arkadaşlar benzinli 49 cc kastino moped scooter a sahibim ....
99 yılında fabrikasyon elime geldiğinde sulu 5 amper 12volt aküsü ile geldi... o akü öldü başka i akü iledeğişim yaptım mutlu 5 amperdi oda suluydu tabi ben yaramaz o motora telefon şarj araa teybi vs montajladım uzun süre çalıştı fakat bundan once şu arızayı yaptı aküye şarjı kesti motor... ne kadar yol katedsemde motor çalışsada kutuplarda gelen olarak 6-7-8 voltu görebiliyorum tam gazda daha sonra voltmetrenin ekranı sıfırlanıyor çok aşırı gaz verdiğimde..
daha sonra sanayiye götürdüm bayada ii bi paraya yaptırdım bi parça değişti üzeri aliminyum soğutmalı 4 tane kutup girişi var ağzı jacklı bişi alternatör kısmı hiç açılmadı ...sonra düzeldi şarja devam ettik yine uzun bi süre şimdi yine aynı hataya benzer bişi var tam gazda 8 volt alıyorum ve dahada gaza yuklenirsem voltmetre 0 gösteriyor o adamın değiştirdiği PARÇANIN AYNISINDAN ALIP DEĞİŞTİRDİM ama bu sefer olmadı ... .. bundan onceki arızasında ön far aküye bağlı değil yavaş yavaş gaz verdikçe canlanıp tam gaz yaptığımda kısılma yapıyordu bu bi temassızlık değil...şimdi ole bi hata da yok ama şarj voltajı 8 voltgeliyor en yüksek...
bunu nasıl çözerim arkadaşlarım ... scooterda bu...
Anladığım kadarıyla bir konjektör(regülatör) sorunu var. Ve aküyü şarj etmiyor. Orijinal konjektör bulman gerekiyor. Olmadı gene kendi yöntemlerimizle halledeceğiz.
quote:
Orjinalden alıntı: Self Control
Anladığım kadarıyla bir konjektör(regülatör) sorunu var. Ve aküyü şarj etmiyor. Orijinal konjektör bulman gerekiyor. Olmadı gene kendi yöntemlerimizle halledeceğiz.
evet katılıyorum ,sistemin gözden geçirilmesi durumunda arıza ben buradayım diyecektir zaten
heh adı konjektörmüş ... eskisini söküp götürdüm adam bu deyip verdi ciddende benziyor bi sorun göremedim ve taktım ama olmadı eskisi halen elimde ... eskisinin üstünde bi numarada göremedim .. bi daha bakayım olmazsa bu yeni aldığım yanık olabilirmi yada uymadığından dolayı yaparmı bunu ...
benim jawada yapıyor bu işi konjektör veya sarj dinamosunda sorun vardır kömürlere bak kömürlerin bastıgı yerleri zımparala konjektörü degiştir hiç sorun kalmaz
dinamoda sorun olursa yine bozar konjektörü
aydın merkezde bu işten anlayan bir adet usta varmış ona götürdüm şarj ediyor diyor... iide ben ölçüyorum 8 volt geliyor halende ole
hay ben senin ustalığına ..... ozaman
quote:
Orjinalden alıntı: mrykt
benim jawada yapıyor bu işi konjektör veya sarj dinamosunda sorun vardır kömürlere bak kömürlerin bastıgı yerleri zımparala konjektörü degiştir hiç sorun kalmaz
dinamoda sorun olursa yine bozar konjektörü
Kardeş o dediğin 63 chevroletlerde kaldı. Benim 91 model CG bile statorlu. AC üretip doğrultuyor yani. Fırça kollektör muhabbeti yok yani. Sametcim motoru bana getirme imkanın var mı?
self kontrol tekkür ederim ama izmire gelmez bu motor:D
adaya bile gitmiyor şehir içi abisi o küçücüüük... 49 cc benzinli scooter... hem gelmiş olsa diyelim dur- git- aydın izmir otoban desek hiç durmasam 4 saatte otobanı geçerim saatte 30km hızla:D
dikkat edilmesi gereken konu şu motor şarj ediyor fakat yüksek devirde kesiyor nedeni ise bence cok basit elektiriği üreten manyatonun mıklatısı yastıklara sürtüğünden dolayı ürettiği enerjiyi boşaltıyor yapılacak iş çok basit yastıkları mıklatısın değmiyecegi kadar uzaklaştırmak veya volant tarafındaki bilya bozuktur o boşluğu büyüttüğü için volant yastığa değiyordur yüksek devirde şarjı kesmesine neden oluyordur
aydın merkezdde bunu yapan bi adam var işte paraya bakıyor bende ellemeye korkuyorum çin motoru zaten o aksamı sökersem bi daha toplayamam diye :D
teşekkürler
konjektörün birtakım ayarları var.... şarj başlangıç akım ayarı... şarj bitiş akım ayarı... sanırım şarj erken sonlandırılıyor...
Arkadaşlar ben aydında yım bu yazı yazılalı epey olmuş ama aydın merkezdde bunu yapan kim bende de ij 350 var ve aynı problemim var nolur yardımcı olun
bobinleri sardır resimdeki beyazla çizdiğim yerden olabilir
quote:
Orijinalden alıntı: vtnsvr
konjektörün birtakım ayarları var.... şarj başlangıç akım ayarı... şarj bitiş akım ayarı... sanırım şarj erken sonlandırılıyor...
Şimdiki motorların konjektörü elektronik. Kapalı bir kutu.
quote:
Orijinalden alıntı: Nipp10
quote:
Orijinalden alıntı: vtnsvr
konjektörün birtakım ayarları var.... şarj başlangıç akım ayarı... şarj bitiş akım ayarı... sanırım şarj erken sonlandırılıyor...
Şimdiki motorların konjektörü elektronik. Kapalı bir kutu.
Aslında basit bir işlevi var.Sadece ikaz sargısının gerilimini değiştirerek sabit gerilim elde etmeye yarıyor.Tabi milisaniyeler mertebesinde bir işlem. Otomobillerdeki alternatörün çıkışı aküye ve çevre yüklere direkt bağlı. Akünün dolduktan sonra şarjının kesilmesi gibi bir işlem yapılmıyor. Tam dolu bir aküde zaten miliamperler mertebesinde bir akım çekecektir alternatörden.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme