Şimdi Ara

Araba aküsünü şu alet şarj eder mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
6.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj




  • boşuna para verme ona etmez..
    Akü şarj cihazı gerilimi, akü geriliminden fazla olmalıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    boşuna para verme ona etmez..
    Akü şarj cihazı gerilimi, akü geriliminden fazla olmalıdır

    teknik konulardan anlamam hocam. gerilim dediğin hangi değer oluyor ? yada nasıl tür bişey şarj eder ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MenDakkaDukka

    quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    boşuna para verme ona etmez..
    Akü şarj cihazı gerilimi, akü geriliminden fazla olmalıdır

    teknik konulardan anlamam hocam. gerilim dediğin hangi değer oluyor ? yada nasıl tür bişey şarj eder ?

    Alıntıları Göster
    Input : AC100-240V 60/50HZ >>>>prizden şarj cihazına uygulanan gerilim,

    Output : 12V |<<<<şarj cihazı çıkış gerilimi,, 1250mA <<<< şarj cihazı çıkış akımı

    Şarj cihazı şarj edilacek akünün akım kapasitesine göre seçilir.Örnegin 60Ah lik bir aküyü 6A şarj cihazı ile 10saatte şarj edersin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VRMS

    Input : AC100-240V 60/50HZ >>>>prizden şarj cihazına uygulanan gerilim,

    Output : 12V |<<<<şarj cihazı çıkış gerilimi,, 1250mA <<<< şarj cihazı çıkış akımı

    Şarj cihazı şarj edilacek akünün akım kapasitesine göre seçilir.Örnegin 60Ah lik bir aküyü 6A şarj cihazı ile 10saatte şarj edersin

    Alıntıları Göster
    bunun çıkışı 13.8v bu iş görür mü ?

    http://www.ebay.com/itm/Electric-Scooter-12V-Battery-Charger-100-240V-50-60Hz-1-/310342212696?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4841d65c58




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MenDakkaDukka

    bunun çıkışı 13.8v bu iş görür mü ?

    http://www.ebay.com/itm/Electric-Scooter-12V-Battery-Charger-100-240V-50-60Hz-1-/310342212696?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4841d65c58

    Alıntıları Göster
    Öncelikle belirteyim. Aküye uyguladığı gerilim değilde şarj akımı önemlidir aslında. 12V akü şarj eder diyorsa tamamdır. Çıkışı 16v falan olur fakat aküye bağlayınca akü voltajına iner sonra yavaş yavaş çıkar 14 gibi sabitlenir.

    İkinci olarak. akü "AH"si / şarj akımı = şarj süresi. 60 amper bir akü boşaldıysa 1 amperle şarj etmeye kalkarsanız 50 saatte dolar. Tabi şu da var; aküyü 20 amper kadar şarj edip arabaya taktıktan sonra marşa basarsanız alternatörü daha hızlı şarj edecektir. Tabi bu iyi ihtimal. Kötü ihtimal olarak araba aküsü büyük kapasiteli olacağından taktığınızda güç kaynağı kısadevre gibi görüp korumaya geçirebilir kendini.

    Alacaksanız bence ilk attığınızı alın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.

    Öncelikle belirteyim. Aküye uyguladığı gerilim değilde şarj akımı önemlidir aslında. 12V akü şarj eder diyorsa tamamdır. Çıkışı 16v falan olur fakat aküye bağlayınca akü voltajına iner sonra yavaş yavaş çıkar 14 gibi sabitlenir.

    İkinci olarak. akü "AH"si / şarj akımı = şarj süresi. 60 amper bir akü boşaldıysa 1 amperle şarj etmeye kalkarsanız 50 saatte dolar. Tabi şu da var; aküyü 20 amper kadar şarj edip arabaya taktıktan sonra marşa basarsanız alternatörü daha hızlı şarj edecektir. Tabi bu iyi ihtimal. Kötü ihtimal olarak araba aküsü büyük kapasiteli olacağından taktığınızda güç kaynağı kısadevre gibi görüp korumaya geçirebilir kendini.

    Alacaksanız bence ilk attığınızı alın.

    İlk verdiğim linkteki üründe

    Can be used on 12 Volt battery systems ONLY

    dediğine göre sanırım araba akülerini şarj edebiliyor. aküye takviye gücü verse yeter zaten. dibine kadar şarj etmeye gerek yok. 4 te birini doldursam yeterli.


    ama şimdi kafamda karıştı. iki arkadaş çıkış gerilimin 12 den yüksek olması gerekli dedi. ürün açıklamasıda Kardelen arkadaşın dediklerini doğruluyor gibi. şimdi ortada kaldım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.

