Şimdi Ara

Neden 100.000 dizel araçlarda sınır olarak görülüyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
1.691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    5 6 aydır araba konusunda araştırma yapıyorum. İlk arabam olacağı için 20.000'e kadar bir bütçe ayırdım. Yalnız size sormak / danışmak istediğim bir husus var. Günde aşağı yukarı 60 km'e kadar yol yapacağım. Bu yüzden dizel almak istiyorum. Takdir edersiniz ki ayırdığım bütçeye temiz dizel bulmak zor oluyor. Nerden baksan 25'den başlıyor fiyatları. Benim sormak istediğim şu; temiz dizelden kasıt nedir ? Çevremdeki insanlar bende öyle bir algı oluşturdu ki 100.000 km'den fazla dizel araçlara bakmıyorum bile .Sonra niye böyle bir şey yaptığıma anlam veremedim. Neden 100.000 ? 100.000'i geçen araba çok mu masraf çıkarıyor gitmiyor mu ? Kısacası 100.000'i geçmemin bana ne türlü bir dezavantajı olabilir bu konu hakkında yorumlarınızı almak istiyorum. Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi klipper -- 3 Mart 2014; 11:28:47 >



  • Şuanda annemin kullandığı 2005 1.3 mjet punto 350 küsür binde bizim aldığımızda araç 90 binde idi 6-7 senedir bizde annemden hariç ben dayım hatta dayımın cocukları kullanır horda kullanılan bir araba aldığımızdan beri bir kere turboda sorun yaşadık şuanda az bişe ıslık çalıyor 2 kere de zincir degisimi yaptik biri 155 binde şıkırti yaptı ondan diğer değişimi de 315 binde olmuştu sanırsam geriye kalan ise 8-10 bin km de bir rutin bakımlardan harici masraf acmadı baskı Balata fren Balata gibi masrafları yazmiyorum.tabi yapılan küçük kazalar değişen bir kaç parçayı bile arabanın masrafı olarak sayan biri degilseniz :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoctorEconomy -- 3 Mart 2014; 11:37:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoctorEconomy

    Şuanda annemin kullandığı 2005 1.3 mjet punto 350 küsür binde bizim aldığımızda araç 90 binde idi 6-7 senedir bizde annemden hariç ben dayım hatta dayımın cocukları kullanır horda kullanılan bir araba aldığımızdan beri bir kere turboda sorun yaşadık şuanda az bişe ıslık çalıyor 2 kere de zincir degisimi yaptik biri 155 binde şıkırti yaptı ondan diğer değişimi de 315 binde olmuştu sanırsam geriye kalan ise 8-10 bin km de bir rutin bakımlardan harici masraf acmadı baskı Balata fren Balata gibi masrafları yazmiyorum.tabi yapılan küçük kazalar değişen bir kaç parçayı bile arabanın masrafı olarak sayan biri degilseniz :)
    Rahat olun, 100 bin psikolojik sınırdır sadece




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Şuanda annemin kullandığı 2005 1.3 mjet punto 350 küsür binde bizim aldığımızda araç 90 binde idi 6-7 senedir bizde annemden hariç ben dayım hatta dayımın cocukları kullanır horda kullanılan bir araba aldığımızdan beri bir kere turboda sorun yaşadık şuanda az bişe ıslık çalıyor 2 kere de zincir degisimi yaptik biri 155 binde şıkırti yaptı ondan diğer değişimi de 315 binde olmuştu sanırsam geriye kalan ise 8-10 bin km de bir rutin bakımlardan harici masraf acmadı baskı Balata fren Balata gibi masrafları yazmiyorum.tabi yapılan küçük kazalar değişen bir kaç parçayı bile arabanın masrafı olarak sayan biri degilseniz :)

    Devam edin rekor kirin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SIRADANUS

    Rahat olun, 100 bin psikolojik sınırdır sadece

    Alıntıları Göster
    Genelde araçların ağır bakımı 100.000'de başladığından ve,dizel araçların bakım masrafları pahalıdır sözleride eklenınce ortaya böyle bir sonuç çıkıyor.
    Bence korkulacak bir durum yok km'sinden çok nasıl kullanıldığı bakımları düzenli yapıldımı bunlar daha önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Şuanda annemin kullandığı 2005 1.3 mjet punto 350 küsür binde bizim aldığımızda araç 90 binde idi 6-7 senedir bizde annemden hariç ben dayım hatta dayımın cocukları kullanır horda kullanılan bir araba aldığımızdan beri bir kere turboda sorun yaşadık şuanda az bişe ıslık çalıyor 2 kere de zincir degisimi yaptik biri 155 binde şıkırti yaptı ondan diğer değişimi de 315 binde olmuştu sanırsam geriye kalan ise 8-10 bin km de bir rutin bakımlardan harici masraf acmadı baskı Balata fren Balata gibi masrafları yazmiyorum.tabi yapılan küçük kazalar değişen bir kaç parçayı bile arabanın masrafı olarak sayan biri degilseniz :)

