Proje Ismi=>Hayat Kurtaran Airbagler Detaylar=Projemiz trafik kazalarında insan ölümünü min.'uma çekmek için tasarlanmıştır.Trafik kazaları nedeniyle yılda dünya nufüsunda yaklaşık 1milyon 200 bin kişilik azalma saptanıyor.Projemizle trafik kazalarında hayatların kaybolmamasına çalışıyoruz. Projemizin 3 tane maddesi var JAPONYA'DA ÜRETİLEN AKILLI RADAR
1.Madde=Japonya'da Uretilecek Olan Akıllı Radar Teknolojisi 2.Madde=6 Tane Özel Üretim Airbag 3.Madde=Sıradan Bir Otomobil Japonya'da özel olarak üretilecek akıllı radar herhangi bir yönden gelen aracın bize karşı hızını ölçüyor,örnek; a şeridindeki araç akıllı radarımızla ve airbaglerle donatılmış ve 50 km hızla gidiyor. fakat b şeridinden gelen araç 80 km hızla geliyor ve a şeridindeki araca çarpmak üzere, akıllı radarımız b şeridinden gelen aracın hızını ölçüyor a şeridindeki arabayla b şeridindeki araba arasındaki mesafeyi ölçüyor.Ve Eğer Iki Araba Arasında Kaza Olabileceğini Belirlediği Zaman Arabanın 6 Bölgesine Bulunan Özel Airbagleri Harekete Geçiriyor.
ÖZEL AİRBAGLER VE DONANIMI Airbagler Bildiğimiz Sıradan Airbagler Değil.Özel bir şekilde kaplanacaklar,airbagler'in dışına deri alaşımlı yapışkan bir madde yerleştiri- lecek.ve airbaglerin iç bölümüne çok güçlü mıknatıslar yerleştirilecek.Ve böylece airbagler yine yumuşak bir işlev görecek ama karşıdan gelen aracın hızını emecek.
SISTEMIN ÇALIŞMASI VE ÖZELLIKLERI Örnek;A Şeridinden(Düz Ilerliyor) 50 km hızla giden bir araç bu aracın içinde 6 tane özel airbagler var bu özel airbagler 2 sağ,2 sol 1 bagaj ve ön bölgedeki far kısmında bulunacak.Içeride ise japonyada üretilecek olan özel yol bilgisayarımız var.bu yol bilgisayarı 6 özel airbag'e elektrik ve kablo yollarıyla bağlı. A şeridinden giden aracımızda bu sistem kurulu.Fakat B Şeridinden(Sağ Şerit)Gelen Araçta hem bu sistem yok hemde a şeridindeki araca göre daha hızlı bir şekilde araba kullanıyor.Akıllı radarımız b şeridinden gelen aracın hızını saliseler içinde ölçüyor ve a ile b şeridindeki araçlar arasındaki mesafeyi çok hızlı bir şekilde ölçüyor.Ve Kaza Gerçekleşecekse akıllı radarlarımız kazanın gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini ölçüyor ve eğer kasa olacaksa hemen 6 özel airbag'ide harekete geçiriyor.b şeridinden gelen araç a şeridindeki araca çarpıyor.Fakat açılan özel airbagler 4 bin tonluk emici gücü sayesinde karşıdaki aracın hızını mıknatıs ve deri alaşımı sayesinde yumuşak bir şekilde emiyor.Çarpan araç bir yastık'a çarpmış gibi yumuşak bir şekilde çarpıyor. Ve b şeridindeki araç yavaşça duruyor ve kaza akıllı radar ve özel airbagler sayesinde tehlikesiz bir şekilde atlatılıyor.
Peki Siz Şöyle Sorular Sorarsanız(Ki Gelmesini Bekliyorum)Onlarıda Şimdiden Cevaplayayım Siz Sorunuz Olursa Yeniden Sorarsınız
1.B şeridindeki Araç A şeridindeki araca çarparken nasıl bir çarpım şiddeti yaşıyor =>B Şeridindeki Araçta A Şeridindeki araçta yumuşak bir çarpım şiddeti yaşıyor.Çünkü Airbagler 4 Bin Tonluk mıknatıs gücüne sahip aman aman sakın korkmayın 4 bin ton sertliğinde değil emiciliğine sahip bu güce. yani b şeridindeki araç gücü emilir bir şekilde çarpım şiddeti yaşıyor.
2.Peki Çarpım Sırasında Camlar Parcalanmazmı=>Airbagler Kapıların Boşluğuna Yerleştirilecek Ve patladığı esnada kocaman bir balon görüntüsü sunacak bu yüzden camlara şiddet verilmeyecek camlara temas etmeyecek şekilde ayarlanacak ve karşıdaki araç çarptığında airbaglee cama yapışıp camı çatlatamayacak çünkü airbagler cama deymeden karşıdaki aracın gücünü emecek.
3.Peki Bu Sistemin Maliyeti Ne Kadar Özel Akıllı Radarımızın Maliyeti Yaklaşık =>320$ 6 Özel Airbagler'in Maliyeti Ise=>3000$ Airbagler Çinde Üretileceği Için Maliyeti Az Olacak Toplam Maliyet=>3320$ Olacak (Insan Hayatına Değer Değilmi!)
Fikirlerinizi Saygıyla Karşılayacağım Soru Ve Görüşlerinizi Bekliyorum Iyi Günler Saygılarımla, Aybars ATAKAN...
saçma geldi bana araba seni solarken ya da sıkışık trafikte 50km hızla dibinden araç geçse airbagler patlayacak.
Niye saçma olsun ki..Yakında bir otomobil firması bunu yaparsa görürüz o zaman..Yanlız fikir sahibi arkadaşım bu fikrini de tescil ettir,bişey ettir.Millete geçmesin.
Aybarsman tekrar aramızda
7 ay aradan sonra projende hiçbir gelişme yok, hayır biz OK desek seri üretime mi geçeceksiniz_?
quote:
Orjinalden alıntı: lervolerto
Aybarsman tekrar aramızda
7 ay aradan sonra projende hiçbir gelişme yok, hayır biz OK desek seri üretime mi geçeceksiniz_?
Çinde ucuz airbag üretimi nasıl oluyor onu anlamadım?
Autoliv türkiyeye boşa fabrika açmış o zaman
Millet tutturmuş bi çin çin diye
aybars senin yaş kaçtı?... düşünmeye devam demiştik o zaman baya ciddiye almışın aynı proje üstünde bunca zamandır düşünmüşün heralde
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
aybars senin yaş kaçtı?... düşünmeye devam demiştik o zaman baya ciddiye almışın aynı proje üstünde bunca zamandır düşünmüşün heralde
Yaya olarak kendine de takmış, araba çarpınca şişiyo orasında burasında airbagler,
Millet bu airbag i denize girdiği şambrel sanıyo heralde
Ulan fransızcası da bi güzel he, chambre a air, yavrum benim, içlastiğin ismine bak
Aracın dış kısmına yerleştilecek hava yastığı pek mantıklı değil gibi Kaldıki böyle büyük bir basınç altında patlamayacak hava yastıklarını ve ve bunları milisaniyeler içerinde şişirecek devasa kompresörü 3000$ civarında bir ücrete tedarik edebileceğinide hiç sanmıyorum. Önünüze çıkan bir hayvan yada ufak kazalarda bile açacağı maliyette eksta cabası nereden tutsan elinde kalıyor.
En güzel sistem Aracın kaza yapacağını anladığında sürücüyü ve aracı kazaya hazırlaması(koltukların açıları/kemer gerginliği vs.) ki bu sistemde mercedes araçlarda (e ve s) kullanılıyor diye biliyorum.
ilköğretimson sınıf diye hatırlıyorum. belli bir süre sonra tekrar aynı projeyle burada. o kadar da açıklama yapılmıştı kendisine.
bu projeyi ilköğretim bilim yarışmaları için hazırla bence. burada olmuyor..
Gece gece okudum bi de ciddi ciddi prozac ruhlumusunuz birader, ne mıknatısı ne 4bini, tonu..
airbagları 6 tane yapacağına büyükçe arabayı içine alacak şekilde bir tane yap,daha kolay olur.şaka bir yana ufak kazalarda bunlar açılıp görüş,araca hakimiyet kaybolunca ne olacak.
Aybars kardeşim,
Fikir üretmek güzel birşey, Ancak düşündüğün sistem teorik olarak sana güzel gelebilir ama uygulama kısmında bu tarz pasif-aktif güvenlik önlemlerinde birçok hesaplama, çarpışma deneyleri ve oldukça sağlam bir altyapı sahip Ar-ge ekibi lazım... Kendi görüşüm senin düşündüğün tarzda bir sistemin geliştirilme maliyeti çok yüksek olacaktır. Tabi sistemin ne kadar düzgün çalışacağıda ayrı bir tartışma konusu...
Sana tavsiyem bu tarz projeler geliştirmeye devam et, ilerleyen yıllarda üniversiteye gidersin...kendini geliştirirsin v.s. belki yurtdışında iyi bir otomobil firmasının Ar-ge sine katılırsın... ama her yaptığın proje uygulanabilir olamaz bunuda bil...
Sevgiler...
Aybars,sanırım aynı yaştayız.Projelerini üretmeyi bırak ve otomobillerin mevcur yapısını araştır.Otomotiv mühendisliğinde yolun var gibiBen öyle yapıyorum,hatırı sayılır bir şeyler öğrendim.Projelerini okuldan sonraya saklarsan daha iyi şeyler üretirsin
İnsanları korumak yerine öldürebilirde bu sistem açılma anında...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme