Şimdi Ara

Akü Araca Takılıyken Şarj Edilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
13.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar soru açık bugün bir adet akü şarj aleti aldım. Akümü şarj etmek istiyorum fakat şarj ederken aracın kutup başı bağlantılarını sökmek gerekir mi? Akü arabaya bağlıyken direk şarj aletini bağlasak şarj aletinin verdiği elektrik arabaya zarar verir mi? Cevaplarınızı bekliyorum.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Akü Araca Takılıyken Şarj Edilir mi?

    Akünüz bittiğinde ve arabanız çalışmaz durumda kaldığında, bir soruyla karşı karşıya kalırsınız: Aküyü araç üzerindeyken mi yoksa evde mi şarj etmelisiniz? Cevap bir dizi faktöre bağlıdır.

    Araç Üzerinde Akü Şarj Etme

    • Avantajlar:
      • Kolaylık: Aküyü araçtan çıkarmaya gerek yoktur.
      • Hızlı: Aracın alternatörü aküyü hızlı bir şekilde şarj edebilir.
    • Dezavantajlar:
      • Güvenli olmayabilir: Akü şarj olurken hidrojen gazı açığa çıkarır ve bu da kapalı bir alanda patlama riski oluşturabilir.
      • Aküye zarar verebilir: Alternatör, aküyü aşırı şarj edebilir ve hasara neden olabilir.

    Evde Akü Şarj Etme

    • Avantajlar:
      • Güvenli: Akü şarj cihazı, güvenli bir şekilde şarj sağlar ve hidrojen gazı oluşumunu kontrol eder.
      • Aküye daha az zarar verir: Akü şarj cihazları, aküyü aşırı şarj etmekten korur ve kullanım ömrünü uzatır.
    • Dezavantajlar:
      • Rahatsızlık: Aküyü araçtan çıkarmanız ve şarj cihazına takmanız gerekir.
      • Zaman alıcı: Akü şarj cihazları, alternatörlerden daha yavaş şarj eder.

    Öneriler

    • Yeni akü: Yeni bir akü araç üzerindeyken şarj edilebilir, ancak güvenlik önlemlerine dikkat etmek önemlidir.
    • Boşalmış akü: Akünüz tamamen boşalmışsa, evde şarj etmek daha güvenli ve etkili olacaktır.
    • Araçta şarj etme: Akünüzü araçta şarj etmeyi seçerseniz, iyi havalandırılmış bir alanda yaptığınızdan ve şarj cihazını kullanıp kullanmadığınızdan emin olun.
    • Kutup başını sökmek: Akü kutup başını sökmek genellikle gerekli değildir, ancak aküyü evde şarj ederseniz önerilir.

    Sonuç olarak, aküyü araç üzerindeyken mi yoksa evde mi şarj etmeniz gerektiğine karar vermek bireysel durumunuza bağlıdır. Güvenlik ve verimlilik açısından evde şarj etmek genellikle daha iyi bir seçenektir, ancak araç üzerinde şarj etmek de mümkündür.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bişey olmaz diye düşünüyorum, ancak her ihtimale karşı arabaya bağlıyken şarj etmeyin mümkünse aküyü yerindende çıkartıp dışarıda şarj edin. Daha sağlıklı olur.
  • Bazı kaliteli akü şarj ve bakım cihazları var, özellikle uzun süre yatan süpersportlarda kullanılıyor, bir arkadaşıma yurtdışından sipariş etmiştim, 7 kademeli otomatik şarj ve akünün düzenli bakımını yapan bi cihazdı. Bağlı kaldığı sürece aküyü dolu tuttuğu gibi, belirli periyotlarla hafifce boşaltıp tekrar şarj ederek ömrünü koruyordu. O tip bir cihazsa 7/24 araç üzerinde bağlı kalabilir ve hiçbir sorun da olmaz.

    Şarj cihazının çıkış voltajı ne kadar? Normalde alternatör 14.4V gerilimle şarj eder aküyü, araç içi elektrik donanımı da buna göre dizayn edilir. Elinizdeki şarj aleti de 14.4V çıkışlı ise herhangi bir zarar vermez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Bazı kaliteli akü şarj ve bakım cihazları var, özellikle uzun süre yatan süpersportlarda kullanılıyor, bir arkadaşıma yurtdışından sipariş etmiştim, 7 kademeli otomatik şarj ve akünün düzenli bakımını yapan bi cihazdı. Bağlı kaldığı sürece aküyü dolu tuttuğu gibi, belirli periyotlarla hafifce boşaltıp tekrar şarj ederek ömrünü koruyordu. O tip bir cihazsa 7/24 araç üzerinde bağlı kalabilir ve hiçbir sorun da olmaz.

    Şarj cihazının çıkış voltajı ne kadar? Normalde alternatör 14.4V gerilimle şarj eder aküyü, araç içi elektrik donanımı da buna göre dizayn edilir. Elinizdeki şarj aleti de 14.4V çıkışlı ise herhangi bir zarar vermez.



