Eski dizel motorların subap zamanlamaları manuel ayarlanıyordu ve motor eskidikçe bu ayarlar kaçabiliyor, rektifiye edilmesi de zor olduğu için sağlıklı ve verimli çalışmayabiliyordu. Bu 100 bin kriterini eski dizel motorlar için geçerli sayabilirsiniz. Ayrıca yeni dizellerde genellikle turbo motor kullanılıyor ve biraz daha nazlı bir özellik. Dizel aracı benzinli otomobil gibi kullanmamalısınız, bundan kaynaklı masrafları olabiliyor. Turbonun arızaları 1-2 bin TL civarından başlıyor, subap ayarlamaları da 1 bin TL üzeri. Ayrıca dizel yakıtı da önemli, benzinden daha hassas, her yerden mazot almamak gerekir. Dizel motor tutumlu olsa bile biraz daha pahallı servis ve bakımı olduğundan dikkatli ve özenli kullanılmasında fayda var.
Alıntıları Göster
Bindiğim bir taksicinin bir sözü vardı dizel araç sahibini seçer diye. Siz de fazla km araçları değil sahiplerine göre seçim yapmalısınız bence. Bir arkadaş da yazmış, memlekette dizel araçlar nasılsa az yakıyor diye hor kullanılıyor. Benzinde çevir çevir devirleri dayanır ama dizel daha özen ister. Geçen bayramda 800bin km'de önceki kasa Passat'a bindim. 2 litre dizel , düz vites. Motorun maşallahı vardı ama senelerdir aynı şofördeydi.
quote:
Orijinalden alıntı: caldexter
Bindiğim bir taksicinin bir sözü vardı dizel araç sahibini seçer diye. Siz de fazla km araçları değil sahiplerine göre seçim yapmalısınız bence. Bir arkadaş da yazmış, memlekette dizel araçlar nasılsa az yakıyor diye hor kullanılıyor. Benzinde çevir çevir devirleri dayanır ama dizel daha özen ister. Geçen bayramda 800bin km'de önceki kasa Passat'a bindim. 2 litre dizel , düz vites. Motorun maşallahı vardı ama senelerdir aynı şofördeydi.
Alıntıları Göster
Bende bu görüşe katılıyorum yalnız motorun kullanımından dolayı değişebilir bu rakam.
Kesinlike büyük km dizel araçlardan uzak durarım her zaman. Çevremde onca tanıdık usta var hepsi aynı görüşü savunuyor. Bunun aksini söyleyen olursada hiç samimi bulmam çünkü kendisi dahi büyük km dizel araç almak tabiki işin ciddiyetini biliyorsa.
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
Boş yere ortaya atılan bir laf değil,haklılar.Türk insanı hala diesel kültürü edinemedi.Çok hor kullanılıyor,bakımı aksatılıyor ve yetmiyor yarış arabası niyetine zorla babam zorla.Bakımlısını ve bilinçli kullanıcısını bulduktan sonra sıkıntı olmaz ama 10 arabadan anca 2 si.
+1. aynen katılıyorum. evveliyatini ve kimin kullandigini bilirseniz 100bin çerez dir. ben onceki arabami 185 bin de teslim ettim. tık demedi. ne cekisinde nede sesinde bir sorun yoktu. ama ayni arabayi arkadasim daha 80bin de dağıttı. kara tren gibi arkasinda bulut la gidiyordu araba. her viteste 4 bin 5 bin devire asilirsaniz dizel motorun ömrü 100bin de biter
quote:
Orijinalden alıntı: proxima35
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
Boş yere ortaya atılan bir laf değil,haklılar.Türk insanı hala diesel kültürü edinemedi.Çok hor kullanılıyor,bakımı aksatılıyor ve yetmiyor yarış arabası niyetine zorla babam zorla.Bakımlısını ve bilinçli kullanıcısını bulduktan sonra sıkıntı olmaz ama 10 arabadan anca 2 si.
+1. aynen katılıyorum. evveliyatini ve kimin kullandigini bilirseniz 100bin çerez dir. ben onceki arabami 185 bin de teslim ettim. tık demedi. ne cekisinde nede sesinde bir sorun yoktu. ama ayni arabayi arkadasim daha 80bin de dağıttı. kara tren gibi arkasinda bulut la gidiyordu araba. her viteste 4 bin 5 bin devire asilirsaniz dizel motorun ömrü 100bin de biter
Alıntıları Göster
valla 1.4 dizel ford fiesta var 2005 model 130 binde köpek gibi :D
quote:
Orijinalden alıntı: proxima35
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
Boş yere ortaya atılan bir laf değil,haklılar.Türk insanı hala diesel kültürü edinemedi.Çok hor kullanılıyor,bakımı aksatılıyor ve yetmiyor yarış arabası niyetine zorla babam zorla.Bakımlısını ve bilinçli kullanıcısını bulduktan sonra sıkıntı olmaz ama 10 arabadan anca 2 si.
+1. aynen katılıyorum. evveliyatini ve kimin kullandigini bilirseniz 100bin çerez dir. ben onceki arabami 185 bin de teslim ettim. tık demedi. ne cekisinde nede sesinde bir sorun yoktu. ama ayni arabayi arkadasim daha 80bin de dağıttı. kara tren gibi arkasinda bulut la gidiyordu araba. her viteste 4 bin 5 bin devire asilirsaniz dizel motorun ömrü 100bin de biter
Alıntıları Göster
dün arabalara bakıyordum babamda neye bakıyorsun dedi caddy dedim kaç para filan derken neyse km sordu 140 bin küsürde dedim daha yeni.Babam 200 bini geçmez diyince pc yi alıp diğer odaya gittim
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_
Bir kere mantıken dizel tasarruf demek degil mı ? Zaten bir insan cok km yapacaksa dizel almaz mı? O zaman 100 bin km nedir ki ?
Hafta sonu gezmeye giden - arabayla dolaşmasını seven - tatiller de arabayı Tercih eden bir aile 100 bin i cok rahat geçer 4-5 sene de o zaman çöpe mı atalım arabaları
quote:
Orijinalden alıntı: muammer 42
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_
Bir kere mantıken dizel tasarruf demek degil mı ? Zaten bir insan cok km yapacaksa dizel almaz mı? O zaman 100 bin km nedir ki ?
Hafta sonu gezmeye giden - arabayla dolaşmasını seven - tatiller de arabayı Tercih eden bir aile 100 bin i cok rahat geçer 4-5 sene de o zaman çöpe mı atalım arabaları
Alıntıları Göster
Dizel araçlarda stop edilmeden önce 10-15 saniye beklenmesi muhabbeti ile Start-stop otomatiği teknolojisini nasıl bağdaştırıyorsunuz?3-5 kuruş mazottan tasarruf edelim derken turbo mu gözden çıkarılıyor?
quote:
Orijinalden alıntı: hebulut
Dizel araçlarda stop edilmeden önce 10-15 saniye beklenmesi muhabbeti ile Start-stop otomatiği teknolojisini nasıl bağdaştırıyorsunuz?3-5 kuruş mazottan tasarruf edelim derken turbo mu gözden çıkarılıyor?
Alıntıları Göster
360.000 km aracım var hala sıkıntı yaşamadım. Dizel araç.
quote:
Orijinalden alıntı: parker48
100 bin çerez denmiş de, bu 100 bin km muhabbeti 90 lı yıllara özgü bir şeydir, o yılların Doğan Broadway grupları genelde 100 bin k civarı rektifiyeye girerdi yada hiç yoksa segman atılırdı, bu 100 bin alışkanlığı oradan gelir yine o yıllarda genelde 100 bin km öyle 2-3 yılda yapılmazdı, 100 bin km dediğin km en az 5-6 yılda yapılırdı ki (aile arabaları) günümüzde 2 yılda bu km ye gelen araçlar var. 100 bin km günümüz otomobilleri için bir sorun teşkil etmez, eskiden mineral yağlar vardı 3000 bilemedin 5000 km yağ değişirdi, şimdi 20 bin km lerde yağ değişiyor vb teknoloji baya bir ileride. Umarım cevap olmuştur.
işte gerçek cevap bu.. yıllar değişti teknoloji değişti ama kafalar geride kaldı :D
Araç alırken çevremizden çok etkileniyoruz..onun piyasası yok bunun parçası pahalı o motor o kasayı nasıl taşısın vs..be bu dizel muhabbetti de aynı kulaktan doyma araştırılmadan ezbere konuşmadan başka bir şey değil..yenibosnadan taksiye bindim 650 binde dacia logan dayı bu ne dedim hem dacia hem 650k dedim bakımını aksatmadım hiç banada sıkıntı çıkarmadı dedi..kimin kullandığı nasıl kullandığı km den daha önemli bence
quote:
Orijinalden alıntı: uakoc
Araç alırken çevremizden çok etkileniyoruz..onun piyasası yok bunun parçası pahalı o motor o kasayı nasıl taşısın vs..be bu dizel muhabbetti de aynı kulaktan doyma araştırılmadan ezbere konuşmadan başka bir şey değil..yenibosnadan taksiye bindim 650 binde dacia logan dayı bu ne dedim hem dacia hem 650k dedim bakımını aksatmadım hiç banada sıkıntı çıkarmadı dedi..kimin kullandığı nasıl kullandığı km den daha önemli bence
100 bin sınırı şehir efsanesi sadece. Dizel motorlar benzinli motorlara göre daha uzun ömürlüdür. Otobüsler, gemiler ve hemen hemen bütün iş makineleri dizel motora sahiplerdir. Milyonlarca km yapan motorlar bunlar. Otomobillerde ise farklı olarak Turbo faktörü var. Turbo gücü arttırmak için kullanılan bir parça, bu parça biraz hassas ve yüksek ısıda seri çalıştığı için arıza verebiliyor. Turbonun Arıza vermesinin nedenleri ise kullanım hatası, kötü yakıt, kötü yağ ve zamanında yapılmayan bakım. Düzgün kullanıldığında benzinli motorlara göre çok daha uzun ömürlüdür..
quote:
Orijinalden alıntı: loutrec_
100 bin sınırı şehir efsanesi sadece. Dizel motorlar benzinli motorlara göre daha uzun ömürlüdür. Otobüsler, gemiler ve hemen hemen bütün iş makineleri dizel motora sahiplerdir. Milyonlarca km yapan motorlar bunlar. Otomobillerde ise farklı olarak Turbo faktörü var. Turbo gücü arttırmak için kullanılan bir parça, bu parça biraz hassas ve yüksek ısıda seri çalıştığı için arıza verebiliyor. Turbonun Arıza vermesinin nedenleri ise kullanım hatası, kötü yakıt, kötü yağ ve zamanında yapılmayan bakım. Düzgün kullanıldığında benzinli motorlara göre çok daha uzun ömürlüdür..
Alıntıları Göster
Psikolojik sınır zaten her zaman alırken herkes biraz daha düşük km' de olsun ister araç normal bir şey bu :)
quote:
Orijinalden alıntı: shinnok
Psikolojik sınır zaten her zaman alırken herkes biraz daha düşük km' de olsun ister araç normal bir şey bu :)
Alıntıları Göster
Psikolojik sınır falan hikaye. Yok boyası var yok değişeni var bilmem kilometre 100.000 olmuş bunların hepsi galericilerin hayatımıza soktuğu saçmalıklar. Araç bakımlıysa temizse 200.000 km lik araba da alınır kardeşim. Galerici 100.000 der fiyatı düşürür sonra 40.000 e çekip aynı aracı sana 5.000TL pahalıya satar. Düşmeyin bu oyunlara. İşyerimde bir sürü 140.000 de 150.000 de araç var dizel hepsi hala taş gibi.
quote:
Orijinalden alıntı: entelim
Psikolojik sınır falan hikaye. Yok boyası var yok değişeni var bilmem kilometre 100.000 olmuş bunların hepsi galericilerin hayatımıza soktuğu saçmalıklar. Araç bakımlıysa temizse 200.000 km lik araba da alınır kardeşim. Galerici 100.000 der fiyatı düşürür sonra 40.000 e çekip aynı aracı sana 5.000TL pahalıya satar. Düşmeyin bu oyunlara. İşyerimde bir sürü 140.000 de 150.000 de araç var dizel hepsi hala taş gibi.
Alıntıları Göster
Önemli olan arkadaşların da söylediği gibi çok km yapmamış değil hor kullanılmamış araç almak. Yoksa kullanıcı var kullanıcı var.
Bir adama verirsiniz aracı daha 50.000km yapmadan sıkışık trafikte aracın anasını ağlatır yanlaya yanlaya. Bir diğerine verirsiniz sadece evden işe ya da uzun yolda kullanır aracını. İki aracın da aynı kondisyonda olduğunu söyleyebilirmiyiz?
Bu yüzden araç almadan önce aracın sağına soluna iyice bakmak içerisindeki kırık dökükleri iyi incelemek orasından burasından gelen sesleri iyi analiz etmek lazım. Yoksa söylenildiği gibi 100.000km günümüzdeki araçlar için hiçbirşey. Ben senede 25.000km yapıyorum 4 senede çöpe atmam mı lazım aracı. Kmsini uzun yolda yapmış araç herzaman daha iyidir benim gözümde. Daha az vites değiştirir frenlere ve alt takıma uygulanan basınç daha azdır. Araç şehir içerisinde harap olmaz.
Yüksek kmli araçları iyi incelemek lazım. İyisi denk gelirse gözü kapalı alınır. Zira insanlardaki bu psikoloji yüzünden nispeten uygun fiyatlara gidiyorlar km yüksek olduğu için.
quote:
Orijinalden alıntı: mutu07
Önemli olan arkadaşların da söylediği gibi çok km yapmamış değil hor kullanılmamış araç almak. Yoksa kullanıcı var kullanıcı var.
Bir adama verirsiniz aracı daha 50.000km yapmadan sıkışık trafikte aracın anasını ağlatır yanlaya yanlaya. Bir diğerine verirsiniz sadece evden işe ya da uzun yolda kullanır aracını. İki aracın da aynı kondisyonda olduğunu söyleyebilirmiyiz?
Bu yüzden araç almadan önce aracın sağına soluna iyice bakmak içerisindeki kırık dökükleri iyi incelemek orasından burasından gelen sesleri iyi analiz etmek lazım. Yoksa söylenildiği gibi 100.000km günümüzdeki araçlar için hiçbirşey. Ben senede 25.000km yapıyorum 4 senede çöpe atmam mı lazım aracı. Kmsini uzun yolda yapmış araç herzaman daha iyidir benim gözümde. Daha az vites değiştirir frenlere ve alt takıma uygulanan basınç daha azdır. Araç şehir içerisinde harap olmaz.
Yüksek kmli araçları iyi incelemek lazım. İyisi denk gelirse gözü kapalı alınır. Zira insanlardaki bu psikoloji yüzünden nispeten uygun fiyatlara gidiyorlar km yüksek olduğu için.
Alıntıları Göster
aracı dynoya sokarsınız motora bakar öyle alırsınız bu kadar basit
quote:
Orijinalden alıntı: rbcntechnic
aracı dynoya sokarsınız motora bakar öyle alırsınız bu kadar basit
Alıntıları Göster
dizel bir motor için 100km nedir hocam. şehir efsanesi bunlar
Doğru yakıt, iyi kullanım ve zamanında servis yapılırsa rahatlıkla 500 bin km gider iyi bir araç... Sorun dizel motorda olsa otobüsler falan dizel olmazdı. Milyonlarca km yapıyorlar... Kullanım ve bakım her motorda önemli... Ama kükürtlü dizeli kullanır bir de hor kullanılırsa elbet sorun yapar
quote:
Orijinalden alıntı: EagleWing
Doğru yakıt, iyi kullanım ve zamanında servis yapılırsa rahatlıkla 500 bin km gider iyi bir araç... Sorun dizel motorda olsa otobüsler falan dizel olmazdı. Milyonlarca km yapıyorlar... Kullanım ve bakım her motorda önemli... Ama kükürtlü dizeli kullanır bir de hor kullanılırsa elbet sorun yapar
100 bin diye birşey yok. arabanın baakımlarını aksaatmayın yeter. poliste 2010-2011 model ve en önemlisi poliste 24 saat deli gib çalışaan ve 400-500 km connect var. halende sorunsuz çalııyor
quote:
Orijinalden alıntı: azaxacavab
100 bin diye birşey yok. arabanın baakımlarını aksaatmayın yeter. poliste 2010-2011 model ve en önemlisi poliste 24 saat deli gib çalışaan ve 400-500 km connect var. halende sorunsuz çalııyor
Alıntıları Göster
100.000km demek sadece dizel araç için değil standar bir araç için ekonomik ömrünü tamamlamış olması demektir bence. alınmaz mı alınır
BU KONUDA ÇOK TARTIŞTIM MİLLETLE. ADAM DİYOR Kİ 80000 ÜZERİ DİZEL ALINMAZ. MOTORU BİTER. ADAMA YARIM SAAT MULTIJET TEKNOLOJİSİNİ, YENİ NESİL OTOMOBİLLERİ, DAYANIKLI MOTOR AKSAMLARINI ANLATIYORUM ADAM ANLAMIYOR.
GALERİLERE ÇOK KIZIYORUM KM DÜŞÜRDÜKLERİ İÇİN. AMA ADAMIN UMRUNDA DEĞİL. 50000 DE DİZEL ARABA ALIYOR İLK BAKIMINDA BİR ÇIKIYOR Kİ 380000 DEN DÜŞÜRÜLMÜŞ. SONRA VUR BAŞINI TAŞLARA. BU TAKINTI OLMASA KM DÜŞÜRÜLÜR MÜYDÜ?