Şimdi Ara

Motor yaptırmalı yaptırmamalı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
4
Favori
48.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler arkadaşlar bir süredir kafamı kurcalayan fakat cevap bulamadığım bir sorunum var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    Opel Vectra b kasa araç sahibiyim. Araba 250 binde. Geçtiğimiz aylarda su eksiltmeye başladı güvenilir bir ustaya tamire götürdüm silindir contası değişiecek ve üst kapak elden geçecek taşlanacak dedi. Tamam dedim yaptırdım. Fakat üst kapak açılınca rektefiyeci motor yapılması gerektiğini söyledi. Pistonlar değişecek ve gömlek atılacakmış. Aracımda çekişten düşme yağ yakma ekzostan mavi duman atma gibi sorunlar olmadığı için. Motor yaptırmadım. Silindir contası yapıldıktan bir süre sonra tekrar su eksiltmeye başladı. Ustamı aradığımda motor bloğunun yüzeyinde de eğrilik vardır o yüzden tekrarlamıştır dedi. Motor yaptırma işi de tahmini 1500-2000 civarı tutacak gibi görünüyor.

    Şimdi aklımdaki soru acaba motor yaptırıp binmeye devam edebilir miyim? Motor yaptırsam verim alır mıyım? Tekrardan su eksiltme yağ yağ yakma gibi sorunlar ortaya çıkar mı? Veya 250bindeki aracın başka yerlerinde sorunlar ortya çıkma ihtimali yüksek midir? ASlında aracımın performansını ve ekonomisini seviyorum ama tek korkum motor yaptırırsam, bu masrafa girersem geri dönüşü olmayan bir yola girmiş mi olurum. Motor yaptırsam kaç bin km daha gider yapılan motor? Yoksa biraz düşük bir fiyattan aracı satmak daha mı mantıklı.

    Biraz uzun oldu sabredip okuyanlara teşekkür ederim. Saygılar







  • Sat kurtul derim 250 bin km yapmış araç sonuçta , motora yapacağın masraf sonrası gene sorun çıkarırsa bu sefer zararın katlanır ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Sat kurtul derim 250 bin km yapmış araç sonuçta , motora yapacağın masraf sonrası gene sorun çıkarırsa bu sefer zararın katlanır ...

    +1907
  • peki arkadaşlar 1997 model Cd için, kaça versem en son karlı olur benim için. aracın kazası filan yok.
  • üzerindeki masraf fazla olduğu için piyasanın altında bir ilan açın. rahat satarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heisman

    peki arkadaşlar 1997 model Cd için, kaça versem en son karlı olur benim için. aracın kazası filan yok.

    97 model 2.0 gls Opel vectramizi gecen sene 13 kusure satmıştık sizde ortalama bı fiyatlara verebilirsiniz
  • Satsatçıların hepsi konuya gelip tavsiyelerini yazmışlar bende değişik bir tavsiyede bulunayım.

    Motoru arızalı aracı direk sat kurtul mantığıyla satmanın pert arabayı satmaktan farkı yok. Eğer ilanınıza motor sorunlu, blok yüzeyi eğik, rektefiyeye ihtiyacı var diye yazacaksanız ayrı tabi.

    Benim tavsiyem adam gibi bir yerde motorunuzu yaptırmanız. Usta iyi değilse sorun tekrarlar, ama motor baştan aşağı kontrol edilip şunuda değiştirmeyelim idare eder demeden adam gibi yapılırsa, iyi bir rektefiyecinin elinde işlem görürse sıfır km motorunuz olur bir 250k daha devirirsiniz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Söylediğinizden anladığım kadarıyla aracınız temiz kazası yok diyorsunuz.Yukarıda ki yorumlara bakarak sattığınız varsayalım.Yerine aynı temizlikte araç alma ihtimalimiz var mı ? Eğer üste para koyarım yeni bir araba alırım derseniz tamam satın kurtulun.Ama yok derseniz sattığınız fiyata piyasada temiz araç yok.Benimde tavsiyem adam akıllı güvenebiliceğiniz bir usta bulup yaptırmanız yönünde olacaktır.İkinci el araç alıp masraf ediceğinize elinizin altında sıfır km motor olucaktır bunuda düşünün derim.
  • opel motorları uzun omurludur. 300 bin km yı rahatça sorunsuz aşarlar. aracınızda mavı duman atma yok, yağ eksiltme yok ama yinede rektefiyeye sokmak istiyorlar bu bana çok garip geldi. kesinlikle başka yerlerede aracınızı gösterin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    opel motorları uzun omurludur. 300 bin km yı rahatça sorunsuz aşarlar. aracınızda mavı duman atma yok, yağ eksiltme yok ama yinede rektefiyeye sokmak istiyorlar bu bana çok garip geldi. kesinlikle başka yerlerede aracınızı gösterin.

    peki motorun ömrünün sonuna yaklaştığını kendimiz anlayabilir miyiz? veya usta anlayabilir mi silindir kapağını sökmeden. anlamamızın bir yolu var mı yani, yağ çubuğundan yağ kapağından üflemeye bakarak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heisman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    opel motorları uzun omurludur. 300 bin km yı rahatça sorunsuz aşarlar. aracınızda mavı duman atma yok, yağ eksiltme yok ama yinede rektefiyeye sokmak istiyorlar bu bana çok garip geldi. kesinlikle başka yerlerede aracınızı gösterin.

    peki motorun ömrünün sonuna yaklaştığını kendimiz anlayabilir miyiz? veya usta anlayabilir mi silindir kapağını sökmeden. anlamamızın bir yolu var mı yani, yağ çubuğundan yağ kapağından üflemeye bakarak..

    Motorun ömrünün sonu diye bir şey yok arkadaşım. Motordaki kompresyon kaçağı sadece segman veya sübaplarda aşınma olduğunu gösterir. Sadece Motor blokunda ciddi deformasyon varsa o motor bitmiş anlamına gelir, blok değiştirirsin yine devam edersin. Aracının kasası düzgünse sen lafa söze bakıp kalyana gelme, yoksa motoru yıpranan araçların çöpe gitmesi lazım.




  • Hazir konu acilmisken benimde ciddi kafama takilan noktalar var simdi

    sandik motor atmak demek komple sifir motor koymak demi yani(turbosuyla klima kompressorune kadar fabrikanin taktigi)???

    rektefe etmek aracin motorunu sifir motor kadar goturur mu ?

    rektefe etmekle taslamak ayni sey mi?

    rektefe edilmis motor orjinal haline gore yakit,performans,omur olarak fark eder mi?

    orjinal motor km sini doldurduktan sonra sokulup orjinal fabrikanin taktigi piston gomlek kapak vs. degisirse orjinal gibi performans yakit omur olarak ayni olurmu?

    omrunu doldurmus bir motoru olan arac sahibiysem aracimi cok seviyor ve orjinal fabrikandan ciktigi gibi yapmak istiyorsam ne yapmaliyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heisman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    opel motorları uzun omurludur. 300 bin km yı rahatça sorunsuz aşarlar. aracınızda mavı duman atma yok, yağ eksiltme yok ama yinede rektefiyeye sokmak istiyorlar bu bana çok garip geldi. kesinlikle başka yerlerede aracınızı gösterin.

    peki motorun ömrünün sonuna yaklaştığını kendimiz anlayabilir miyiz? veya usta anlayabilir mi silindir kapağını sökmeden. anlamamızın bir yolu var mı yani, yağ çubuğundan yağ kapağından üflemeye bakarak..

    hocam zaten kendınız demıssınız motorda cekıs kaybı yok, yakıt sarfıyatı fazla degıl dıye. açıkcası ben motorunuzun rektefe edılecek sevıyede olduğunu düşünmüyorum. sizin yapmanız gereken iyi bir usta bulup se eksilmesinin gerçek sebebini bulmak.




  • "Sanayi" denilen yerlerde şunu gördüm... "Usta"lar motoru kullanandan daha çok bozabiliyorlar. En büyük eksikleri alet edevatları yok, ölçmeyle çalışmıyorlar. Bazen de aceleci davranıyorlar ve bilgileri eksik oluyor. Bu motorda da bir şeyler yanlış yapılmış. Yoksa çekişten düşmemiş bir motorda su eksiltme sorunu kolaylıkla halledilebilmeliydi.

    Eskiden bir arkadaş şu linki göndermişti:www.gmy.com.tr . Faturalı çalşan, aletlerini kalibre eden ve garanti verebilen yerler daha ciddi çalışacaktır diye düşünüyorum. Düzgün bir atölye ortamı göremiyorsanız motorunuzu açtırmayın kesinlikle. Bir de ana sebebi bulmak önemlidir. Conta durduğu yerde kaçırmaya başlamaz. Bu duruma neden olan bir şey var. Belki hararet yapıp geometrisi bozuldu, beki de antifrzsiz kaldığı için paslandı.

    Yukardaki linkte motor yenilemeyle ilgili bazı temel cevapları da bulabilirsiniz. Motorun rektefeye ihtiyacı olup olmadığı kompresyon testiyle anlaşılabilir. Bu da alet-edevat ve bilgi konusu. Yağ çubuğuyla , "üflemeyle" durum iyice ilerlememişse belli olmaz.

    "Taşlama" rektefe demek değildir. Bir sebeple yüzeyi bozulmuş silindir kapağı veya bloğun tekrar frezede talaş kaldırarak düzeltilmesidir. Bu işlemden sonra kompresyon artacaktır. Aşırıya kaçılırsa çalışmada ve rolantide aksaklıklar olabilir bu sebeple de gerekmedikçe yapılmamalı en az inceltmeyle parça kutarılmaya çalışılmalıdır. Doğru yenileme yapıldığında performans, gürültü ve ekonomi bakımından motor ilk günkü gibi olur. Ömür baımından da -mesela- üç defa rektefe edilebilecek bir motrun çeyrek ömrü gtmiş olur. Yalnız bazı daha yeni motorlar yenileme işine elverişli değildir. Tanınmayan bir motorsa da ilk ölçümlerden sonra belli olur. Bu halde de yeni motor ahşap sandıkta geldiğinden "sandık motor" tabir edilen çalışır blok sipariş edilebilir. Genellikle yakıt besleme, manifoldlar, elektrik aksamı, bazen de karter kapağı dahil değildir.




  • O arabayı ölü fiyata satıp üstüne en az 10 bin lira koyup yine bir ikinci el araba almaktan her şeyini bildiğim arabanın motorunu tertemiz 1500 - 1800 Liraya yaptırıp güle güle kullanmayı tercih ederim..Kullanılacak tüm malzemeyi kendim gidip DANDİK DEĞİL orjinal EN UYGUN MARKASINI alıp güvendiğim fırıldak olmayan bir ustaya teslim olurum..Vergisi az, kaskosu az, bakımı kolay.her yerini bildiğim araba...Yaptırın kullanın.. Ustayla sadece işçilik pazarlığı yapın..yaşlı , olgun işi bilen eski bir usta bulup yaptırın..Yeni dükkan açmış çıraklara güvenmeyin..Her neyse karar sizin..Araba 250 binde olunca ne oluyor ? Her parçanın ömrü belli..Zamanında bakımlarını yapıp yıpranan parçayı yenileyeceksiniz..Her arabada bu durum böyle..Kaza bela olmadıktan sonra arabaya ne olur ? Doğru düzgün komple motor yenileme en az 200.000 km demek..Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 26 Nisan 2012; 21:10:19 >




  • Ustalar hep böyle yapar zaten.Ufak bir masraf çıkarır sana motoru açar sonrada rektefiye der... İyi bir usta bulup motorun orjinal parçalarıyla rektefiye yaptırmanız ve tesisatı elden geçirmeniz daha sağlıklı olur.Piyasada temiz araç bulmak zor...
  • Cevap belli. Arabanız temiz, uzun zamandır sizde, kazası yok; evladiyelik bir araba. Üç beş bin lira harcayıp motoru yaptırmak, arabayı ölü fiyatına satıp iyi bir araba almaktan daha ucuza mâl olacaktır. Yalnız ustanın iyi olması ve gerçek parça kullanmak önemli. Eğer, motor yenileme istemiyorsa, kapak değişimi için zaten masrafa gireceksiniz ki motoru önceden yaptırsaydınız belki daha kârlı olacaktı. Ha tabi su kaçağını da belirlemek lazım. Conta su kaçıracağı gibi, kapak da bir yerlerden su kaçırıyor olabilir. Hatta su, motor yağına karışıyor dahi olabilir. Her şeyden önemlisi iyi usta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 26 Nisan 2012; 19:29:53 >
  • Gerçekten iyi bir ustayla,masraftan kaçmadan toplarsanız bir sorun çıkarmaz.Yağ pompanızı da değiştirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhammedda

    Hazir konu acilmisken benimde ciddi kafama takilan noktalar var simdi

    sandik motor atmak demek komple sifir motor koymak demi yani(turbosuyla klima kompressorune kadar fabrikanin taktigi)???

    rektefe etmek aracin motorunu sifir motor kadar goturur mu ?

    rektefe etmekle taslamak ayni sey mi?

    rektefe edilmis motor orjinal haline gore yakit,performans,omur olarak fark eder mi?

    orjinal motor km sini doldurduktan sonra sokulup orjinal fabrikanin taktigi piston gomlek kapak vs. degisirse orjinal gibi performans yakit omur olarak ayni olurmu?

    omrunu doldurmus bir motoru olan arac sahibiysem aracimi cok seviyor ve orjinal fabrikandan ciktigi gibi yapmak istiyorsam ne yapmaliyim?

    Sandık motor almak, kaza yapmış bir araçtan veya yurt dışındaki hurdalıklardan ithal edilmiş komple motor demektir. Yani kullanılmış ama sorunsuz motor alıp aracınıza takmanız anlamındadır. Kapalı kutu ne olduğu bilinmez bu yüzden sandık motor alırken açılıp bakılmalıdır. Araca konduğunda ruhsattaki motor no değişmesi gerekir.

    Rektefiye şu anlama gelir, aşınmış motorun aşınan parçaları bir seviye rektefiye edilmeye olanaklıdır. Gömlekler, yataklar, krank mili, silindir kapağı aşınan bölgeleri motor yenileme atölyelerinde (rektefiyeci) yeniden ölçülüp biçilip alıştırılarak toplanır. Bazen orjinal yataklar ve gömlekler 20/1000 taşlanıp kullanılabilir. Gömlek taşlamalarında rektefiye edilen miktar kadar büyük çapta pistonlar ve segmanlar kullanılarak motor toplanır. Motor rektefiyeye cevap vermeyecek kadar aşınmış ise, gömlekler, krank mili, yataklar ve pistonlar orjinal ölçülerinde komple yenilenerek motor sıfırlanır.

    Kısaca aşınan motor orjinal parçalar ve orjinal ölçülerde sıfırlandığında (sıfır motor olur) maliyet artacağı için, aşınan parçaların rektefiye edilerek kullanılması uzun kilometrelerce sorunsuz çalışacak fakat maliyeti daha düşük tutmak amacıyla yapılan motor yenilemesidir. Örnek verecek olursam aracınız yağlama problemi sebebiyle yatak sardı, geç farkettiniz ve krank milinde çizilmeler oluştu. Bu arızanın 2 şekilde giderilmesi mümkündür.

    1. orjinal krank ve yatak alarak (yine rektefiye edilmesi alıştırılması gerekir) aracınızın aşınan kısmını sıfırlamak.
    2. çizilen krank milini çizikler gidecek kadar taşlanır örneğin 10/1000 daha sonra taşlanan miktar kadar kalın taşlanan yataklar kullanılarak motor çalıştırılır.




  • yani kisaca ben aracimi iyi motor ustasina goturup komple sokturup yipranan parcalari tek tek bana ver ben orjinal alip getireyim tak dersem bu yolla yapilmis motor (guc,yakit,omur) ilk fabrikadan ciktigi gibi olurmu ama %100 ?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.