Şimdi Ara

Bu adaptörle araç aküsü dolar mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu adaptör ile 12v 60a akü dolar mı süre önemli değil.


    Bu adaptörle araç aküsü dolar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Dolmaz hocam. Adaptör, güç kaynağı, dc-dc converter, voltaj yükseltici, voltaj düşürücü vb. hiçbir cihaz aküyü doldurmaz. Alırım derseniz şu tavsiyemdir ;


    https://tr.aliexpress.com/item/1005007293217333.html?gatewayAdapt=glo2tur


    Süre önemli değil diyorsanız, bu idealdir. Ancak baya uzun sürer. 72AH aküyü doldurması 4 gün sürüyor.

  • Amphitritel kullanıcısına yanıt

    Şarj eder gibi kırmızı yandı ama fazla ısındığı için güvenemedim söktüm bende.


    Yeni akü alıcam mecbur çok eski tarihli gibi görünüyor.


    Bu adaptörle araç aküsü dolar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amphitritel kullanıcısına yanıt

    Yanlış bilgi, şarj edilebilir. Çok rahat bir şekilde ayarlı kaynakla (akım kısıtı için) defalarca şarj ettim, herhangi sorun olmaksızın.

    Yapılması gereken akü tam kapasite voltaj seviyesini sağlayabilen bir kaynak bulmak. Tabii akü kapasiteleri çok yüksek kalıyor, ciddi süreler alabilir 2A sürekli şarj edebilseniz bile. Konu sahibinin elindeki adaptör kuvvetle muhtemel şarj etmez, zira çıkış gerilimi şarj ederken çökecek, belki de kısa devre algılayacak, ve şarj edemeyecek. Ama genelleme yapmamak lazım, şarj edebilir çok ekipman var.

  • 15v oldugu icin çok uzun sürede şarj eder fakat boş akü ile adaptördeki 15v potansiyel farkı yüksek akim çekmeye sebep olur. bu durumada o adaptör dayanmaz.

    Bu gibi durumlarda araya seri 22w fren ampülü bağlanırsa, akünün aşırı akım çekme olayında yükü ampul yumuşatır.

    akü voltajı 13v u geçince, akü rahatlamış kendini toparlamış olur, ve ampulu aradan cikarip adaptörü drek bağlayabilirsiniz.


    Diger bir durum ise 10A 11v 14v ayarlı adaptör trafo kullanmaktır.

    akü ilk başlarda 12v veya 11v olur, adaptörü 13v a ayarlayıp aküye bağlamak, ilk yüksek akım çekmeyi önler, bir süre sonra 13.5v a, bir süre sonra ise 14v a ayarlanır. 14v da akünün çektiği akım en aza inince akü full şarj olmuş olur.


    konunun özeti, 11v aküye drek 14 15v verilirse , tüm voltaj farkı adaptöre yük olur. adaptör güçlü dayanıklı değilse bozulur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Amphitritel kullanıcısına yanıt
    Adaptör ayarlı güç kaynağı doldurmaz diyip adaptör paylaşman peki

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    😂🤣😂🤣😂🤣 tam anlatamıyorlar.

    2A adaptör olmaz , 20A adaptör olur diyecekti zzaaarrrr.

    Konusu gelmişken söyleyim, 12v aküler zaten normal durumda 12.5v dur , bitene kadar 11v a düşer.

    bu durumda 12v aküler 14v, max 15v ile şarj olur.

    12v adaptör bulupta şarj edermi diye gelmeyin 😂🤣




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emin-Firtina -- 20 Ocak 2025; 10:25:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Doğru : ) O tabiri biraz açmam gerekirdi. Adaptör kalıplaşmış bir cihaz. Modem adaptörü, laptop adaptörü, led adaptörü vs. Yani sürekli çalışan bir cihazı besleyen güç kaynağı diyelim. Sürekli sabit akım verirler. Her evde bolca mevcut bunlardan. Bahsettiğim bunlar. Oysa linkini paylaştığım adaptör sadece şarj için uygun, sürekli kullanılamaz. Şöyle ki ; arkadaşın elindeki de bunlardan biriymiş. İkinci mesajda belirtmiş. Şarj sırasında ısınmış, ama akım kesmemiş. Marka zaten fiyasko. Bu şarj adaptörleri boş aküyü (%40 civarı) şarj ederken, fazla akım verir. Haliyle ısınır. Kırmızı ışık yanıp sönmeye başlar. Bu akımı kestiği anlamına gelir. Soğuyasıya kadar şarjı durdurur, sonra devam eder. Üstünde 'Dolu' yazmasına rağmen yine de olmaz dedim, çünkü o alet aküyü şişirmesi ile meşhur. Akülü araba şarj aleti o. Elime geçmişti. Aküyü şarjdan çıkarınca 14.x ölçüm yapmıştım. Sonuç ? Akü pert. Doğru şarj aleti doldurulan bir akü ölçüldüğünde 12.8v vermesi gerekir. Fazla veriyorsa, o akü şarj aleti değildir.


    Doğru tabir mi bilmiyorum, ama şöyle yorumluyorum ben ; bir aküyü şarj etmek ayrı, voltajını yükseltmek ayrı. Klasik adaptörler zaten çöker, ne şarj eder, ne voltajı yükseltir. Arkadaşın elindeki gibi akü şarj aleti diye satılanlar da aküyü bir voltaja çıkarıyor. Ama kapasiteye gelince iş değişiyor. Hep paylaşırım, yine eklemek isterim. Şarj grafiği şu gibi değilse, o cihazla akü şarj edilmez ;

    Bu adaptörle araç aküsü dolar mı?


    Buyrun test edelim. Elimizde iki şarj aleti olsun. Birisi arkadaşın Dolu marka cihazı. Diğeri benim linkini attığım cihaz. Elimizde 12v 4AH olsun. Doldurup kapasiteye bakalım. Yarı yarıya fark çıkacaktır. Amper testi yapalım. 4AH bir akü ortlama 70amper verir. Fiyasko cihaz ile şarj edince bırakın 70amperi 30 amperi bile vermez. Voltaj çöker. 8v'a indiğini bilirim. Ben üç farklı araba aküsü ile 2 haftadır deniyorum bunu. Tecrübe ile sabittir. Tabii araba aküsünün amperini cihaz ile test edemeyiz, zira 800amper. Testi şöyle yapıyorum ; evin kalorfer sistemi 12v volt,40 amper çekiyor. Kesintilere karşı akü için denemeler yapıyorum. Doğru cihaz ile ile şarj edince, diğerine göre yarı yarıya çalışma süresi var. Ayrıca voltaj anca sonlara doğru 12v altına düşüyor. Arkadaşın cihaz ile şarj edince, direk 10v'tan başlıyor. Bırakın güç vermeyi, ısıtıcılar 30 dereceyi geçmiyor.


    Diyeceğim şu ; arkadaşın gibi şarj aleti, düz adaptör, güç kaynağı, dc-dc converter, voltaj yükseltici, voltaj düşürücü vb. tüm cihazlar ile şarj edilen akü fayda etmez. Hatta perte çıkar. Akü ; 1 metre şerit led için kullanılırsa, elbette fark anlaşılmaz. Aküyü akü yapan özellikleri için kullanınca fark anlaşılıyor.


    Amper, kapasite, güç vs. herşeyi geçin. Elinizde ölçüm aleti de ve test ekipmanı da olmasın. En kolay şöyle anlaşılabilir. Bir cihaz ile aküyü doldurun, sonra voltajını ölçün. 12.8v üstü çıkarsa, o şarj cihazını çöpe atın, aküyü yazık etmeyin. Buyrun örnek, yeni aldığım akünün ilk açılışta voltajı ;


    Bu adaptörle araç aküsü dolar mı?

    Daha jelatini yeni açılmış akü. Şarj aletine bağlayınca, akü dolu gösterdi. Yani koskoca Yiğit Akü bu işi bilmiyor olamaz değil mi ? Yada Skyrc, Litekoola vs. bu işi bilmiyor olamaz değil mi ? dfk24 arkadaşım, yanlış anlama, sözüm sana değil. Millet tutturmuş ; sabit akım, sabit voltaj, adaptör vs. Bahsetmek istediğim bu.





  • Amphitritel kullanıcısına yanıt

    Gece nolur nolmaz diye güvenemedim. Sabah 9 gibi bağladım şuana kadar ışık sabit kırmızı şekilde devam ediyor. Bilmiyorum artık doluyor mu akü sanırım 2015 model akşam denicem olmaz ise gidip akü alıcam.

  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt

    Yanlız arkadaşın yüklediği resimdeki adaptör 12v değil 15v ve çok fazla boşalmış aküde sıkıntı olabilir fazla akım çekeceği içn adaptör çok ısınız zarar görebilir ama şarj durumu ortanın altında olan bir aküyü çok rahar doldurur bence saygılarımı sunuyorum.

  • savsat2000 S kullanıcısına yanıt

    Yaklaşık 4 saattir şarjda halen kırmızı yanıyor adaptörde ama gördüğüm kadarıyla akü 10 yıllık olmuş daha hayır gelmez bundan.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlerde araştıran olursa diye yazıyorum. 15,6v 1.2a akülü araba adaptörüyle 8 saat şarj ettim. Araba sorunsuz çalıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1gigabyte kullanıcısına yanıt

    kırmızı power ışığı ise normal hep yanar, sarj cihazı ise yeşile dönme durumu adaptörün özelliğinde varsa yeşil olur, yoksa kırmızı devamlı yanar sadece power ışığı ise


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LED trafosu kullanabilirsiniz. Arkasındaki trimpottan 13.8V'a ayarlayıp kullanabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 25 Ocak 2025; 22:29:9 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.