Şimdi Ara

Buji Ömrü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herhese merhaba,


    Buji ömrü konusunda bir karmaşa olduğunu düşünüyorum. Sizin de fikrinizi almak istedim.


    Yeni nesil İridyum bujiler kullanılan iridyum sayesinde daha sert ve dayanıklı ve en uzun ömürlü buji türü. Tabi buna bağlı olarak maliyetleri de yüksek.


    İnternette araştırınca ömürleri ortalama 100k-150K km olarak belirtilmiş 160K km 'den fazla kullanan kullanıcılar da var.


    Diğer bir taraftan yetkili servisler buji değişimini 45k civarında öneriyor. Arada ciddi km farkı var.


    Bu arada tüketim artışı konumuz değil. Bujinin ömrü 200K km civarlarında ise belki 125K km'lerden sonra tüketimi olumusuz etkileyecekse etkiler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burakNSX -- 25 Ocak 2022; 17:24:1 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Buji Ömrü: İridyum Bujilerin Uzun Ömürlü Performansı

    Araç performansının önemli bir parçası olan bujiler, ateşleme sisteminin temel bileşenleridir. Bujilerin ömrü, araçlarının bakım maliyetlerini ve genel performansını doğrudan etkiler.

    Bujiler arasında, iridyum bujiler uzun ömürleriyle bilinirler. İridyum, aşınmaya ve korozyona karşı dayanıklı, sert bir metaldir. Bu özellik, iridyum bujilerin daha uzun süre etkili bir şekilde çalışmasını sağlar.

    İridyum Buji Ömrü Ne Kadardır?

    İridyum bujilerin ömrü, sürüş alışkanlıkları, araç türü ve bakım rutinleri gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Genellikle, iridyum bujiler geleneksel bujilere kıyasla %80'e kadar daha uzun ömürlüdür. Bu da iridyum bujilerin 60.000 ila 150.000 kilometre arasında dayanabileceği anlamına gelir.

    NGK İridyum Buji Ömrü

    Avrupa'da en çok kullanılan küresel buji markalarından biri olan NGK, yüksek kaliteli iridyum bujiler sunar. NGK iridyum bujileri, 80.000 ila 120.000 kilometre arasında bir ömre sahiptir ve bu da onları uzun ömürlü ve güvenilir bir seçenek haline getirmektedir.

    İridyum bujilerin daha uzun ömrü, aşağıdakiler gibi avantajlar sunar:

    • Daha az sıklıkta buji değişimi
    • Gelişmiş yakıt verimliliği
    • Daha iyi motor performansı
    • Azaltılmış emisyonlar

    Uzun ömürlü bujiler arıyorsanız, iridyum bujiler mükemmel bir seçimdir. Bu yüksek kaliteli bujiler, aracınızın sorunsuz bir şekilde çalışmasını ve bakım maliyetlerinizi düşürmesini sağlayarak size zaman ve para kazandıracaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben bujileri yanlış hatırlamıyorsam 40-50k arasında değiştirmiştim. Değiştirmeden önce motorda bir problem yoktu, değiştirdikten sonra çok az bir fark hissettim ama psikolojik de olabilir. Sonuçta buji çok kritik bir parça değil, zaten eskidiğinde etkileri anlaşılıyor. Tamamen sana kalmış, bozulana kadar devam.

  • Markadan markaya göre farklılık gösterebiliyor.


    Genel bir yorum yapmak gerekirse ; standart bujiler için her 3 periyodik bakımda 1 değişmesi önerilir.


    Yani aracınız 10.000KM'de bir yağ bakımına giriyorsa her 30.000KM'de bir, 15.000KM'de bir yağ bakımına giriyorsa 45.000KM gibi düşünülebilir.


    İridyum bujiler maliyet açısından gereksiz pahalı 3 takım standart tip buji alsanız dahi 1 takım iridyum buji parasını yakalamıyor.


    İridyum buji, aracınızda yüksek besleme, yazılım vb. gibi durumlar yoksa gereksiz olduğunu düşünüyorum.


    Nasıl ki standart stock bir araca semi-slick lastik takmak gereksiz ise bu buji olayı da öyle geliyor. Araçtaki sarf malzemeler için bu kadar para harcamanın mantığı yok gibi ama isteyen harcasın kişiden kişiye değişir.

  • TSI motor için servisler önce 30bin km diyordu, şimdi 60bin km'de bir değiştiriyorlar. Vw için yetkili servise gidiyorum ne marka takıyorlar bilmiyorum. B38 kodlu diğer motor için ngk laser alıyorum, 35bin km civarı kendim değiştiriyorum düzenli olarak. Tsi'a göre buji değiştiği zaman farkı daha çok hissediyorum sanırım üç silindir olduğu için.

  • istersen 30 binde değiştir. değişeceğini şuradan anlarsın . klima açtın , hafif yokuş rampa var vitesi 2 ye düşürdün araba vuruntu yapmaya başlar. devirli gitmek ister . o zaman buji bitmiştir .

  • Hortlatayım. NGK Iridium Buji var TSI motorumda, 130k km oldu halen sıkıntısız. 50k da değiştirmiştim orijinalleri, bitikti.

  • Beş yıl Honda Jazz kullandım. Son iki yıl artık ağır bakım zamanı geldi diyerek bobinleri değiştirmişken bujileri de Bosch İridyum yaptım. Ateşleme farkı hemen hissedildi, araç eskisine nazaran daha atik ve gaza daha iyi tepkiverir oldu. İridyum bujilerin bujinin kralı olduğunu düşünüyorum. Bi defaya mahsus iki üç katı para veriyorsun ama, bujilerin ömrü standart bujiye göre en az 2-3 kat oluyor. Yakıt verimliliği ve sürüş keyfi olarak da sana geri dönüyor. Daha iyi ateşleme eşittir daha iyi yanma, o da eşittir daha az kurum ve daha sorunsuz motor ve de nispeten daha az yakıt sarfiyatı.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.