    Öncelikle belirteyim. Aküye uyguladığı gerilim değilde şarj akımı önemlidir aslında. 12V akü şarj eder diyorsa tamamdır. Çıkışı 16v falan olur fakat aküye bağlayınca akü voltajına iner sonra yavaş yavaş çıkar 14 gibi sabitlenir.

    Alacaksanız bence ilk attığınızı alın.


    -Şarj gerilimi herzaman şarj edilecek batarya geriliminden yüksek olmalıdır.12Vluk bir şarj aleti baglanırsa batarya belirli bir kapasiteye kadar şarj olacak asla max şarj kapasitesine ulaşmayacaktır

    ilk linkteki ürünün çıkış gerilimi 12v

    Şarj edilecek olan bir otomobil aküsü ise en az 6-10A şarj cihazı kullanmak vakitten tasarruf saglayacaktır.Zamanla kullanıma baglı performansı düşen,şarj tutmayan aküler son çare olarak düşük akımda (1A) uzun süre 1-2 gün sarj edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MenDakkaDukka

    bunun çıkışı 13.8v bu iş görür mü ?

    http://www.ebay.com/itm/Electric-Scooter-12V-Battery-Charger-100-240V-50-60Hz-1-/310342212696?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4841d65c58

    ilanı detaylı incelersen kapasite olarak uyumlu bataryalar belirtilmiş Bu 60Ah aküyü şarj etmeyecek anlamına gelmez elbet ama şarj süresi çok uzun sürecektir
    (50saat civarı )
    Compatibility: 12V, 5, 7 and 9AH batteries



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VRMS -- 4 Aralık 2011; 23:11:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: MenDakkaDukka

    bunun çıkışı 13.8v bu iş görür mü ?

    http://www.ebay.com/itm/Electric-Scooter-12V-Battery-Charger-100-240V-50-60Hz-1-/310342212696?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4841d65c58

    ilanı detaylı incelersen kapasite olarak uyumlu bataryalar belirtilmiş Bu 60Ah aküyü şarj etmeyecek anlamına gelmez elbet ama şarj süresi çok uzun sürecektir
    (50saat civarı )
    Compatibility: 12V, 5, 7 and 9AH batteries

    peki bu ilandaki kaç A oluyor. 1250 mA diye yazıyor. mA A nın bi altı felan mı :)

    http://www.ebay.com/itm/12-V-Volt-Sealed-Lead-Acid-Rechargeable-Battery-Charger-Computer-APC-UPS-SLA-/250934637060?_trksid=p5197.m185&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%26itu%3DI%252BUA%26otn%3D12%26pmod%3D130602964028%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D4658479124095147107



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MenDakkaDukka -- 4 Aralık 2011; 23:19:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.

    Öncelikle belirteyim. Aküye uyguladığı gerilim değilde şarj akımı önemlidir aslında. 12V akü şarj eder diyorsa tamamdır. Çıkışı 16v falan olur fakat aküye bağlayınca akü voltajına iner sonra yavaş yavaş çıkar 14 gibi sabitlenir.

    Alacaksanız bence ilk attığınızı alın.


    -Şarj gerilimi herzaman şarj edilecek batarya geriliminden yüksek olmalıdır.12Vluk bir şarj aleti baglanırsa batarya belirli bir kapasiteye kadar şarj olacak asla max şarj kapasitesine ulaşmayacaktır

    ilk linkteki ürünün çıkış gerilimi 12v

    Şarj edilecek olan bir otomobil aküsü ise en az 6-10A şarj cihazı kullanmak vakitten tasarruf saglayacaktır.Zamanla kullanıma baglı performansı düşen,şarj tutmayan aküler son çare olarak düşük akımda (1A) uzun süre 1-2 gün sarj edilir.

    O sadece kavram karmaşası. 12V kurşun asit akü şarj edeceğini söylüyor. 15V falandır onun çıkışı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MenDakkaDukka

    1250 mA diye yazıyor. mA A nın bi altı felan mı :)


    1A =1000mA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.


    O sadece kavram karmaşası. 12V kurşun asit akü şarj edeceğini söylüyor. 15V falandır onun çıkışı.

    Normal şartlarda olması gereken 12v üzeri..

    Ölçmedigim için xx v dur onun çıkışı diyemiyorum malesef

    edit: ikinci linkteki üründe çıkış gerilimi 13.8v olarak belirtilmiş..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VRMS -- 4 Aralık 2011; 23:27:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VRMS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.


    O sadece kavram karmaşası. 12V kurşun asit akü şarj edeceğini söylüyor. 15V falandır onun çıkışı.

