Şimdi Ara

MSI MAG241C Ölü piksel ve Işık sızması sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 23 Kasım 2018 Kara Cuma indirimlerinde hepsiburada.com'dan satın aldığım MSI MAG241C model monitörde ölü piksel ve ışık sızması sorunlarından dolayı değişim talebi ile MSI Türkiye servis sorumlusu olan ServisPoint'e başvurmuştum. (28 Kasım 2018)



    O dönem değişim raporu ile yine hepsiburada.com'dan yeni monitör talebinde bulunmuş ve yeni monitörüme kavuşmuştum. Lakin gelen sözde sıfır monitör bana iade ürünü gibi gelmiş açıp kullanmaya başladığımda ise servise yolladığım monitörden daha fazla ölü piksel ve ışık sızması olduğunu fark etmiştim. Yine o dönem fazla zamanın olmadığı için ve indirimden çok uygun fiyata satın aldığımdan ötürü uğraşmak istememiş ve gelen monitörü kullanma kararı almıştım fakat son zamanlarda monitörde gerek ışık sızması gerek ölü piksel sorunları ilk günküne göre daha fazla yoğunlaşmaya başladı. (Ayrıca monitörün orta sol üst kısmında mavi renklerde görülebilen hafif aşağı doğru inen siyah kalın bir çizgi var.)



    Bundan bir kaç ay önce bir kaç haftalık zamanım vardı ve monitörü servise göndermeyi düşünüyordum. Servisi aradığımda durumu izah ettim fakat telefonda konuşan sözde monitör görevlisi kaba bir arkadaş bana ölü piksel sorunun 1 yıllık yasal garanti süresinin olduğunu ve bu sürenin dolduğunu söyledi. Ayrıca monitörü kendilerine gönderdiğim takdirde sadece tamir işlemi yapılacağını tarafıma kabaca sert bir dille bildirdi.



    Oysa 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu ile ilgili bir röportaj'da şu göze çarpmaktadır:



    Soru-1)Kanunda 6 ncı maddede belirtilen “Ayıplı Mal” ve 11 inci maddede belirtilen “Tüketicinin Seçimlik Hakları ” ilk altı ay için mi uygulanır yoksa toplam garanti süresi için mi uygulanmalıdır?



    Cevap-1) 6502 sayılı Kanun’un 10 uncu maddesinin 1 inci fıkrasında “Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.”, Aynı Kanunun 12 nci maddesinin 1 inci fıkrasında “Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.” ve 56 ncı maddesinin 2 nci fıkrasında ise “Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlamak üzere asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.” hükümleri gereği; tüketicinin ürünü satın aldığı andan itibaren ortaya çıkan ayıplar için üretici ve ithalatçının sorumluluğu 2 yıl süresince devam etmektedir.







    Monitörü değişim raporu talebiyle servise yollamayı düşünüyorum. Bu konu hakkında bilgisi ve tecrübesi olan herkesin önerilerine ihtiyacım var.







  • Hocam gelişmeler neler? ilk 6 ay mı kapsıyor? ölü piksel olayından sonra iade gerçekleşti mi?
  • Surfing with the Alien kullanıcısına yanıt
    Hocam hiç uğraşmadım. Yaza doğru boş zamanım olursa göndereceğim. Kanunları okuduğumda garanti süresince olduğunu öğrendim. Size 6 ay geçmişse olmaz diyenlere bahsi geçen konu hakkında kanun maddelerini sorun. Yine de diretirlerse daha fazla uğraşmadan TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ'ne başvurun.
  • Hocam geçmiş olsun. Böyle durumlarda aldığınız yere iade etmeniz daha faydalı olacaktır her zaman.
  • V1CT0RY kullanıcısına yanıt
    Doğrudur ama indirimden aldığım için iade etmek istemedim o dönem. Paramı iade alsam o dönem hiçbir monitör alamıyordum o parayla.
  • Hocam öncelikle geçmiş olsun bende geçen seneki black friday indirimden o zamana göre indirim oranı güzel bir şekilde msi gl65 laptop almıştım. Bugün ekranda 2 veya 3 tane ölü piksel olduğunu anladım. Sizce ne yapmam gerekiyor? Acaba servisle konuşup tamir veya değişim yapılacaksa bunu sömestir tatiline ertelettirme gibi bir imkanım olur mu? Çünkü onlin derslerim hafataya başlıyor. Teşekkür ederim.

  • kaldirakemre K kullanıcısına yanıt

    Garanti süresi dolmayacaksa bekleyin, şubatta gönderirsiniz. Onarım değil değişim olur. Para iadesi teklif ederlerse Tüketici Hakem Heyetine başvurun gerekeni yaparlar.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam ışık sızması durumu garanti kapsamında mı ? Benim de CR modelinde aşırı ışık sızması var. Çok sinir bozucu.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.