    Cihaz bu hocam amperini akunun şarj seviyesine göre otomatik ayarlıyor, voltajı da sabittir herhalde 14.4 voltta. Öyle bilinmedik bir cihaz değil Akü şarjı için dizayn edilmiş bir cihaz. Dediğiniz gibi arabanın tesisati da 14. 4 volt için dizayn edildiğinden bişey olmaz gibime geliyor. Ama bir de beyni filan yakarsa diye düşünmeden edemiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Suprémacy




    Cihaz bu hocam amperini akunun şarj seviyesine göre otomatik ayarlıyor, voltajı da sabittir herhalde 14.4 voltta. Öyle bilinmedik bir cihaz değil Akü şarjı için dizayn edilmiş bir cihaz. Dediğiniz gibi arabanın tesisati da 14. 4 volt için dizayn edildiğinden bişey olmaz gibime geliyor. Ama bir de beyni filan yakarsa diye düşünmeden edemiyorum

    Alıntıları Göster
    https://assets.einhell.com/manuals-pdf/900_399754/cc-bc-8.pdf

    quote:

    5. Çalıştırmadan önce

    Otomobil üreticilerinin talimatına göre akü şarj edilmeden önce aracın elektrik şebekesinden ayrılmalıdır. Günümüzdeki araçların standart donanımlarında, bir-çok elektronik aksam (örneğin ABS, ASR, enjeksiyon pompası, yol bilgisayarı gibi) bulunduğuna işaret ederiz. Şarj işleminde oluşacak maksimum gerilim değerleri muhtemelen bu elektronik aksamın arızalanmasına yol açabilir. Bu nedenle aküyü şarj etmeden önce aracın elektrik şebekesinden ayırın. Araç, radyo, navigasyon sisteminin vs. kullanma talimatlarına da dikkat edin.


    Ürün kitapçığında kutup başını sökün demişler, pozitif ucu söküp de şarj etmeniz daha uygun olacak gibi. Bu cihaz benim bahsettiğim türden bakım-şarj cihazı değil, doğrudan akü şarj için yapılmış, belki 14.4V üzeri çıkıyor olabilir voltaj bilgisi de vermemişler. Yalnız kutup başını sökünce çeşitli ayarlar sıfırlanabilir, teybiniz kod isteyebilir tekrar bağladığınızda.

    12V demişler şarj gerilimi olarak ama yanlış bilgi bariz şekilde, 12V akü 12V gerilim ile şarj edilemez. Akü ve şarj edilebilir piller kendi voltajından daha yüksek bir voltajla şarj edilir yoksa tam olarak şarj olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    https://assets.einhell.com/manuals-pdf/900_399754/cc-bc-8.pdf

    quote:

    5. Çalıştırmadan önce

    Otomobil üreticilerinin talimatına göre akü şarj edilmeden önce aracın elektrik şebekesinden ayrılmalıdır. Günümüzdeki araçların standart donanımlarında, bir-çok elektronik aksam (örneğin ABS, ASR, enjeksiyon pompası, yol bilgisayarı gibi) bulunduğuna işaret ederiz. Şarj işleminde oluşacak maksimum gerilim değerleri muhtemelen bu elektronik aksamın arızalanmasına yol açabilir. Bu nedenle aküyü şarj etmeden önce aracın elektrik şebekesinden ayırın. Araç, radyo, navigasyon sisteminin vs. kullanma talimatlarına da dikkat edin.


    Ürün kitapçığında kutup başını sökün demişler, pozitif ucu söküp de şarj etmeniz daha uygun olacak gibi. Bu cihaz benim bahsettiğim türden bakım-şarj cihazı değil, doğrudan akü şarj için yapılmış, belki 14.4V üzeri çıkıyor olabilir voltaj bilgisi de vermemişler. Yalnız kutup başını sökünce çeşitli ayarlar sıfırlanabilir, teybiniz kod isteyebilir tekrar bağladığınızda.

    12V demişler şarj gerilimi olarak ama yanlış bilgi bariz şekilde, 12V akü 12V gerilim ile şarj edilemez. Akü ve şarj edilebilir piller kendi voltajından daha yüksek bir voltajla şarj edilir yoksa tam olarak şarj olmaz.

    Alıntıları Göster
    Hocam arac akuden ayrıldıktan sonra radyo kodu filan istemiyor. Sadece tüm ayarlar sıfırlanıyor menzil, yakıt tüketimi vs. Bu herhangi bir sorun oluşturur mu araç açısından?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Suprémacy

    Hocam arac akuden ayrıldıktan sonra radyo kodu filan istemiyor. Sadece tüm ayarlar sıfırlanıyor menzil, yakıt tüketimi vs. Bu herhangi bir sorun oluşturur mu araç açısından?

    Alıntıları Göster
    Sorun olmaz sadece ayarlar sıfırlanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Sorun olmaz sadece ayarlar sıfırlanır.

    Alıntıları Göster
    Anladım hocam en garantisi usenmeyip kutup başlarını sokup şarj etmek.Yardiminiz için teşekkürler.
  • Akünüzü şarj ederken kutup başları takılıysa, şarj aletinin verdiği elektrik tüm aracı dolaşacağı için araba sizin doldurma aletinize direnç oluşturacak ve voltajı düşürecektir. Yeterli olmayan voltaj da ya akünüzü doldurmayacak ya da şarj süresini uzatacaktır...
  • Bugün 2011 hyundai elantra aracımın 12.4 volt gelen aracımın aküsünü sökmeden 15 volt 4 Amper çıkışlı akü şarj aleti ile 4 saat kadar şarj ettim şarjı çıkartıp ölçtüğümde 13.9 volt gösteriyordu. Aracımda hiç bir sıkıntı olmadı. Bu bir tavsiye değildir. Herkes yaptığından sorumludur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi komador -- 25 Ağustos 2020; 16:31:25 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.