Şubat 2008 de Genpa garantili olarak Ankara Vatan Bilgisayar'dan aldığım Nokia N82 model cihazımı ''ARAMA GELDİGİNDE TUŞ TAKIMI IŞIKLARININ ÇALIŞMAMASI'' sebebiyle 21.05.2008 tarihinde Genpa firmasının Ankara-Necatibey servisine 859564 kayıt numarası ile onarılmak üzere verdim. (Cihaz bu hatayı gelen aramada ekran koruyucu devrede değilse yapmıyor ama devredeyse gelen aramaların %80 inde yapıyordu.) Genpa bana 27.05.2008 tarihinde cihazın onarımının tamamlandıgını bildirdi. Cihazı teslim almak için inceledigimde aynı arızanın devam ettigini gördüm. Genpa'da arızanın devam ettigini kabul ederek cihazın onarımını kendilerinin yapamadıgını ve üst servis olan Arvato Teleservice firmasına göndereceklerini söyleyerek cihazı tekrar geri aldılar. Teleservice firmasının web sayfasından cihazın durumunu inceledigimde 28.05.2008 tarihli '' TUŞ TAKIMI HATASI(5200) ARAMA GELDİĞİNDE TUŞ TAKIMININ IŞIĞI YANMIYOR '' olarak onarım kaydı açılmış ve 09.06.2008 tarihine kadar da durum kısmında ''YEDEK PARÇA'' beklediği belirtiliyordu. Teleservice firması 11.06.2008 tarihinde onarımın bittigini belirterek web sayfasında şu açıklamayı yapmış: ''Cihazınız model itibari ile enerji sarfiyat özelliği sağlamaktadır.Işık algılama sensörü ile kullanıldığı ortamın aydınlık durumunda göre ekran ve tuş takımı ışıkları yanmaktadır (Herhangi bir tuşa basınca) Çağrı alındığında ise aydınlık durumu farketmeksizin ekran ışıkları yanmakta tuş ışıkları ise herhangi bir tuşa basınca yanmaktadır. Buna rağmen,cihazınızın dosya sistemi formatlanmış Yazilim güncelleme ayar genel bakim yapilmistir Cihazinizin kapanisi yapilmistir, kapanis tarihinden itibaren en az 2 gun cihaziniz son test asamasi icin bekleyebilir.'' Yani cihazda sorun yokmuş. Bugün haftasonu olduğu için Nokia ve Teleservise ulaşamıyorum ama haftabaşı hepsiyle görüşeceğim. Acaba normalde kullanabildiğim ama verimli çalışmayan bir özellik nasıl oluyorda aslında hiç yokmuş. O zaman neden Genpa bu arızayı gideremediğini bildirmiş ve neden Teleservis bu cihazı arızalı olarak kabul edip 2 hafta boyunca onarımda tutmuş ve 1 hafta da yedek parça beklemiş. Ne cevap verecekler merak ediyorum. Bu olayı size anlatayım da Türkiye'deki yetkili servis komedisine gülün istedim.
quote:
Orjinalden alıntı: Hemre_
N82 cihazında bu özellik mevcuttur. Gün ışında arama geldiğinde ekran ışığı enerji tasarrufu nedeni ile kapalıdır. Cihazınızda hiç bir sorun yoktur. Gece ortam ışında deneyerek bu özelliğin bu şekilde olduğunu rahatlıkla görebilirsiniz... Hatta arama değil gün ışığındayken telefon kullanımında tuş takımı ışıkları kapalı ekran parlaklığı daha düşük olmaktadır. Bizzat kullandığımdan bu bilgiyi rahatlıkla söyleyebilirim
Benim cihazımın ekranı degil tuş takımı ışıkları gece veya gündüz arama geldiginde yanmıyordu. Daha dogrusu 10 aramanın 8 inde yanmıyordu. Yani düşünün gece telefon çalıyor ve tuş takımı ışıkları devreye girmiyor sadece ekran ışığı var. Acaba sizin cihazınızda da durum böyle mi?
quote:
Orjinalden alıntı: Hemre_
zaten onu kastediyorum :)) extradan ekran ışındanda bahsettim... ekran ışıda tuş takımı gibi... tuş takımı ışığı gündüz yanmazken ekranda parlaklığını azaltıyor.... yani bir sorun yok. ama şöyle ışık fazla olmayan yerde denediğinde tuş takımı ışıkları yanıyor... örneğin florasan ışık altında yanıyor....