    Normal şartlarda olması gereken 12v üzeri..

    Ölçmedigim için xx v dur onun çıkışı diyemiyorum malesef

    edit: ikinci linkteki üründe çıkış gerilimi 13.8v olarak belirtilmiş..

    Alıntıları Göster
    neyse dostlar sağolun verdiğiniz bilgiler için. bu konuyu düşünüp değerlendireyim belkide daha profesyonel bir ürün alabilirim uygun fiyatta bulursam. yada bu üründen alır sadece takviye şarj için kullanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.


    O sadece kavram karmaşası. 12V kurşun asit akü şarj edeceğini söylüyor. 15V falandır onun çıkışı.

    Normal şartlarda olması gereken 12v üzeri..

    Ölçmedigim için xx v dur onun çıkışı diyemiyorum malesef

    Dostum sen niye dert ettin bunu bu kadar Bilmesem karıştırmam aklını sen güven bana onun çıkışı 15-16v civarı. Zaten bu tip ucuz şarj aletlerinin içi hep aynı hatta çindeki fabrikasına kadar aynı. Arkadaş sanırım bir sefer kullanacak o yüzden ucuz birşeyler yeterli. Zaten araba aküleri plaka yapısı gereği derin deşarja, şarja uygun değiller.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.

    Dostum sen niye dert ettin bunu bu kadar Bilmesem karıştırmam aklını sen güven bana onun çıkışı 15-16v civarı. Zaten bu tip ucuz şarj aletlerinin içi hep aynı hatta çindeki fabrikasına kadar aynı. Arkadaş sanırım bir sefer kullanacak o yüzden ucuz birşeyler yeterli. Zaten araba aküleri plaka yapısı gereği derin deşarja, şarja uygun değiller.

    Benim dert ettigim falan yok sonuçta para benden çıkmayacak , sadece yanlış bililendirmek istememişim dir

    Arkadaş son sözü söylemiş düşünüp karar verecek en mantıklısı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.

    quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.


    O sadece kavram karmaşası. 12V kurşun asit akü şarj edeceğini söylüyor. 15V falandır onun çıkışı.

    Normal şartlarda olması gereken 12v üzeri..

    Ölçmedigim için xx v dur onun çıkışı diyemiyorum malesef

    Dostum sen niye dert ettin bunu bu kadar Bilmesem karıştırmam aklını sen güven bana onun çıkışı 15-16v civarı. Zaten bu tip ucuz şarj aletlerinin içi hep aynı hatta çindeki fabrikasına kadar aynı. Arkadaş sanırım bir sefer kullanacak o yüzden ucuz birşeyler yeterli. Zaten araba aküleri plaka yapısı gereği derin deşarja, şarja uygun değiller.

    aküde problem var. geçen gün biyerde durdum sonrasında çalışmadı yolda kaldım mahallenin çocuklarını topladım öyle getirdim arabayı :)

    + kutubu oksitlenmişti. soda döktüm oksit açıldı. bikaç gün sonra tekrar oksitlenmiş gene akü bitti. benim tahnim oksit olunca şarj olmuyor. kutuba yağ döktüm. 4-5 gündür oksit olmuyor ve akü şuan çalışıyor ama gene heran bitecekmiş gibi.

    bende böyle bir alet alıp biraz şarj verecektim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MenDakkaDukka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.

    quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.


    O sadece kavram karmaşası. 12V kurşun asit akü şarj edeceğini söylüyor. 15V falandır onun çıkışı.

    Normal şartlarda olması gereken 12v üzeri..

    Ölçmedigim için xx v dur onun çıkışı diyemiyorum malesef

    Dostum sen niye dert ettin bunu bu kadar Bilmesem karıştırmam aklını sen güven bana onun çıkışı 15-16v civarı. Zaten bu tip ucuz şarj aletlerinin içi hep aynı hatta çindeki fabrikasına kadar aynı. Arkadaş sanırım bir sefer kullanacak o yüzden ucuz birşeyler yeterli. Zaten araba aküleri plaka yapısı gereği derin deşarja, şarja uygun değiller.

    aküde problem var. geçen gün biyerde durdum sonrasında çalışmadı yolda kaldım mahallenin çocuklarını topladım öyle getirdim arabayı :)

    + kutubu oksitlenmişti. soda döktüm oksit açıldı. bikaç gün sonra tekrar oksitlenmiş gene akü bitti. benim tahnim oksit olunca şarj olmuyor. kutuba yağ döktüm. 4-5 gündür oksit olmuyor ve akü şuan çalışıyor ama gene heran bitecekmiş gibi.

    bende böyle bir alet alıp biraz şarj verecektim.