    Devam edin rekor kirin

    arabayı satacazda alan yok 4 parça çizikten değişen 5-6 parça çizikten boya :) şaka tabi çizik konusu :) arabayı galeriye götürüyorum onlar bile almıyor en son dayının biri 95 şahin vermişti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Şuanda annemin kullandığı 2005 1.3 mjet punto 350 küsür binde bizim aldığımızda araç 90 binde idi 6-7 senedir bizde annemden hariç ben dayım hatta dayımın cocukları kullanır horda kullanılan bir araba aldığımızdan beri bir kere turboda sorun yaşadık şuanda az bişe ıslık çalıyor 2 kere de zincir degisimi yaptik biri 155 binde şıkırti yaptı ondan diğer değişimi de 315 binde olmuştu sanırsam geriye kalan ise 8-10 bin km de bir rutin bakımlardan harici masraf acmadı baskı Balata fren Balata gibi masrafları yazmiyorum.tabi yapılan küçük kazalar değişen bir kaç parçayı bile arabanın masrafı olarak sayan biri degilseniz :)

    Devam edin rekor kirin

    arabayı satacazda alan yok 4 parça çizikten değişen 5-6 parça çizikten boya :) şaka tabi çizik konusu :) arabayı galeriye götürüyorum onlar bile almıyor en son dayının biri 95 şahin vermişti

    O tarz olunca satmayin hocam.

    Evde bulunmasi daha iyidir.

    Vergisi de dusuk zaten.




  • Milletin demesi yok mu Türkiye de. Al bin motor bitince yaptır sıfır kullan. Çıkma taksiler falan eğer kaporta sağlam ise bence alınabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çükkü

    Milletin demesi yok mu Türkiye de. Al bin motor bitince yaptır sıfır kullan. Çıkma taksiler falan eğer kaporta sağlam ise bence alınabilir.
    temiz kullanılmış 100 bin km bir dizel motor için hiçbirşey değil , dizel motorlar yüksek basınç altında çalışan motorlar olduğu için kullanılan malzemeler daha yüksek mukavemete sahiptir . öyle kırılır, dökülür, biter, bilmem ne söylemleri cahillikten ileri gelir , tabi insan gibi kullanmak yerine başka şeyler denenmiş motorlarda var istisnalar olur elbet .onu da zaten anlarsınız aracın halinden . kolay gelsin :)
  • Bir kere mantıken dizel tasarruf demek degil mı ? Zaten bir insan cok km yapacaksa dizel almaz mı? O zaman 100 bin km nedir ki ?

    Hafta sonu gezmeye giden - arabayla dolaşmasını seven - tatiller de arabayı Tercih eden bir aile 100 bin i cok rahat geçer 4-5 sene de o zaman çöpe mı atalım arabaları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Bir kere mantıken dizel tasarruf demek degil mı ? Zaten bir insan cok km yapacaksa dizel almaz mı? O zaman 100 bin km nedir ki ?

    Hafta sonu gezmeye giden - arabayla dolaşmasını seven - tatiller de arabayı Tercih eden bir aile 100 bin i cok rahat geçer 4-5 sene de o zaman çöpe mı atalım arabaları

    Bunu demeye gelmiştim .
    100 bin hiç bişeydir . Bu muhabbet nerden cıktı onu da anlamıyorum.
    Koskoca kelli felli firmlar 4 yıllık motor mu üretiyor ?
    Ben 120 küsur binde dizel focus sattım , motoru dynoda %90 çıktı , taş gibiydi araba .
  • Bu tarz bir algi sadece burada var.

    Turkiye'de hep boyle olur.

    Dizelle ilk tanisildigi donemde bazilari tam kullanim karakterini,ozelliklerini anlamadan motor patlatinca hepsi oyle saniliyor maalesef.

    100k hicbirseydir dizel icin.
  • Hiçbir şey olmaz gayet alınır binir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    Hiçbir şey olmaz gayet alınır binir.
    Temiz ve bakımlı bir Dizel için 100.000 çerezdir
  • Sıfır aldığım w211 i 350 bin km kullandık. Şirkette ve cidden çok hor kullanıldı. Her türlü işe koşturuldu. Rutin bakımlar dışında birkez gergi takozu bir kez de su pompası değişti.

    Daha sonra aracı bir arkadaşıma sattım emin değilim ama 500 bin km rahat olmuştur. Halen saat gibi çalışıyor.