İşte benim sorunum tam bu şekilde yani ışık olmayan karanlık bir ortamda bile tuş takımı ışıkları devreye girmiyor. Sizin belirttiğiniz gibi en azından ışık olmayan yerde de yanmalı.
quote:
Orjinalden alıntı: Hemre_
servise karanlık ortamda yanmadığını söyledinmi... çünkü söylemediysen onlar normal ışık ortamında denerler... karanlıkta yanmıyor diye belirt.... garip bir durummuş seninki.... gece bir deneyim :D
Bunu özellikle belirttim ama biliyorsunuz cihaz kabul bölümü çalışanları teknik kişiler olmadığı için böyle bir atlama olmuş olabilir. Sizde dener ve sonucu bildirirseniz bana da referans olur. Gece veya gündüz ekranın üzerindeki sensörün önünü kapatarak gelen aramadaki durumu deneyebilirsiniz. Gündüz tuş takımının yapısından dolayı ışıgın yanıp yanmadıgını anlamak için bile dikkat etmek gerekiyor. Ama gece araç kullanıyorsunuz ve arama geliyor ama tuş takımı ışıgı yok... O zaman benim gibi bazen cevaplama yerine red tuşuna da basabiliyorsunuz ve bu hiç hoş bir durum değil.....
Bir de servis raporunda özellikle Çağrı alındığında ise aydınlık durumu farketmeksizin ekran ışıkları yanmakta tuş ışıkları ise herhangi bir tuşa basınca yanmaktadır. şeklinde belirtmişler yani onlara göre cihaz çagrı aldıgında ortam ışıgı ne olursa olsun tuş takımı ışıkları herhangi bir tuşa basmadan yanmıyor....Bana komik gelen kısım bu çünki benim cihazımda yanıyordu ama her aramada degildi sadece... Ama onlar yanmaz diyorlar......
quote:
Orjinalden alıntı: Hemre_
quote:
Orjinalden alıntı: kutu11
Bir de servis raporunda özellikle Çağrı alındığında ise aydınlık durumu farketmeksizin ekran ışıkları yanmakta tuş ışıkları ise herhangi bir tuşa basınca yanmaktadır. şeklinde belirtmişler yani onlara göre cihaz çagrı aldıgında ortam ışıgı ne olursa olsun tuş takımı ışıkları herhangi bir tuşa basmadan yanmıyor....Bana komik gelen kısım bu çünki benim cihazımda yanıyordu ama her aramada degildi sadece... Ama onlar yanmaz diyorlar......
aynen benimde tuş takımı ışı yanmıyor ben bu işi bi araştırayım...
Bende bu konuyla ilgili olarak Nokia'ya mail atıp durumu anlattım ama henüz geri dönüş olmadı. Ama çok iyi bildigim birşey var benim telefonumda yandıgını görüyordum. Eger telefonda tasarruf modu (saatli ekran koruyucu) devrede degilse gelen her aramada yanıyordu ama devredeyse gelen aramaların %80'inde yanmıyordu. Telefonum serviste oldugu için 6630 kullanıyorum, onunda aynı sistem sensörü var ama gece gelen aramada tuş ışıkları devreye giriyor. N82 kısmında arkadaşlara bu durumu sordum ama kimse denemedi ama siz sorunca en azından denemişler. Burdan anladıgım kadarıyla bizim sorunumuz galiba yazılımsal bir sorun. Genpa telefonu alabilirsiniz demiş yarın telefonu almadan önce Nokia tekrar arayıp ona göre hareket edecegim. Sizede durumu buradan bildiririm.
Nokia destek ile bugün görüştüm. Bu durumun şu anda kullanılan tüm N82 lerde aynı olduğunu kendilerinin Nokia Türkiye olarak gelen yazılımları yayınlamakla yükümlü olduklarını ve bir müdahale yetkileri olmadığını fakat benim ilettiğim sorunu Nokia'ya tüketici sorunu olarak ileteceklerini ve Nokia'nın bu konuda vereceği her türlü bilgi, yazılım desteği veya cevabı da bana bildireceklerini söylediler. Yani şu anda Nokia'nın yeni update yazılımında bu konuyu da ciddiye almasını ummaktan başka bir çözüm görünmüyor. Bence N82 kullanıcıları olarak bizler sorunu en azından Nokia Türkiye'ye bildirirsek bireysel tepkinin fazla olması sebebiyle ciddiye alınacağımızı düşünüyorum.
yazılımların Nokia Türkiye ile balantısı yok galiba;alt tarafı bi yazılımla düzeltilebilecek bi şey ki ortada daha yeni yazılım yokken düzeltilmesi imkansız biraz sanki fazla üstlerine gitmissiniz
Durumun tüm N82'lerde görüldüğü anlaşılmıştır. Zaten ana konuda da aynı durum görüşülmüştür. Oradan devam edelim...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme