Şimdi Ara

Müjdeler olsun! Honda 1,6lt dizel motor üretecek (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
350
Cevap
2
Favori
34.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Dizel motor felan üretmezler , zaten hali hazırda kullandıkları dizel motor seçenekleri kendilerine yetiyor. Mevcutta en çok kullandıkları motor bir zamanlar bizim ülkemize de ithal edilen 2.2 İ-CDTI motorların daha güncel versiyonu olan ve daha yeni bir teknolojiye sahip olarak üretilen Euro 5 normlarına da uygun olan i-DTEC motorlardır. Bu motorlarda selefi gibi 2.2 Litre hacmine sahip ve Yeni Accord modellerinde kullanılıyor.

    Hee derseniz ki sadece bizim ülke için 1.6 litre veya daha küçük hacimli dizel motor üretirler mi ?? Bunun için çok büyük bir pazar araştırmaları yapmaları lazım ve bu yatırımın onlara kazanç sağlayacağını bilmeleri lazım.. Koskoca Honda bizim için motor üretmez diye kestirip atmamak lazım , çünkü o koskoca Honda Brezilya ve Güney amerika için Ethanol ile çalışan Cıvıc üretiyor ona bakarsanız...

    2.2 i-cdti motor Cıvıc i 0-100 akselerasyonda 8.6 sn gibi iddalı rakamlara ulaştırıyor. ancak ülkemize bu aracı getirdiğinde 1.6 Litre nin üzerindeki motor hacmi nedeniyle ÖTV si lüks sınıfa girecek etiket fiyatı alıp başını gidecek... Bunun yanında MTV oranları da hala ülkemizde motor hacmine göre alındığı için yıllık Mtv tutarı 2.897,00 TL gibi bir rakam olacak...


    Bu vesile ile benim düşüncem Honda nın 1.6 veya daha düşük dizel motor üretmeyeceğidir. Çünkü buna gerek yok... Benzin fiyatları tavan yapan ülke olarak bizim gibi durumda olan başka ülke yok. Benzin fiyatı bize yakın olan olsa bile Vergi sistemi bizdeki gibi değil o yüzden yüksek motor hacmine sahip dizel araçları sorunsuzca alıp kullanarak ekonomi yapabiliyorlar.... Elalem bizim gibi kıvranmıyor ki...

    bu noktada, 1.6 dizel motorun gereksiz olduğuna katılmıyorum. 1.6 dizellerin ş.içi tüketimi fabrika verisi olarak 5.5-6 lt lerdedir. benzinlilerin ise 9-10 ltlerde.

    bütün üreticeler 1.6 benzinli motor üretiyor neden? çünkü en çok tercih edilen hacim ve en makul (performansa göre) vergi dilimindeki hacim. 1.6 dizele gerek yoksa 1.6 benzinliyedede gerek yok. ne fark var.

    bence, açıkça honda turbo ve commonrail teknolojiler konusunda geri kalmıştır denmelidir. avrupada ve asyada şuan 11 sn. civarı olan araçların performansı yeterli kabul ediliyor. amerika için yetersiz olabilir. ben arıza yapar diye üretmiyoruzada katılmıyorum. mercedes bile çift kavramalı şanzımanını sadece süper spor araçlarında kullanıyor neden? bence iyi firma en güncel teknolojiyi en sağlam üretendir. eski teknolojiyi üretmenin bir espirisi yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Dizel motor felan üretmezler , zaten hali hazırda kullandıkları dizel motor seçenekleri kendilerine yetiyor. Mevcutta en çok kullandıkları motor bir zamanlar bizim ülkemize de ithal edilen 2.2 İ-CDTI motorların daha güncel versiyonu olan ve daha yeni bir teknolojiye sahip olarak üretilen Euro 5 normlarına da uygun olan i-DTEC motorlardır. Bu motorlarda selefi gibi 2.2 Litre hacmine sahip ve Yeni Accord modellerinde kullanılıyor.

    Hee derseniz ki sadece bizim ülke için 1.6 litre veya daha küçük hacimli dizel motor üretirler mi ?? Bunun için çok büyük bir pazar araştırmaları yapmaları lazım ve bu yatırımın onlara kazanç sağlayacağını bilmeleri lazım.. Koskoca Honda bizim için motor üretmez diye kestirip atmamak lazım , çünkü o koskoca Honda Brezilya ve Güney amerika için Ethanol ile çalışan Cıvıc üretiyor ona bakarsanız...

    2.2 i-cdti motor Cıvıc i 0-100 akselerasyonda 8.6 sn gibi iddalı rakamlara ulaştırıyor. ancak ülkemize bu aracı getirdiğinde 1.6 Litre nin üzerindeki motor hacmi nedeniyle ÖTV si lüks sınıfa girecek etiket fiyatı alıp başını gidecek... Bunun yanında MTV oranları da hala ülkemizde motor hacmine göre alındığı için yıllık Mtv tutarı 2.897,00 TL gibi bir rakam olacak...


    Bu vesile ile benim düşüncem Honda nın 1.6 veya daha düşük dizel motor üretmeyeceğidir. Çünkü buna gerek yok... Benzin fiyatları tavan yapan ülke olarak bizim gibi durumda olan başka ülke yok. Benzin fiyatı bize yakın olan olsa bile Vergi sistemi bizdeki gibi değil o yüzden yüksek motor hacmine sahip dizel araçları sorunsuzca alıp kullanarak ekonomi yapabiliyorlar.... Elalem bizim gibi kıvranmıyor ki...

    bu noktada, 1.6 dizel motorun gereksiz olduğuna katılmıyorum. 1.6 dizellerin ş.içi tüketimi fabrika verisi olarak 5.5-6 lt lerdedir. benzinlilerin ise 9-10 ltlerde.

    bütün üreticeler 1.6 benzinli motor üretiyor neden? çünkü en çok tercih edilen hacim ve en makul (performansa göre) vergi dilimindeki hacim. 1.6 dizele gerek yoksa 1.6 benzinliyedede gerek yok. ne fark var.

    bence, açıkça honda turbo ve commonrail teknolojiler konusunda geri kalmıştır denmelidir. avrupada ve asyada şuan 11 sn. civarı olan araçların performansı yeterli kabul ediliyor. amerika için yetersiz olabilir. ben arıza yapar diye üretmiyoruzada katılmıyorum. mercedes bile çift kavramalı şanzımanını sadece süper spor araçlarında kullanıyor neden? bence iyi firma en güncel teknolojiyi en sağlam üretendir. eski teknolojiyi üretmenin bir espirisi yok.


    Tabi ki gereklidir 1.6 Dizel motor.. Ama Honda nın bazı kalın çizgileri var bence.. Onlardan bi tanesi de böyle yeni trendleri takip etmemek..
    Küçük hacimli motordan turbo charge ile yüksek beygirler almak , Çift kavramalı veya 6 - 7 ileri tam otomatik şanzımanlar ,İleri teknoloji donanım seçenekleri gibi günümüz teknolojilerini takip etmedikleri için özellikle ülkemizdeki satış rakamları erimeye devam ediyor...

    Günceli yakalayamazlarsa O eski şaşalı günlerini mumla arar , ülkemizdeki diğer japon firmaları Nissan, Mitsu gibi uvertür sanatçısı olarak devam ederler...




  • :)) aynen katılıyorum. eski teknoloji sağlam diye terk edilmese idi, uçaklar hala pervaneli olurdu
  • Japon arabalarının,özellikle civic ve corollanın,eskiden ülkemizde çok sevilmelerinin nedeni motorlarının zamanına göre daha ekonomik sağlam ve performanslı olmasıydı.Benim de 98 corollam vardı ve zamanı için inanılmaz bi arabaydı.Türkiyeye gelen ilk üstten çift eksantrikli 16 valve araçlardı corollalar.Yani eskiden Japonlar yeni teknolojiyi avrupadan önce kullanıcıya sunuyolardı.Benim için motorda turbo varmış yokmuş az devir çevirmiş çok devir çevirmiş pek de önemli değil.Sessiz keyifli ekonomik ve yeterince performanslı olması yeterli.1,6 Civic kullanan arkadaşlara 1,2 ya da 1,4 farketmez herhangi bi Tsi arabaya binip bakmalarını tavsiye ederim.Japonların satışlarının neden düştüğünü hemen anlayacaklardır.Hele hele bi Dsg kullanıp bakın hem otomatik konforu hem de manuel performans ve keyfini bi görün...
  • Bi de şu var ki 1.6 dizel ve otomatik C sınıfı araçların fiyatları aynı markanın benzinli ve otomatik D sınıfına çok yaklaşıyo.Hangisini almalı iyi düşünmek lazım.Mesela kendi adıma şunu diyebilirim ki ben dizel jetta almıştım üste 10000tl verip tsi passatla değiştim ki iyiki değişmişim.sizce 1.6 tdi bi Civic otomatikle benzinli otomatik Accord arasında 10000TL gibi bi fark olursa hangisi tercih edilmeli?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    :)) aynen katılıyorum. eski teknoloji sağlam diye terk edilmese idi, uçaklar hala pervaneli olurdu

