kim dandik bilirler..Küçük yerde dandik usta barınamaz..İş yapamaz..Kimse gitmez..Onlar çok iyi bilirler..İyi usta ..Bilinir..Sor soruştur, bul. Ve fiyatı her zaman çaylaklardan daha yüksektir..Üç kuruş fazla ver arabanı ona yaptır.Kolay gelsin. NOT.. Bulamadığın veya fiyatı aşırı şişkin gelen parça olursa bana forumdan özel mesaj at..Parça kod numarasını yaz. İST..Aksaraydan araştırıp sana 2-3 farklı yerden fiyat alırım..Telefon ve adreslerini yazarım. İstediğin yerden parçayı temin edersin..Para pul istemem..Saygılarımla..

    çok teşekkür ederim ilginiz için... saygılarımla

    Arkadaşım bence senin motor sağlam sen ilk önce yedek su deposunun kapağını bi değiştir hele sonra duruma bak olmadı araba soğukken kaçak ara sen bulamazsan iyi bir ustaya git bu su eksiltiyor de olayı anlatma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Heisman

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Ben olsam Konya da yaptırırım..Küçük yer..İnsanlar iyi kötü birbirini tanır..Konya da oto sanayiye git. orada opel parçası satan bir kaç dükkana ayrı ayrı sor. Fikir al..Orada kim nedir ? Kim iyi usta kim dandik bilirler..Küçük yerde dandik usta barınamaz..İş yapamaz..Kimse gitmez..Onlar çok iyi bilirler..İyi usta ..Bilinir..Sor soruştur, bul. Ve fiyatı her zaman çaylaklardan daha yüksektir..Üç kuruş fazla ver arabanı ona yaptır.Kolay gelsin. NOT.. Bulamadığın veya fiyatı aşırı şişkin gelen parça olursa bana forumdan özel mesaj at..Parça kod numarasını yaz. İST..Aksaraydan araştırıp sana 2-3 farklı yerden fiyat alırım..Telefon ve adreslerini yazarım. İstediğin yerden parçayı temin edersin..Para pul istemem..Saygılarımla..

    çok teşekkür ederim ilginiz için... saygılarımla

    Arkadaşım bence senin motor sağlam sen ilk önce yedek su deposunun kapağını bi değiştir hele sonra duruma bak olmadı araba soğukken kaçak ara sen bulamazsan iyi bir ustaya git bu su eksiltiyor de olayı anlatma

    araç ekzostan buhar şeklinde fazla miktarda atıyor ayrıca radyatör su boruları da çok sert ve su kabının içerisinde çok fazla basınç oluşuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heisman

    quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Heisman

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Ben olsam Konya da yaptırırım..Küçük yer..İnsanlar iyi kötü birbirini tanır..Konya da oto sanayiye git. orada opel parçası satan bir kaç dükkana ayrı ayrı sor. Fikir al..Orada kim nedir ? Kim iyi usta kim dandik bilirler..Küçük yerde dandik usta barınamaz..İş yapamaz..Kimse gitmez..Onlar çok iyi bilirler..İyi usta ..Bilinir..Sor soruştur, bul. Ve fiyatı her zaman çaylaklardan daha yüksektir..Üç kuruş fazla ver arabanı ona yaptır.Kolay gelsin. NOT.. Bulamadığın veya fiyatı aşırı şişkin gelen parça olursa bana forumdan özel mesaj at..Parça kod numarasını yaz. İST..Aksaraydan araştırıp sana 2-3 farklı yerden fiyat alırım..Telefon ve adreslerini yazarım. İstediğin yerden parçayı temin edersin..Para pul istemem..Saygılarımla..

    çok teşekkür ederim ilginiz için... saygılarımla

    Arkadaşım bence senin motor sağlam sen ilk önce yedek su deposunun kapağını bi değiştir hele sonra duruma bak olmadı araba soğukken kaçak ara sen bulamazsan iyi bir ustaya git bu su eksiltiyor de olayı anlatma

    araç ekzostan buhar şeklinde fazla miktarda atıyor ayrıca radyatör su boruları da çok sert ve su kabının içerisinde çok fazla basınç oluşuyor.

