Şimdi Ara

Nankörlüğü kıymet bilmemezliği ve ihaneti OTO SANAYİ'de gördüm (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
2.843
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • allah sanayiye düşürücek durumlara sokmasın kaza bela vermesin uğraşmak boş yere para harcamak zamanının gitmesi çok sıkıntılı iş tanıdıgın usta yoksa yandın gelen geçen dayar.... fiyatıı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: CrackerTurk

    Maalesef doğru. Triger kayışı değişimi için 300 lira isteyen ustalar gördüm. Lakin triger değiştirecek ustayla pazarlık yapmaya korkarım.

    triger değişimi zahmetli iştir hocam
    o yüzden genelde baskı balata değiştirirken değiştirelim bi daha ugraşma derdi benim ustam.
    benden habersiz değiştirdigi bile oldu
    hatta bir gün araba arıza yaptı götürdüm bana hiç sormadan trigeri yağı suyu vs değiştirmişti tanıdıgımdı iyi niyetinden yaptı iyide yaptı.
    tamamen ustanıza baglı.
    en iyisi bilindik ustan olacak işini orda yaptırcaksın

    Bazı şeyleri çok kolay sanıyorlar klavye başından. Triger değişimi zor olmakla beraber bir diş attırsan motorun performansı bile azalıyor takmayı yanlış yaparsan yani. Baskı balata değişimi için sabah götürüp akşam 6'da aracı aldığımı bilirim. Bazı araçların parça değişimleri için çok para ve zaman harcanıyor. Bazen tüm motor korumalarını sökmeleri gerekebiliyor. Bence gayet de paralarını hak ediyorlar. Beğenmeyen arkadaşlar 5 kat para verip yetkili serviste yaptırabilir hata bulamazlar. Ama fiyatı 5 katı

    ya bazı durumlarda arkadaslar tam olayı bilmedigi için ' ne var yani altı üstü bir kayış değişecek diyor '




  • Yeni model arabam olsa asla ve asla servisten şaşmam. Sanayii ustaları eskisi gibi değil artık. Geçenlerde platin meksefe taktırdığım aracım 2 gün sonra bütün buji kablolarını kopardı.

    O gün bu gündür sanayiiye girmedim. Subap ayarımı bile kendim yaptım diyebilirim, düşünün artık.
  • Gazetede yazı dizisi olur valla bu konu
  • Konu sahibine katılıyorum.
    Sadece pahalıya yapmak değil vakit kaybıda oluyor sinir harbi yaşıyorsunuz.
    Zaten işini doğru düzgün yapan usta bulmak çok zor.

    Durum bu şekilde olmasa ucuza spor araç alıp modifiye edecem ama bir ayağınız sanayide değilse eliniz alet edavat tutmuyorsa işiniz çok zor.
    Yalvar yakar iş yaptırırsın ustaya.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • az parça boyatmak her zaman sıkıntılıdır.

    Belli bir miktar alınıyor boya usta ona para veriyor daha küçük kutusu yok.
  • eski model araca sahip olan ben sanayiye usta diye geçinen cahil insanlara selamlarımı yolluyorum

    adam yıllar önce görmüş ustasından hala aynı tas aynı hamam, forum bilmez, müşteri memnuniyetini takmaz, araştırmaz

    adamlar amerikada 0 gibi araba restore ediyor, burda boyacılar 2500 lira istiyor

    yaşanacak ülke değil, insanlığımızla övünüyorduk ama sanayide insanlık kalmamış daha doğrusu mecburiyetin paranın döndüğü yerde insanlık kalmamış.

    işini iyi yapanlar üzerine alınmasın okuyorlarsa.

    ayrıca sanayi tofaş grubuna güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    eski model araca sahip olan ben sanayiye usta diye geçinen cahil insanlara selamlarımı yolluyorum

    adam yıllar önce görmüş ustasından hala aynı tas aynı hamam, forum bilmez, müşteri memnuniyetini takmaz, araştırmaz

    adamlar amerikada 0 gibi araba restore ediyor, burda boyacılar 2500 lira istiyor

    yaşanacak ülke değil, insanlığımızla övünüyorduk ama sanayide insanlık kalmamış daha doğrusu mecburiyetin paranın döndüğü yerde insanlık kalmamış.

    işini iyi yapanlar üzerine alınmasın okuyorlarsa.

    ayrıca sanayi tofaş grubuna güzel

    arabasına göre muamele yapan çok bu bir...

    ikincisi yalan onlar için bir gelenek olmuş...

    normalde istese bir usta bir aracı komple boyasa maliyeti ustaya 150 tl dir...fakat yalan söylüyor...

    müşteriden 2500tl yi kapmak için yalan söylüyor...kurtarmaz diyor...

    saf müşteriler de inanıyor...

    bugün sanayide çok araştırırsanız komple 1000tl ye bile boyamıyorlar...

    500tl ustayı kurtardığı halde...usta 350tl yi beğenmemesi BENİ ÇILDIRDIYOR.

    işini ucuz ve temiz yapan yok!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mynameisturboline

    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    eski model araca sahip olan ben sanayiye usta diye geçinen cahil insanlara selamlarımı yolluyorum

    adam yıllar önce görmüş ustasından hala aynı tas aynı hamam, forum bilmez, müşteri memnuniyetini takmaz, araştırmaz

    adamlar amerikada 0 gibi araba restore ediyor, burda boyacılar 2500 lira istiyor

    yaşanacak ülke değil, insanlığımızla övünüyorduk ama sanayide insanlık kalmamış daha doğrusu mecburiyetin paranın döndüğü yerde insanlık kalmamış.

    işini iyi yapanlar üzerine alınmasın okuyorlarsa.

    ayrıca sanayi tofaş grubuna güzel

    arabasına göre muamele yapan çok bu bir...

    ikincisi yalan onlar için bir gelenek olmuş...

    normalde istese bir usta bir aracı komple boyasa maliyeti ustaya 150 tl dir...fakat yalan söylüyor...

    müşteriden 2500tl yi kapmak için yalan söylüyor...kurtarmaz diyor...

    saf müşteriler de inanıyor...

    bugün sanayide çok araştırırsanız komple 1000tl ye bile boyamıyorlar...

    500tl ustayı kurtardığı halde...usta 350tl yi beğenmemesi BENİ ÇILDIRDIYOR.

    işini ucuz ve temiz yapan yok!!!

    Boyacıların fahiş fiyat çektiklerine katılıyorum, ama sizin dediğiniz rakamlara da araba boyanmaz..

    Oto boyaları pahalıdır.. 150 liraya ev badanası bile zor alırsınız..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mynameisturboline

    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    eski model araca sahip olan ben sanayiye usta diye geçinen cahil insanlara selamlarımı yolluyorum

    adam yıllar önce görmüş ustasından hala aynı tas aynı hamam, forum bilmez, müşteri memnuniyetini takmaz, araştırmaz

    adamlar amerikada 0 gibi araba restore ediyor, burda boyacılar 2500 lira istiyor

    yaşanacak ülke değil, insanlığımızla övünüyorduk ama sanayide insanlık kalmamış daha doğrusu mecburiyetin paranın döndüğü yerde insanlık kalmamış.

    işini iyi yapanlar üzerine alınmasın okuyorlarsa.

    ayrıca sanayi tofaş grubuna güzel

    arabasına göre muamele yapan çok bu bir...

    ikincisi yalan onlar için bir gelenek olmuş...

    normalde istese bir usta bir aracı komple boyasa maliyeti ustaya 150 tl dir...fakat yalan söylüyor...

    müşteriden 2500tl yi kapmak için yalan söylüyor...kurtarmaz diyor...

    saf müşteriler de inanıyor...

    bugün sanayide çok araştırırsanız komple 1000tl ye bile boyamıyorlar...

    500tl ustayı kurtardığı halde...usta 350tl yi beğenmemesi BENİ ÇILDIRDIYOR.

    işini ucuz ve temiz yapan yok!!!

    Boyacıların fahiş fiyat çektiklerine katılıyorum, ama sizin dediğiniz rakamlara da araba boyanmaz..

    Oto boyaları pahalıdır.. 150 liraya ev badanası bile zor alırsınız..

    ben kendim alıyorum kardeşim...söyledikleri hep yalan üzerine kurulu...

    100 gram boyayı boyacıdan 7 tl ye alırsın...yarım kiloyu 15 tl ye aldığımı hatırlıyorum.

    bu boya mix makina boyası...

    bir parçanın maliyeti ustaya ucuz malzeme ile 15tl yi geçmez...en en en fazla...

    komple de de 150 tl yi geçmez...

    bizzat malzemelerini aldım...

    malzemeleri aldım...ustalara boya dedim işçiliği ben vereyim dedim hiçbiri boyamadı...500 tl gibi rakamlara işçilik yapmıyorlar.komple boyacak bir araçta...

    2500 tl ye boyacakları bir araçta kazandıkları 2300 tl...bu paraları işçilikleri istiyolar.

    malzeme para tutmuyor..işçilik para tutuyor...

    ------------------------------------------------------

    bunu da geçtim...malzemeyi ben alayım işçiliği sen yap diyorum....

    500-1000tl işçilikleri beğenmiyorlar...

    --------------------------------------------------

    bir evi 400-500 e boyatabilirsin ama bir arabayı 500-750 tl lere kimse boyamıyor...

    adamlar çalışmaktan ziyade çalmayı tercih ediyor.

    ama iş yapmayı tercih etmiyorlar.

    hepsi çok kazanma derdinde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mynameisturboline -- 12 Mart 2014; 0:14:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    az parça boyatmak her zaman sıkıntılıdır.

    Belli bir miktar alınıyor boya usta ona para veriyor daha küçük kutusu yok.

    ben burada 5tl ye bile boyacıya boya hazırlattırabiliyorum ,oto boyacısı neden koca parçayı boyayacak kadar boyayı hazırlatamasın .
    bu boyacıların maliyeti yüksek göstermek adına söyledikleri birşey sanırım
    6ay kadar önce arka tamponun köşesini hafif yamulttum ,doğrultma +boya toplamda 130tl tuttu,başkasına sorduğumda 350tl fiyat vermişti
    böyle şeylaeri iyi araştırmak lazım
  • sanayide, 150 tl lik işi 100tl ye yap diyosun, boş boş oturuyo gene de yapmıyo o işi ..nasıl olsa dönüp dolaşır geri döner zannediyolar..bi de iş yok diye aglayıp dururlar..(işini iyi ve hesaplı yapan ustaları tenzil ederim)
    haaa bi de ustaların en gıcık oldukları da , parcayı arastırıp alan, sadece taktırmak için gelen benim gibi müşteriler..ustadan parca almak en buyuk saftiriklik.. ya kazıklanırsın ya da başında durmazsan yan sanayi takıp gönderirler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acar60d

    sanayide, 150 tl lik işi 100tl ye yap diyosun, boş boş oturuyo gene de yapmıyo o işi ..nasıl olsa dönüp dolaşır geri döner zannediyolar..bi de iş yok diye aglayıp dururlar..(işini iyi ve hesaplı yapan ustaları tenzil ederim)
    haaa bi de ustaların en gıcık oldukları da , parcayı arastırıp alan, sadece taktırmak için gelen benim gibi müşteriler..ustadan parca almak en buyuk saftiriklik.. ya kazıklanırsın ya da başında durmazsan yan sanayi takıp gönderirler..




    uygun yapan usta yok...

    hep fiyatları yüksek istiyorlar.

    kaputu boyatacaktım...100 tl ye boyayacak usta bulamadım.

    hepsi 150-300 tl arası çektiler...100 tl ye biri olur dedi...o da zaman yok diye boyamadı...

    100 tl normal sanayi değeri olan bir fiyata bile boyamıyorlar...

    BU İNSANLARA İŞ YAPTIRMAYIN...ADAMLAR YATMAYI TERCİH EDİYOR İŞ YAPMAYI TERCİH ETMİYORLAR.ÇALMAYI TERCİH EDİYORLAR İŞ YAPMAYI TERCİH ETMİYORLAR.

    nefret ediyorum hepsinden.

    düzgün usta yok denecek kadar az!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: CrackerTurk

    Maalesef doğru. Triger kayışı değişimi için 300 lira isteyen ustalar gördüm. Lakin triger değiştirecek ustayla pazarlık yapmaya korkarım.

    triger değişimi zahmetli iştir hocam
    o yüzden genelde baskı balata değiştirirken değiştirelim bi daha ugraşma derdi benim ustam.
    benden habersiz değiştirdigi bile oldu
    hatta bir gün araba arıza yaptı götürdüm bana hiç sormadan trigeri yağı suyu vs değiştirmişti tanıdıgımdı iyi niyetinden yaptı iyide yaptı.
    tamamen ustanıza baglı.
    en iyisi bilindik ustan olacak işini orda yaptırcaksın

    Bazı şeyleri çok kolay sanıyorlar klavye başından. Triger değişimi zor olmakla beraber bir diş attırsan motorun performansı bile azalıyor takmayı yanlış yaparsan yani. Baskı balata değişimi için sabah götürüp akşam 6'da aracı aldığımı bilirim. Bazı araçların parça değişimleri için çok para ve zaman harcanıyor. Bazen tüm motor korumalarını sökmeleri gerekebiliyor. Bence gayet de paralarını hak ediyorlar. Beğenmeyen arkadaşlar 5 kat para verip yetkili serviste yaptırabilir hata bulamazlar. Ama fiyatı 5 katı

    ya bazı durumlarda arkadaslar tam olayı bilmedigi için ' ne var yani altı üstü bir kayış değişecek diyor '

    Bilmiyorum bazı araçlarda belki zor bir iş olabilir, başlarda ben de çok zor bir iş sanıyordum fakat benim araçta (1,6 HDi) o kadar da zor değilmiş, hatta hiç zor değilmiş.

    240.000'deki ikinci triger değişimini sanayide özel serviste yaptırdım, usta işi yaparken ben de yanında izledim.

    Sağ tekeri sök.
    Sağ davlumbazı sök.
    Triger muhafazasını sök.
    Kayışı sök-tak yaparken kasnaklar oynayıp ayarı bozulmasın diye kasnakları sabitlemek için pim yuvaları koyulmuş, onları kullanarak kasnakları pimler ile yerlerine sabitle.
    Eski kayışı çıkar, eski devirdaimi sök, yenisini tak.
    Yeni kayışı yerine tak, gerdir, kasnak pozisyonları değişmediği için yeni kayışın dişleri de zaten yerlerine cuk diye oturuyor, ne tekrardan ayarlama derdi var, ne başka bir şey.

    Taş çatlasın yarım saat, kırk dakika gibi bir süre aldı yukarıdaki işlemler. Ben yok sente ayarı, cart curt bir sürü iş yapılacak diye bekliyordum, izleyince bu mu yani dedim

    İş devam ederken merak ettim yetkili servisi aradım, 240.000 km triger değişimi + yağ filtre bakımı için toplam 1600 TL fiyat çekti adamlar

    İş bittiğinde triger değişimi, periyodik bakım, arabanın sağında solunda bir iki iş, mesela havalandırma/klima tırrrrr diye ses yapıyordu, sesi dinledi sonra konsolun altından pedalların oradan bir şeyleri söktü, havalandırma fanının içinden akaryakıt fişi çıkarttı, nasıl girdiyse oraya artık , ön cama hava üfleyen kanalların oradan içeri düşmüştür arada oluyor öyle dedi ; neyse uzun lafın kısası toplam fiyat işçilik falan dahil yukarıdaki rakamın 3'te 1'ini biraz geçti ancak

    Gözümün önünde temiz ve özenli de çalıştı adamlar, helali hoş olsun dedim verdim. İşin daha da komiği bakımı yaptırdığım servisin ustaları eski Peugeot yetkili servis çalışanları, ayrılıp kendi atölyelerini açmışlar, parça tedariğini de eğer orijinal parça isterseniz gidip yetkili servisten alarak yapıyorlar genelde. Öyle yan sanayi parça kullanımı da söz konusu değil yani, parçalar geldiğinde kutularından ben çıkarttım kontrol ettim, "Made in France", ona rağmen fiyat bu


    Benim buradan çıkardığım sonuç; sanayinin attığı kazık yetkili servisin attığı kazığın yanında hiç bir şey.

    Demek ki kayışın servise maliyeti 100 TL bile değil. Belki usta da oradan 150'ye alıyor, bana 200'e satıyor, bence hiç bir sakıncası yok. Ama 1600 TL nedir yahu, çüş, oha, insaf diyorum başa bir şey demiyorum, 100 liralık kayıştan, 3 litre yağdan, maliyeti taş çatlasın 30 TL olan 3 tane filtreden 1400-1500 TL para kazanacak yetkili servis, hey maaşallah Hakeza periyodik bakımlar da aynı şekilde, yetkili servisi ne zaman arasam 350-400 TL fiyat veriyor, dışarıda 150 TL'ye iş bitiyor.

    Triger değişimi için 300 TL'ye fazla diyenler bir de bu açıdan düşünsün bence

    Yetkili servisin kazık girişimleri ile bundan önce de bir iki defa karşılaşmıştım, yetkili servisin arabaya bakıp çözüm için 1200 TL fiyat çektiği, sanayide 150 TL'ye halledilen bir sunroof maceram da var mesela

    Ya da yetkili servisin arabayı 1 hafta serviste yatırıp da çözemediği, sanayide yarım günde halledilen basit bir emme manifoldu maceram var. Hahah hatta bunun çözümünde usta yetkili servise parça sorarken hala yetkili serviste çalışan arkadaşlarıyla telefonda dalga bile geçmişti, "oğlum boşu boşuna bekletmişsiniz abiyi 1 hafta, problem buymuş" diye


    Çok aşırı spesifik bir durum olmadıkça da bir daha yetkili servise gitmem sanıyorum, henüz çok fazla teknik detaya inilecek bir sıkıntı da yaşamadım şükür.

    Ama kaporta işi oldu mu da yetkili servisin hakkını vereyim, onlar da o işi çok güzel yapıyor, boyayı, tonu falan tam tutturuyorlar. Ne zaman dışarıda kaporta işi yaptırdıysam sonucu hüsran oldu.


    Sanayide güzel bir özel servis bulmak lazım, kazık yememenin tek çaresi bu, ama konu sahibi muzdarip olmuş, çakallar da çok maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 12 Mart 2014; 11:11:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: CrackerTurk

    Maalesef doğru. Triger kayışı değişimi için 300 lira isteyen ustalar gördüm. Lakin triger değiştirecek ustayla pazarlık yapmaya korkarım.

    triger değişimi zahmetli iştir hocam
    o yüzden genelde baskı balata değiştirirken değiştirelim bi daha ugraşma derdi benim ustam.
    benden habersiz değiştirdigi bile oldu
    hatta bir gün araba arıza yaptı götürdüm bana hiç sormadan trigeri yağı suyu vs değiştirmişti tanıdıgımdı iyi niyetinden yaptı iyide yaptı.
    tamamen ustanıza baglı.
    en iyisi bilindik ustan olacak işini orda yaptırcaksın

    Bazı şeyleri çok kolay sanıyorlar klavye başından. Triger değişimi zor olmakla beraber bir diş attırsan motorun performansı bile azalıyor takmayı yanlış yaparsan yani. Baskı balata değişimi için sabah götürüp akşam 6'da aracı aldığımı bilirim. Bazı araçların parça değişimleri için çok para ve zaman harcanıyor. Bazen tüm motor korumalarını sökmeleri gerekebiliyor. Bence gayet de paralarını hak ediyorlar. Beğenmeyen arkadaşlar 5 kat para verip yetkili serviste yaptırabilir hata bulamazlar. Ama fiyatı 5 katı

    ya bazı durumlarda arkadaslar tam olayı bilmedigi için ' ne var yani altı üstü bir kayış değişecek diyor '

    Bilmiyorum bazı araçlarda belki zor bir iş olabilir, başlarda ben de çok zor bir iş sanıyordum fakat benim araçta (1,6 HDi) o kadar da zor değilmiş, hatta hiç zor değilmiş.

    240.000'deki ikinci triger değişimini sanayide özel serviste yaptırdım, usta işi yaparken ben de yanında izledim.

    Sağ tekeri sök.
    Sağ davlumbazı sök.
    Triger muhafazasını sök.
    Kayışı sök-tak yaparken kasnaklar oynayıp ayarı bozulmasın diye kasnakları sabitlemek için pim yuvaları koyulmuş, onları kullanarak kasnakları pimler ile yerlerine sabitle.
    Eski kayışı çıkar, eski devirdaimi sök, yenisini tak.
    Yeni kayışı yerine tak, gerdir, kasnak pozisyonları değişmediği için yeni kayışın dişleri de zaten yerlerine cuk diye oturuyor, ne tekrardan ayarlama derdi var, ne başka bir şey.

    Taş çatlasın yarım saat, kırk dakika gibi bir süre aldı yukarıdaki işlemler. Ben yok sente ayarı, cart curt bir sürü iş yapılacak diye bekliyordum, izleyince bu mu yani dedim

    İş devam ederken merak ettim yetkili servisi aradım, 240.000 km triger değişimi + yağ filtre bakımı için toplam 1600 TL fiyat çekti adamlar

    İş bittiğinde triger değişimi, periyodik bakım, arabanın sağında solunda bir iki iş, mesela havalandırma/klima tırrrrr diye ses yapıyordu, sesi dinledi sonra konsolun altından pedalların oradan bir şeyleri söktü, havalandırma fanının içinden akaryakıt fişi çıkarttı, nasıl girdiyse oraya artık , ön cama hava üfleyen kanalların oradan içeri düşmüştür arada oluyor öyle dedi ; neyse uzun lafın kısası toplam fiyat işçilik falan dahil yukarıdaki rakamın 3'te 1'ini biraz geçti ancak

    Gözümün önünde temiz ve özenli de çalıştı adamlar, helali hoş olsun dedim verdim. İşin daha da komiği bakımı yaptırdığım servisin ustaları eski Peugeot yetkili servis çalışanları, ayrılıp kendi atölyelerini açmışlar, parça tedariğini de eğer orijinal parça isterseniz gidip yetkili servisten alarak yapıyorlar genelde. Öyle yan sanayi parça kullanımı da söz konusu değil yani, parçalar geldiğinde kutularından ben çıkarttım kontrol ettim, "Made in France", ona rağmen fiyat bu


    Benim buradan çıkardığım sonuç; sanayinin attığı kazık yetkili servisin attığı kazığın yanında hiç bir şey.

    Demek ki kayışın servise maliyeti 100 TL bile değil. Belki usta da oradan 150'ye alıyor, bana 200'e satıyor, bence hiç bir sakıncası yok. Ama 1600 TL nedir yahu, çüş, oha, insaf diyorum başa bir şey demiyorum, 100 liralık kayıştan, 3 litre yağdan, maliyeti taş çatlasın 30 TL olan 3 tane filtreden 1400-1500 TL para kazanacak yetkili servis, hey maaşallah Hakeza periyodik bakımlar da aynı şekilde, yetkili servisi ne zaman arasam 350-400 TL fiyat veriyor, dışarıda 150 TL'ye iş bitiyor.

    Triger değişimi için 300 TL'ye fazla diyenler bir de bu açıdan düşünsün bence

    Yetkili servisin kazık girişimleri ile bundan önce de bir iki defa karşılaşmıştım, yetkili servisin arabaya bakıp çözüm için 1200 TL fiyat çektiği, sanayide 150 TL'ye halledilen bir sunroof maceram da var mesela

    Ya da yetkili servisin arabayı 1 hafta serviste yatırıp da çözemediği, sanayide yarım günde halledilen basit bir emme manifoldu maceram var. Hahah hatta bunun çözümünde usta yetkili servise parça sorarken hala yetkili serviste çalışan arkadaşlarıyla telefonda dalga bile geçmişti, "oğlum boşu boşuna bekletmişsiniz abiyi 1 hafta, problem buymuş" diye


    Çok aşırı spesifik bir durum olmadıkça da bir daha yetkili servise gitmem sanıyorum, henüz çok fazla teknik detaya inilecek bir sıkıntı da yaşamadım şükür.

    Ama kaporta işi oldu mu da yetkili servisin hakkını vereyim, onlar da o işi çok güzel yapıyor, boyayı, tonu falan tam tutturuyorlar. Ne zaman dışarıda kaporta işi yaptırdıysam sonucu hüsran oldu.


    Sanayide güzel bir özel servis bulmak lazım, kazık yememenin tek çaresi bu, ama konu sahibi muzdarip olmuş, çakallar da çok maalesef.

    hangi özel servisi kullanıyorsunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: er76.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    az parça boyatmak her zaman sıkıntılıdır.

    Belli bir miktar alınıyor boya usta ona para veriyor daha küçük kutusu yok.

    ben burada 5tl ye bile boyacıya boya hazırlattırabiliyorum ,oto boyacısı neden koca parçayı boyayacak kadar boyayı hazırlatamasın .
    bu boyacıların maliyeti yüksek göstermek adına söyledikleri birşey sanırım
    6ay kadar önce arka tamponun köşesini hafif yamulttum ,doğrultma +boya toplamda 130tl tuttu,başkasına sorduğumda 350tl fiyat vermişti
    böyle şeylaeri iyi araştırmak lazım

    USta boya hazırlatmak ile boya kodu ile boya almak farklı şeyler




  • Çorlu sanayi sitesinde Doğan Otomotiv, Peugeot ve Citroen'e bakıyor, küçük salaş bir yer ama bu güne kadar hizmetinden memnun kaldım.

    Normalde İstanbul'dayım ama iş yerime yakın olduğu için bakımlarda oraya götürüyorum.

    Daha öncesinde İstanbul'da Topkapı sanayi sitesinde bir yere gidiyordum, bir keresinde arızalı olan lastik basınç sensörünü söylediğimde "kablosunu keselim abi, o zaman uyarı gelmez" şeklinde bir yaklaşım gösterince bir daha oraya gitmedim. Bu adamın öyle bir yaklaşımı yok, bir şey kırıksa, bozuksa çözüm bulmaya çalışıyor en azından, genellikle de başarılı oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Çorlu sanayi sitesinde Doğan Otomotiv, Peugeot ve Citroen'e bakıyor, küçük salaş bir yer ama bu güne kadar hizmetinden memnun kaldım.

    Normalde İstanbul'dayım ama iş yerime yakın olduğu için bakımlarda oraya götürüyorum.

    Daha öncesinde İstanbul'da Topkapı sanayi sitesinde bir yere gidiyordum, bir keresinde arızalı olan lastik basınç sensörünü söylediğimde "kablosunu keselim abi, o zaman uyarı gelmez" şeklinde bir yaklaşım gösterince bir daha oraya gitmedim. Bu adamın öyle bir yaklaşımı yok, bir şey kırıksa, bozuksa çözüm bulmaya çalışıyor en azından, genellikle de başarılı oluyor.

    bende 307 varken maslak oto sanayide paris otoyu kullanıyordum.
    menmundum.




  • Valla pahalı usta ile üçkağıtçı usta arasında fark var. Şöyle ki, işinin hakkını veren, tanınmış, fakat pahalı ustalar vardır. Ona gittiğinde parça kaç para ise o parayı söyler. İşçiliğini fazla alır. Bu çalışma mantığıdır. Üçkağıtçılık değildir. Yerse arkadaşım. Adam müşteri buluyor ki, yüksek fiyat çekebiliyor. Arz talep meselesi... Kimi usta üçkağıtçıdır. Parça fiyatlarını fahiş söyler, işçiliğini düşük söyler. Sonra ekstra bir iş daha çıkar onu da "halleder" falan... Böyle adamdan uzak dururum ben.

    Yeni dükkan açmış eski kalfa kendini kanıtlama çabasındadır. Riskine girersen ucuz olur.

    Düşük kalite, pek bir şeyden anlamayan, ucuz iş gücü adamlar vardır. Bunlara anca yağ-su-filtre falan yaptırılır.

    Kısaca adam pahalı usta ise kızacak ne var? Gitmezsin olur biter. Gideni var ki pahalı adam.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.