Şimdi Ara

Motorsiklet almakta kararsız kaldım :/

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar dostlar , yaklaşık 1 haftadır motorsiklet konusunu kafama takmış bulunmaktayım 1 senedir aktif bir şekilde araba kullanmaktayım hatta çoğunlukla Ford Transit gibi büyük araçları fakat arkadaşlarla cafe tarzı birbyere gidicek olduğumuzda park yeri sıkıntısı çok fazla.
    O yüzden 1 haftadır motor almayı düşünüyorum b ehliyetine zaten sahibim ek olarak a2 ekleticem.Motorsikletin hem yakıt tüketimi hem park sorunu olmadığını düşünüyorum.
    Kararsız kaldığım konu ise 6.100 tl civarı bir bütçeye sahibim çevremdeki herkes Honda al dedi o fiyata da sadece CB125 Ace var onun da ne devir göstergesi ne de yakıt göstergesi var bana çok boş göründü fakat şu sıralar Kanuni Seyhan 150C ye bakıyorum tasarımı gayet güzel göründü bana ama çoğu kişi çin malı o alma dedi.
    İkinci el motorlar da sağlam değildir dediler.
    Bana yeri geldiğinde 2 kişi binebileceğim beni üzmeyecek birşeyler önerir misiniz ? Genellikle cafe , çarşı gibi yerlere gidip gelicez 2 kişi arada yani çok nadir 100-150kmlik yol yapıcaz belki 2-3 ayda bir.
    Dediğim gibi bana bu iki motor hakkında fikirlerinizi sunup yardımcı olabilirseniz çok sevinirim :) ayrıca bu tasarımlara benzer başka modellere de açığım :) teşekkürler







  • Hocam pek bilgili biri olmayarak konuşuyorum Honda iyidir ama bence sadece adı var, ikinci el motor alınmaz diyerek doğru demişler bence, yamaha yada suzuki scooter al bence.
  • Aslında scooter tarzı düşünmüyorum hocam
  • Korelilere ve hintlilere bak, bajaj, rks, (Çin) benelli, hero, sym, kymco. Önce ehliyeti hallet, ekipman olmazsa olmaz, sonra motor bakarsınız. Ne tarz, hangi bütçede, artıçılı ( yolculu yani) mı, hangi tür yollarda, günlük kaç km aşağı yukarı vsvsvs

    Şu sitede istemediğin kadar bilgi var. İllada japon japon diyenlere çok takılma bence, hint ve koreliler f/p ürünü yaparlar. Tabi bütçe var ise japon ve italyan önde tercih edilir.En iyi yorumu alacağın modeliuzun süre deneyimlemiş kullanıcılarından öğrenebilirsin. Kronik sorunlara dikkat et!
    http://www.motosiklet.net/forum/

    En önce ne tarz bir motora sahip olmak istiyorsun bu çok önemli. Yoksa aşağıdaki arkadaş gibi (kusura bakmasın) motor alacağım diyene ne hikmetse, ne yaşam tarzını ne ne tür bir sürüş istediğini, ne nerede ve nasıl kullanacağını sormadan kafadan iki model önerirler, bende buna açıkçası kıl kapıyorum, hemen ybr 125, cbr 125! Oldu teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vollkan59 -- 22 Mart 2018; 20:17:49 >




  • Bu bütçeniz sadece motor için mi?
    Yoksa ehliyet + motor + ekipman için mi?

    Honda filan sizi üzmez, alacağınız motorda ekspertiz filan yaptırıp alabilirsiniz yada anlayan biri varsa onunla beraber bakıp yada bir ustaya götürüp öylelikle anlayabilirsiniz temiz olup olmadığını.

    Bende 2. el aldım hiç bir sıkıntı yaşamadım şuana kadar gayet memnunum.

    CBF 150, YBR 125 filan sizi asla üzmez bunlarla dünya turu yapan insanlar falan var. Bir kaç ay önce kuzenim CBF 150 aldı 5.5'a 15 bin km de filandı tam modeli hatırlamıyorum ama motor temiz ve sağlam idi.

    Dediğiniz motorda gayet güzel motordur, japonların hiç biri sizi üzmez zaten hocam. Honda, Yamaha vs.

    Ekipmanıda ihmal etmeyin, motor arabaya benzemiyor çünkü direk kaporta sizsiniz. (Ucuzada kaçmanızı tavsiye etmiyorum hocam gerekirse motoru düşük alın ama iyi ekipman alın, çünkü motoru ilerde yükseltirsiniz ama ucuz ekipman sizi kaza anında korumaz ise Allah korusun bir daha telafisi olmayabilir.)

    Başka sormak istediğiniz soru varsa bildiğim kadarıyla seve seve yardımcı olmak isterim.




  • Scooter düşünmüyorum demissin ama scooter (altın elbiseli adamım deyimiyle sukuter) rahatliktir. Honda pcx 150 şu an 11 12 bin civarı. 2 kişi rahat biner. İvmelenmesi çok iyidir. Pahalı diyorsan yine honda spacy var. Bu iki motor da alıcısı olan skuterlerdir. Rahat satarsın sıkılınca..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xieorn

    Bu bütçeniz sadece motor için mi?
    Yoksa ehliyet + motor + ekipman için mi?

    Honda filan sizi üzmez, alacağınız motorda ekspertiz filan yaptırıp alabilirsiniz yada anlayan biri varsa onunla beraber bakıp yada bir ustaya götürüp öylelikle anlayabilirsiniz temiz olup olmadığını.

    Bende 2. el aldım hiç bir sıkıntı yaşamadım şuana kadar gayet memnunum.

    CBF 150, YBR 125 filan sizi asla üzmez bunlarla dünya turu yapan insanlar falan var. Bir kaç ay önce kuzenim CBF 150 aldı 5.5'a 15 bin km de filandı tam modeli hatırlamıyorum ama motor temiz ve sağlam idi.

    Dediğiniz motorda gayet güzel motordur, japonların hiç biri sizi üzmez zaten hocam. Honda, Yamaha vs.

    Ekipmanıda ihmal etmeyin, motor arabaya benzemiyor çünkü direk kaporta sizsiniz. (Ucuzada kaçmanızı tavsiye etmiyorum hocam gerekirse motoru düşük alın ama iyi ekipman alın, çünkü motoru ilerde yükseltirsiniz ama ucuz ekipman sizi kaza anında korumaz ise Allah korusun bir daha telafisi olmayabilir.)

    Başka sormak istediğiniz soru varsa bildiğim kadarıyla seve seve yardımcı olmak isterim.



    Siz yetkili bir abiye benziyorsunuz hocam :)

    Ben de aracımı satıp yavaştan motosiklet dünyasına giriş yapmak istiyorum artık. Tabi önce a2 ehliyet vs. herneyse...

    Benim sorum ise; ilk defa motosiklet kullanmaya başlayacak olanlar için scooterla başlamak daha mı iyidir? Hissiyatı anlayıp sonra chopper veya super sporta geçiş mi yapmalı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leidenfrost -- 22 Mart 2018; 23:1:22 >




  • Sevgili leidenfrost, daha önce hic 2 teker tecrüben yok sanırım. Önce motorsiklet sür sonra ondan inip skutır a bin. Farkı hemen anlarsın. Yaşaman lazım bu olayı. Ayrıca Motorsiklette debriyaj var, elle debriyaja basıp ayakla vitesi değiştirmeyi öğrenmek uzun sürebilir ve amaaaan be bununla mı uğraşacağım diyebilirsin. Skooter otomatiktir rahattır. Çarşı pazara gitmek için, ekmek almaya gitmek için :)) idealdir.
  • Hatta ehliyet kursunda sana daha önce motorsiklet tecrüben var mı diyecekler. Yoksa bazı kurslar motorsiklet ehliyeti bile vermek istemeyecekler. Çünkü 14 saat resmi kurs var ama kaç saatini alabileceksin. Az bi tecrübeyle sınavı geçemeyebilirsin. Ekipman olayı ayrı bir konudur. Orta kalite ekipmana 1000 tl civarı gider ortalama. Ama ekipman gerçekten apayrı bi mecraa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leidenfrost


    quote:

    Orijinalden alıntı: Xieorn

    Bu bütçeniz sadece motor için mi?
    Yoksa ehliyet + motor + ekipman için mi?

    Honda filan sizi üzmez, alacağınız motorda ekspertiz filan yaptırıp alabilirsiniz yada anlayan biri varsa onunla beraber bakıp yada bir ustaya götürüp öylelikle anlayabilirsiniz temiz olup olmadığını.

    Bende 2. el aldım hiç bir sıkıntı yaşamadım şuana kadar gayet memnunum.

    CBF 150, YBR 125 filan sizi asla üzmez bunlarla dünya turu yapan insanlar falan var. Bir kaç ay önce kuzenim CBF 150 aldı 5.5'a 15 bin km de filandı tam modeli hatırlamıyorum ama motor temiz ve sağlam idi.

    Dediğiniz motorda gayet güzel motordur, japonların hiç biri sizi üzmez zaten hocam. Honda, Yamaha vs.

    Ekipmanıda ihmal etmeyin, motor arabaya benzemiyor çünkü direk kaporta sizsiniz. (Ucuzada kaçmanızı tavsiye etmiyorum hocam gerekirse motoru düşük alın ama iyi ekipman alın, çünkü motoru ilerde yükseltirsiniz ama ucuz ekipman sizi kaza anında korumaz ise Allah korusun bir daha telafisi olmayabilir.)

    Başka sormak istediğiniz soru varsa bildiğim kadarıyla seve seve yardımcı olmak isterim.



    Siz yetkili bir abiye benziyorsunuz hocam :)

    Ben de aracımı satıp yavaştan motosiklet dünyasına giriş yapmak istiyorum artık. Tabi önce a2 ehliyet vs. herneyse...

    Benim sorum ise; ilk defa motosiklet kullanmaya başlayacak olanlar için scooterla başlamak daha mı iyidir? Hissiyatı anlayıp sonra chopper veya super sporta geçiş mi yapmalı?

    Estağfurullah hocam, bende acemiyim daha sadece araştırdığım, öğrendiğim kadarıyla anlatmaya çalışıyorum bende.

    Hocam tabii ki scooter daha iyi olur neden derseniz;
    Debriyaj derdi yok, vites derdi yok sadece trafiğe odaklanırsınız. Motor kullanıp trafikte gezmek ile araba kullanıp trafikte gezmek bile farklı. İkisi de apayrı şeyler arabada sanki film izler gibi gelir insana ama motor üstündeyken sanki o filmde oynayan oyuncu gibisinizdir umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir.

    Ama derseniz beni scooter sarmaz ben sevmiyorum falan o zaman uygun bir şey ile başlamanız iyi olur başlangıç motorlarından birini seçerek, japon alırsanız sizi çinli vs. gibi sorunlarla uğraştırmaz daha rahat olursunuz pişman etmez yani.

    Ama şöyle de bir gerçek var genelde scooter ların jantları ufak, frenleri normal bir motora göre biraz daha güçsüz olur tabi her scooter için geçerli değildir bu. Alabiliyorsaniz bilindik spacy, xmax, nmax vs. gibi sağlam bir scooter alıpta başlangıçta yapabilirsiniz. Yada ben tarzı hoşuma gitmiyor diyip rahat bir başlangıç yapmak için başlangıç motorları dediğimiz önceki mesajımda da belirttiğim gibi o tarz motorları alıp başlangıcını yapabilirsin. Bütçene göre değişir istersen cbr 125 ilede başlayabilirsin.

    Başlangıçta chopper filan şehir içi sıkıntı yaratabilir, çünkü diğer motorlara nazaran biraz daha ağır olmaları ve gidon açılarının (yanlış bilmiyor isem) diğerlerine göre biraz daha dar olduğu için sıkıntı yaşatabilir acemi bir sürücü için.

    Size tavsiyem düşüp kalktığınızda çok başınız ağrımayacak sağlam adını duyurmuş bir motor alıp onda düşe kalka öğrenmek.




  • racing ve cruiserdan kasıt ne bilmiyorum 125-250cc motosikler ise bence scoterle başlamanın bi manası yok direk onlarla başlanabilir.



    cruiserdan kasıt gerçekten büyük hacimli motorlarsa scoter değil ama ufak bi motosikletle temelleri öğrenmek büyük fayda sağlar. cruiser gazı açınca kafana geçmez ama gülle gibi ağırdır manevrası falan çok kolay değildir.



    racingden kasıt güçlü bi motorsa 600cc ve üzeri falan yani scoterdan geçmek hiç mantıklı olmaz. arada kesinlikle ufak hacimli vitesli motosiklet tecrübesi şart.
  • vollkan59 kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle ben genellikle 2 kişi kullanırım yani yanımda bir arkadaşım daha olur öyle fazla uzaklara değil günde max. 20-30km yaparım o da dediğim gibi en fazla ama yeri geldiğinde yani mesela senede 2-3 defa da 100-150 km yapabileceğim birşey arıyorum , scooter tarzı sevmiyorum pek görünüm olarak Honda cb125 ace veya Kanuni Seyhan 150C gibi olabilir bu ikisini çok beğendim :)
  • Bu bütçem sadece motor için , honda evet cb125 ace bana biraz boş gibi geldi gösterge eksikliğinden ama dediğiniz motorları da ikinci el olarak temiz bulabilirsem neden olmasın , peki Kanuni Seyhan 150C hakkındaki düşünceleriniz neler ?
  • Öneriniz gerçekten mantıklı. Zaten maddi durumda bir sıkıntım yok çok şükür. 2. el temiz bir scooter ile iki tekere başlamak en mantıklısı o zaman.

    Sonrasında da kademe kademe cc artırmak daha güvenli zannedersem. Önce 125'liklerden yamaha veya kawasakiye aklım gitmiyor değil. Sonrasında da duruma göre 250 veya 600 olabilir.

    Bir de zannedersem bu honda cbr'ler piyasada peynir ekmek gibi olduğundan alım satımda kolaylık olsun diye tercih ediliyor herhalde. Tabi bunu honda kalitesini gözardı etmek değil de, almışken kawa veya yamaha tercihinin biraz sıradışılık olarak algılanması şeklinde söylüyorum. Motorun kaslı duruşu veya oturuş kalitesi de önemli tabi. Her anatomik yapıya, boy ve kiloya farklı motor daha iyi uyum sağlayabilir. Bunun standardı yok. Bu konuda da görüşünüzü öğrenirsem süper olur farklı bir fikir olarak? :)

    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leidenfrost -- 23 Mart 2018; 18:22:30 >
  • @LevyeGGTR, hocam o motoru hiç kullanmadığım için bir şey diyemem zaten cbf yide 5-10 dakika kullandım ama kuzenimde olduğu için bir sorunu vs. olmadı o yüzden biraz neyin ne olduğunu biliyorum onda.

    Belki sağlamdır belki değildir bir şey diyemem fakat yine hem 2. eli hızlı olmasından hemde japon olmasından dolayı ben japonlardan birini tercih etmeye bakardım. Tabii ki burda demek istediğim yanlış anlaşılmasın benim kullandığım motorda hint motoru 2. eli bir japon kadar iyi değil, bir cbf bir cbr, ybr gibi 2. eli hızlı değildir ama yinede ben motorumu seviyorum memnunum. Sizi mutlu edecek, üzmeyecek (sürekli sorun çıkartmayacak) bir seçim yapın derim.