    O söylenen 100 bin sınırına kesinlikle itibar etmeyin bizim millet ehliyetsiz avukattır ve bilir bilmez her konuda uzman gibi konuşur. O yüzden zaten bilim dünyasına biz yön veriyoruz :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Temiz ve bakımlı bir Dizel için 100.000 çerezdir

    Alıntıları Göster
    100 bin çerez denmiş de, bu 100 bin km muhabbeti 90 lı yıllara özgü bir şeydir, o yılların Doğan Broadway grupları genelde 100 bin k civarı rektifiyeye girerdi yada hiç yoksa segman atılırdı, bu 100 bin alışkanlığı oradan gelir yine o yıllarda genelde 100 bin km öyle 2-3 yılda yapılmazdı, 100 bin km dediğin km en az 5-6 yılda yapılırdı ki (aile arabaları) günümüzde 2 yılda bu km ye gelen araçlar var. 100 bin km günümüz otomobilleri için bir sorun teşkil etmez, eskiden mineral yağlar vardı 3000 bilemedin 5000 km yağ değişirdi, şimdi 20 bin km lerde yağ değişiyor vb teknoloji baya bir ileride. Umarım cevap olmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Şuanda annemin kullandığı 2005 1.3 mjet punto 350 küsür binde bizim aldığımızda araç 90 binde idi 6-7 senedir bizde annemden hariç ben dayım hatta dayımın cocukları kullanır horda kullanılan bir araba aldığımızdan beri bir kere turboda sorun yaşadık şuanda az bişe ıslık çalıyor 2 kere de zincir degisimi yaptik biri 155 binde şıkırti yaptı ondan diğer değişimi de 315 binde olmuştu sanırsam geriye kalan ise 8-10 bin km de bir rutin bakımlardan harici masraf acmadı baskı Balata fren Balata gibi masrafları yazmiyorum.tabi yapılan küçük kazalar değişen bir kaç parçayı bile arabanın masrafı olarak sayan biri degilseniz :)

    Devam edin rekor kirin

    arabayı satacazda alan yok 4 parça çizikten değişen 5-6 parça çizikten boya :) şaka tabi çizik konusu :) arabayı galeriye götürüyorum onlar bile almıyor en son dayının biri 95 şahin vermişti

    O tarz olunca satmayin hocam.

    Evde bulunmasi daha iyidir.

    Vergisi de dusuk zaten.

    Aynen evde dursun belki 0 arac alırsak takasa veririz i10 na niyetlendik bakalım bi hayırlısı :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    Hiçbir şey olmaz gayet alınır binir.
    Boş yere ortaya atılan bir laf değil,haklılar.Türk insanı hala diesel kültürü edinemedi.Çok hor kullanılıyor,bakımı aksatılıyor ve yetmiyor yarış arabası niyetine zorla babam zorla.Bakımlısını ve bilinçli kullanıcısını bulduktan sonra sıkıntı olmaz ama 10 arabadan anca 2 si.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Agorian

    Sıfır aldığım w211 i 350 bin km kullandık. Şirkette ve cidden çok hor kullanıldı. Her türlü işe koşturuldu. Rutin bakımlar dışında birkez gergi takozu bir kez de su pompası değişti.

    Daha sonra aracı bir arkadaşıma sattım emin değilim ama 500 bin km rahat olmuştur. Halen saat gibi çalışıyor.

    O söylenen 100 bin sınırına kesinlikle itibar etmeyin bizim millet ehliyetsiz avukattır ve bilir bilmez her konuda uzman gibi konuşur. O yüzden zaten bilim dünyasına biz yön veriyoruz :))
    Eski dizel motorların subap zamanlamaları manuel ayarlanıyordu ve motor eskidikçe bu ayarlar kaçabiliyor, rektifiye edilmesi de zor olduğu için sağlıklı ve verimli çalışmayabiliyordu. Bu 100 bin kriterini eski dizel motorlar için geçerli sayabilirsiniz.
    Ayrıca yeni dizellerde genellikle turbo motor kullanılıyor ve biraz daha nazlı bir özellik.
    Dizel aracı benzinli otomobil gibi kullanmamalısınız, bundan kaynaklı masrafları olabiliyor.
    Turbonun arızaları 1-2 bin TL civarından başlıyor, subap ayarlamaları da 1 bin TL üzeri.
    Ayrıca dizel yakıtı da önemli, benzinden daha hassas, her yerden mazot almamak gerekir.
    Dizel motor tutumlu olsa bile biraz daha pahallı servis ve bakımı olduğundan dikkatli ve özenli kullanılmasında fayda var.




  • 100bin sınırının asıl mantığı şu.
    Motor hala çok iyi neredeyse sıfır ayarında ve sorun çıkarmaz mantigidir.
    Dizel araçlar turbolu olduğu için ve bizim halkimizin da turboyu kollama konusunda sıkıntıları var. Eğer araç sogukken tam gaz verip kalkiyorsaniz ya da motoru tam gaz verip istop ediyorsanız turboya çok büyük zarar veriyorsunuz. İlk çalıştırmada 10sn ve istop etmeden önce 10sn beklerseniz sorun çıkmaz. Dizel Motorlarin en büyük sorunları turbodan ve enjektörden olur. Mazotu da kaliteli kullanırsanız araçlar çok rahat 300bin km yapıyor.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.