Şimdi Ara

Neden Dizel. Açıklayabilir misiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
0
Favori
4.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel araba neden benzinli arabadan daha üstündür. Yoksa tam tersi mi?
    Yakıt tüketimine göre hangisi daha iyi.
    Alıştaki fiyat farkı göz önüne alındığında, kaç km yol gittikten sonra kar elde etmeye başlarız.

    Bu konularda örnek verebilir misiniz? Km de yakılan yakıt, gidilen yol ve sundukları konfor gibi kriterler ışığında.

    Teşekkürler. iyi çalışmalar.



  • Alıştaki fiyat farkıyla beraber satıştaki fiyat farkı da göz önüne alındığında kontağı çevirdiğiniz andan itibaren kar etmeye başlarsınız. (bkz. ikinci el oto ilanlarındaki dizel-benzinli farkı)
    Dizellerde esneklik değerleri (4. ve 5. viteste 60-100 km/h hızlanma süresi) ve yokuş çıkma performansı benzinlilere göre daha iyidir.
    Sadece şanzıman yapıları gereği dizeller max. hız ve 1. vitesteki performans açısından benzinlilerden geridedir.Ama kullanımı daha keyiflidir.
    Bir de bazı dizeller benzinliler kadar sessizken bazıları içeriye çok ses alıyor. (Clio ve Fabia)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Alıştaki fiyat farkıyla beraber satıştaki fiyat farkı da göz önüne alındığında kontağı çevirdiğiniz andan itibaren kar etmeye başlarsınız. (bkz. ikinci el oto ilanlarındaki dizel-benzinli farkı)
    Dizellerde esneklik değerleri (4. ve 5. viteste 60-100 km/h hızlanma süresi) ve yokuş çıkma performansı benzinlilere göre daha iyidir.
    Sadece şanzıman yapıları gereği dizeller max. hız ve 1. vitesteki performans açısından benzinlilerden geridedir.Ama kullanımı daha keyiflidir.
    Bir de bazı dizeller benzinliler kadar sessizken bazıları içeriye çok ses alıyor. (Clio ve Fabia)
    Dizel arabanın benzinlilere olan üstünlükleri; yokuş yukarı rampalarda (özellikle uzun yollarda) çok zevkilidir, diğer araçların yanında hiç etkilenmeden geçersin. Benzin-mazot arasındaki satış fiyatı farkı asla kapanmaz çünkü mazot benzinden daha az rafinire gerektirin, daha az işlem daha ucuz demektir. Oldu ki kapandı diyelim hala dizel araç litre hesabında da daha az yakar (benzinli 9 litre/100km ise dizel 7litre/100km'dir). Sollamalar daha seri bir şekilde yapılır, bir çok yeni nesilde turbo olduğundan tatlı bir ses çıkar. Eğer son süratin 200km'nin üzerinde yapacaksan ki pek nadir olur bu benzinli daha idealdir. İlk alış fiyatındaki fark da bence önemsenmeyecek düzeydedir. Zira bir sürü ıvır zıvır donanım alacağına aynı paraya dizelini almak daha idealdir, zaten ikinci el olarak satarken de benzinli muadilinden daha fazla para eder. Sanırım benzinlinin en üstün yanı 0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.

    Forumda "dizel benzin" diye arat çok güzel fikirler edinebilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRCaPiTaL

    Dizel arabanın benzinlilere olan üstünlükleri; yokuş yukarı rampalarda (özellikle uzun yollarda) çok zevkilidir, diğer araçların yanında hiç etkilenmeden geçersin. Benzin-mazot arasındaki satış fiyatı farkı asla kapanmaz çünkü mazot benzinden daha az rafinire gerektirin, daha az işlem daha ucuz demektir. Oldu ki kapandı diyelim hala dizel araç litre hesabında da daha az yakar (benzinli 9 litre/100km ise dizel 7litre/100km'dir). Sollamalar daha seri bir şekilde yapılır, bir çok yeni nesilde turbo olduğundan tatlı bir ses çıkar. Eğer son süratin 200km'nin üzerinde yapacaksan ki pek nadir olur bu benzinli daha idealdir. İlk alış fiyatındaki fark da bence önemsenmeyecek düzeydedir. Zira bir sürü ıvır zıvır donanım alacağına aynı paraya dizelini almak daha idealdir, zaten ikinci el olarak satarken de benzinli muadilinden daha fazla para eder. Sanırım benzinlinin en üstün yanı 0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.

    Forumda "dizel benzin" diye arat çok güzel fikirler edinebilirsin.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.



    Burundan çok daha fazlasını yer...
    Bu arada araçlar yüklüyle dizel onde bitirir demişsin de, dizeli nereye kadar yükleyeceksin? Hatta neyle yükleyeceksin? Dizel araçlar için üretilmiş performans parçaları nerede? Üzerinde turbo var zaten ona ragmen yırta yırta benzinliye yetişmeye çalışıyor hp olarak? İyice uçtu millet bu dizel konusunda, dizelin işi performans deil, zorlamayalım yani artık...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nsx -- 25 Kasım 2005, 11:22:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.



    Burundan çok daha fazlasını yer...
    Bu arada araçlar yüklüyle dizel onde bitirir demişsin de, dizeli nereye kadar yükleyeceksin? Hatta neyle yükleyeceksin? Dizel araçlar için üretilmiş performans parçaları nerede? Üzerinde turbo var zaten ona ragmen yırta yırta benzinliye yetişmeye çalışıyor hp olarak? İyice uçtu millet bu dizel konusunda, dizelin işi performans deil, zorlamayalım yani artık...

    Alıntıları Göster
    nsx böyle bir cevap yazmasa dizelcilere inanacagim neredeyse. Bu ne dizel askidir böyle anlamadim gitti. Dizeller performansli olsa bütün otomobil yarislarinda dizel kullanilir. Benzinli arac kullanan yok herhalde bu forumda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbayhan

    nsx böyle bir cevap yazmasa dizelcilere inanacagim neredeyse. Bu ne dizel askidir böyle anlamadim gitti. Dizeller performansli olsa bütün otomobil yarislarinda dizel kullanilir. Benzinli arac kullanan yok herhalde bu forumda.

    Alıntıları Göster
    SİZLER PERFORMANSLI BENZİNLİLERİNİZİ GÜLE GÜLE KULLANIN. BİZ DİZELCİLER ARAÇLARIMIZDAN ÇOK ŞÜKÜR MEMNUNUZ. YARIŞLARA FALAN KATILMASADA İDARE EDİYOR.HIZLANMA VERİLERİNE BAKARSANIZ EŞDEĞER HACİMLE OLAN FARKI GÖRÜRSÜNÜZ. ( 1.6 110 HP TDCİ- 1.6 110 HP BENZİNLİ) AYRICA BURADA DEFALARCA YAZILDI . BİZLER AİLE BİNEK OTOMOBİLLER ALIYORUZ YARIŞ İÇİN DEĞİL. HIZLANMA BİR ARABADA ARANILAN ÖZELLİKLERDEN BİR TANESİDİR . DİĞER ÖZELLİKLERİDE DEĞERLENDİRMEYE ALIRSAK DİZELLERİN TARTIŞILMAZ ÜSTÜNLÜĞÜNÜ GÖRÜRDÜNÜZ. AVRUPADA BUYILDA TÜRKİYEDE BU KADAR İNSAN ENAYİMİDE FAZLADAN PARA VEREREK DİZEL ARABA ALIYOR. YENİ DİZELLERİ ARŞTIRIP HATTA TEST SÜRÜŞÜ YAPIP ÖYLE ELŞTİRİN........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.



    Burundan çok daha fazlasını yer...
    Bu arada araçlar yüklüyle dizel onde bitirir demişsin de, dizeli nereye kadar yükleyeceksin? Hatta neyle yükleyeceksin? Dizel araçlar için üretilmiş performans parçaları nerede? Üzerinde turbo var zaten ona ragmen yırta yırta benzinliye yetişmeye çalışıyor hp olarak? İyice uçtu millet bu dizel konusunda, dizelin işi performans deil, zorlamayalım yani artık...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.



    Burundan çok daha fazlasını yer...
    Bu arada araçlar yüklüyle dizel onde bitirir demişsin de, dizeli nereye kadar yükleyeceksin? Hatta neyle yükleyeceksin? Dizel araçlar için üretilmiş performans parçaları nerede? Üzerinde turbo var zaten ona ragmen yırta yırta benzinliye yetişmeye çalışıyor hp olarak? İyice uçtu millet bu dizel konusunda, dizelin işi performans deil, zorlamayalım yani artık...


    şimdi bu konuda değişiklikler söz konusu...aynı motor aynı beygir düşün fakat torklar mecburen dizelde daha yüksek olacaktır... ikiside aynı anda kalksın hızlansınlar 3 km kadar gitsinler kimse kimseye fark atamaz dizel yırtınıyosa benzinlide yırtınır dizeli geçmek için ama fark atamazlar... son olarak hem dizel bu yarışın sonunda daha az yakmış olur benzinliden...ben benzinli focustan dizel focusa geçtim 2 si ilede yarıştım benzinli 1 adım daha önde ama dizelde yırtınmıyo hemen hemen aynılar... bilmeden konuşmayalım yada sen 100 hp benzinle 70 hp dizeli karşılaştırıyosan o ayrı tabi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasuss

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.



    Burundan çok daha fazlasını yer...
    Bu arada araçlar yüklüyle dizel onde bitirir demişsin de, dizeli nereye kadar yükleyeceksin? Hatta neyle yükleyeceksin? Dizel araçlar için üretilmiş performans parçaları nerede? Üzerinde turbo var zaten ona ragmen yırta yırta benzinliye yetişmeye çalışıyor hp olarak? İyice uçtu millet bu dizel konusunda, dizelin işi performans deil, zorlamayalım yani artık...


    şimdi bu konuda değişiklikler söz konusu...aynı motor aynı beygir düşün fakat torklar mecburen dizelde daha yüksek olacaktır... ikiside aynı anda kalksın hızlansınlar 3 km kadar gitsinler kimse kimseye fark atamaz dizel yırtınıyosa benzinlide yırtınır dizeli geçmek için ama fark atamazlar... son olarak hem dizel bu yarışın sonunda daha az yakmış olur benzinliden...ben benzinli focustan dizel focusa geçtim 2 si ilede yarıştım benzinli 1 adım daha önde ama dizelde yırtınmıyo hemen hemen aynılar... bilmeden konuşmayalım yada sen 100 hp benzinle 70 hp dizeli karşılaştırıyosan o ayrı tabi...

    Alıntıları Göster
    benzine vercek paran warsa benzinli avantajlıdır

    bu kadar basit işte..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.



    Burundan çok daha fazlasını yer...
    Bu arada araçlar yüklüyle dizel onde bitirir demişsin de, dizeli nereye kadar yükleyeceksin? Hatta neyle yükleyeceksin? Dizel araçlar için üretilmiş performans parçaları nerede? Üzerinde turbo var zaten ona ragmen yırta yırta benzinliye yetişmeye çalışıyor hp olarak? İyice uçtu millet bu dizel konusunda, dizelin işi performans deil, zorlamayalım yani artık...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.



    Burundan çok daha fazlasını yer...
    Bu arada araçlar yüklüyle dizel onde bitirir demişsin de, dizeli nereye kadar yükleyeceksin? Hatta neyle yükleyeceksin? Dizel araçlar için üretilmiş performans parçaları nerede? Üzerinde turbo var zaten ona ragmen yırta yırta benzinliye yetişmeye çalışıyor hp olarak? İyice uçtu millet bu dizel konusunda, dizelin işi performans deil, zorlamayalım yani artık...

    trcapital her halde iki aracında yüklü olmasından bahsediyor
    1.6tdci focusu 1.6 benzinlisi modifiye olmadan geçemez sadece kalkışta geçer sonra peşinden bile gelemez
    diesel araçları modifiye edersen benzinliden daha avantajlıdırlar daha fazla güç ve tork elde edersin

    diesellerde artık performansta var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.



    Burundan çok daha fazlasını yer...
    Bu arada araçlar yüklüyle dizel onde bitirir demişsin de, dizeli nereye kadar yükleyeceksin? Hatta neyle yükleyeceksin? Dizel araçlar için üretilmiş performans parçaları nerede? Üzerinde turbo var zaten ona ragmen yırta yırta benzinliye yetişmeye çalışıyor hp olarak? İyice uçtu millet bu dizel konusunda, dizelin işi performans deil, zorlamayalım yani artık...

    trcapital her halde iki aracında yüklü olmasından bahsediyor
    1.6tdci focusu 1.6 benzinlisi modifiye olmadan geçemez sadece kalkışta geçer sonra peşinden bile gelemez
    diesel araçları modifiye edersen benzinliden daha avantajlıdırlar daha fazla güç ve tork elde edersin

    diesellerde artık performansta var

    Alıntıları Göster
    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.

    Alıntıları Göster
    -eurodiesel soğuk havalarda donmaz
    -çok yüksek devir çevirmene gerek yok az devirle çok iş yaptıklarından dolayı benzinlidede çok yüksek devir çevirirsen motora zarar verirsin
    -mazotunu euro diesel aldığın sürece bişey olmaz
    -3 vitesten sonra benzinli gibi sesi vardır
    -bakımları masraflı değil bazı yedek parçaları pahalı arıza yaparsa biraz pahalıdır
    -devir düştüğünde vites küçültmezsen benzinlide stop eder
    -eurodiesel yükselirse herhalde baya sevineceksin
    güçlü diesellerde güçsüz benzinlilerden daha ekonomik
    arkadaş 1.9dti 2000 laguna alındığı zamanlar 65 lt ile 1350 km yi görmüş şu anda 130binde araç ve 1000 km altına düşmemiş ve 1 sene öncesine kadar normal motorin kullanıyordu daha hiç carbon clean da yapılmamış
    carbon clean yapılınca yine 1200km civarı gider diye düşünüyorum
    ben 1.9 jtd doblo ile 950 km gördüm 100km yi geçerdim ama deponun dibini kullanmak zarar verebilir
    lüks olayını anlamadım farkı neyse??? cruise kontrol falanmı yada sr yada hava yastığı falanmı yoksa kullanım la ilgili bişeymi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.

    Alıntıları Göster
    Dizel araçlar alındığında 6-7 yıl kullanılacaksa uygun oluyor; yoksa aynı modelin benzinli modeliyle amortismanı uzunca bi süre mümkün olmuyor. Dizelin bir çok avantajı olsa bile arıza durumunda -ki benzinli modellere göre daha problemliler- bakım onarım masrafları hayli yüksek. Keseye en uygun seçenek Hyundai Accent gibi duruyor. Performans açısından çoğu turbo beslemeli olduğundan yüksek tork değerleri sunuyor; ama asla benzinli araçların performansına erişemeyecekleri kesin. Tabi bu olay makina mühendislerini ve sürekli değişip gelişen teknoloji ile alakalı. Ara hızlanmalarda ve ani sollamalarda şayet motor hacmi büyük ise benzinlilerden ortalama 1,2 sn daha atak görünüm sergilerler. Ancak bu demek değildir ki dizel benzinliden performans açısından üstündür. Haşaa...

    Dizel araçları temiz kullanan kimseler için vazgeçilmez bir tutku, ama araç her dediğime gelsin diyorsan benzinliden şaşmayın derim. 2002 passat tdi kullanıcısı olarak bunu bilir bunu söylerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.

    Alıntıları Göster
    YENİ DİZELLERİ NASIL TANIDIĞIN BELLİ OLUYOR.
    - SOĞK HAVALARDA EURODİZEL YAKITLAR NORMAL MAZOT GİBİ DONMUYOR.
    -DİZEL MOTORDA ÇOK YÜKSEK DEVİR NEDEN ÇEVİRECEĞİMKİ DAHA 3000 DEVİRDE 150 KM YE ULAŞIYORKİ 4500 E KADAR YOLU VAR. ACABA BENZİNLİDE 150 KM DE KAÇ DEVİR YAPIYOR.
    -KÖTÜ YAKIT ALMAK ARAÇ SAHİBİNİN SORUNUDURKİ ARTIK BAZI FİRMALAR YAKIT GÜVENCESİ VERİYOR.DİKKAT EDİLECEK.
    -GÜRÜLTÜ OLAYINA GELİNCE FORDUN SİTESİNE GİREREK DİZEL VE BENZİNLİ GÜRÜLTÜ SEVİYE SONUÇLARINA BAK. DEDİĞİN GİBİ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.
    -BAKIM OLAYINA GELİNCE DAHA YENİ TOPİCTE AÇIKLADIM. DİZELLERİN DAHA PAHALI VE DAHA SIK BAKIMA GİTTİĞİNİ NERDEN ÇIKARIYORSUNUZ.TAVSİYEM BİR YETKİLİ SERVİSE GİDİP BENZİNLİ VE DİZEL BAKIM VE TAMİR MASRAFLARINI KARŞILAŞTIR. ALAKASININ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.ÖZELLİKLE ÇOK YOL YAPMIŞ OLANLARI..
    -DEVİR DÜŞTÜĞÜNDE VİTES DÜŞÜRMEZSEN STOP EDER . TAM TERSİ YÜKSEK TORKLARI SAYESİNDE DAHA RAHAT YÜRÜYEBİLİRSİN.
    - EURODİESEL FİYATLARI BENZİNLİ İLE AYNI OLCAK DİYE MERAK ETMİYORUZ. OLMASI ÇOK ZOR AMA OLSADA TÜKETİLEN MİKTAR OLARAK YİNEDE AVANTAJLI.
    - DEZAVANTAJ DİYE YAZDIĞIN MADDELERİ NEYE DAYANARAK YAZDIĞINI ANLAYAMADIM. BEN YILLARCA BENZİNLİ KULLANDIKTAN SONRA YENİ FOCUS DİZEL KULLANIYORUM.ANLATTIKLARININ HİÇ BİRİNİN DOĞRU OLMADIĞINI SÖYLÜYORUM.HATTA DİZELİN DAHADA ARTILARI OLDUĞUNU YAZACAĞIM AMA VAKTİM YOK EN İYİSİ SEN 1.6 110 HP TDCİ BİR ARABA KULLAN SONRA BİR DAHA YAZ........
    quote:

    Orjinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    0-100'ünün daha kısa sürede olması ama iyi bir dizel aracın varsa nal toplamaz, en fazla burunla falan fark atar. Araçlar yüklüyse dizel önde bitirir.



    Burundan çok daha fazlasını yer...
    Bu arada araçlar yüklüyle dizel onde bitirir demişsin de, dizeli nereye kadar yükleyeceksin? Hatta neyle yükleyeceksin? Dizel araçlar için üretilmiş performans parçaları nerede? Üzerinde turbo var zaten ona ragmen yırta yırta benzinliye yetişmeye çalışıyor hp olarak? İyice uçtu millet bu dizel konusunda, dizelin işi performans deil, zorlamayalım yani artık...

    trcapital her halde iki aracında yüklü olmasından bahsediyor
    1.6tdci focusu 1.6 benzinlisi modifiye olmadan geçemez sadece kalkışta geçer sonra peşinden bile gelemez
    diesel araçları modifiye edersen benzinliden daha avantajlıdırlar daha fazla güç ve tork elde edersin

    diesellerde artık performansta var

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar öncelikle görüşleriniz için çok teşekkür ederim.
    Benim bu konuyu açmamdaki sebep araba değiştirmek üzereyim.
    Şu şekilde örnek verebilecek arkadaşım var mı.?
    A arabası BENZİNLİ, fiyatı AA.AAA YTL, ikinci el fiyat aa.aaa YTL=> kayıp aa=AA.AAA-aa.aaa
    B arabası DİZEL , fiyatı BB.BBB YTL, ikinci el fiyat bb.bbb YTL=> kayıp bb=BB.BBB-bb.bbb

    dizel benzinli farkı=aa-bb
    bu dizel benzinli farkın XXXXX km den sonra kapatıp, kar edersin. gibi.

    Teşekürler. İyi Çalışmalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emekli1955

    YENİ DİZELLERİ NASIL TANIDIĞIN BELLİ OLUYOR.
    - SOĞK HAVALARDA EURODİZEL YAKITLAR NORMAL MAZOT GİBİ DONMUYOR.
    -DİZEL MOTORDA ÇOK YÜKSEK DEVİR NEDEN ÇEVİRECEĞİMKİ DAHA 3000 DEVİRDE 150 KM YE ULAŞIYORKİ 4500 E KADAR YOLU VAR. ACABA BENZİNLİDE 150 KM DE KAÇ DEVİR YAPIYOR.
    -KÖTÜ YAKIT ALMAK ARAÇ SAHİBİNİN SORUNUDURKİ ARTIK BAZI FİRMALAR YAKIT GÜVENCESİ VERİYOR.DİKKAT EDİLECEK.
    -GÜRÜLTÜ OLAYINA GELİNCE FORDUN SİTESİNE GİREREK DİZEL VE BENZİNLİ GÜRÜLTÜ SEVİYE SONUÇLARINA BAK. DEDİĞİN GİBİ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.
    -BAKIM OLAYINA GELİNCE DAHA YENİ TOPİCTE AÇIKLADIM. DİZELLERİN DAHA PAHALI VE DAHA SIK BAKIMA GİTTİĞİNİ NERDEN ÇIKARIYORSUNUZ.TAVSİYEM BİR YETKİLİ SERVİSE GİDİP BENZİNLİ VE DİZEL BAKIM VE TAMİR MASRAFLARINI KARŞILAŞTIR. ALAKASININ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.ÖZELLİKLE ÇOK YOL YAPMIŞ OLANLARI..
    -DEVİR DÜŞTÜĞÜNDE VİTES DÜŞÜRMEZSEN STOP EDER . TAM TERSİ YÜKSEK TORKLARI SAYESİNDE DAHA RAHAT YÜRÜYEBİLİRSİN.
    - EURODİESEL FİYATLARI BENZİNLİ İLE AYNI OLCAK DİYE MERAK ETMİYORUZ. OLMASI ÇOK ZOR AMA OLSADA TÜKETİLEN MİKTAR OLARAK YİNEDE AVANTAJLI.
    - DEZAVANTAJ DİYE YAZDIĞIN MADDELERİ NEYE DAYANARAK YAZDIĞINI ANLAYAMADIM. BEN YILLARCA BENZİNLİ KULLANDIKTAN SONRA YENİ FOCUS DİZEL KULLANIYORUM.ANLATTIKLARININ HİÇ BİRİNİN DOĞRU OLMADIĞINI SÖYLÜYORUM.HATTA DİZELİN DAHADA ARTILARI OLDUĞUNU YAZACAĞIM AMA VAKTİM YOK EN İYİSİ SEN 1.6 110 HP TDCİ BİR ARABA KULLAN SONRA BİR DAHA YAZ........
    quote:

    Orjinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    YENİ DİZELLERİ NASIL TANIDIĞIN BELLİ OLUYOR.
    - SOĞK HAVALARDA EURODİZEL YAKITLAR NORMAL MAZOT GİBİ DONMUYOR.
    -DİZEL MOTORDA ÇOK YÜKSEK DEVİR NEDEN ÇEVİRECEĞİMKİ DAHA 3000 DEVİRDE 150 KM YE ULAŞIYORKİ 4500 E KADAR YOLU VAR. ACABA BENZİNLİDE 150 KM DE KAÇ DEVİR YAPIYOR.
    -KÖTÜ YAKIT ALMAK ARAÇ SAHİBİNİN SORUNUDURKİ ARTIK BAZI FİRMALAR YAKIT GÜVENCESİ VERİYOR.DİKKAT EDİLECEK.
    -GÜRÜLTÜ OLAYINA GELİNCE FORDUN SİTESİNE GİREREK DİZEL VE BENZİNLİ GÜRÜLTÜ SEVİYE SONUÇLARINA BAK. DEDİĞİN GİBİ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.
    -BAKIM OLAYINA GELİNCE DAHA YENİ TOPİCTE AÇIKLADIM. DİZELLERİN DAHA PAHALI VE DAHA SIK BAKIMA GİTTİĞİNİ NERDEN ÇIKARIYORSUNUZ.TAVSİYEM BİR YETKİLİ SERVİSE GİDİP BENZİNLİ VE DİZEL BAKIM VE TAMİR MASRAFLARINI KARŞILAŞTIR. ALAKASININ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.ÖZELLİKLE ÇOK YOL YAPMIŞ OLANLARI..
    -DEVİR DÜŞTÜĞÜNDE VİTES DÜŞÜRMEZSEN STOP EDER . TAM TERSİ YÜKSEK TORKLARI SAYESİNDE DAHA RAHAT YÜRÜYEBİLİRSİN.
    - EURODİESEL FİYATLARI BENZİNLİ İLE AYNI OLCAK DİYE MERAK ETMİYORUZ. OLMASI ÇOK ZOR AMA OLSADA TÜKETİLEN MİKTAR OLARAK YİNEDE AVANTAJLI.
    - DEZAVANTAJ DİYE YAZDIĞIN MADDELERİ NEYE DAYANARAK YAZDIĞINI ANLAYAMADIM. BEN YILLARCA BENZİNLİ KULLANDIKTAN SONRA YENİ FOCUS DİZEL KULLANIYORUM.ANLATTIKLARININ HİÇ BİRİNİN DOĞRU OLMADIĞINI SÖYLÜYORUM.HATTA DİZELİN DAHADA ARTILARI OLDUĞUNU YAZACAĞIM AMA VAKTİM YOK EN İYİSİ SEN 1.6 110 HP TDCİ BİR ARABA KULLAN SONRA BİR DAHA YAZ........
    quote:

    Orjinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.



    şu lüks olayını sen anladınmı hocam??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    YENİ DİZELLERİ NASIL TANIDIĞIN BELLİ OLUYOR.
    - SOĞK HAVALARDA EURODİZEL YAKITLAR NORMAL MAZOT GİBİ DONMUYOR.
    -DİZEL MOTORDA ÇOK YÜKSEK DEVİR NEDEN ÇEVİRECEĞİMKİ DAHA 3000 DEVİRDE 150 KM YE ULAŞIYORKİ 4500 E KADAR YOLU VAR. ACABA BENZİNLİDE 150 KM DE KAÇ DEVİR YAPIYOR.
    -KÖTÜ YAKIT ALMAK ARAÇ SAHİBİNİN SORUNUDURKİ ARTIK BAZI FİRMALAR YAKIT GÜVENCESİ VERİYOR.DİKKAT EDİLECEK.
    -GÜRÜLTÜ OLAYINA GELİNCE FORDUN SİTESİNE GİREREK DİZEL VE BENZİNLİ GÜRÜLTÜ SEVİYE SONUÇLARINA BAK. DEDİĞİN GİBİ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.
    -BAKIM OLAYINA GELİNCE DAHA YENİ TOPİCTE AÇIKLADIM. DİZELLERİN DAHA PAHALI VE DAHA SIK BAKIMA GİTTİĞİNİ NERDEN ÇIKARIYORSUNUZ.TAVSİYEM BİR YETKİLİ SERVİSE GİDİP BENZİNLİ VE DİZEL BAKIM VE TAMİR MASRAFLARINI KARŞILAŞTIR. ALAKASININ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.ÖZELLİKLE ÇOK YOL YAPMIŞ OLANLARI..
    -DEVİR DÜŞTÜĞÜNDE VİTES DÜŞÜRMEZSEN STOP EDER . TAM TERSİ YÜKSEK TORKLARI SAYESİNDE DAHA RAHAT YÜRÜYEBİLİRSİN.
    - EURODİESEL FİYATLARI BENZİNLİ İLE AYNI OLCAK DİYE MERAK ETMİYORUZ. OLMASI ÇOK ZOR AMA OLSADA TÜKETİLEN MİKTAR OLARAK YİNEDE AVANTAJLI.
    - DEZAVANTAJ DİYE YAZDIĞIN MADDELERİ NEYE DAYANARAK YAZDIĞINI ANLAYAMADIM. BEN YILLARCA BENZİNLİ KULLANDIKTAN SONRA YENİ FOCUS DİZEL KULLANIYORUM.ANLATTIKLARININ HİÇ BİRİNİN DOĞRU OLMADIĞINI SÖYLÜYORUM.HATTA DİZELİN DAHADA ARTILARI OLDUĞUNU YAZACAĞIM AMA VAKTİM YOK EN İYİSİ SEN 1.6 110 HP TDCİ BİR ARABA KULLAN SONRA BİR DAHA YAZ........
    quote:

    Orjinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.



    şu lüks olayını sen anladınmı hocam??

    Alıntıları Göster
    dizel arabalarınız hayırlı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acarbay

    Arkadaşlar öncelikle görüşleriniz için çok teşekkür ederim.
    Benim bu konuyu açmamdaki sebep araba değiştirmek üzereyim.
    Şu şekilde örnek verebilecek arkadaşım var mı.?
    A arabası BENZİNLİ, fiyatı AA.AAA YTL, ikinci el fiyat aa.aaa YTL=> kayıp aa=AA.AAA-aa.aaa
    B arabası DİZEL , fiyatı BB.BBB YTL, ikinci el fiyat bb.bbb YTL=> kayıp bb=BB.BBB-bb.bbb

    dizel benzinli farkı=aa-bb
    bu dizel benzinli farkın XXXXX km den sonra kapatıp, kar edersin. gibi.

    Teşekürler. İyi Çalışmalar.

    Alıntıları Göster
    Ya şöyle bir örnek verelim.
    X marka bir araç;
    dizeli 27 milyar diyelim
    aynı donanım benzinli 24 milyar diyelim.3 milyar dizel motor farkı ödedin.
    2 sene kullandın satıyosun.
    dizeli 23 milyara satarken benzinliyi 20 milyara ancak satarsın .Sıfır alırken ödediğin farkı satarken zaten geri alıyorsun.Dolayısıyla aracı kullanmaya başladığın anda kardasın.o konuda tereddüt etme. Amorti olayı diye bir şey yok. (Hurdaya çıkana kadar kullanacaklar hariç)
    Bir de şunu ekleyeyim. Dizel araçlar hakkındaki önyargılar azaldıkça(bakım masrafı çok,arıza yapma ihtimali yüksek vs.)dizellerin ikinci eli daha da iyi para edecek. Hatta 0 km de ödediğin farktan fazlasını bile satarken alabilirsin. Eurodizel artık heryerde var arıza falan yapmıyo dizeller.
    quote:

    Orjinalden alıntı: acarbay

    Arkadaşlar öncelikle görüşleriniz için çok teşekkür ederim.
    Benim bu konuyu açmamdaki sebep araba değiştirmek üzereyim.
    Şu şekilde örnek verebilecek arkadaşım var mı.?
    A arabası BENZİNLİ, fiyatı AA.AAA YTL, ikinci el fiyat aa.aaa YTL=> kayıp aa=AA.AAA-aa.aaa
    B arabası DİZEL , fiyatı BB.BBB YTL, ikinci el fiyat bb.bbb YTL=> kayıp bb=BB.BBB-bb.bbb

    dizel benzinli farkı=aa-bb
    bu dizel benzinli farkın XXXXX km den sonra kapatıp, kar edersin. gibi.

    Teşekürler. İyi Çalışmalar.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkvan -- 25 Kasım 2005, 15:19:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    YENİ DİZELLERİ NASIL TANIDIĞIN BELLİ OLUYOR.
    - SOĞK HAVALARDA EURODİZEL YAKITLAR NORMAL MAZOT GİBİ DONMUYOR.
    -DİZEL MOTORDA ÇOK YÜKSEK DEVİR NEDEN ÇEVİRECEĞİMKİ DAHA 3000 DEVİRDE 150 KM YE ULAŞIYORKİ 4500 E KADAR YOLU VAR. ACABA BENZİNLİDE 150 KM DE KAÇ DEVİR YAPIYOR.
    -KÖTÜ YAKIT ALMAK ARAÇ SAHİBİNİN SORUNUDURKİ ARTIK BAZI FİRMALAR YAKIT GÜVENCESİ VERİYOR.DİKKAT EDİLECEK.
    -GÜRÜLTÜ OLAYINA GELİNCE FORDUN SİTESİNE GİREREK DİZEL VE BENZİNLİ GÜRÜLTÜ SEVİYE SONUÇLARINA BAK. DEDİĞİN GİBİ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.
    -BAKIM OLAYINA GELİNCE DAHA YENİ TOPİCTE AÇIKLADIM. DİZELLERİN DAHA PAHALI VE DAHA SIK BAKIMA GİTTİĞİNİ NERDEN ÇIKARIYORSUNUZ.TAVSİYEM BİR YETKİLİ SERVİSE GİDİP BENZİNLİ VE DİZEL BAKIM VE TAMİR MASRAFLARINI KARŞILAŞTIR. ALAKASININ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.ÖZELLİKLE ÇOK YOL YAPMIŞ OLANLARI..
    -DEVİR DÜŞTÜĞÜNDE VİTES DÜŞÜRMEZSEN STOP EDER . TAM TERSİ YÜKSEK TORKLARI SAYESİNDE DAHA RAHAT YÜRÜYEBİLİRSİN.
    - EURODİESEL FİYATLARI BENZİNLİ İLE AYNI OLCAK DİYE MERAK ETMİYORUZ. OLMASI ÇOK ZOR AMA OLSADA TÜKETİLEN MİKTAR OLARAK YİNEDE AVANTAJLI.
    - DEZAVANTAJ DİYE YAZDIĞIN MADDELERİ NEYE DAYANARAK YAZDIĞINI ANLAYAMADIM. BEN YILLARCA BENZİNLİ KULLANDIKTAN SONRA YENİ FOCUS DİZEL KULLANIYORUM.ANLATTIKLARININ HİÇ BİRİNİN DOĞRU OLMADIĞINI SÖYLÜYORUM.HATTA DİZELİN DAHADA ARTILARI OLDUĞUNU YAZACAĞIM AMA VAKTİM YOK EN İYİSİ SEN 1.6 110 HP TDCİ BİR ARABA KULLAN SONRA BİR DAHA YAZ........
    quote:

    Orjinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.



    şu lüks olayını sen anladınmı hocam??

    Alıntıları Göster
    VALLA ANLAMADIM.
    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    YENİ DİZELLERİ NASIL TANIDIĞIN BELLİ OLUYOR.
    - SOĞK HAVALARDA EURODİZEL YAKITLAR NORMAL MAZOT GİBİ DONMUYOR.
    -DİZEL MOTORDA ÇOK YÜKSEK DEVİR NEDEN ÇEVİRECEĞİMKİ DAHA 3000 DEVİRDE 150 KM YE ULAŞIYORKİ 4500 E KADAR YOLU VAR. ACABA BENZİNLİDE 150 KM DE KAÇ DEVİR YAPIYOR.
    -KÖTÜ YAKIT ALMAK ARAÇ SAHİBİNİN SORUNUDURKİ ARTIK BAZI FİRMALAR YAKIT GÜVENCESİ VERİYOR.DİKKAT EDİLECEK.
    -GÜRÜLTÜ OLAYINA GELİNCE FORDUN SİTESİNE GİREREK DİZEL VE BENZİNLİ GÜRÜLTÜ SEVİYE SONUÇLARINA BAK. DEDİĞİN GİBİ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.
    -BAKIM OLAYINA GELİNCE DAHA YENİ TOPİCTE AÇIKLADIM. DİZELLERİN DAHA PAHALI VE DAHA SIK BAKIMA GİTTİĞİNİ NERDEN ÇIKARIYORSUNUZ.TAVSİYEM BİR YETKİLİ SERVİSE GİDİP BENZİNLİ VE DİZEL BAKIM VE TAMİR MASRAFLARINI KARŞILAŞTIR. ALAKASININ OLMADIĞINI GÖRECEKSİN.ÖZELLİKLE ÇOK YOL YAPMIŞ OLANLARI..
    -DEVİR DÜŞTÜĞÜNDE VİTES DÜŞÜRMEZSEN STOP EDER . TAM TERSİ YÜKSEK TORKLARI SAYESİNDE DAHA RAHAT YÜRÜYEBİLİRSİN.
    - EURODİESEL FİYATLARI BENZİNLİ İLE AYNI OLCAK DİYE MERAK ETMİYORUZ. OLMASI ÇOK ZOR AMA OLSADA TÜKETİLEN MİKTAR OLARAK YİNEDE AVANTAJLI.
    - DEZAVANTAJ DİYE YAZDIĞIN MADDELERİ NEYE DAYANARAK YAZDIĞINI ANLAYAMADIM. BEN YILLARCA BENZİNLİ KULLANDIKTAN SONRA YENİ FOCUS DİZEL KULLANIYORUM.ANLATTIKLARININ HİÇ BİRİNİN DOĞRU OLMADIĞINI SÖYLÜYORUM.HATTA DİZELİN DAHADA ARTILARI OLDUĞUNU YAZACAĞIM AMA VAKTİM YOK EN İYİSİ SEN 1.6 110 HP TDCİ BİR ARABA KULLAN SONRA BİR DAHA YAZ........
    quote:

    Orjinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.



    şu lüks olayını sen anladınmı hocam??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tbayhan

    Dizel arabaların dezavantajları da çok, bunları pek dile getirmiyorsunuz ama ben söyleyeyim bari. Yoksa ben de dizel araba testleri yaptım.

    - Çok soğuk havalarda mazotun donma problemi var
    - Çok yüksek devir çevirtemezsin motora, yoksa zarar verirsin. Dikkatli kullanacaksın.
    - Uzun yolda mecburen kötü bir istasyondan mazot alırsan motora zarar verirsin.
    - Herkesin bildiği gibi gürültülü çalışırlar. En sessizi bile benzinli bir arabanın sessizliğine yanaşamaz.
    - Bakımları daha masraflıdır, ayrıca daha sık bakıma götürmen gerekir.
    - Devir düştüğünde vites küçültmezsen stop eder.
    - Euro-Diesel fiyatları avrupa'da benzin ile aynı. Yakında Türkiye'de de öyle olacak merak etmeyin.

    Geriye birtek daha düşük yakıt sarfiyatı kalıyor ki, bu da zaten güçlü dizel araçlarda çok fazla düşük değil. Küçük hacimli benzinli araçlar büyük dizellere göre daha az yakıt harcıyor.

    Sonuç olarak benzinli arabanın lüksünü çok ararsın.


    1.si yok öle birsey dizel alan eurodizel alır oda hemen hemen aynı donma noktaları
    2.si cok yüksek devir ceviremem ama benim 2000dd senin 2500 devire denk gelir o yüzden durum yine aynıdır...
    3.uzun yolda kötu istasyon diye bir sey yoktur yakıtımı fullerim 1000+ km gittiğim için türkiyenin hiç bir yerinde 1000km gidipte opet görmemen (opet alma zorunluluğum olduğu için) imkansızdır...
    4.ben valla arabanın içinde oturuyorum bana farklı gelmiyor (98 e200 de kullanıyorum yinede fark rahatsız edici değil)
    5.bana arabayı aldıktan sonra 1 yıl yada 15k km sonra gel dediler benzinlide 2-3 yıl sonramı gel diyorlar?
    6.sükür araba kullanmayı biliyorum devir dustuğünde vites duşürmeyi becerebiliyorum ondan benim için sorun yok...
    7.öyle bir seyin olma imkanı yoktur mazot daha az rafine ile üretile bilinir ama benzinin rafinerisi hem uzun hemde daha teferruatlıdır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbayhan

    dizel arabalarınız hayırlı olsun

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tbayhan

    dizel arabalarınız hayırlı olsun

    hemen kızma
    daha iyisi senin olsun

    arkadaşım
    senelerce benzinli araç kullandıktan sonra diesellere geçtik
    amaç zaten performans değildi ama yeni nesillerde performansıda gördük
    saydığın biçok sebep dieselden vazgeçmeyi etkileyecek sebep değil
    dieseli ii tanımadığın belli
    biz karşılaştırmayı senelerce benzinli kullandıktan sonra yazıyoruz
    burada amaç vatandaşı bilgilendirmek. senin aracın ii benimki kötü demek değil
    ben bu forumdan yanlış bildiğim çok şeyin doğrusunu öğrendim. benim gibi birçok kişide eminim çok şey öğrenmiştir. eminim sende öğreneceksin.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.