    --

    @leidenfrost, aynen dediğiniz gibi cbr, ybr, cbf vs. başlangıç motoru olarak geçtiği için sürekli bir döngü içinde sürekli alım satım yapılan motorlar ve sağlam oluşundan dolayı çok tercih ediliyor. Ayrıca dediğiniz gibi 1,90 boyu olan birine gidipte sele yüksekliği düşük olan ve altında kötü görüntü oluşturabilecek bir motor tercih ettirmek onun için hem kullanımda zorluk hemde dışarıdan kötü gözükmesine yol açacaktır. Örneğin gidipte 1,90 lık bir adama msx 125 alın güzeldir demek biraz saçma bir tercih olur, motor iyide olsa o adama o motor uymaz. Burdan demek istediğim de yanlış anlaşılmasın boyunuz motora uymuyor altınıda çok küçük duruyor diyede gidipte tenere bilmem ne motoru aldırmakta garip kaçar. Gene uygun cc, boyunuza posunuza göre bir motor almak hem kullanıcı açısından daha iyi olur, daha rahat sürüş sağlayabilir. Mesela benim motorun sele yükseliği (rs 200) diğer motorlara göre biraz daha yüksek kalıyor benim boyum 1,75 civarı yere bastığım zaman tabanların yarısı basıyor, babamın boyu benden 10 cm daha kısa o 2 taraflı basıcak şekilde basamıyor bile ama yinede kullanabiliyor tabi ama acemi olsaydı zorluk çekeceği kesindi. O yüzden boyunuza posunuza göre uygun motor seçimide gerçekten önemli.

    Şöyle bir site var aşağı yukarı, seçtiğin motorda nasıl duracağını gösteriyor:
    http://cycle-ergo.com/




  • Verdiğiniz yanıtlar için teşekkür ederim hocam :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LevyeGGTR -- 24 Mart 2018; 6:23:10 >
  • Boyum 178 ve kilom 115 civarı (tabii o kadar göstermiyorum vücut yapısından dolayı) sizce bahsettiğiniz motorlar bende nasıl durur ? Dediğiniz siteye baktım fakat sanırım biraz ufak mı kalıyorlar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LevyeGGTR

    Boyum 178 ve kilom 115 civarı (tabii o kadar göstermiyorum vücut yapısından dolayı) sizce bahsettiğiniz motorlar bende nasıl durur ? Dediğiniz siteye baktım fakat sanırım biraz ufak mı kalıyorlar ?

    Rica ederim, hocam o kadarını bilemeyeceğim ama en iyisi üstünde oturup denemeniz. Söylediğim site tamamen gerçeği yansıtamaz aramızda 3-4 cm filan fark var sanırım motor altınızda küçük duracağını zannetmiyorum ama yinede denemeniz daha iyi olur. (CBF 150 için söylüyorum fikrimi)
  • Teşekkür ederim tekrardan :) en iyisi sizin de dediğiniz gibi bir bayiiye gidip görüp incelemek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LevyeGGTR

    Aynen öyle ben genellikle 2 kişi kullanırım yani yanımda bir arkadaşım daha olur öyle fazla uzaklara değil günde max. 20-30km yaparım o da dediğim gibi en fazla ama yeri geldiğinde yani mesela senede 2-3 defa da 100-150 km yapabileceğim birşey arıyorum , scooter tarzı sevmiyorum pek görünüm olarak Honda cb125 ace veya Kanuni Seyhan 150C gibi olabilir bu ikisini çok beğendim :)

    Bir kere trafik tecrübesi kazanana kadar arkana artçı bindirme. Sıfırdan başlayıp 2 kişi binemezsin onu unut. Önünde uzun bir yol var önce bir eğitime katıl vitesli motor kullanmayı adam gibi öğren sonra ehliyete yazıl sınavı daha rahat geçersin. Çoğu ehliyet kursu öğretemiyor. marka model seçmek bunlar basit şeyler. Önce eğitim-ehliyet-ekipmanı hallet kalan bütçe ne kadar olacak o önemli.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.