Şimdi Ara

MOTOSİKLETLERE ÇAKAR LAMBA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
3.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu gün öne çıkan bir konuda bir kaza izledim. Bir otomobil sürücüsü olarak trafikte motosikletler konusunda çok hassasım. Zaman zaman birbirimize karşılıklı hatalar yapsak bile kimsenin sakat kalmasını ya da hayatını kaybetmesini istemem. Trafikte motosikletleri bazen farkedemiyorum. Bazı çakar açan arkadaşları net bir şekilde görüyorum. Çakar lambanın 1002 lira cezası vardı belki artmıştır. Motosikletler için beyaz çakar lamba serbest olmalı. En azından araçların arasından geçerken ya da e-5'te soldan giderken gayet faydalı oluyor, gündüz bile fark ediliyor. İstanbul gibi bir şehirde büyük bir kesim motosiklet kullanıcısı kurallara uymuyor. Ama insanlar kurallara uymuyor ve araçların arasından hatalı geçişler vs. yapıyor olsa bile kimsenin zarara uğramasını istemiyorum. Adam apaçilik yapıyor olsa bile ne sakat kalmayı ne ölmeyi haketmiyor. Bu konu hakkında fikirlerinizi almak isterim. Faydalı gören arkadaşlar lütfen konuyu öne çıkarsın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Motosiklet kazalarının büyük çoğunluğu motosikletlilerin makas atarak arabaları silme geçmesinden kaynaklanıyor. Motosikletliler önce araç sollama kurallarına uysun, zaten böyle bir şeye ihtiyaç kalmaz.

    O şeritler sadece bir taşıtın gitmesi için var. Sen hem motosikletinle benim şeridime taşarak makas at hem de ama arabalar bizi görmüyor üstümüze kırıyor diye hezeyan et. Motosikletliler önce kendi hayatlarına saygı duysun sonra otomobil sürücülerinden saygı beklesin.
    Kural ihlali yapmasını kolaylaştıracak bir ekipman mı yasal olmalı? Neden trafikte herkesten çok dikkat çekecek?
    Yanar söner bildiri veren tek işaret sinyal lambası veya tehlike bildiren dörtlü lambadır. Sinyal lambası da zaten doğrultu değiştirme bildirisidir, en önemli iki bildiri dışında yanar söner bildiri yokken, aşırı dikkat çekecek bu lambalar trafikte esas dikkat etmeniz gereken yeri kaçırmanıza sebep olur.
    Motorcular bir kural ihlaline kalkışıyorsa bunu bilinçli yapsınlar yeter. Hani iki arabanın arasından mı geçiyorsun? Emin olmadan geçme. Ne bileyim duran trafiğin yanından mı ilerliyorsun? Birinin kapı açabileceğini, aradan insan v.b geçebileceğini düşünerek hızını biraz daha düşür. Şimdi duran trafikte kapı açmak doğru bir davranış mı? Değil ama araç sürücüsünün yapacağı hata sol kapısının değişmesi ve aracının 2000 lira değer kaybetmesi ile sonuçlanırken motorcunun hayatı kayar. O yüzden motorcu kendi canını başkasına emanet etmemelidir. Araç sürücüsü beni görsün diye düşünmek yerine, araç sürücüsü beni görmez diye temkinli davransın.
    Geçen gün İstanbul içinde, akşam iş çıkış saatinde 70 km boyunca (tuzla-küçükçekmece) bir motosikletle yakın seyir ettik. Trafik durdu, hızlandı, kilitlendi ama hep yakındık. Çünkü motosiklet sürücüsü şeridi ortaladı ve bir otomobil nasıl gidiyorsa o da öyle gitti. İşin daha ilginç tarafı neydi biliyor musunuz? Hiç kimse o sürücüyü sıkıştırmadı, dibine girmedi, önüne kırmadı. Makas atan cahil cühela sürücüler bile motosiklete yanaşmadan devam etti gitti. Demek ki sen düzgün bir sürücü olunca, trafiğin seyrine doğru şekilde ayak uydurunca, diğer sürücüler de saygı duyuyormuş.

    Bu arada ilgili motosiklet sürücüsünü tekrar takdir ediyorum.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Motosikletlerde Çakar Lamba Kullanımı: Yasal Düzenlemeler ve Cezalar

    Motosikletler, trafikte görünürlüklerini artırmak için çakar lambalar kullanabilirler. Ancak bu lambaların kullanımı yasal düzenlemelere tabidir ve ihlal durumunda cezalar uygulanır.

    Motosiklet Çakar Lambası Yasak mı?

    Evet, motosikletlerde çakar lamba kullanımı genel olarak yasaktır. Karayolları Trafik Kanunu'nun 40. maddesine göre, yalnızca yetkili araçlar (polis, ambulans, itfaiye, askeri araçlar) çakar lamba kullanabilir.

    Motosiklet Çakar Lambası Cezası

    Yetkisiz bir araçta çakar lamba kullanılması trafik cezasına tabidir. Motosiklet çakar lambası cezası, yönetmelik değişiklikleri ile farklılık gösterebilir. Güncel ceza tutarı için resmi kaynaklara başvurulması önerilir.

    Hangi Çakar Lambalar Yasaktır?

    • Turuncu, mavi ve kırmızı renkli yanıp sönen lambalar
    • Stop lambası şeklinde veya stopların yakınına yerleştirilmiş beyaz renkli yanıp sönen lambalar

    İzin Verilen Çakar Lambalar

    • Trafik işaret ve levhalarındaki beyaz veya sarı renkli uyarı lambaları
    • Yardımcı lambalar (sis lambaları, park lambaları)

    Motosiklette Stop Çakar Yasağı

    Stop lambasına yakın veya stop lambası şeklinde beyaz renkli yanıp sönen lambalar yasaktır. Bu lambalar stop lambasının işlevini bozabilir ve trafik güvenliğini tehlikeye atabilir.

    Motorda Beyaz Çakar Yasağı

    Beyaz renkli yanıp sönen lambalar da motosikletlerde yasaktır. Bu lambalar ambulans ve kurtarma araçlarının kullandığı lambalara benzeyebilir ve trafikte kafa karışıklığına yol açabilir.

    Motosikletinde çakar lamba kullanmayı planlıyorsan, yasal düzenlemelere uyman ve yetkisiz lambalar kullanmaktan kaçınman önemlidir. Böylece hem trafik cezası almaktan hem de trafik güvenliğini tehlikeye atmaktan kaçınabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motosiklet kazalarının büyük çoğunluğu motosikletlilerin makas atarak arabaları silme geçmesinden kaynaklanıyor. Motosikletliler önce araç sollama kurallarına uysun, zaten böyle bir şeye ihtiyaç kalmaz.

    O şeritler sadece bir taşıtın gitmesi için var. Sen hem motosikletinle benim şeridime taşarak makas at hem de ama arabalar bizi görmüyor üstümüze kırıyor diye hezeyan et. Motosikletliler önce kendi hayatlarına saygı duysun sonra otomobil sürücülerinden saygı beklesin.
  • Geçen gün İstanbul içinde, akşam iş çıkış saatinde 70 km boyunca (tuzla-küçükçekmece) bir motosikletle yakın seyir ettik. Trafik durdu, hızlandı, kilitlendi ama hep yakındık. Çünkü motosiklet sürücüsü şeridi ortaladı ve bir otomobil nasıl gidiyorsa o da öyle gitti. İşin daha ilginç tarafı neydi biliyor musunuz? Hiç kimse o sürücüyü sıkıştırmadı, dibine girmedi, önüne kırmadı. Makas atan cahil cühela sürücüler bile motosiklete yanaşmadan devam etti gitti. Demek ki sen düzgün bir sürücü olunca, trafiğin seyrine doğru şekilde ayak uydurunca, diğer sürücüler de saygı duyuyormuş.

    Bu arada ilgili motosiklet sürücüsünü tekrar takdir ediyorum.
  • Kural ihlali yapmasını kolaylaştıracak bir ekipman mı yasal olmalı? Neden trafikte herkesten çok dikkat çekecek?
    Yanar söner bildiri veren tek işaret sinyal lambası veya tehlike bildiren dörtlü lambadır. Sinyal lambası da zaten doğrultu değiştirme bildirisidir, en önemli iki bildiri dışında yanar söner bildiri yokken, aşırı dikkat çekecek bu lambalar trafikte esas dikkat etmeniz gereken yeri kaçırmanıza sebep olur.
    Motorcular bir kural ihlaline kalkışıyorsa bunu bilinçli yapsınlar yeter. Hani iki arabanın arasından mı geçiyorsun? Emin olmadan geçme. Ne bileyim duran trafiğin yanından mı ilerliyorsun? Birinin kapı açabileceğini, aradan insan v.b geçebileceğini düşünerek hızını biraz daha düşür. Şimdi duran trafikte kapı açmak doğru bir davranış mı? Değil ama araç sürücüsünün yapacağı hata sol kapısının değişmesi ve aracının 2000 lira değer kaybetmesi ile sonuçlanırken motorcunun hayatı kayar. O yüzden motorcu kendi canını başkasına emanet etmemelidir. Araç sürücüsü beni görsün diye düşünmek yerine, araç sürücüsü beni görmez diye temkinli davransın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Geçen gün İstanbul içinde, akşam iş çıkış saatinde 70 km boyunca (tuzla-küçükçekmece) bir motosikletle yakın seyir ettik. Trafik durdu, hızlandı, kilitlendi ama hep yakındık. Çünkü motosiklet sürücüsü şeridi ortaladı ve bir otomobil nasıl gidiyorsa o da öyle gitti. İşin daha ilginç tarafı neydi biliyor musunuz? Hiç kimse o sürücüyü sıkıştırmadı, dibine girmedi, önüne kırmadı. Makas atan cahil cühela sürücüler bile motosiklete yanaşmadan devam etti gitti. Demek ki sen düzgün bir sürücü olunca, trafiğin seyrine doğru şekilde ayak uydurunca, diğer sürücüler de saygı duyuyormuş.

    Bu arada ilgili motosiklet sürücüsünü tekrar takdir ediyorum.
    Arabayla aynı trafiği çekeceksem neden motora bineyim ki? İstanbul'da motor kullanmamdaki asıl amaç trafikten kurtulmak. Size denk gelmemiş olabilir, motorla şeridi ortalayınca sıkıştırılmama şansınız yok İstanbul'da. Hanzonun biri çıkar, yanınızdan yollamaya çalışır, kenara çekil diye üstünüze sürer, arkadan size yapışır. 7-8 yıldır motorla işe gidip geliyorum, onlarca örneğini yaşadım. Bir defasında da arkamdaki araba kırmızıda farketmedi ve hafiften çarptı bana. Ondan sonra şeridi hiç ortalamadım. Motorla şeridi ortalamak, araba gibi gitmek bu şehirde daha güvensiz. Emniyet şeridine, en sola vs girip arabalardan hızlı gitmek daha güvenli. Bunda da detaylar var. Arabalarla arandaki hızı koruyacaksın. Araba 50 ile gidiyorsa maks 70'le falan gideceksin. En soldaysan önündeki seni farkedince sollama yapacaksın vs vs. Bunların hepsi motor üstündeyken farkediliyor. Her ihtimali gözeteceksin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Motosiklet kazalarının büyük çoğunluğu motosikletlilerin makas atarak arabaları silme geçmesinden kaynaklanıyor. Motosikletliler önce araç sollama kurallarına uysun, zaten böyle bir şeye ihtiyaç kalmaz.

    O şeritler sadece bir taşıtın gitmesi için var. Sen hem motosikletinle benim şeridime taşarak makas at hem de ama arabalar bizi görmüyor üstümüze kırıyor diye hezeyan et. Motosikletliler önce kendi hayatlarına saygı duysun sonra otomobil sürücülerinden saygı beklesin.
    Bak hele sen. Sinyalsiz şerit değiştiren, sen ufak araçsın diye seni şeritin en dibinde gitmeye zorlayan araç sürücüleri var. Siz bilmezsiniz.
    Dilerim bir gün motora binmek zorunda kalırsınızda anlarsınız motor kullanmanın zorluğunu..




  • 20 yıllık A2 ehliyetim var ve 150HP'lik büyük motosiklet te kullandım, şu anda 300cc 'lik Honda Forza scooter kullanıyorum. 20 yıldır çakarsız şekilde 100bin+ km motosiklet kullandım. rÇakar lamba kabul edilemez birşey. Yani yasak olması doğru (ki hiç yasakçı biri de değilimdir) Çakar güvenlik sağlamaktan cok insanları rahatsız eder. Ayrıca her motosikletlinin kendini öncelikli ve güvende hissetmesine de yol açabilir ki bu da yanlış bir güven hissi olur. Motosiklette güvenlik öyle sağlanmaz. diger otomobillerin motosikletliği fark etmesi için kask ve mont giymek yeterli. Ben kaskı özellikle kırmızı beyaz seçtim ki daha iyi fark edilsin diye. montların tasarımı da fark edilecek şekilde. Yazın dahi çene korumalı kask ve mont giyiyorum, ki zaten onları giyince diger araçlar otomatikman saygı ve takdir gösteriyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Linea sarı motor ışığı
    geçen hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Burda dikkat çekilmesi gereken şey su aslında; ok motorlar emniyrtet seridinden gitsin ama trafık 10kkmh ile akarken 80-90 gitmesin, 30-40 la ani durabilecrği hızla gitsin.Ondan sonra yok motorları farketmiyotlar, yok saygı duymuyotlar.Kardeşim ben seni nasık farkedeyim yanımdan roket gibi geçersen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mrt20 kullanıcısına yanıt
    Kafanıza silah mı dayıyorlar motosiklet kullanmanız için? En komiği de motosikletlileri savunmaya çalışırken "Dilerim bir gün motora binmek zorunda kalırsınızda anlarsınız" gibi bir cümle kullanarak sizin motosikletlileri küçümsemeniz olmuş.

    Tabiki motosiklet kullanmayın demiyorum, böyle bir hakkım da yok zaten. Ancak nasıl ki taksicilerin, minibüsçülerin büyük bir çoğunluğu trafik kurallarına uymayan magandalarsa motosiklet sürücülerinin de çoğunluğu en az onlar kadar magandadır. Üstelik kask kamerası modası çıktığından beri keşke kavga çıkartsam da YouTube'a yükleyip prim kassam zihniyetinde olan çoğunluğun farkındasınızdır diye düşünüyorum.

    Yorumumdan dolayı motosikletlileri sıkıştıran diğer magandalar adına beni suçlamanız son derece yersiz, ben sadece kendimden sorumluyum. Ekipmanlarını tam giyen, kurallara uyan motosikletlilere de her zaman saygı gösteririm ancak kaldırımdan giden, ters yönden giden, dur-kalk trafikte emniyet şeridinden 30 km/h ile gitmek yerine 70+ km/h hızlarla gidenlere saygı göstermemi beklemeyin. O tipleri her gördüğümde tez vakitte kimseye zarar vermeden doğal seleksiyona uğrayarak yok olmalarını diliyorum, dileyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Kafanıza silah mı dayıyorlar motosiklet kullanmanız için? En komiği de motosikletlileri savunmaya çalışırken "Dilerim bir gün motora binmek zorunda kalırsınızda anlarsınız" gibi bir cümle kullanarak sizin motosikletlileri küçümsemeniz olmuş.

    Tabiki motosiklet kullanmayın demiyorum, böyle bir hakkım da yok zaten. Ancak nasıl ki taksicilerin, minibüsçülerin büyük bir çoğunluğu trafik kurallarına uymayan magandalarsa motosiklet sürücülerinin de çoğunluğu en az onlar kadar magandadır. Üstelik kask kamerası modası çıktığından beri keşke kavga çıkartsam da YouTube'a yükleyip prim kassam zihniyetinde olan çoğunluğun farkındasınızdır diye düşünüyorum.

    Yorumumdan dolayı motosikletlileri sıkıştıran diğer magandalar adına beni suçlamanız son derece yersiz, ben sadece kendimden sorumluyum. Ekipmanlarını tam giyen, kurallara uyan motosikletlilere de her zaman saygı gösteririm ancak kaldırımdan giden, ters yönden giden, dur-kalk trafikte emniyet şeridinden 30 km/h ile gitmek yerine 70+ km/h hızlarla gidenlere saygı göstermemi beklemeyin. O tipleri her gördüğümde tez vakitte kimseye zarar vermeden doğal seleksiyona uğrayarak yok olmalarını diliyorum, dileyeceğim.
    O Cümleden kÜçümsediğimi çıkarmanız ilginç. Türkçe hocanıza selamlarımı iletiyorum.

    Haklı olduğunuz konu şu: kafasına kamera takan bir çok apaçi youtuber olacağım diye ayna kırıp, milletle dalaşıyor.
    O tipleri bende sevmiyorum. Aynen her kavşakta yanlayan, gece son ses müzik dinleyen, vanalı egzoz kullanıp milletin kulaklarını tırmalayan apaçiler her neyse o dediğiniz tiplerde aynıdır.

    Son paragrafınızın cevabı yine aynı. Motora binerseniz anlarsınız. Siz araç sürücü olarak kamyon, otobüs gibi büyük araçların sizi sıkıştırmasından ne kadar rahatsızsanız bizde bizi sıkıştıran araç sürücülerinden rahatsızız.

    Bırakın motoru bisiklet sürerken bile kaza tehlikesi atlatıyorum ben canım ülkemde.. İyi forumlar.




  • mrt20 kullanıcısına yanıt
    Son paragrafımda demişim ki kurallara uymayanları anlamıyorum, tez vakitte de sadece kendilerini öldürmelerini istiyorum. Bunun motosiklet kullanmaya mecbur olmakla alakası yok. İnsan olmakla, ilerlediğin trafikte başka insanların da olduğu bilinciyle onlara saygı duymakla alakası var. Kaldırımdan yayaları taciz ederek gitmeyi kendinize hak görüyorsanız zaten hiç tartışmayalım.

    Ben motosikletliler hiç sıkıştırılmıyor demedim. Yaşadıkları zorluğu anlayabilmek için de illa kullanmaya gerek yok, trafikteki gözlemler de yeterli. Ancak sizin atladığınız konu sıkıştırılan motorcuların çoğunluğu kurallara riayet etmeyen, makas atan veya hız sınırlarının çok üzerinde gidenler oluyor. Nasıl ki otobanda hız sınırları dahilinde seyrederken arkanızdan 200+ km/h ile gelen bir aracı farketmenizle sizi geçmesi anlık oluyorsa özellikle sıkışık trafikte motokuryeler için de aynısı olmakta.

    Kendi adıma konuşuyorum, bir yol bağlantısında araba için ne kadar yol verip geçmelerini bekliyorsam motosikletlilere daha da fazla özen gösteriyorum. Çünkü biliyorum ki benden daha hızlı gidecek ve daha kıvrak. Neden önüne geçip sonrasında yol vermekle uğraşayım? Bizim insanımızda empati eksikliği olduğunu düşünüyorum, hep ben merkezli yaşıyoruz. Sırf epoksi/kauçuk malzeme var diye yayalarımız bile bisiklet yolundan yürür zil çalarsın el kol yaparlar, motosikletliler kaldırımdan gidip yayalara korna çalar cidden değişik bi memleketiz.




  • 4 teker bedenimi 2 teker ruhumu taşır. (:

    Motosiklet kullanmak ülkemizde hakikaten çok zor öküz şöförler yüzünden ancak çakara gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Son paragrafımda demişim ki kurallara uymayanları anlamıyorum, tez vakitte de sadece kendilerini öldürmelerini istiyorum. Bunun motosiklet kullanmaya mecbur olmakla alakası yok. İnsan olmakla, ilerlediğin trafikte başka insanların da olduğu bilinciyle onlara saygı duymakla alakası var. Kaldırımdan yayaları taciz ederek gitmeyi kendinize hak görüyorsanız zaten hiç tartışmayalım.

    Ben motosikletliler hiç sıkıştırılmıyor demedim. Yaşadıkları zorluğu anlayabilmek için de illa kullanmaya gerek yok, trafikteki gözlemler de yeterli. Ancak sizin atladığınız konu sıkıştırılan motorcuların çoğunluğu kurallara riayet etmeyen, makas atan veya hız sınırlarının çok üzerinde gidenler oluyor. Nasıl ki otobanda hız sınırları dahilinde seyrederken arkanızdan 200+ km/h ile gelen bir aracı farketmenizle sizi geçmesi anlık oluyorsa özellikle sıkışık trafikte motokuryeler için de aynısı olmakta.

    Kendi adıma konuşuyorum, bir yol bağlantısında araba için ne kadar yol verip geçmelerini bekliyorsam motosikletlilere daha da fazla özen gösteriyorum. Çünkü biliyorum ki benden daha hızlı gidecek ve daha kıvrak. Neden önüne geçip sonrasında yol vermekle uğraşayım? Bizim insanımızda empati eksikliği olduğunu düşünüyorum, hep ben merkezli yaşıyoruz. Sırf epoksi/kauçuk malzeme var diye yayalarımız bile bisiklet yolundan yürür zil çalarsın el kol yaparlar, motosikletliler kaldırımdan gidip yayalara korna çalar cidden değişik bi memleketiz.
    İşte hassas nokta burası. Saygı.
    Adam önüme çıkıyor napıyon lan diyorum yavaş gel sende diyor.
    Bizim ülkede herkes haklı. Kusura bakma özür dilerim kelimesini çıkartmak o kadar zor geliyorki insanımıza.
    Sonra büyümeyecek olaylar büyüyor silahlar tabancalar patlıyor. Selektör yaptığı için öldürülen adam var ülkede.
    Hepimiz trafikteyiz motorlu, arabalı,kamyonlu vs.
    Allah trafik canavarları ve apaçilerden korusun bizi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt20

    Bak hele sen. Sinyalsiz şerit değiştiren, sen ufak araçsın diye seni şeritin en dibinde gitmeye zorlayan araç sürücüleri var. Siz bilmezsiniz.
    Dilerim bir gün motora binmek zorunda kalırsınızda anlarsınız motor kullanmanın zorluğunu..

    Alıntıları Göster
    nasıl olsa sıkıştırırsam kenara çekilmek zorunda diye düşünen yaratıklar yüzünden motosiklet kullanılmıyor.kaza olsa arabaya kaporta hasarı olur motosiklet sürücüsü hastanelik olur.araç sürücüsü bunun farkında olduğu için rahat rahat sıkıştırıyor nasıl olsa kendini korumak için kenara geçecek diye düşünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YUVARLAĞIMTIRAK

    nasıl olsa sıkıştırırsam kenara çekilmek zorunda diye düşünen yaratıklar yüzünden motosiklet kullanılmıyor.kaza olsa arabaya kaporta hasarı olur motosiklet sürücüsü hastanelik olur.araç sürücüsü bunun farkında olduğu için rahat rahat sıkıştırıyor nasıl olsa kendini korumak için kenara geçecek diye düşünüyor.

    Alıntıları Göster
    Aynen öyle. Dün ablanın biri, bisikletle ana yoldan giderken yandan giriyodu bana.
    2 teker gerçekten bizim ülkede çok zor.




  • Sabah işe bisikletle 6 7 dakikada gidiyorum akşam 15 dk arabalar sıkıştırıyor diye yavaş yavaş gidiyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.