    Alıntıları Göster
    Araç çalışırken akü kutup başlarını ölçün (hemen çalıştıktan sonra değilde çalıştırdıktan 10 dk sonra falan) Elektrik harcayabilecek herşey kapalı olsun far teyp klima falan. 13,8-15 volt arası bir değer okursanız ve çalıştırma esnasında hala bitecek gibi oluyorsa ya kutup başlarında bir problem vardır ya da akü ömrünü doldurmuştur. 5 yılı geçtiyse direkt değiştirme yoluna gidebilirsiniz yolda da bırakır o. Onun dışında alternatör sorunu olabilir. Oto elektrikçisinin bakmasında fayda var ama elimden iş gelir, avometremde var diyorsanız yarın anlatabilirim ölçümleri. Akü markası ve araç neydi bu arada?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MenDakkaDukka


    aküde problem var. geçen gün biyerde durdum sonrasında çalışmadı yolda kaldım mahallenin çocuklarını topladım öyle getirdim arabayı :)

    + kutubu oksitlenmişti. soda döktüm oksit açıldı. bikaç gün sonra tekrar oksitlenmiş gene akü bitti. benim tahnim oksit olunca şarj olmuyor. kutuba yağ döktüm. 4-5 gündür oksit olmuyor ve akü şuan çalışıyor ama gene heran bitecekmiş gibi.

    bende böyle bir alet alıp biraz şarj verecektim.

    Bu konuda emin ol mahallenin çocukları bu şarj cihazından daha iyidir

    edit: Oksit yapan kutup başındaki kabloyu sökün,ucunu bir miktar keserek yeniden açıp sıkıca baglayın,oksit kablonun özelliginide bozmuş olabilir ve + kutuptan şarj dinamosuna giden kabloda sorunolabilir
    Kutup başını sıcak su/soda ile temizleyip, yada gerekirse degiştirip gres yada vazelin sürebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VRMS -- 4 Aralık 2011; 23:51:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VRMS

    quote:

    Orijinalden alıntı: MenDakkaDukka


    aküde problem var. geçen gün biyerde durdum sonrasında çalışmadı yolda kaldım mahallenin çocuklarını topladım öyle getirdim arabayı :)

    + kutubu oksitlenmişti. soda döktüm oksit açıldı. bikaç gün sonra tekrar oksitlenmiş gene akü bitti. benim tahnim oksit olunca şarj olmuyor. kutuba yağ döktüm. 4-5 gündür oksit olmuyor ve akü şuan çalışıyor ama gene heran bitecekmiş gibi.

    bende böyle bir alet alıp biraz şarj verecektim.

    Bu konuda emin ol mahallenin çocukları bu şarj cihazından daha iyidir

    edit: Oksit yapan kutup başındaki kabloyu sökün,ucunu bir miktar keserek yeniden açıp sıkıca baglayın,oksit kablonun özelliginide bozmuş olabilir ve + kutuptan şarj dinamosuna giden kabloda sorunolabilir
    Kutup başını sıcak su/soda ile temizleyip, yada gerekirse degiştirip gres yada vazelin sürebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    önerileriniz için tşk ederim aklımda bulunsun. arabayı yeni aldım akünün kaç yıllık olduğunu bilemiyorum doğrusu. ama bu verdiği ışıktan şarjın seviyesini gösteren akülerden. (yeşil siyah diye) herhalde çok eski akülerde bunlardan yok. lakin markası uyduruk bişey.

    araç : punto 1.4 dynamic 2005 model

    yarın motor ustasına götürüp bırakacam. elektrikçide gelip bi baksın bakalım aküye.

    ama şunu düşünüyorum. aküde yada şarj dinamosunda problem olsa akü hiç şarj olmazdı sanırım. mesela geçen gün sanayide araba çalışmazken farları felan açtılar sonra akü bitti. akü takviye aleti getirip taktılar çalıştırdım ve hemen söktüler. bu işlem 1 dk sürmedi bile. Bu 1 dk da şarj olduğu ile 4-5 gün binip gezemem herhalde. demekki akü ve şarj dinamosu sağlam sanırım tek sorun oksit gibi görünüyor. yada akü pek şarj tutmuyor...

    gres yağ ve vazelin dediler. vazelini bulamadım bende sıvı yağ sürdüm

    neyse iki gün içinde size sonucu bildiririm :)

    bana arabada çıkan birçok sorun gerçekten çok şey öğretti hani demişler bir musibet bin nasihatten iyidir diye ya çok iyi demişler :)

    tekrar tşkler yardımlarınız için.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.