Şimdi Ara

Motosiklet Sevdası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
1.280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İstanbul trafiği malum. Artık iyice bunaldım. Uzun zamandır da motor alsam mı acaba diye düşünüyordum ama açıkçası cesaretimi toplayıp hiç bu olaya girmedim.
    Ama biraz da iş yerinde ki motorcu grup arkadaşlarım yüzünden bir kaç haftadır araştırma işindeyim.
    Öncelikle hayatımda hiç motor kullanmadım. Bisiklet kullanmayı biliyorum. Daha doğrusu biliyordum. uzun süredir bisiklet de kullanmıyorum. Yaklaşık 20 yıllık B sınıfı ehliyetim var. Bu arada 36 yaşındayım.
    Amacım önce iyi bir eğitim ve ehliyet almak. Bu iş için 2000 tl bütçe ayırdım.
    İkinci yapacağım iş ekipman temini. Bunun için de 2000 tl bütçe ayırdım.
    Son olarak da her ne kadar hiç bilmesem de sıfır bir motor almak istiyorum. Bunun için de 14 bin tl ayırdım.

    Şimdi bu konuda tecrübeli arkadaşlardan cidden yorum almak isterim:

    1- Bu yaşta bu motor sevdası doğru mu?
    2- Daha önce hiç motor sürmemiş birisi olarak bu işi kıvırabilir miyim? Öğrenmem ne kadar sürer? Trafikte artçım ile gidebilecek düzeye ne kadar zamanda gelirim?
    3- En klasik olanı bu ama benim için önemli tabi ki: Hangi motor ile başlayayım? Suzuki Inazuma 250 cc başlangıç için fazla mı iddialı olur? Scooterlar bana pideci motoru gibi geliyor açıkçası. İş yerine filan pideci gibi gelmek istemiyorum açıkcası

    Durumum bu! Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim.







  • Pideci gibi gorunmek cok goreceli ayrica onlar bizlerden cok daha usta suruculer bence pideci gibi gorunmek yanlis degil sizin durumunuzda olna bir cok kisi yani arabadan bikip usanip yahu su motor neymis boyle diyen insanlar genis bagajli nispeten az yakan cok pratik tarfige de bir cozum olan xmax 250 kullaniyor butcenize de uygun alet scooter ama dediginiz gibi pideci scooteri gibi degil alet bayaa transformers gibi duruyor bir inceleyin derim hosunuza gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tanıdık geldiniz bi yerden orda da sordugum sorunun aynisini sorayim hemen 16 yasinda mi ehliyet aldiniz?

    Hiçbir şey hicbir zaman gec degildir istenirse yapilabilir. Sizde yapabilirsiniz 57 yasinda motora baslayan tanidiklarim var.

    Scooter ben kullanamiyorum ama maxi scooterlar vs hicte pideci isi degil kontrol edebilirisniz belki hosunuza gidebilir.

    Bisiklet ile cokta alakali olduğunu dusunmesem de arti puan en azindan denge olayinda vs.

    Guzel bir egitim ile cok rahat inazumayi kullanabilirsiniz. Baslangic icin guclu bir makine olsa da iyi bir egitimle ustesinden gelebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hubalahubhub -- 29 Mart 2016; 11:28:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pcx falan güzel değerlendirebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hubalahubhub

    Tanıdık geldiniz bi yerden orda da sordugum sorunun aynisini sorayim hemen 16 yasinda mi ehliyet aldiniz?

    Hiçbir şey hicbir zaman gec degildir istenirse yapilabilir. Sizde yapabilirsiniz 57 yasinda motora baslayan tanidiklarim var.

    Scooter ben kullanamiyorum ama maxi scooterlar vs hicte pideci isi degil kontrol edebilirisniz belki hosunuza gidebilir.

    Bisiklet ile cokta alakali olduğunu dusunmesem de arti puan en azindan denge olayinda vs.

    Guzel bir egitim ile cok rahat inazumayi kullanabilirsiniz. Baslangic icin guclu bir makine olsa da iyi bir egitimle ustesinden gelebilirsiniz.



    Hahaaa. 18 yaşında aldım, demek ki 18 yıllık ehliyet sahibiyim. 20 seneyi yuvarlamışım kafadan

    Maxi scooterlar güzel görünüyor gerçekten de ama inazuma beni daha çok cezbediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 29 Mart 2016; 13:02:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hubalahubhub

    Tanıdık geldiniz bi yerden orda da sordugum sorunun aynisini sorayim hemen 16 yasinda mi ehliyet aldiniz?

    Hiçbir şey hicbir zaman gec degildir istenirse yapilabilir. Sizde yapabilirsiniz 57 yasinda motora baslayan tanidiklarim var.

    Scooter ben kullanamiyorum ama maxi scooterlar vs hicte pideci isi degil kontrol edebilirisniz belki hosunuza gidebilir.

    Bisiklet ile cokta alakali olduğunu dusunmesem de arti puan en azindan denge olayinda vs.

    Guzel bir egitim ile cok rahat inazumayi kullanabilirsiniz. Baslangic icin guclu bir makine olsa da iyi bir egitimle ustesinden gelebilirsiniz.



    Pideci motoru kısmında pideci arkadaşlara herhangi bir hakaret yoktu yahu ama sürüş konusunda size katılmıyorum. Bence gayet tehlikeli ve trafik kurallarını dikkate almadan kullanıyorlar.
    Benim istediğim biraz farklı, sıradan olmayan, biraz da gövdeli bir şey olsun!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 29 Mart 2016; 13:02:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    ....
    Şimdi bu konuda tecrübeli arkadaşlardan cidden yorum almak isterim:

    1- Bu yaşta bu motor sevdası doğru mu?
    2- Daha önce hiç motor sürmemiş birisi olarak bu işi kıvırabilir miyim? Öğrenmem ne kadar sürer? Trafikte artçım ile gidebilecek düzeye ne kadar zamanda gelirim?
    3- En klasik olanı bu ama benim için önemli tabi ki: Hangi motor ile başlayayım? Suzuki Inazuma 250 cc başlangıç için fazla mı iddialı olur? Scooterlar bana pideci motoru gibi geliyor açıkçası. İş yerine filan pideci gibi gelmek istemiyorum açıkcası

    Durumum bu! Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim.

    Tecrübeli arkadaşlara sormuşsunuz ama benzer araştırmalardan geçen biri olarak bende fikrimi paylaşmak isterim.

    1- Yaşım sizden büyük ama bende motor almaya ve gerekli eğitimleri alıp tecrübe kazandıktan sonra da turlara çıkmayı düşünüyorum.
    iki yıldır tam takım bisiklet kullanan birisiyim ama dizimde yaşadığım bir sakatlıktan sonra çok fazla pedal basamamaya başladım bu nedenle
    iki tekerde aldığım zevki motor ile devam ettirmek istiyorum.

    2- Neden kıvıramayacaksınız gerekli eğitimi aldığınız sürece bir problem olmayacaktır,tabii bu her zaman bize bağlı değil insanın başına
    motor üzerinde iken de dış etkenlere bağlı olarak her an her şey olabilir önemli olan temkinli davranmak. Yalnız eğitimden kasıt
    ehliyet kurslarında verilen eğitim değil güvenli sürüş eğitimi veren yerlerden almanızı tavsiye ederim.Ben ARTmotoakademi den almayı
    düşünüyorum.

    3- Ehliyeti yeni yönetmelik çıkmadan Aralıkta aldım, 2-3 aydır da araştırma halindeyim, baharın gelmesini bekliyordum açıkçası,
    ilk etapta acemiliği atmak ve istanbul trafik tecrübesini kazanmak için maxi scooter ile başlarım diyordum taa ki fuara kadar :)
    Fuarda diğer motorları görünce gözüm scooter ların hiçbirini görmedi, bende yaşıma,boyuma,kiloma uygun olarak hızlı gitmesin,
    ağır oturaklı olsun,yeri geldiğinde istanbul çevre illere kısa geziler yapabileceğim,konforlu ve gerektiğinde artçının da rahat edebileceği
    bir motor olması açısından 250 cc lik Suzuki Inazuma F de karar kıldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    İstanbul trafiği malum. Artık iyice bunaldım. Uzun zamandır da motor alsam mı acaba diye düşünüyordum ama açıkçası cesaretimi toplayıp hiç bu olaya girmedim.
    Ama biraz da iş yerinde ki motorcu grup arkadaşlarım yüzünden bir kaç haftadır araştırma işindeyim.
    Öncelikle hayatımda hiç motor kullanmadım. Bisiklet kullanmayı biliyorum. Daha doğrusu biliyordum. uzun süredir bisiklet de kullanmıyorum. Yaklaşık 20 yıllık B sınıfı ehliyetim var. Bu arada 36 yaşındayım.
    Amacım önce iyi bir eğitim ve ehliyet almak. Bu iş için 2000 tl bütçe ayırdım.
    İkinci yapacağım iş ekipman temini. Bunun için de 2000 tl bütçe ayırdım.
    Son olarak da her ne kadar hiç bilmesem de sıfır bir motor almak istiyorum. Bunun için de 14 bin tl ayırdım.

    Şimdi bu konuda tecrübeli arkadaşlardan cidden yorum almak isterim:

    1- Bu yaşta bu motor sevdası doğru mu?
    2- Daha önce hiç motor sürmemiş birisi olarak bu işi kıvırabilir miyim? Öğrenmem ne kadar sürer? Trafikte artçım ile gidebilecek düzeye ne kadar zamanda gelirim?
    3- En klasik olanı bu ama benim için önemli tabi ki: Hangi motor ile başlayayım? Suzuki Inazuma 250 cc başlangıç için fazla mı iddialı olur? Scooterlar bana pideci motoru gibi geliyor açıkçası. İş yerine filan pideci gibi gelmek istemiyorum açıkcası

    Durumum bu! Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim.

    1. Bence bu ısın yasına cok takmayın,yaklasık olarak yakın yasta sayılırız,hıcbır zaman gec sayılmaz,adamlar 50 yastan sorna dunya turuna cıkıyor,kaldıkı ıstanbul trafıgınden calacagınız her saat sıze ve aılenıze yada hobınıze ayıracagınız fazladan zaman demek.

    2.Yazdıklarınızdan en azından ısın bılıncınde oldugunuz anlasılıyor,egıtım bıraz sıkı tutup dısıplınle takıp ettıkce cok zor degıl,elbet trafık tecrubesı farklı ama sız ehlıyet kursundakıne artı oalrak bır egıtım daha alırsanız baslangıc olarak en azında ıyı olur,zaman vermeyelım ama hondanın yamahanın yada dıger surus kurslarına gıtmenız paralel zamanda ehlıyet egıtımı sızı oldukca ıyı yapar fakat trafıktekı artcı mevzusu bence en azından 500-100 km yapmadan motoru ıyıce tanımadan rısklı,belkı bu sezon sonuna dogru bunuda yapabılırısnız.

    3.asla ama asla yuksek cc ıle baslamayın,sıze onerım scooter olur neden,otomatık vıtestır hem motorla hem trfıkle vıtesle ugrasma tum dıkkatınızı yol ve cevrenızdekı olan bıtene verırsınız acemılık donemınde buyuk avantajdır,onerım 150 cc yı gecmeyın emın olun sındıre sındıre gıtmek en saglam ve guvenılırı motoru zaptetmesıde kolay ve otomatık scooterla ıle bastakı korkukları yenerken keyıfte alırsınız.scooterda bagajda azda olsa avantajdır.

    scooter bır sınıf sız cevrenızde kurye motorlarıyla baz almayın mısal su alttakı orneklerde scooter ama nasıl scooterlar nasıl guzeller.
    http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/scooters/sport/xmax400.aspx#gallery=image|image=http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2016/XMAX400/950-75/2016-Yamaha-X-MAX-400-EU-Stonehenge-Grey-Static-002.jpg

    http://motosiklet.suzuki.com.tr/modeller/scooter/burgman-650za.aspx


    sıze model onerım butcenızın tamaını 0 ve ıyı motor gommeyın ınsanlık halı basta cızecek surtecek belkı dusureceksınız yazık etmeyın ekıpmanı ıyı alın bır kere alın,motor her zaman degıstırlır.model olarak yamaha n max onerırım kesınlıkle pcx ten ıyıdır,neden abs lı bır motordur,ve abs motorda arabadan bıle hayatıdır,en azından acemılıktekı yanlıs hareket ve fernlemelerı bır nebze daha tolore eder,n maxte kombıne fren var on ve arka bellı oranda bılıkte devreye gırıyor yanı panık anında on frene asılıp kayıp dusme sansıda deıgerlerıne gore cok cok azdır,ve cogu motor gıbı malıyetten kısmak adına bılmem kacıncı sınıf lastıkle gelmez o acıdanda ıyıdır,ve hem on hem arka dısk frendır bu onemlı avantaj 2016 yılında hala buyuk marka teklonojık model dıye mıllete kakalanan motorlar gıbı kampana fren degıldır,seklı semalı ıyıdır ve nıspeten buyuk teker cukurlarda berbat ulkemızın yollarında hem konforda hem sarsıntı ve guvenlık acısında ıyıdır.Kısaca nmax acemı ıcın bıcılmıs kaftandır.

    http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/scooters/urban-mobility/nmax.aspx


    bunula bır yıl yada en azından 8000-10000 km yapın ve seney xmax 250 abs ye gecın butcenız elverırse ondan sonra artcılı ege turunumı cıkarsınız sızın bılecegınız ıs gozunuz arkada kalmaz,kı youtube dan mutlaka xmax 250 ıncelemelerını ızleyın derım zaten yıllarcada bınersınız.

    http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/scooters/sport/xmax250.aspx#gallery=image|image=http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2016/XMAX/950-75/2016-Yamaha-X-MAX-250-ABS-EU-Stonehenge-Grey-Studio-005.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crauls -- 29 Mart 2016; 14:47:01 >




  • 3 yaş büyük olmam dışında durumlarımız neredeyse sizinle aynı. Ben de lanet olasıca trafikten kurtulmak adına geçen sene motora başladım. Hemen hemen hergün bostancı-levent arası gidip geliyorum.

    Sizin düşüncenizin aksine ben motoru bir sevda olarak değil sadece hayatı benim için kolaylaştıran bir araç olarak görüyorum. Mümkün olduğunca işe gidiş-geliş dışında kullanmıyorum motoru. Zaten çok da ortamım olmuyor bunun için.

    Ben de daha önce motorsiklet kullanmamış, 20 yıllık araba sürücüsü ve bisiklet binen biriydim. Ben tercihimi maxi scooterdan yana kullandım. X-max 250 ABS aldım. Mutlaka abs li motor alın, acimeler için hayat kurtarır görüşündeyim.

    Kendimce maxi scooter tercih etmemmin nedenleri şunlardı;

    - Motor tecrübesi olmayan biri olarak, hem vites hem de trafikle baş etmektense tüm dikkatimi trafiğe verebilmek.
    - Kurumsal bir firmada çalışıyorum ve bazen ceket-pantalon-ayakkabı vs. taşımam gerekiyor ayrıca elimde kaskla dolaşmak istemediğim için ve daha bir çok ıvır zıvır için bagaj artısı (x-max bu konuda rakipsiz)
    - Pratik oluşu
    -Nispeten yüksek cc ve gaz açtığında gitmesi


    İnanın bu motor benim şu anda tüm ihtiyacımı fazlasıyla karşılıyor fakat benim kanım bitlenmeye başladı, yavaş yavaş gözümü vitesli motorlara çevirdim, kafamda honda nc 750x var, ama dediğim gibi amacım için şu an ki motorum bana o kadar yeterliki ama insan kaşınıyor işte.

    Peki neden vitesli motor istiyorum;

    - Daha bir motorsiklet gibi duruyor, öyle ya da böyle scooter kullanıyorum demek bazen zor geliyor açıkcası :)
    - Nispeten yakıt ekonomisi daha iyi
    - Kim ne derse desin hiç bir scooter normal motor kullanımındaki hakimiyet ve güven hissini veremez.
    -Tabiki karizması da iyi (NC 750x için söylüyorum)

    En önemli konuya gelelim, EĞİTİM

    Ben honda güvenli sürüş 1-2 yaptım, faydasını görürsün ama bu eğitim daha çok motosiklet hakimiyeti üzerine, trafik tecrübesi içinde gis akademiye bakabiirsin. ve tabiki boş alanlarda patik.

    Neyse çenem düştü benim, karar senin, tekerin düz bassın.




  • Al kardeşim al
    dizlerin çürüyüp böbreklerin sallanıp ağrı yapınca ellerin kireç tutup gözlerin kuruyunca ahhh ahhh dersin.
  • Arkadaşlar konuyu hortlatayım dedim gerekli yerlere örneğin bimer e yazı yazıp en azından 250 cc ye kadar olan motosikletlerin ötv sini ya düşürsün yada kaldırsınlar geçici bi süre çünkü bu ekonomi benzin parası otopark ücreti trafik yoğunluğu gibi bir çok sebeblerden dolayı topluca birşeyler yapıp mail atarak bu konuda dikkat çekelim

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor ehliyet sınavı tamam. Şimdi artık XMAX mı alayım Inazuma mı alayım diye düşünüyorum. Aslında gönlüm Ninja'dan yana, mantığım XMAX diyor, bir taraftan da Inazuma neden olmasın diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 30 Mayıs 2016; 13:01:08 >
  • Doğru bi gercek varki x max tutuluyo fakat nesi ? eski teknoloji aynalarda led yok bagaj işiği bile yok honda kredi kartina yuksek fiyatlara dahi taksit yaparken ve bu faizsiz olurken yamahada tek çekim nesi ne x max .
    Fiyat ve eksikleri konusunda bende katılıyorum. Teknoloji olarak eski bunuda kabullenmek lazım. Ama görüntü olarak üstüne yok bence herkesin bağımlı kaldığı noktada bu. Türkiye'de Yamaha'ya en yakın marka Honda olduğu için kıyaslamanın ikisi arasında yapılmasıda normal. Honda'nın üstün olduğu noktalar var bu gözardı edilemez. Teknoloji-yakıt-servis kalitesi hondanın daha iyi. Yamaha ise görüntü-güç-karizma olarak bir tık önde. Bu arada Xmax 400 kullanıcısıyım. Motorumdanda kesinlikle çok memnunum ama eksik yanlarıda giderilse daha mükemmel olmazmı? Bizim aksesuar olarak birton para verdiğimiz sırtlık-sele-cam uzatma gibi şeyler standartında eklenip iyileştirmeler yapılıp motor konusundada performans arttırılıp yakıt düşürülse iyi olmazmı?
    Hanginiz yamaha servisinden memnunsunuz ? Hanginiz servislerin fiyatlarının sabit olduğunu düşünüyorsunuz ? Hanginiz motorunda düşük km ye rağmen titreşim yaşayıp j costa gibi arayış işine girmediniz? rüzgarlik denen plastik parçaya işçilik dahil kaç para ödediniz yada sisy bara? bi düşünün
    Yamaha servisine güvenmediğim için 16000 km bakımı dahil kendim yaptım. Garantiye inanmam. Zaten bakım işi basit. Lokma takımı ile varyatör temizliğine kadar herşeyi yaparsınız. Hava ve varyatör filtresi temizliği yaparsınız. Jcosta işi doğrudur. Yağlı eski tip motorlarda. Motor servislerinin hepsi problemli. Honda da aynı. Cbf 250 vardı bende. O zamanlardan biliyorum. Eliniz anahtar tutması için zorluyorlar hepimizi. Ee tamirat işlerine biraz kafa yoruverin. Üzülmeyin. Servisin insafına kalmayın.
    Viraj konusundan xciting ile xmax zaten yarışamaz, çünkü hem xciting de on tam boy mașa var (xmax yarım maşa) hem de xciting on 15 arka 14 lastikken xmax on 14 arka 13 lastik bu da etken. Öte yandan xciting km sapmasi tam 15 km. 3 xciting de denedim 3 u de gösterge 100 iken gps 85 gösteriyodu, benim xmax de km sapmasi 4 km 100 e 96.. Aslında xct ile 150 yapıyorum diyenler aslında 130 bile yapmıyor - ki xct fabrika max hız 128 olarak belirtilmis) sele altına gelirsek xmax ile yarisabilecek belki 1 belki 2 scooter vardır. Aşırı başarılı.. Sym gts 250 evo dan sonra aşırı konforsuz geldi bana ama sırf koltuk altı yüzünden seviyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    Motor ehliyet sınavı tamam. Şimdi artık XMAX mı alayım Inazuma mı alayım diye düşünüyorum. Aslında gönlüm Ninja'dan yana, mantığım XMAX diyor, bir taraftan da Inazuma neden olmasın diyor.

    Hayırlı olsun öenmli bi hatırlatma bisiklet dahi olsa sağında geçmeyiniz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.