    O zaman sizin usta işini adam gibi yapmamış blok eğik olsa sonradan değil baştan yapardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    O zaman sizin usta işini adam gibi yapmamış blok eğik olsa sonradan değil baştan yapardı

    aklıma yattı olabilir, başka bir usta bulup tekrar göstereyim o zaman.. kompresyon testi yaptırsam ortaya çıkar mı motorun durumu.. yoksa yanıltıcı olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heisman

    quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    O zaman sizin usta işini adam gibi yapmamış blok eğik olsa sonradan değil baştan yapardı

    aklıma yattı olabilir, başka bir usta bulup tekrar göstereyim o zaman.. kompresyon testi yaptırsam ortaya çıkar mı motorun durumu.. yoksa yanıltıcı olabilir mi?

    Evet o testte hepsi çıkar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    "Sanayi" denilen yerlerde şunu gördüm... "Usta"lar motoru kullanandan daha çok bozabiliyorlar. En büyük eksikleri alet edevatları yok, ölçmeyle çalışmıyorlar. Bazen de aceleci davranıyorlar ve bilgileri eksik oluyor. Bu motorda da bir şeyler yanlış yapılmış. Yoksa çekişten düşmemiş bir motorda su eksiltme sorunu kolaylıkla halledilebilmeliydi.

    Eskiden bir arkadaş şu linki göndermişti:www.gmy.com.tr . Faturalı çalşan, aletlerini kalibre eden ve garanti verebilen yerler daha ciddi çalışacaktır diye düşünüyorum. Düzgün bir atölye ortamı göremiyorsanız motorunuzu açtırmayın kesinlikle. Bir de ana sebebi bulmak önemlidir. Conta durduğu yerde kaçırmaya başlamaz. Bu duruma neden olan bir şey var. Belki hararet yapıp geometrisi bozuldu, beki de antifrzsiz kaldığı için paslandı.

    Yukardaki linkte motor yenilemeyle ilgili bazı temel cevapları da bulabilirsiniz. Motorun rektefeye ihtiyacı olup olmadığı kompresyon testiyle anlaşılabilir. Bu da alet-edevat ve bilgi konusu. Yağ çubuğuyla , "üflemeyle" durum iyice ilerlememişse belli olmaz.

    "Taşlama" rektefe demek değildir. Bir sebeple yüzeyi bozulmuş silindir kapağı veya bloğun tekrar frezede talaş kaldırarak düzeltilmesidir. Bu işlemden sonra kompresyon artacaktır. Aşırıya kaçılırsa çalışmada ve rolantide aksaklıklar olabilir bu sebeple de gerekmedikçe yapılmamalı en az inceltmeyle parça kutarılmaya çalışılmalıdır. Doğru yenileme yapıldığında performans, gürültü ve ekonomi bakımından motor ilk günkü gibi olur. Ömür baımından da -mesela- üç defa rektefe edilebilecek bir motrun çeyrek ömrü gtmiş olur. Yalnız bazı daha yeni motorlar yenileme işine elverişli değildir. Tanınmayan bir motorsa da ilk ölçümlerden sonra belli olur. Bu halde de yeni motor ahşap sandıkta geldiğinden "sandık motor" tabir edilen çalışır blok sipariş edilebilir. Genellikle yakıt besleme, manifoldlar, elektrik aksamı, bazen de karter kapağı dahil değildir.



    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: muhammedda

    Hazir konu acilmisken benimde ciddi kafama takilan noktalar var simdi

    sandik motor atmak demek komple sifir motor koymak demi yani(turbosuyla klima kompressorune kadar fabrikanin taktigi)???

    rektefe etmek aracin motorunu sifir motor kadar goturur mu ?

    rektefe etmekle taslamak ayni sey mi?

    rektefe edilmis motor orjinal haline gore yakit,performans,omur olarak fark eder mi?

    orjinal motor km sini doldurduktan sonra sokulup orjinal fabrikanin taktigi piston gomlek kapak vs. degisirse orjinal gibi performans yakit omur olarak ayni olurmu?

    omrunu doldurmus bir motoru olan arac sahibiysem aracimi cok seviyor ve orjinal fabrikandan ciktigi gibi yapmak istiyorsam ne yapmaliyim?

    Sandık motor almak, kaza yapmış bir araçtan veya yurt dışındaki hurdalıklardan ithal edilmiş komple motor demektir. Yani kullanılmış ama sorunsuz motor alıp aracınıza takmanız anlamındadır. Kapalı kutu ne olduğu bilinmez bu yüzden sandık motor alırken açılıp bakılmalıdır. Araca konduğunda ruhsattaki motor no değişmesi gerekir.

    Rektefiye şu anlama gelir, aşınmış motorun aşınan parçaları bir seviye rektefiye edilmeye olanaklıdır. Gömlekler, yataklar, krank mili, silindir kapağı aşınan bölgeleri motor yenileme atölyelerinde (rektefiyeci) yeniden ölçülüp biçilip alıştırılarak toplanır. Bazen orjinal yataklar ve gömlekler 20/1000 taşlanıp kullanılabilir. Gömlek taşlamalarında rektefiye edilen miktar kadar büyük çapta pistonlar ve segmanlar kullanılarak motor toplanır. Motor rektefiyeye cevap vermeyecek kadar aşınmış ise, gömlekler, krank mili, yataklar ve pistonlar orjinal ölçülerinde komple yenilenerek motor sıfırlanır.

    Kısaca aşınan motor orjinal parçalar ve orjinal ölçülerde sıfırlandığında (sıfır motor olur) maliyet artacağı için, aşınan parçaların rektefiye edilerek kullanılması uzun kilometrelerce sorunsuz çalışacak fakat maliyeti daha düşük tutmak amacıyla yapılan motor yenilemesidir. Örnek verecek olursam aracınız yağlama problemi sebebiyle yatak sardı, geç farkettiniz ve krank milinde çizilmeler oluştu. Bu arızanın 2 şekilde giderilmesi mümkündür.

    1. orjinal krank ve yatak alarak (yine rektefiye edilmesi alıştırılması gerekir) aracınızın aşınan kısmını sıfırlamak.
    2. çizilen krank milini çizikler gidecek kadar taşlanır örneğin 10/1000 daha sonra taşlanan miktar kadar kalın taşlanan yataklar kullanılarak motor çalıştırılır.

    Güzel bilgiler var konuda...




  • komu biraz eskimişsede ben tekrar hortlatayım vectra b dizelci olaraktan temel olarak şu atasözünü konu gözetmeksizin benimsemek lazım "bekara karı boşamak kolay" yani arkadaş fikir sormuş istişare yapalım demiş ilk tepki sat at yak yık ya öyle şey olurmu??? bende önce bazı arkadaşlarda belirtti bende ekleme yapayım motor eğer sadece aşınma ili ilgili sıkıntıları varsa hertürlü yapılır yeterki ustanız usta olsun sanayide dükkan tutmuş anahtar takımı almış adamın teki değil,malesef bazı araçların kötü ün salması aslında bu ustacıkların suçu araçların değil benim gurbetci geçmişim var ve şunu söyleyebilirim eğer siz yakıtınıza bakımınıza özen gözterirseniz bu araç sizi fazla üzmez gayet başarılı kalıbına göre ekonomik araçtır hee şehiriçi aracı değildir uzun yol aracıdır ve bu şartlarda en verimli oluyor. Bu araçlarda en çok eleştirilen "mazot pompası zırt pırt arıza yapıyor" konusuunda aydınlatalım o pompa (bosch markadır) aynı dönem audi vw bmw gibi birçok araçta kullanıldı ve o araçlardada aynı oranda sorun çıkarttı yani buda vectraya özel bi durum değil!!! Birde en önemlisi forumlarda araçlar hakkında bilgi alırken şunada dikkat etmek lazım genelde sorunu olan kişiler forumlarda yardım aradığı için genelde yanlış bir kanı oluşur halbuki aynı aracı sorunsuzca kullananlar hiç forumlarda bulunmuyor dolayısıyla olumlu yorum bırakan kişi sayısı herzaman diğerlerinden az oluyor .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Heisman

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Ben olsam Konya da yaptırırım..Küçük yer..İnsanlar iyi kötü birbirini tanır..Konya da oto sanayiye git. orada opel parçası satan bir kaç dükkana ayrı ayrı sor. Fikir al..Orada kim nedir ? Kim iyi usta kim dandik bilirler..Küçük yerde dandik usta barınamaz..İş yapamaz..Kimse gitmez..Onlar çok iyi bilirler..İyi usta ..Bilinir..Sor soruştur, bul. Ve fiyatı her zaman çaylaklardan daha yüksektir..Üç kuruş fazla ver arabanı ona yaptır.Kolay gelsin. NOT.. Bulamadığın veya fiyatı aşırı şişkin gelen parça olursa bana forumdan özel mesaj at..Parça kod numarasını yaz. İST..Aksaraydan araştırıp sana 2-3 farklı yerden fiyat alırım..Telefon ve adreslerini yazarım. İstediğin yerden parçayı temin edersin..Para pul istemem..Saygılarımla..

    çok teşekkür ederim ilginiz için... saygılarımla

    Arkadaşım bence senin motor sağlam sen ilk önce yedek su deposunun kapağını bi değiştir hele sonra duruma bak olmadı araba soğukken kaçak ara sen bulamazsan iyi bir ustaya git bu su eksiltiyor de olayı anlatma

    birgün benim araç alttan antifirizlii su damlatıyor, tamda şanzımanın su geçen bölgesinden... ustaya gittim dedim bak altına pıt pıt su akıtıyo..baktı tamam dedi birazdan bakarız aradan geçti 2 saat bende kaportacıya ugramıştım o arada (karşı dükkan) tabi motor sogudu o sırada. neyse geçtim tekrar bizim motorcuya kaldırdık arabayı lifte şanzımanın ordan su geçen yerden kaçırıyo şanzıman incek dedi,, şanzımandan deil hortumdandır dedim, 30 senelik usta olan sensin.. dedi bana..
    bak dedim şanzımanla alakası yok motor soguyunca suyu kesti dedim sıcak ve tazikliyken akıtıyo usta dedim. siz indirin arabayı ben bi gezip gelecem motor ısınsın iyice öyle lifte kaldırıp bakalım dedim. biraz bozuldu ama indirdik gezdim motoru ısıttım ve geri döndüm hemen lifte kaldırdık.
    evet su kaçağı vardı, lakin manifolt hortumundan....
    ee hani şanzımandı şanzıman incekti 300 lira gircekti boş yere?
    7.5 liraya hortumu aldım,
    292.5 lira kardayım..

    sizinkide o hesap yani bence bsaşka bir iki yere daha sorun derim




  • iyi günler arkadaşlar vectra b 96 model aracım var. 18 aydır kullanıyorm motorla ilgili bi sıkıntı yaşamamıştım ancak 3 hafta önce yolda kalorifer birden buz gibi üflemeye başladı öncesinde baya sıcak üflüyordu.motorda hararet de bi değişiklik olmadı.10 km gittikten sonra kaputu actığımda su haznesinin kapağından su attığını farkettim fakat aracta su bitmemiş tamamen yola devam ettim. arcta bi çekiş düşüklüğü oldu ertesi gün sanayiye gittim.ustalar contanın yandığını değiştirilmesi gerektiğini söyledi.iyi dedik bıraktık aracı kapak kaynaklandı taşlandı conta değişti.aracı aldım iki gün sonra arac verdiğimden daha kötü durumdaydı.marş hemen almıyordu arıza lambası yanıyordu maotordan şıngırtı geliyodu sebebini sordum iticilerden yaptığını söyledi.biraz kullan sonra geçer dedi usta ama yine geçmedi. 120 yle cıktığım yokusu 90 la zor cıktım bayağı çekiş de düştü. 100 km gitmeden araba stop etti yolda.motordan duman geldi. çektim sağa usta geldi aracta su kalmamıs tıpa cürümüs koyduğumuz suyu direk aşağı indiriyodu.neyse iki gün daha uğraştı araba sanayiden cıkmadan bu seferde ahtapot hortumu patlatmış.şimdi sıkıntılar giderildi. ama ses hala geliyo çekişte hala zayıf
    1 ses neden olur iticilerse ne yapmak gerekir
    2 iticilerin bozuk olması çekişi etkiler mi
    3 ayrıca uzun yolda arac pek ısıtmıyo
    sizce ne yapmalıyım aracın elden cıkarılması mı gerek
    tavsiyeleriniz ve cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Satsatçıların hepsi konuya gelip tavsiyelerini yazmışlar bende değişik bir tavsiyede bulunayım.

