Şimdi Ara

Neden Dizel. Açıklayabilir misiniz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
0
Favori
4.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hala aynı polemik, kafa yormayın arkadaşlar..Cebinde ne kadar money varsa ona göre seçim yap yau...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer


    quote:

    Orjinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.


    1.si yok öle birsey dizel alan eurodizel alır oda hemen hemen aynı donma noktaları
    2.si cok yüksek devir ceviremem ama benim 2000dd senin 2500 devire denk gelir o yüzden durum yine aynıdır...
    3.uzun yolda kötu istasyon diye bir sey yoktur yakıtımı fullerim 1000+ km gittiğim için türkiyenin hiç bir yerinde 1000km gidipte opet görmemen (opet alma zorunluluğum olduğu için) imkansızdır...
    4.ben valla arabanın içinde oturuyorum bana farklı gelmiyor (98 e200 de kullanıyorum yinede fark rahatsız edici değil)
    5.bana arabayı aldıktan sonra 1 yıl yada 15k km sonra gel dediler benzinlide 2-3 yıl sonramı gel diyorlar?
    6.sükür araba kullanmayı biliyorum devir dustuğünde vites duşürmeyi becerebiliyorum ondan benim için sorun yok...
    7.öyle bir seyin olma imkanı yoktur mazot daha az rafine ile üretile bilinir ama benzinin rafinerisi hem uzun hemde daha teferruatlıdır...



    harikasın slazer... yalnız şöyle bişey var sanırım lafınızı kesiyorum arkadaşlar...dizelden bende memnunum da 2. viteste 2001 focus benzinliyle 105 i 3.viteste 160 ı 4.viteste de 200 ü gördüm bu focus tdci da bunu yapılabileceğini sanmıyorum...




  • Öyle deme Claymore.
    Cepte olan para sınırlı olduğu için en doğru seçimi yapmaya çalışıyoruz.
    Para sorun olmasa kimin ne işi var donanimhaber.com tartışma sayfalarında.

    İyi Çalışmalar.
  • yılda kaç km yapıyorsun önemli olan o arkadaşım

    yoksa baştan vereceğin 3-4 milyar farkı kapatmak için 40-50,000 km gitmen gerekiyor diye hesaplamıştık geçen aylarda bir arkadaşla

    ben 40000 km yi 5 yılda yaptım kendi arabamla o sebeple dizel bana hikaye

    ama yılda yapıyorsan 25-30000 km ve 5-6 yıl satmayacaksan arabayı o zaman dizel tabi

    ama ararsın benzinliyi konfor ve keyif olarak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pegasuss


    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer


    quote:

    Orjinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.


    1.si yok öle birsey dizel alan eurodizel alır oda hemen hemen aynı donma noktaları
    2.si cok yüksek devir ceviremem ama benim 2000dd senin 2500 devire denk gelir o yüzden durum yine aynıdır...
    3.uzun yolda kötu istasyon diye bir sey yoktur yakıtımı fullerim 1000+ km gittiğim için türkiyenin hiç bir yerinde 1000km gidipte opet görmemen (opet alma zorunluluğum olduğu için) imkansızdır...
    4.ben valla arabanın içinde oturuyorum bana farklı gelmiyor (98 e200 de kullanıyorum yinede fark rahatsız edici değil)
    5.bana arabayı aldıktan sonra 1 yıl yada 15k km sonra gel dediler benzinlide 2-3 yıl sonramı gel diyorlar?
    6.sükür araba kullanmayı biliyorum devir dustuğünde vites duşürmeyi becerebiliyorum ondan benim için sorun yok...
    7.öyle bir seyin olma imkanı yoktur mazot daha az rafine ile üretile bilinir ama benzinin rafinerisi hem uzun hemde daha teferruatlıdır...



    harikasın slazer... yalnız şöyle bişey var sanırım lafınızı kesiyorum arkadaşlar...dizelden bende memnunum da 2. viteste 2001 focus benzinliyle 105 i 3.viteste 160 ı 4.viteste de 200 ü gördüm bu focus tdci da bunu yapılabileceğini sanmıyorum...


    evet haklısın pegasus 2. 3. viteste cok ucuk hızlara ulaşılamaz dizelde (ulaşmaya kassan motora zarar verirsin)
    ben onu hız bakımından değil güç bakımından yazdım cünü dizelin 2000dd i ile benzinlinin 2000dd i aynı değil...
    maksat hızlanma olduğunda benzinli oldukça iyidir ama maksat güçlü cekiş ve yokuş (yani arabaya yük bindiğinde dizel iyidir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71

    yılda kaç km yapıyorsun önemli olan o arkadaşım

    yoksa baştan vereceğin 3-4 milyar farkı kapatmak için 40-50,000 km gitmen gerekiyor diye hesaplamıştık geçen aylarda bir arkadaşla

    ben 40000 km yi 5 yılda yaptım kendi arabamla o sebeple dizel bana hikaye

    ama yılda yapıyorsan 25-30000 km ve 5-6 yıl satmayacaksan arabayı o zaman dizel tabi

    ama ararsın benzinliyi konfor ve keyif olarak




    abicim dediklerinde haklısında konfor ve keyif mantığını çözemiyorum...
    sadece benzin yerine mazot koyuyorsun ve konfor yada keyif mi düsüyor?
    içeri ses fln gelmiyor (hepsinde değil yalıtımı iyi olan araçlarda)...
    ben 98 model e200 de kullanıyorum ama focusun sadece içeri (bozuk zeminde) lastik sesi vermesi var oda focusun sorunu yani dizelle bir alakası yok...
    arabanın dısardan dolmuş gibi çalıstığı doğru ama içerde yok öle bişi...




  • ... sen nediyosun arkadaşım??? ne konforu ??? bizde benzinli kullandık biliriz neyi var neyi yok... konfor istiyosan bende sana mercedes S400 cdi getiriyim al sana konfor... 1.4 dizel mi 1.4 benzinli mi??? ben ister az yol yapayım ister çok yapayım dizeli tercih ederim...ki sende de dizel olsaydı daha çok gezmek isteyecektin emin ol... aralarında ses farkı fazla kalmadı benim için tek sorun sadece eskiden herhangi viteste yaptığım maksimum hızı dizelde geçemiyorum ama bu demek deildir ki hantal veya performansı düşük...gayet iyi (1.6 109-110 hp dizeller için diyorum) ki artık yarışa da gerek yok amaç zaten az yakmak...
  • dizeller artık yarışıyor da arkadaşlar
    gerçi ladies yarışıyor ama olsun yarışıyor mu yarışıyor.
  • hala dizel araçlara karşı bir ön yargı var e bu ön yargı ne yazıkki bu dizelleri kullanmadan anlaymayacak insanlar hala benzinlinin konforlu lüks olduğundan bahsediyor yada 2. viteste şu kadar hız yaptığından ama ancak kullananlar bu araçların ekstra yalıtımlarla benzinli kardeşleri ie aynı gürültü oranıyla çalıştığını yada ancak kullananlar bilir benzinliler 150 km den sonra 5000-6000 devirlerde kendini parçalarken dizelin aynı hızlarda 3000 li devirlerde rahat rahat sürmesini

    kendi arabamız benzinli bir bmw 520 ama birçok dizel araç sürmüş biri olarak aynı güçteki iki motordan tercihim kesinlikle dizel olurdu
  • bunca yazıyı boşuna yazmışız anlaşılan.
    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71

    yılda kaç km yapıyorsun önemli olan o arkadaşım

    yoksa baştan vereceğin 3-4 milyar farkı kapatmak için 40-50,000 km gitmen gerekiyor diye hesaplamıştık geçen aylarda bir arkadaşla

    ben 40000 km yi 5 yılda yaptım kendi arabamla o sebeple dizel bana hikaye

    ama yılda yapıyorsan 25-30000 km ve 5-6 yıl satmayacaksan arabayı o zaman dizel tabi

    ama ararsın benzinliyi konfor ve keyif olarak


  • quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    bunca yazıyı boşuna yazmışız anlaşılan.
    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71

    yılda kaç km yapıyorsun önemli olan o arkadaşım

    yoksa baştan vereceğin 3-4 milyar farkı kapatmak için 40-50,000 km gitmen gerekiyor diye hesaplamıştık geçen aylarda bir arkadaşla

    ben 40000 km yi 5 yılda yaptım kendi arabamla o sebeple dizel bana hikaye

    ama yılda yapıyorsan 25-30000 km ve 5-6 yıl satmayacaksan arabayı o zaman dizel tabi

    ama ararsın benzinliyi konfor ve keyif olarak






    Verdiğimiz 3-4 milyar fark ikinci elde satarken geri gelmiyor mu?
  • ELBETTE ÇOĞUNLUKLA GERİ GELİYOR .ONU BIRAK YAZILARI OKUDUĞUNDA DİZELİ KÖTÜLEYENLERE GEREKEN CEVAPLAR YETERİNCE VERİLMİŞŞ.
    quote:

    Orjinalden alıntı: acarbay

    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    bunca yazıyı boşuna yazmışız anlaşılan.
    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71

    yılda kaç km yapıyorsun önemli olan o arkadaşım

    yoksa baştan vereceğin 3-4 milyar farkı kapatmak için 40-50,000 km gitmen gerekiyor diye hesaplamıştık geçen aylarda bir arkadaşla

    ben 40000 km yi 5 yılda yaptım kendi arabamla o sebeple dizel bana hikaye

    ama yılda yapıyorsan 25-30000 km ve 5-6 yıl satmayacaksan arabayı o zaman dizel tabi

    ama ararsın benzinliyi konfor ve keyif olarak






    Verdiğimiz 3-4 milyar fark ikinci elde satarken geri gelmiyor mu?




  • arabam dizel hem konforlu hem keyifli.
  • ben bezinlileri daha çok seviyorum ama..

    mercedes 270 CDI nin motor sesinede bitiyorum doĞrusu..

    bu tamamen bence bekLenti oLayı..
  • arkadaşlar dizelde hiç motorun sınırlarını zorlamamıştım (1.6 109 hp tdci) az önce eve geldim ve yaklaşık yarım saat önce bi kalkış yaptım 1.6 100 beygir arabayı aratmıyo hatta bi çoğundan iyi bile diyebilirim... arkadaşımı koltuğa yapıştırdım 3. vitese kadar da patinaj çekti... budur...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.



    --eurodieseller çok düşük sıcaklıklarda donuyo
    --yüksek devir benzinlidede zarar veriyo (dizel kadar olmasada)
    --eurodiesel her yerde satılıyo
    --ses yalıtımı ii olan bi araba alırsın içerde pek ses çıkmaz
    --bakımlar hiçte masraflı değil(renault için söylüyom)
    --devir düştüğünde tabiki vites küçültceksin yoksa araba bayılır(bu benzinli içinde aynı ama benzinli az bayılır)
    --benzin türkiyede ucuzlarsa eurodiesel de ucuzlar ve aynı zamanda diesel araba lt olarakta az yakar
    --o yüzden herkesi yeni nesil dizel araçlara bekliyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nsx
    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL
    0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.

    Burundan çok daha fazlasını yer...
    Bu arada araçlar yüklüyle dizel onde bitirir demişsin de, dizeli nereye kadar yükleyeceksin? Hatta neyle yükleyeceksin? Dizel araçlar için üretilmiş performans parçaları nerede? Üzerinde turbo var zaten ona ragmen yırta yırta benzinliye yetişmeye çalışıyor hp olarak? İyice uçtu millet bu dizel konusunda, dizelin işi performans deil, zorlamayalım yani artık...


    Bak birader, işkembeden sallamıyoruz biz yok yarışlarda dizel kullanılsın falan diye, kamyon yarışı izlemediniz herhalde. Al aşağıda sana 0-100 hızlanma verdim tıpatıp aynı araç biri dizel biri benzinli. ÜStelik benzinlinin de 6 beygir fazlası var. Ne yazıyor, biri 11,0 saniye biri 11,1 değil mi? Bak şimdi bu işler sokak ağzıyla olmaz biraz oku da bilim, fizik neymiş bir bak.
     Neden Dizel. Açıklayabilir misiniz?

    1,37 metre fark arabanın sence neresine kadar bir farktır, biraz arabaları biliyor musun, boyutlarından falan haberdar mısın?

    Bu arada yüklüden ne anladığını bilmiyorum, bizim bildiğimiz yüklü araç içinde 4-5 kişi ve bagajdır. Uzun yollarda da genelde böyle seyredilir. Otoban köşelerinde birbirini geçmeye çalışanlarla işimiz olmadığından bunları hesap dışı bırakıyorum. Onlardan biriysen benle daha fazla muhattap olma.
     Neden Dizel. Açıklayabilir misiniz?

    Şahsen benim 0-100 hızlanmada bana 0,1 saniye takmaları pek umrumda olmaz. Ama ara hızlanmalarda 4,8 saniye geçersem (hele ki bu bir sollama ise) çok şey kazandırır. Bu arada ara hızlanmalarda da katedilen mesafeleri merak ediyorsan onu da hesaplarım sana, yukarıdaki formüllerden yapılmaz, başka formülü var onun, belki bilmezsin.

    Artık daha bir şey yazamayacağım, zaten objektif olan anlamıştır. Bu arada herşey muhalefet olmanın sonu da budur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx
    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL
    0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.

    Burundan çok daha fazlasını yer...
    Bu arada araçlar yüklüyle dizel onde bitirir demişsin de, dizeli nereye kadar yükleyeceksin? Hatta neyle yükleyeceksin? Dizel araçlar için üretilmiş performans parçaları nerede? Üzerinde turbo var zaten ona ragmen yırta yırta benzinliye yetişmeye çalışıyor hp olarak? İyice uçtu millet bu dizel konusunda, dizelin işi performans deil, zorlamayalım yani artık...


    Bak birader, işkembeden sallamıyoruz biz yok yarışlarda dizel kullanılsın falan diye, kamyon yarışı izlemediniz herhalde. Al aşağıda sana 0-100 hızlanma verdim tıpatıp aynı araç biri dizel biri benzinli. ÜStelik benzinlinin de 6 beygir fazlası var. Ne yazıyor, biri 11,0 saniye biri 11,1 değil mi? Bak şimdi bu işler sokak ağzıyla olmaz biraz oku da bilim, fizik neymiş bir bak.
     Neden Dizel. Açıklayabilir misiniz?

    1,37 metre fark arabanın sence neresine kadar bir farktır, biraz arabaları biliyor musun, boyutlarından falan haberdar mısın?

    Bu arada yüklüden ne anladığını bilmiyorum, bizim bildiğimiz yüklü araç içinde 4-5 kişi ve bagajdır. Uzun yollarda da genelde böyle seyredilir. Otoban köşelerinde birbirini geçmeye çalışanlarla işimiz olmadığından bunları hesap dışı bırakıyorum. Onlardan biriysen benle daha fazla muhattap olma.
     Neden Dizel. Açıklayabilir misiniz?

    Şahsen benim 0-100 hızlanmada bana 0,1 saniye takmaları pek umrumda olmaz. Ama ara hızlanmalarda 4,8 saniye geçersem (hele ki bu bir sollama ise) çok şey kazandırır. Bu arada ara hızlanmalarda da katedilen mesafeleri merak ediyorsan onu da hesaplarım sana, yukarıdaki formüllerden yapılmaz, başka formülü var onun, belki bilmezsin.

    Artık daha bir şey yazamayacağım, zaten objektif olan anlamıştır. Bu arada herşey muhalefet olmanın sonu da budur.


    helal olsun ama benim arabanın 1.4 benzinlisidende yavaş neden acaba




  • quote:

    Orjinalden alıntı: acarbay
    Arkadaşlar öncelikle görüşleriniz için çok teşekkür ederim.
    Benim bu konuyu açmamdaki sebep araba değiştirmek üzereyim.
    Şu şekilde örnek verebilecek arkadaşım var mı.?
    A arabası BENZİNLİ, fiyatı AA.AAA YTL, ikinci el fiyat aa.aaa YTL=> kayıp aa=AA.AAA-aa.aaa
    B arabası DİZEL , fiyatı BB.BBB YTL, ikinci el fiyat bb.bbb YTL=> kayıp bb=BB.BBB-bb.bbb
    dizel benzinli farkı=aa-bb
    bu dizel benzinli farkın XXXXX km den sonra kapatıp, kar edersin. gibi.
    Teşekürler. İyi Çalışmalar.


    Dostum bak anlayacağın şekilde sana açıklayayım, fiyatlar tamamen gerçektir, sıfır fiyatlarwww.ford.com.tr 'den, ikinci el fiyatlarwww.arabam.com 'dan alınmıştır.

    Benzinli 0km Focus C-max Trend 5K 1.6i 32.470,21 YTL
    Dizel 0km Focus C-max Trend 5K 1.6 TDCi 37.667,58 YTL

    Benzinli ikinci el Focus C-max Trend 5K 1.6i 28.900,00 YTL
    Dizel ikinci el Focus C-max Trend 5K 1.6 TDCi 34,500,00 YTL

    0 km araçta fark 32.470 - 28.900 = 3.570 YTL
    ikincielde fark 37.667 - 34.500 = 3.167 YTL

    SONUÇ : Dizel 1,98 YTL, Süper Benzin 2,50 YTL. 3.570 - 3.167 = 403 YTL fark var. 403 YTL ile 203 litre mazot, 161 litre benzin alırsın. 203 litre mazotla en az ( 5,8 lt/100km tüketim yukarıdaki tablodan aldığım değer atmasyon değil) 3500 km gidersin, 161 litre benzinle en az (7.7 lt/100 km tüketim-yukarıdaki tablodan aldığım değer atmasyon değil) 2.090 km yol gidersin. Ya sen 2000 kilometreden sonra direkt pozitif kara geçiyorsun ki 7 litre y
    Bu durumda aynen arkadaşların dediği gibi sen daha kontağa basmadan kardasın, gittiğin her bir km cebindeki paradan tasarruf edeceksin. Off yeter be yaw, ben müşteri temsilcisi veya galerici değilim. Ama paylaş paylaş da bir yere kadar, anlamayınca karşıdaki insanın morali bozuluyor. Herkes sevdiği benzini alsın

    NOT : İkinci eldeki fiyatlar bulabildiğim en yüksek fiyatlardır, yani o anda sitede bundan pahalı dizel ve benzinli araç yoktu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRCaPiTaL -- 25 Kasım 2005, 22:45:07 >




  • Beyler dizel konusunda yakıt-tork-benzin fiyatı-turbo zevki vs. haklısınız.. Tek dezavantajın alırken pahalı olması ve carcar ses olduğunu ben de kabul ediyorum fakat şu ara hızlanma konusundaki detaylara önem verelim... Belirli viteslerde yapılıyor dikkatinizi çektiyse.. Yani demek istediğim aslında fark o kadar anormal değildir ama 4. viteste düşük devirde dizel tabiki farkı koyar ama olası bir kapışma durumunda vites sınırlaması yok biliyorsunuz lütfen yanıltmayalım saygılar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.