Şimdi Ara

MUCURLU YOLLAR NEDEN VAR???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
7.382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR BU MUCURLU YOLLAR NEDEN VAR?? BUNUN EKONOMİK YÖN HARİÇ BAŞKA BİR AVANTAJI VAR MI?? BİLEN WARSA LÜTFEN PAYLAŞSIN.



  • Mıcır veya mucur:Yol yapımında kullanılan Taş kırıntısı / Bir şeyin işe yaramayan parçası diye geçer eger Lügata bakarsanız.Sırf bu açıklamadan ne kadar gereksiz oldugunu görüebiliriz.Mucurlu yollardan dolayı o kadar kazalar yapıldıki,haddi hesabı yok.Ama artık gördügüm kadarıyla bu yollar azalmaya başladı.
  • Maliyeti düşürmek ve günü kurtarmak için
  • Kaymak gibi asvalt yerine mucur, mıcır, mucır, maliyeti düşürür.İlk olarak gerekli yerler buradan kazanır.

    Eğer biri o yolda sizi sollarsa o küçük taşlar arabanıza gelir, irili ufaklı binbir çeşit çizik oluşturur, aracınızı komple boyatırsınız buradan boyacı kazanır, aracı satarken değeri düşer alıcı kazanır, kısaca bütün herkes kazanır.

    Sizde mucurlu yolda bir araba sollayın, ekonomiyi kalkındırın !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uynus

    Kaymak gibi asvalt yerine mucur, mıcır, mucır, maliyeti düşürür.İlk olarak gerekli yerler buradan kazanır.

    Eğer biri o yolda sizi sollarsa o küçük taşlar arabanıza gelir, irili ufaklı binbir çeşit çizik oluşturur, aracınızı komple boyatırsınız buradan boyacı kazanır, aracı satarken değeri düşer alıcı kazanır, kısaca bütün herkes kazanır.

    Sizde mucurlu yolda bir araba sollayın, ekonomiyi kalkındırın !

    Vatandaş habire ekonomiyi kalkındırıyor ama Vatandaşı kim kalkındıracak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimiye

    Maliyeti düşürmek ve günü kurtarmak için


    MUCURLU YOLLARA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: loko

    Mıcır veya mucur:Yol yapımında kullanılan Taş kırıntısı / Bir şeyin işe yaramayan parçası diye geçer eger Lügata bakarsanız.Sırf bu açıklamadan ne kadar gereksiz oldugunu görüebiliriz.Mucurlu yollardan dolayı o kadar kazalar yapıldıki,haddi hesabı yok.Ama artık gördügüm kadarıyla bu yollar azalmaya başladı.


    hocam malesef azalmıyor aksine daha da çoğalıyor. belli başlı anayollar haricinde neredeyse tüm yollarımız mucurlu. özellikle anadoluda neredeyse hiç kaymak asfalt yok
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uynus

    Kaymak gibi asvalt yerine mucur, mıcır, mucır, maliyeti düşürür.İlk olarak gerekli yerler buradan kazanır.

    Eğer biri o yolda sizi sollarsa o küçük taşlar arabanıza gelir, irili ufaklı binbir çeşit çizik oluşturur, aracınızı komple boyatırsınız buradan boyacı kazanır, aracı satarken değeri düşer alıcı kazanır, kısaca bütün herkes kazanır.

    Sizde mucurlu yolda bir araba sollayın, ekonomiyi kalkındırın !


    uynus harika cevap




  • PEKİ BEN ŞUNU MERAK EDİYORUM...ACABA BU MUCURLU YOLLAR SADECE TÜRKİYE'DE Mİ VAR? BUNU UYGULAYAN BAŞKA MAKUS TALİHLİ ÜLKELER DE VAR MI? YOKSA ÇOĞU KONUDA OLDUĞU GİBİ BU KONUDA DA RAKİPSİZ MİYİZ?
  • valla bu yolda bu yaz servis araçıyla giderken beni biri solladı yakın takip ediyordum camı çatlattı.
  • bizim arabada hep taş yarıgı var
  • Bu sene bu mıcırlı yol yüzünden 2 kez cam çatlattım.
    ön tarafa da bir sürü taş geldi...
  • Üstüne zift dökünce ucuz yollu asfalt oluyor sebebi bu...
  • Neden mıcır kullanıldıgının yanıtı sadece ucuz olması vs deil. Siz hazır asfaltı atsanız da oda bir sure sonra bozuluyor ve bu bozulmalar için yapabileceginiz iki yöntem war; ya tekrar kaplama yapmak ya da mucurla tekrar kaplama yaparak onarmak. Eger yolun daha uzun ömürlü olmasını istiyorsanız (dikkat edin uzun ömürlü yani yine bozulcak) önce altına 60cm miydi ya da daha fazla bir kat olusturmanız gerekiyor. daha sonra ustune beton-demir iskeleti dösemeniz ardından asfalt kaplamayı yapmanız gerekiyor. bu şekilde yapılan yollarada otoban deniliyor zaten (!)

    Size devlet dese ki ben tum karayolalrının kaplamalarını deiştircem, ama bunun için araba sahiplerinde 3bin er tl vergi alırım, kabul eder misiniz? 25-250bin tl arası fiyat aralıgında arac sahibi olanlar tabi hayatımızdan daha mı ödenmli diyebilirler. ama trafikteki araçlrın buyuk cogunlugunun degeri 6-10bin tl aralıgında oldugu dusunulurse ulkenin cogu mucurlu yollara devam diecektir.
    bununla birlikte bide su acıdan bakmak lazım. ewt mucur cok tehlikeli, binlerce kazaya sebebiyet verdi fakat aynı yoldan binlerce araç gecmesine ragmen kaza yapmadı. bunun en buyuk sebebide mucurla yolda dikkat edilmesi gerekn kuralların olmasıdır. arkadaslar yazmsı mucurlu yolsa arç sollayanlar vs. işte o sekilde arac kullanılmaya dewam ederse ölüm için mucur sadece ölümün bahanesi olur!
    ayrıca sıfır bi araç aldı agustosta, teslim aldıgımızın dakkasında uzun yola cıktık ve gidecegimiz yere varana kadar arabanın kaputu tas izleri ile doldu ama bunun sebebi bizim hızlı ve dikkatsiz olusumuz deil. bazı kendini bilmez, geberecesi insanların yuzunden oldu. yol mucurlu ve daha yeni kaplama yapılmıs ustune taslar duruyor ama geberecesi yanından o yolda 120-140 la geciyor. daha sonra araba yoldan cıktı kaydı öldüm. bizim aracın ön camı catlattı ama allah buyuktur derler ya 3-4 km sonra yol yapım calısmalarının orda yoldan cıkmıs. ölmemiş ama araba pert idi. bizde aynı yoldaydık aynı sartlarda kullandık ama o ya benm bedduamdan ya da mucur lu yolda öyle surulmemesi gerektiginden yoldan cıkıp takla atmıs.

    simdi yol mu suclu yoksa o yolda gerektigi gibi araç kullanmayan sürücü mü?
    edit:ek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Qaan -- 3 Kasım 2009; 0:42:04 >




  • En iyi asfalt yolumuzda bile engebeler var.. Sehir ici ana yollar bile berbat.. Evet micir yollarda sürat yapmak yanlış ve yine evet tüm yollarımız asfalt olamaz ancak devlet en azından tüm sehirler arası yolları asfalt yapmalı. Kim hızlı gider kim yavaş gider devletin sorunu değil ancak ölümler onun sorunu. Devlet vatandaşına hizmeti vermeli.. Alicagi kadar vergi alıyor zaten..
  • mıcırlı yolda sürat değil normal bile sürmek tehlikeli sıçrayan taşlardan arabada ne boya kalıyor ne cam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qaan

    Neden mıcır kullanıldıgının yanıtı sadece ucuz olması vs deil. Siz hazır asfaltı atsanız da oda bir sure sonra bozuluyor ve bu bozulmalar için yapabileceginiz iki yöntem war; ya tekrar kaplama yapmak ya da mucurla tekrar kaplama yaparak onarmak. Eger yolun daha uzun ömürlü olmasını istiyorsanız (dikkat edin uzun ömürlü yani yine bozulcak) önce altına 60cm miydi ya da daha fazla bir kat olusturmanız gerekiyor. daha sonra ustune beton-demir iskeleti dösemeniz ardından asfalt kaplamayı yapmanız gerekiyor. bu şekilde yapılan yollarada otoban deniliyor zaten (!)

    Size devlet dese ki ben tum karayolalrının kaplamalarını deiştircem, ama bunun için araba sahiplerinde 3bin er tl vergi alırım, kabul eder misiniz? 25-250bin tl arası fiyat aralıgında arac sahibi olanlar tabi hayatımızdan daha mı ödenmli diyebilirler. ama trafikteki araçlrın buyuk cogunlugunun degeri 6-10bin tl aralıgında oldugu dusunulurse ulkenin cogu mucurlu yollara devam diecektir.
    bununla birlikte bide su acıdan bakmak lazım. ewt mucur cok tehlikeli, binlerce kazaya sebebiyet verdi fakat aynı yoldan binlerce araç gecmesine ragmen kaza yapmadı. bunun en buyuk sebebide mucurla yolda dikkat edilmesi gerekn kuralların olmasıdır. arkadaslar yazmsı mucurlu yolsa arç sollayanlar vs. işte o sekilde arac kullanılmaya dewam ederse ölüm için mucur sadece ölümün bahanesi olur!
    ayrıca sıfır bi araç aldı agustosta, teslim aldıgımızın dakkasında uzun yola cıktık ve gidecegimiz yere varana kadar arabanın kaputu tas izleri ile doldu ama bunun sebebi bizim hızlı ve dikkatsiz olusumuz deil. bazı kendini bilmez, geberecesi insanların yuzunden oldu. yol mucurlu ve daha yeni kaplama yapılmıs ustune taslar duruyor ama geberecesi yanından o yolda 120-140 la geciyor. daha sonra araba yoldan cıktı kaydı öldüm. bizim aracın ön camı catlattı ama allah buyuktur derler ya 3-4 km sonra yol yapım calısmalarının orda yoldan cıkmıs. ölmemiş ama araba pert idi. bizde aynı yoldaydık aynı sartlarda kullandık ama o ya benm bedduamdan ya da mucur lu yolda öyle surulmemesi gerektiginden yoldan cıkıp takla atmıs.

    simdi yol mu suclu yoksa o yolda gerektigi gibi araç kullanmayan sürücü mü?
    edit:ek


    arada bu kadar büyük bir fayda/maliyet farkı olduğuna inanmıyorum hatta uzun vadede sıcak asfaltın devlet için daha karlı olacağını düşünüyorum ama tabi ki bir yol mühendisi bizi bu konuda daha iyi bilgilendirecektir.




  • Tamırcılerı zengın etmek ıcın olabılır
  • Mıcırlı yolu bırakın, asfalt yol bile yapmamaları lazım aslında.
    Ama ne düşünürler neden yaparlar oraya girmiyim.
    İnsan hayatı ucuz ise mıcır kullanılır, değilse kullanılmaz bence.
    Güzel bir yazı buldum, sizlerle paylaşayım dedim.



    Asfalt yol beton yol karşılaştırması;


    Beton Yollar, Asfalt Yollara Göre Mevsimsel Hasara Uğramaz
    Betonun dayanıklılığının en çok önem kazandığı mevsim kış aylarıdır. Asfalt yolların % 61'i ağır kış koşullarında bozulmaktadır. Aynı koşullarda betonun bozulma oranı en fazla % 5.5'tir.

    Beton Yollar Uzun Ömürlüdür
    Beton kaplamanın en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır. Örneğin A.B.D'de eyalet karayolu performansları yıllar içerisinde izlenerek kaydedilen bir araştırmada, beton yolların servis ömürleri en az 20-25 yıl civarında olurken kaliteli asfalt yollarda 6-14 yıl olmaktadır.