    Motoru arızalı aracı direk sat kurtul mantığıyla satmanın pert arabayı satmaktan farkı yok. Eğer ilanınıza motor sorunlu, blok yüzeyi eğik, rektefiyeye ihtiyacı var diye yazacaksanız ayrı tabi.

    Benim tavsiyem adam gibi bir yerde motorunuzu yaptırmanız. Usta iyi değilse sorun tekrarlar, ama motor baştan aşağı kontrol edilip şunuda değiştirmeyelim idare eder demeden adam gibi yapılırsa, iyi bir rektefiyecinin elinde işlem görürse sıfır km motorunuz olur bir 250k daha devirirsiniz.

    iyi demişsiniz ben de motor %80 yeni yapıldı diye aldım üst tarafı yapmışlar ama motor gömleğinde çizik çıktı ben naptım satıp kurtulmak demek başkasını aldatmak demek yaptırıyorum suan bineceğim .




  • Merhabalar,

    2000 model x16xel motorlu 1.6 vectra aldım 2 ay önce. Tatil dönüşü 190 km hızla 2 saatte Ankara ya vardım sonrasında araç güçten düştü ve sallanarak çalışmaya başladı. O şekilde izmite kadar geldim. Kendi ustam, bujilere baktı birtanesi yağlandığı için değiştirdi ,bilgisyara bağladı arıza olmadığnı görünce sübap veya segmanların değişmesi gerekir dedi. Başka bir ustada kompresyonuna baktı , 3 piston 12 bar iken bujinin yağladığı 1. piston 0 bar olarak gözüküyormuş. oda sübapların değişmesi gerektiğini söyledi. Bu durumda sadece sübap değişikliği bana aracı 2 yıl sağlıklı ve korkmadan kullandırtırmı? Yoksa piston ları ve kranklara kadar değişmesi gerekirmi?

    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Heisman

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Ben olsam Konya da yaptırırım..Küçük yer..İnsanlar iyi kötü birbirini tanır..Konya da oto sanayiye git. orada opel parçası satan bir kaç dükkana ayrı ayrı sor. Fikir al..Orada kim nedir ? Kim iyi usta kim dandik bilirler..Küçük yerde dandik usta barınamaz..İş yapamaz..Kimse gitmez..Onlar çok iyi bilirler..İyi usta ..Bilinir..Sor soruştur, bul. Ve fiyatı her zaman çaylaklardan daha yüksektir..Üç kuruş fazla ver arabanı ona yaptır.Kolay gelsin. NOT.. Bulamadığın veya fiyatı aşırı şişkin gelen parça olursa bana forumdan özel mesaj at..Parça kod numarasını yaz. İST..Aksaraydan araştırıp sana 2-3 farklı yerden fiyat alırım..Telefon ve adreslerini yazarım. İstediğin yerden parçayı temin edersin..Para pul istemem..Saygılarımla..

    çok teşekkür ederim ilginiz için... saygılarımla

    Arkadaşım bence senin motor sağlam sen ilk önce yedek su deposunun kapağını bi değiştir hele sonra duruma bak olmadı araba soğukken kaçak ara sen bulamazsan iyi bir ustaya git bu su eksiltiyor de olayı anlatma

    birgün benim araç alttan antifirizlii su damlatıyor, tamda şanzımanın su geçen bölgesinden... ustaya gittim dedim bak altına pıt pıt su akıtıyo..baktı tamam dedi birazdan bakarız aradan geçti 2 saat bende kaportacıya ugramıştım o arada (karşı dükkan) tabi motor sogudu o sırada. neyse geçtim tekrar bizim motorcuya kaldırdık arabayı lifte şanzımanın ordan su geçen yerden kaçırıyo şanzıman incek dedi,, şanzımandan deil hortumdandır dedim, 30 senelik usta olan sensin.. dedi bana..
    bak dedim şanzımanla alakası yok motor soguyunca suyu kesti dedim sıcak ve tazikliyken akıtıyo usta dedim. siz indirin arabayı ben bi gezip gelecem motor ısınsın iyice öyle lifte kaldırıp bakalım dedim. biraz bozuldu ama indirdik gezdim motoru ısıttım ve geri döndüm hemen lifte kaldırdık.
    evet su kaçağı vardı, lakin manifolt hortumundan....
    ee hani şanzımandı şanzıman incekti 300 lira gircekti boş yere?
    7.5 liraya hortumu aldım,
    292.5 lira kardayım..

    sizinkide o hesap yani bence bsaşka bir iki yere daha sorun derim


    Konuyu hortlatıyorum ama bu ustaların egolarından bıktım. Bugün benzer bir olay başıma geldi. Arıza tespiti falan da yok, benim aracımda şu parçayı değiştir diyorum değiştirmiyor, şunu değiştirme diyorum surat yapıyor. Tabii triger değiştirip para koparacak. Servisin değiştir dediği bujiyi değiştirmiyor, değiştirme dediği trigeri değiştirmeye kalkıyor.

    Emeğinin karşılığı neyse vereceğim yahu, sen benim dediğimi yap yeter ama kime anlatıyorsun. Araba benim, para benim risk benim. Dediğimi ikiletmeden yap emeğinin karşılığı neyse vereyim.




  • Konuyu hortlatıyorum



    Megane 2 araç sahibiyiz, daha 100 bin km'de. Muayeneden 2 ay önce çıktı, yağını suyunu eksik tutmadık, bakımlı kullandık ama geçen gün uzun yolda arıza yaptı. Sanayide gördük ki motor bloğu patlamış. Yeni motoru, takması, işlemesi filan derken 8-10 bin tl tutacak gibi gözüküyor. Sizce bu normal mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Horta devam. Yazmadan edemeyeceğim kusura bakmayın.

    Konuya gelen ilk cevaplar gerçekten içler acısı. Piyasada neden 2.el araç almak riskli, neden güven önemli çok açık gösteriyor. Umarım birilerinin kurtulduğu araçları satın alırlar.

    1-Aracınızın KM si yüksek değil, normal.
    2-Araç sizin aracınız, bildiğiniz araç. Kaportası düzgün.
    3-Sorunlu şekilde satıp üzerine para ekleyip aldığınız aracın nasıl olduğunu bilemezsiniz. Kim bilir, belki birileri tavsiye üzerine "satıp kurtulmuştur!!!!"
    4-Düzgün bir usta ile , orijinal parçalar ile yenilenen bir motor sizi memnun eder. Sanayi ortamında ucu kırık anahtar-tornavida ile motor toplamaya çalışan adamdan uzak durun.
    5-Aracınızdan memnun iseniz yaptırın ve iyi günlerde kullanın inşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 26 Nisan 2017; 14:49:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgizayarcı

    Konuyu hortlatıyorum



    Megane 2 araç sahibiyiz, daha 100 bin km'de. Muayeneden 2 ay önce çıktı, yağını suyunu eksik tutmadık, bakımlı kullandık ama geçen gün uzun yolda arıza yaptı. Sanayide gördük ki motor bloğu patlamış. Yeni motoru, takması, işlemesi filan derken 8-10 bin tl tutacak gibi gözüküyor. Sizce bu normal mi ?

    hiç normal bir durum değil. araç nasıl bir arıza verdi. blok patladığı nasıl anlaşıldı?
  • Madem hesapta blok yamulmuş niye usta görmemiş.

    Sen ustayı değiştir.

    Motor yapılması gerekiyorsa yapılır.Usta para kazanacak diye değil.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.