Şimdi Ara

Nankörlüğü kıymet bilmemezliği ve ihaneti OTO SANAYİ'de gördüm (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
2.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    quote:

    Orijinalden alıntı: er76.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    az parça boyatmak her zaman sıkıntılıdır.

    Belli bir miktar alınıyor boya usta ona para veriyor daha küçük kutusu yok.

    ben burada 5tl ye bile boyacıya boya hazırlattırabiliyorum ,oto boyacısı neden koca parçayı boyayacak kadar boyayı hazırlatamasın .
    bu boyacıların maliyeti yüksek göstermek adına söyledikleri birşey sanırım
    6ay kadar önce arka tamponun köşesini hafif yamulttum ,doğrultma +boya toplamda 130tl tuttu,başkasına sorduğumda 350tl fiyat vermişti
    böyle şeylaeri iyi araştırmak lazım

    USta boya hazırlatmak ile boya kodu ile boya almak farklı şeyler

    22 yıldır araç sahibiyim neyin ne olduğunu az çok bilirim
    boya koduyla almıyorum direkt tamir boyası hazırlatıyorum makinede
    ister 5 tl ister 500tl adam ne kadar istersen hazırlar usta boyayla tamir boyasının fiyatıda farklı değildir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    quote:

    Orijinalden alıntı: üsttenegzantrik

    malesef haklısnız bu tarz ustalar çoğunlukta, ama illaki dürüst adamlarda var fakat bulana kadar zaten beziyorsunuz.bilmiyorum büyüklerimiz hep eskiden böyle şerefsizlik yoktu gerçek ustalar vardı derler ama.özellikle parça konusunda çok pis işler dönüyor.yedek parçada çalışmıştım bir ara ustalar gönderrir çıraklarını parçayı kendi hesabına yazdırır, adama bazen %100 karla satar, hatta bazı ustalar aylık para isterdi bizden yoksa sizden aldırmam parçayı diye yahu bu nasıl şerefsizliktir çözemedim, en mantıklısı vaktiniz varsa parçamı lazım oldu gidip tek tek parçacıları kendiniz dolaşıp pazarlığınızı yapıp almak.şöyle bir konuda var sanayinin o ortamı gerçekten başkalaştırıyor insanları ; o stres kötü çalışma koşulları dönen çakallıklar düşük kazanç bir süre sonra farklılaştırıyor insanı.şöyle bir söz var''kadının o...su ker...ye, adamım o....su sanayiye düşer'' bazen düşündürür beni fakat dürüst abilerim ustalarımda vardır canım sıkılır giderim yanlarına sohbetimizi eder çayımızı içer bi taraftan çalışırız işi yoğunsa akşama kadar yardım ederim hepsinin dükkanında tulumum vardır.lafın kısası stresli iş ve kazancı düşük insanı çakallaşıyor normaldir boşverin...

    kadının o...su ker...ye, adamım o....su sanayiye düşer''

    hahahah kanepeden düşecektim yavv

    yarıldımmmm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: CrackerTurk

    Maalesef doğru. Triger kayışı değişimi için 300 lira isteyen ustalar gördüm. Lakin triger değiştirecek ustayla pazarlık yapmaya korkarım.

    triger değişimi zahmetli iştir hocam
    o yüzden genelde baskı balata değiştirirken değiştirelim bi daha ugraşma derdi benim ustam.
    benden habersiz değiştirdigi bile oldu
    hatta bir gün araba arıza yaptı götürdüm bana hiç sormadan trigeri yağı suyu vs değiştirmişti tanıdıgımdı iyi niyetinden yaptı iyide yaptı.
    tamamen ustanıza baglı.
    en iyisi bilindik ustan olacak işini orda yaptırcaksın

    Bazı şeyleri çok kolay sanıyorlar klavye başından. Triger değişimi zor olmakla beraber bir diş attırsan motorun performansı bile azalıyor takmayı yanlış yaparsan yani. Baskı balata değişimi için sabah götürüp akşam 6'da aracı aldığımı bilirim. Bazı araçların parça değişimleri için çok para ve zaman harcanıyor. Bazen tüm motor korumalarını sökmeleri gerekebiliyor. Bence gayet de paralarını hak ediyorlar. Beğenmeyen arkadaşlar 5 kat para verip yetkili serviste yaptırabilir hata bulamazlar. Ama fiyatı 5 katı

    ya bazı durumlarda arkadaslar tam olayı bilmedigi için ' ne var yani altı üstü bir kayış değişecek diyor '

    Bilmiyorum bazı araçlarda belki zor bir iş olabilir, başlarda ben de çok zor bir iş sanıyordum fakat benim araçta (1,6 HDi) o kadar da zor değilmiş, hatta hiç zor değilmiş.

    240.000'deki ikinci triger değişimini sanayide özel serviste yaptırdım, usta işi yaparken ben de yanında izledim.

    Sağ tekeri sök.
    Sağ davlumbazı sök.
    Triger muhafazasını sök.
    Kayışı sök-tak yaparken kasnaklar oynayıp ayarı bozulmasın diye kasnakları sabitlemek için pim yuvaları koyulmuş, onları kullanarak kasnakları pimler ile yerlerine sabitle.
    Eski kayışı çıkar, eski devirdaimi sök, yenisini tak.
    Yeni kayışı yerine tak, gerdir, kasnak pozisyonları değişmediği için yeni kayışın dişleri de zaten yerlerine cuk diye oturuyor, ne tekrardan ayarlama derdi var, ne başka bir şey.

    Taş çatlasın yarım saat, kırk dakika gibi bir süre aldı yukarıdaki işlemler. Ben yok sente ayarı, cart curt bir sürü iş yapılacak diye bekliyordum, izleyince bu mu yani dedim

    İş devam ederken merak ettim yetkili servisi aradım, 240.000 km triger değişimi + yağ filtre bakımı için toplam 1600 TL fiyat çekti adamlar

    İş bittiğinde triger değişimi, periyodik bakım, arabanın sağında solunda bir iki iş, mesela havalandırma/klima tırrrrr diye ses yapıyordu, sesi dinledi sonra konsolun altından pedalların oradan bir şeyleri söktü, havalandırma fanının içinden akaryakıt fişi çıkarttı, nasıl girdiyse oraya artık , ön cama hava üfleyen kanalların oradan içeri düşmüştür arada oluyor öyle dedi ; neyse uzun lafın kısası toplam fiyat işçilik falan dahil yukarıdaki rakamın 3'te 1'ini biraz geçti ancak

    Gözümün önünde temiz ve özenli de çalıştı adamlar, helali hoş olsun dedim verdim. İşin daha da komiği bakımı yaptırdığım servisin ustaları eski Peugeot yetkili servis çalışanları, ayrılıp kendi atölyelerini açmışlar, parça tedariğini de eğer orijinal parça isterseniz gidip yetkili servisten alarak yapıyorlar genelde. Öyle yan sanayi parça kullanımı da söz konusu değil yani, parçalar geldiğinde kutularından ben çıkarttım kontrol ettim, "Made in France", ona rağmen fiyat bu


    Benim buradan çıkardığım sonuç; sanayinin attığı kazık yetkili servisin attığı kazığın yanında hiç bir şey.

    Demek ki kayışın servise maliyeti 100 TL bile değil. Belki usta da oradan 150'ye alıyor, bana 200'e satıyor, bence hiç bir sakıncası yok. Ama 1600 TL nedir yahu, çüş, oha, insaf diyorum başa bir şey demiyorum, 100 liralık kayıştan, 3 litre yağdan, maliyeti taş çatlasın 30 TL olan 3 tane filtreden 1400-1500 TL para kazanacak yetkili servis, hey maaşallah Hakeza periyodik bakımlar da aynı şekilde, yetkili servisi ne zaman arasam 350-400 TL fiyat veriyor, dışarıda 150 TL'ye iş bitiyor.

    Triger değişimi için 300 TL'ye fazla diyenler bir de bu açıdan düşünsün bence

    Yetkili servisin kazık girişimleri ile bundan önce de bir iki defa karşılaşmıştım, yetkili servisin arabaya bakıp çözüm için 1200 TL fiyat çektiği, sanayide 150 TL'ye halledilen bir sunroof maceram da var mesela

    Ya da yetkili servisin arabayı 1 hafta serviste yatırıp da çözemediği, sanayide yarım günde halledilen basit bir emme manifoldu maceram var. Hahah hatta bunun çözümünde usta yetkili servise parça sorarken hala yetkili serviste çalışan arkadaşlarıyla telefonda dalga bile geçmişti, "oğlum boşu boşuna bekletmişsiniz abiyi 1 hafta, problem buymuş" diye


    Çok aşırı spesifik bir durum olmadıkça da bir daha yetkili servise gitmem sanıyorum, henüz çok fazla teknik detaya inilecek bir sıkıntı da yaşamadım şükür.

    Ama kaporta işi oldu mu da yetkili servisin hakkını vereyim, onlar da o işi çok güzel yapıyor, boyayı, tonu falan tam tutturuyorlar. Ne zaman dışarıda kaporta işi yaptırdıysam sonucu hüsran oldu.


    Sanayide güzel bir özel servis bulmak lazım, kazık yememenin tek çaresi bu, ama konu sahibi muzdarip olmuş, çakallar da çok maalesef.

    Özel servis candır. En iyisi onlar bu ara.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.