    Yeni nesil turboprop uçaklar hem jet hem de pervaneli Oğuzcum. :)
  • Zamanında VTI motorlar geldiğinde devrim olmuştu sanki ülkede... Hele ki o Sedan Cıvıc VTI lar ile o zamanlar piyasada "TİKİ" arabası olarak dolaşan 106 GTI lar ve muadillerine aynadan bakıp el sallamak tarif edilemez bir duyguydu... Sedan bir aracın Litre Başına 100 Bg güç üretmesi , bu gücü 8000 dd bandına kadar getirmesi inanılmazdı..

    Ancak ne olduysa 90 lı yılların sonunda Japon otomotiv endüstrisinde film koptu... Yaa kendilerini çok yüksekte görüp tavşan- kampumbağa hikayesindeki gibi bunlar bize nası olsa yetişemez diye burun kıvırdılar avrupadaki üreticilere , ya da artık bir akıl tutulması yaşandı adamlarda yeni teknolojilere yabancı kaldılar...

    1998 yılında babam Bordo renkli Corolla GLI almıştı Sonkar Toyota dan o zamana kadar hayatımda gördüğüm en sessiz ve sürüş konforu olan araçlardan biriydi. O araçtan önce 1995 model Opel Vectra aracımız olmasına rağmen Corollanın verdiği sürüş rahatlığını vermiyordu. Sadece Viraj kabiliyeti ve otoban kullanımı olarak üstündü Corolladan Vectra.....

    Marka fanatikliği yapmadan , sade bir tüketici olarak düşündüğümde bugün cebimde 50 K ya yakın bir para olsa ve C sınıfı sedan bir araç alacak olsam Honda Cıvıc listemde en son sıralarda yer alacaktır... Araca baktığınızda yeni teknoloji olarak nitelendirilecek en ufak bir emare yok. Bir önceki kasalardan tek farkı dıgıtal klima ve dıgıtal dashboard... Bu digital ikiliyi zaten 90 lı yıllarda Tofaş tempra grubu ile tüketiciye sunmuştu yeni bir teknoloji değil yani anlayacağınız... Adamlar teknoloji konusunda o kadar ketum bir tavır sergiliyorlar ki Cıvıc aldığınızda size verdikleri araç anahtarı için neredeyse Emniyet ten taşıma ruhsatı almanız gerekiyor. Anahtar boyu ve ebadı "Bursa saldırma" çakısı gibi bi şey.. Yahu arkadaş 50 K ya araç satıyorsun bir sustalı anahtar yapamadın mı bu arabaya... Yakın bir arkadaşım geçen sene Cıvıc aldı , aracı aldıktan sonra ilk işi istinye anahtar diye bilinen bir yer var oraya gidip sustalı Honda anahtarı yaptırmak oldu...

    +40 K fiyata satılan Cıvıc donanımlarına bir bakın , hani iki versiyon arasındaki donanım farkları bile o kadar ahım şahım değil... Bu araçta artık mutlaka olması gereken donanımlar

    * Ön-Arka Park sensörü
    * Xenon mercekli far
    * 6 ileri veya çift kavramalı otomatik şanzıman
    * 6 ileri Manuel manuel şanzıman
    * Standart ESP ( 30 K lık Hyundai Accent bile standart ESP koydu artık , ayıp ulan Hondaaaa....!!! )
    * DÜşük yakıt tüketimine sahip düşük hacimli , turbo beslemeli motor teknolojileri ( Stock bir Civic istanbul trafiğinde 10 Lt den aşağı yakmıyor. Ancak stock bir Jettta 1.2 TSI 8 Lt civarında bir tüketime sahip ??? )

    Honda bence bu kafa ile giderse Türkiye de rezil durumlara düşecektir. Zaten baktığınızda aylık satış rakamları her şeyi açıklıyor.

    Asimo bile totosu ile gülecek artık Türkiye pazarında Honda nın durumuna...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 13 Temmuz 2011; 9:15:18 >




  • Hondanın ülkemizde satılan city hariç tüm model ve versiyonlarında Esp (Vsa) standart olması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Hondanın ülkemizde satılan city hariç tüm model ve versiyonlarında Esp (Vsa) standart olması lazım.


    Honda Cem e araç bakmaya gittiğimizde satış temsilcisine sordum du geçen sene... Neden standart VSA koymuyorsunuz diye...

    Neymiş efendim.. Zaten Cıvıc çok iyi yol tutuyormuş , Vsa ya gerek yokmuş.. Diğer markalardaki araçların yol tutulşları kötü olduğu için ancak ESP(VSA) ile aracın yol tutuş güvenliğini sağlıyorlarmış....

    Arkadaşım dedim... hani burada bu dediğine güneş görmeyen yerlerimi açıp gülerim ama etrafta bayanlar var müsait olmaz , hemde bak yanımdaki arkadaşım araç almaya gelmiş şimdi burada konuşacaklarımla araç almaktan cayar sen de priminden olursun sen git başkalarına masal anlat dedim.. Sessizce uzaklaştı...




  • Adamlar (Japonlar) araba olayını aştılar artık. Yani ayakkabı gibi görüyorlar arabaları ve diğer markalarla (Avrupa-Amerikan) sidik yarıştırmıyorlar. Artık sevişgen robotlar üzerine yoğunlaştılar. Gerçek insn görünümüne en yakın malzeme ve özelliklerde robot yapmaya başladılar. Zaten bu dünyayı yöneten sex ve para değil mi???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hozturan

    bugün bi vesile ile honda tr müşteri hizmetleri ile görüştüm.
    sıkı durun: 1,6 dizel motordan haberleri yok, bana sordu: "Japonya ile mi görüşüyorsunuz" diye...
    Biraz bilgi verdim Honda TR'ye!

    Başka bir bomba haber: CR-Z Türkiye'ye geliyor

    Hadi bu kıyağımı da unutmayın ;)



    cr-z nin türkiyeye gelceğinden bende çok önce haber almıştım

    bilginiz vardir diye soruyorum. bana verilen bilgide 2 versiyonlu 1.6 turbo motor gelicek diye sölendi 160 ve 200 hp lik galiba.
    ama yabancı sitelerde ben crz yi hybrid dışında başka bir motor seçeneğiyle görmedim. Herhangi bir bilginiz varmı ?




  • CR-Z nin ingiltere satış fiyatı 19.000 Pound yani bize göre 50.000 TL gibi bir fiyata satılıyor. Türkiyeye geldiğinde en az 80.000 TL fiyat etiketi koyar öyle satarlar... Bu fiyatlara göre en büyük rakibi Peugeot RCZ olur...
  • 125 hplik aracın fiyatı o asıl rc-z rakibi olacak 200hplik 1.5 mugen cr-z 29bin poundki trye gelirse zor satar bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ay61n

    125 hplik aracın fiyatı o asıl rc-z rakibi olacak 200hplik 1.5 mugen cr-z 29bin poundki trye gelirse zor satar bence.


    Honda nın satma gibi bir kaygısı yok ki... Eğer ki satış kaygıları olsa adam gibi bir fiyat politikası yapar, doğru düzgün donanımlar ile Cıvıc i adam ederlerdi.. Honda nın amiral gemisi diyebileceğiniz aracı CIVIC ti bundan 2-3 sene öncesine kadar ama fiyat politikasındaki belirsizlik ve donanım yönünden fakir kalışı insanları yeni teknoloji kullanan , fonksiyonel donanıma sahip muadil araçlara itti..

    C sınıfında 2011 yılı satış rakamlarına baktığınızda ;

    1- Fiat Linea
    2-Renault Fluence
    3-Opel Astra HB
    4-Ford Focus 2 Sedan
    5-Ford Focus 2 HB

    olarak bir sıralama görebiliriz. Ancak bu sıralama da CIVIC ın olmamasına sebep sıralamada buluınan araçların motor seçenekleri arasında Dizel motorların olması ve satış rakamlarında bu dizel motorlarında çokça bulunmasıdır.

    Nasıl ki şan olsun diye Prius u getirip 80 K ya yakın fiyatlara satıyorlarsa , aynı şekilde CR-Z yi de getirip şan olsun diye 70-80 K fiyatlara satmaya kalkarlar.. Type-R ı bile fiyat listesinden kaldırdılar artık getirmiyorlar Şu anda ellerinde satan model olarak bir tek Jazz var , gerisi sinek avlıyor...

    Bunların adı Honda... Her şey beklenir bunlardan...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: ay61n

    125 hplik aracın fiyatı o asıl rc-z rakibi olacak 200hplik 1.5 mugen cr-z 29bin poundki trye gelirse zor satar bence.


    Honda nın satma gibi bir kaygısı yok ki... Eğer ki satış kaygıları olsa adam gibi bir fiyat politikası yapar, doğru düzgün donanımlar ile Cıvıc i adam ederlerdi.. Honda nın amiral gemisi diyebileceğiniz aracı CIVIC ti bundan 2-3 sene öncesine kadar ama fiyat politikasındaki belirsizlik ve donanım yönünden fakir kalışı insanları yeni teknoloji kullanan , fonksiyonel donanıma sahip muadil araçlara itti..

    C sınıfında 2011 yılı satış rakamlarına baktığınızda ;

    1- Fiat Linea
    2-Renault Fluence
    3-Opel Astra HB
    4-Ford Focus 2 Sedan
    5-Ford Focus 2 HB

    olarak bir sıralama görebiliriz. Ancak bu sıralama da CIVIC ın olmamasına sebep sıralamada bulunan araçların motor seçenekleri arasında Dizel motorların olması ve satış rakamlarında bu dizel motorlarında çokça bulunmasıdır.

    Nasıl ki şan olsun diye Prius u getirip 80 K ya yakın fiyatlara satıyorlarsa , aynı şekilde CR-Z yi de getirip şan olsun diye 70-80 K fiyatlara satmaya kalkarlar.. Type-R ı bile fiyat listesinden kaldırdılar artık getirmiyorlar Şu anda ellerinde satan model olarak bir tek Jazz var , gerisi sinek avlıyor...

    Bunların adı Honda... Her şey beklenir bunlardan...


    fiat lienayı bu sınıfa koyanlara zaten ne diyim haberi bende okumustum ama sınıflarda dünya geneline göre bi hata var

    type-r üretimi avrupa emisyon kurallarını karşılamadığı için 1-2 yıl önce durdu ellerinde kalanları bizim gibi emisyon kuralı olmayan ülkere sattılar

    cr-z ye gelince sorun hondada diil zaten mugen çok uçuk fiyatlar koyuyo keşke daha iyi bir modifiye şirketi olsaydı hondanın düz cr-zyi almak manıksız geliyo 125 hplik bir araç tüm aile otomobilleri ile zar zor kapışabilecek bir araç çok gereksiz bir motor koydular bence. hybrit falan diceksinizde bana yinede öyle bi motor koymamalıydı gibi geliyo.

    bendede civic hb var keşke hiç satmasa benim için daha iyi az oldumu daha çok ilgi çekiyo.




  • Arkadaşlar yeni honda jazz CVT ' ler ne zaman bayilere gelir bilen var mı , bir duyum alan ? CVT şanzımanlı baz modelin fiyatı sizce ne kadar olur ? Benim tahminim 38-39.000 TL civarı .

    Bugüne kadar hep alman arabası kullandım ama bu sefer jazz almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz

    Teşekkürler ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro82

    Arkadaşlar yeni honda jazz CVT ' ler ne zaman bayilere gelir bilen var mı , bir duyum alan ? CVT şanzımanlı baz modelin fiyatı sizce ne kadar olur ? Benim tahminim 38-39.000 TL civarı .

    Bugüne kadar hep alman arabası kullandım ama bu sefer jazz almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz

    Teşekkürler ...


    Kullanıp karar vermek en güzeli, kalite olarak sorun yaşamazsın, motor karakteristiği de senin keyfine uygunsa alıncak bir araç Jazz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN
    ...vsa...


    arkadaşım, bilmiyorum farkında mısın ama bütün Civic modellerinde VSA standart zaten. satıcının da, senin de haberiniz yok sanırım bu olaydan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN


    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN
    ...vsa...


    arkadaşım, bilmiyorum farkında mısın ama bütün Civic modellerinde VSA standart zaten. satıcının da, senin de haberiniz yok sanırım bu olaydan.


    CIVIC ilk geldiğinden beri VSA standartmıydı ???? Bundan da sizin haberiniz yok galiba ??

    Elegance donanımında veriyorlardı VSA yı ondan önceki donanımlarda VSA bulunmuyordu.. Baktılar ki satışlar düştü , rakiplerin donanımları arttı onlarda VSA yı standart ekipman olarak koymaya başladılar
  • 2009'dan beri VSA var, siz kaç yıl öncesinde kaldınız... 2009'dan önceki çoğu araçta durum aynıydı zaten, çoğunluğunda standart falan değildi.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.