    Beton Yolun İlk Yapım Maliyeti Asfalttan Düşüktür
    Yaptığımız araştırmada ülkemizde beton yol yapım maliyetinin sanılanın aksine asfalta göre daha ucuz olduğu da ortaya çıkmıştır. 2004 yılı verilerine göre, ilk yapım maliyetleri karşılaştırıldığında kaliteli bir asfalt yolun araç yoğunluğuna göre kilometre maliyeti 436 - 622 milyar TL arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar TL arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre % 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.

    Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
    Beton yol, üzerine gelen yükleri asfalta göre çok daha geniş bir alana yaydığından çökme olmaz. Zemin kötü olsa dahi asfalta nispeten hasar oluşmaz, araç trafiğini hasarsız taşır.

    Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
    Asfalt uygulaması düşük sıcaklıkta ve yağışlı havalarda yapılamadığından, yapım ve onarım mevsimi kısadır. Beton yol ise asfaltın aksine ıslak zemin de dahil olmak üzere, hemen her iklim koşulunda yapılır. Asfalt kaplamaların belirli bir sıcaklıkta dökülmesi ve silindirle sıkıştırılması gerekmektedir. Beton kaplamalar ise vibratörlerle sıkıştırılmakta olup, ısı kaybı gibi bir sorun söz konusu değildir.

    % 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
    Beton yollar, Türkiye'nin kendi kaynaklarından yapılır. Bugün Türkiye'nin dört bir yanına dağılmış 39 çimento fabrikası ve 568 adet beton tesisi bulunmasına rağmen, asfalt (bitüm) temin edilen yalnızca 5 adet rafineri bulunmaktadır. Kullanılan asfaltın önemli bir kısmı ise ithal edilmektedir.

    * Beton Yolda Kullanılan Malzemeler Petrol Türevi Olmadığından Çevre Kirliliğine Yol Açmaz
    * Yüzey Sürtünme Katsayısı Asfalta Göre Daha Fazla Olduğundan Beton Yollarda Fren Mesafesi Kısadır
    * Esnek Olan Asfalta Ağır Taşıtların Araç Lastikleri Gömüldüğünden (dönmeye karşı asfaltta direnç fazladır) Daha Fazla Yakıt Tüketilir.
    * Beton Yollar Açık Renkte Olduğundan Gece Görüşünü Kolaylaştırır

    Sonuç olarak; Karayolları Genel Müdürlüğü ve Belediyeler gibi yol yapımından sorumlu kurumlar avantajlarını göz önünde bulundurarak beton yolları ciddi şekilde araştırmalı, öğrenmeli ve değerlendirmelidir. Ülkemiz havaalanlarında beton yol yapım tecrübesine sahip çok sayıda müteahhitlik firması bulunmaktadır. Ayrıca, Birliğimiz, ilgili makamlara beton yol uygulamasını göstermek amacıyla 2004 yılında İstanbul İkitelli Mahmutbey'de ve Beton 2004 Kongresi kapsamında deneme beton yol uygulaması yapmıştır. TÇMB'de 2004 yılında Afyon'da 3 km uzunluğunda bir beton yol yapmıştır. Asfalt ve beton yolu karşılaştırmak amacıyla bu beton yolun paralelinde bir de asfalt yol yapılmıştır. Ancak, asfalt yol çok geçmeden bozulmaya başlamıştır. Ülkemiz uzun yıllardır beton yol yapımına başlayacak altyapıya sahiptir. İlgili makamlar artık çeşitli bahanelerle devam ettirdikleri alternatifsiz yol yapım politikalarını bırakmalı, üstünlükleriyle tüm dünyada uygulanan beton yol yapımına geçmelidir.

    Ferruh KARAKULE
    Türkiye Hazır Beton Birliği
    Genel Sekreter




  • çok faydalı bir paylaşım teşekkürler walla benim beton yoldan haberim yoktu otobanlarda kullanılan yol beton yol deil mi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.