Şimdi Ara

Neden Dizel. Açıklayabilir misiniz? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
0
Favori
4.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha keyifli demek gerekmeyebilir ama en az benzinli kadar keyifli denebilir. Keyif alırken bir de yakıt göstergesinde düşük değerler görünce ; değme keyfe...



    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    dizel araba kullanmanın DAHA keyifli olduğunu düşünenler araba kullanma keyfinden ne anlıyorlar ciddi şüphelerim var. sayıları fazla değildir umarım =P
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    dizel araba kullanmanın DAHA keyifli olduğunu düşünenler araba kullanma keyfinden ne anlıyorlar ciddi şüphelerim var. sayıları fazla değildir umarım =P


    Yorumların ummaktan öteye gidemiyor korkarım. Şüphelerin ancak dizel traktörlerde gerçek olabilir yeni nesil araçlarda değil.

    ne alakası var yahu sahip olduğunuz arabaları çocukça savunmaktan vazgeçin. sen şimdi 6000-7000 devir çeviren güzel bir benzinliden (ör: corolla, civic, golf vb.) aldığın zevki aynı arabanın dizelinden alabiliyor musun? 2500ü bekle ki turbo girsin, aman 4500e geldin devir bitti abi, çabuk vites büyüt... şunun şurasında kullanacağın ağız tadıyla 2000 devir. bir ies civicte devir kestirerek vites büyüttün mü sen hiç? e bunun tadını almamışsın ki, türlüsünü kullandığım "yeni nesil dizeller"i bana anlatıyorsun. ben de biliyorum nasıl gittiklerini. bu forumda punto ve corolla için epey bi olumlu yorumum var ararsan hepsini görürsün. ama zevke gelince dur. o 2000 deviri tutturacam diye havanda ceviz kırar gibi vites değiştirip durmanın zevkli bi tarafını göremiyorum. dizel kullanmaktan özellikle zevk alanlar olarak çok çok azınlıktasınız.(tabi bu fikrinizde daha ne kadar ısrar edeceksiniz bilemem :))




  • arkadaşım bunlar gitmiş dizel araba almışlar, habire birbirlerini doldurup kendilerini rahatlatıyorlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acarbay

    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71


    arkadaşım, elbette dizel konforsuz demiyorum, nereden çıkarıyorsunuz

    yukarıda bir arkadaşın dediği gibi, yılda 8-10,000 yapıyorsan ve 5-6 yılda araba değiştiriyorsan dizel almak gereksizdir, sen ilk başta ödediğin parayı tam amorti edecekken satarsın, evet arabayı satarkende avantajın olur ama koy o 7-8 milyarı bankaya 5-6 yıl elleme bakalım ne kadar getiriyor sana

    ama yılda 30,000 km yapıyorsan, kısa mesafe şehir iiçi sürekli araba kullanıyorsan, elbet dizel, o halde de benzinli almak için deli olmak lazim veya çok zengin

    selamlar



    Fikrin için teşekkür ederim. Ben bir hesaplama yaptım kabaca şöyle.

    Yeni Focus 100 AT (Otomatik) Benzinli ile
    Yeni Focus 109 CVT (Otomatik) Dizel arasında ki sıfır fiyat farkı 5.500 YTL
    ikiside metalik boya ikiside güvenlik paketli
    bu iki araba arası km de yanan yakıt TL olarak 76780 TL

    ikinci el araba sitelerinde aşağı yukarı aynı km de olan bu iki araba arasındaki fiyat farkı da aynı

    yani alım satım itibari ile bana olan masrafları farkı aynı.

    Şimdi bu parayı dizele vermesem ve bankaya yatırsam:
    Akbank 5.500 YTL me bir yıl dokunmamak kaydıyla 668 YTL faiz veriyor.
    ben yılda 10.000 km gidersem yıl sonu itibari ile 767.800.000 TL kazanırın ki bu bana bankanın verdiği faizden 100.000.000. TL daha fazla bir kazanç olarak döner.

    Dizel her halikarda karlı. Ki 10.000 km bir yıl için uzun bir yol değil.
    yılda 8700 km gidersem bankanın bana vereceği kazanç ile başabaş kalır.


    Bu durumda şu denilebilirki,
    Ford ve akbank site verilerine göre yılda 8700 den yukarı yol gideceksen dizel aksi hald benzinli al..



    sevgili acarbay

    hesabın doğru gözüküyor, fakat benim yorumumda bahsettiğim araçların dizel / benzinli fiyatları senin ford için belirttiğin farktan fazla

    ben daha önceki yazımda da belirttiğim gibi, belirli araçlara tutku ile bağlı isen ve bu araçlardan başkasına binmeyi düşünmüyorsan vereceğin fark bayağı fazla

    buna ek olarak işk yıl için yaptığın hesap doğru ama 5 yılın sonunda bileşik faiz hesabını yaparsan ortaya bankadaki paranın daha fazla getiri sağladığı da çıkacaktır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71


    quote:

    Orjinalden alıntı: acarbay

    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71


    arkadaşım, elbette dizel konforsuz demiyorum, nereden çıkarıyorsunuz

    yukarıda bir arkadaşın dediği gibi, yılda 8-10,000 yapıyorsan ve 5-6 yılda araba değiştiriyorsan dizel almak gereksizdir, sen ilk başta ödediğin parayı tam amorti edecekken satarsın, evet arabayı satarkende avantajın olur ama koy o 7-8 milyarı bankaya 5-6 yıl elleme bakalım ne kadar getiriyor sana

    ama yılda 30,000 km yapıyorsan, kısa mesafe şehir iiçi sürekli araba kullanıyorsan, elbet dizel, o halde de benzinli almak için deli olmak lazim veya çok zengin

    selamlar



    Fikrin için teşekkür ederim. Ben bir hesaplama yaptım kabaca şöyle.

    Yeni Focus 100 AT (Otomatik) Benzinli ile
    Yeni Focus 109 CVT (Otomatik) Dizel arasında ki sıfır fiyat farkı 5.500 YTL
    ikiside metalik boya ikiside güvenlik paketli
    bu iki araba arası km de yanan yakıt TL olarak 76780 TL

    ikinci el araba sitelerinde aşağı yukarı aynı km de olan bu iki araba arasındaki fiyat farkı da aynı

    yani alım satım itibari ile bana olan masrafları farkı aynı.

    Şimdi bu parayı dizele vermesem ve bankaya yatırsam:
    Akbank 5.500 YTL me bir yıl dokunmamak kaydıyla 668 YTL faiz veriyor.
    ben yılda 10.000 km gidersem yıl sonu itibari ile 767.800.000 TL kazanırın ki bu bana bankanın verdiği faizden 100.000.000. TL daha fazla bir kazanç olarak döner.

    Dizel her halikarda karlı. Ki 10.000 km bir yıl için uzun bir yol değil.
    yılda 8700 km gidersem bankanın bana vereceği kazanç ile başabaş kalır.


    Bu durumda şu denilebilirki,
    Ford ve akbank site verilerine göre yılda 8700 den yukarı yol gideceksen dizel aksi hald benzinli al..



    sevgili acarbay

    hesabın doğru gözüküyor, fakat benim yorumumda bahsettiğim araçların dizel / benzinli fiyatları senin ford için belirttiğin farktan fazla

    ben daha önceki yazımda da belirttiğim gibi, belirli araçlara tutku ile bağlı isen ve bu araçlardan başkasına binmeyi düşünmüyorsan vereceğin fark bayağı fazla

    buna ek olarak işk yıl için yaptığın hesap doğru ama 5 yılın sonunda bileşik faiz hesabını yaparsan ortaya bankadaki paranın daha fazla getiri sağladığı da çıkacaktır





    Sevgili boss71

    Özel zevk maksatlı alınan arabalar için birşey diyemem. bu topiki açmamda ki sebep özel araba maksatlı değildi.

    Bileşik faize vurduğumuzda aradaki fark 4.640.000.000 TL faiz getiriyor 5 yılda.
    bu da 5 yıl için, 4.640.000.000 TL / 76.800 TL/KM =60.416 KM eder. yıl başına 12.083 km demektir.
    bu durmda cümlemizi şu şekilde düzeltebiliriz;
    Ford ve akbank site verilerine göre yılda 12.083 km den fazla ı yol gideceksen dizel aksi halde benzinli raba al...

    Saygılar iyi çalışmalar....




  • hesabı bir başka şekilde yapınca ben farklı bir noktaya ulaşıyorum (bahsettiğin modeller için)

    5,500 ytl 2156 litre kurşunsu benzin ediyor, yani ben 2156 litre benzin parasini satıcıya anında ödüyorum, bunu cebine koyduğunu düşün ve bu parayı harcayana kadar benzin alacağını düşün, bankadan da geçtim paran likit fonda dursun :)

    2156 litre benzin senin bahsettiğin araçla 28,000 km eder

    yani ben dizel alırken verdiğim farkın karşılığı olan 28,000 kmnin tasarrufunu direk olarak satıcıya ödüyorum

    benim gibi yılda 8-10000 km yapan bir adam için bu 3 yıl eder aşağı yukarı, zaten 5 yılda bir araç değiştirdiğim düşünülürse, 2 yıl az bir kar edecem diye benzinliden vazgeçmek bana göre değil

    şu anda ofisteki ortağim bmw 3,20 d 2001 model kullanıyor, turbosu ile 2 yildır çözemediği problemi var
    aynı zamanda şirket arabası fiesta 2004 model dizel, onuda hergün kullanıyorum, ama araba rölantide bile çalışırken sanki krankın döndüğünü hissediyorum ve o ses maalesef beni rahatsız ediyor

    benim için performans o kadar önemli değil, ki uzun yolda benzinlinin sürüş keyfi bana yeter

    o sebeple ilk mesajımda sorduğum soru şuydu arkadaşa, kaç km gidiyorsun yılda ?

    eğer sen yılda 30-35,000 yapıyprsan elbette dizel al, almaz isen hata olur

    ama yılda 8-10,000 arası yapıyprsan, 28,000 km lik benzin parasını peşin olarak toka etme




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000
    ne alakası var yahu sahip olduğunuz arabaları çocukça savunmaktan vazgeçin. sen şimdi 6000-7000 devir çeviren güzel bir benzinliden (ör: corolla, civic, golf vb.) aldığın zevki aynı arabanın dizelinden alabiliyor musun? 2500ü bekle ki turbo girsin, aman 4500e geldin devir bitti abi, çabuk vites büyüt... şunun şurasında kullanacağın ağız tadıyla 2000 devir. bir ies civicte devir kestirerek vites büyüttün mü sen hiç? e bunun tadını almamışsın ki, türlüsünü kullandığım "yeni nesil dizeller"i bana anlatıyorsun. ben de biliyorum nasıl gittiklerini. bu forumda punto ve corolla için epey bi olumlu yorumum var ararsan hepsini görürsün. ama zevke gelince dur. o 2000 deviri tutturacam diye havanda ceviz kırar gibi vites değiştirip durmanın zevkli bi tarafını göremiyorum. dizel kullanmaktan özellikle zevk alanlar olarak çok çok azınlıktasınız.(tabi bu fikrinizde daha ne kadar ısrar edeceksiniz bilemem :))


    Yanıldığın nokta ne biliyor musun, zevkler ve renkler tartışılmaz ki senin zevkli dediğin şey bana zevk vermiyor işte, sizde bunu kabullenmek istemiyorsunuz. Tutturmuşsunuz birbirlerini dolduruyorlar diye, yazık diyorum o yorumları yapanlara, komik oldukları yetmiyormuş gibi kendilerini haklı da sayıyorlar. Type-R mı diyorsun, Golf GTI mı diyorsun, hepsini alacak paraya almışım ben arabamı dostum, zevkin o olduğunu düşünseydim onu alırdım. Hayattan beklentilerimiz farklı olunca zevklerimiz de farklı oluyor, hah şunu anlayadın.




  • Neden Dizel. Açıklayabilir misiniz?


    cevap: 4 kapılıda ondan


    ppeki fiyatı ne kadar?


    cevap: 100 lük ama 99,98 lik fiyatına

  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000


    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    dizel araba kullanmanın DAHA keyifli olduğunu düşünenler araba kullanma keyfinden ne anlıyorlar ciddi şüphelerim var. sayıları fazla değildir umarım =P


    Yorumların ummaktan öteye gidemiyor korkarım. Şüphelerin ancak dizel traktörlerde gerçek olabilir yeni nesil araçlarda değil.

    ne alakası var yahu sahip olduğunuz arabaları çocukça savunmaktan vazgeçin. sen şimdi 6000-7000 devir çeviren güzel bir benzinliden (ör: corolla, civic, golf vb.) aldığın zevki aynı arabanın dizelinden alabiliyor musun? 2500ü bekle ki turbo girsin, aman 4500e geldin devir bitti abi, çabuk vites büyüt... şunun şurasında kullanacağın ağız tadıyla 2000 devir. bir ies civicte devir kestirerek vites büyüttün mü sen hiç? e bunun tadını almamışsın ki, türlüsünü kullandığım "yeni nesil dizeller"i bana anlatıyorsun. ben de biliyorum nasıl gittiklerini. bu forumda punto ve corolla için epey bi olumlu yorumum var ararsan hepsini görürsün. ama zevke gelince dur. o 2000 deviri tutturacam diye havanda ceviz kırar gibi vites değiştirip durmanın zevkli bi tarafını göremiyorum. dizel kullanmaktan özellikle zevk alanlar olarak çok çok azınlıktasınız.(tabi bu fikrinizde daha ne kadar ısrar edeceksiniz bilemem :))



    sana zevkini anlatamam öyle bir uğraşımda yok...
    ama sana şu zevkini anlatayım biraz ağır olabilir ama bence böyle...
    aynı arabayla aynı yolu aynı konforda senden daha ucuza giderim işte o yüzden beni sollamışsın beni geçmişsin önemi yok...
    eğer ben aynı arabayla aynı konforla seninle aynı yere daha ucuza gidiyorsam bu bana zevk verir bilmem anlata bildimmi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer
    sana zevkini anlatamam öyle bir uğraşımda yok...
    ama sana şu zevkini anlatayım biraz ağır olabilir ama bence böyle...
    aynı arabayla aynı yolu aynı konforda senden daha ucuza giderim işte o yüzden beni sollamışsın beni geçmişsin önemi yok...
    eğer ben aynı arabayla aynı konforla seninle aynı yere daha ucuza gidiyorsam bu bana zevk verir bilmem anlata bildimmi?

    biz buna türkçede zevk değil, ekonomi diyoruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000
    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer
    sana zevkini anlatamam öyle bir uğraşımda yok...
    ama sana şu zevkini anlatayım biraz ağır olabilir ama bence böyle...
    aynı arabayla aynı yolu aynı konforda senden daha ucuza giderim işte o yüzden beni sollamışsın beni geçmişsin önemi yok...
    eğer ben aynı arabayla aynı konforla seninle aynı yere daha ucuza gidiyorsam bu bana zevk verir bilmem anlata bildimmi?

    biz buna türkçede zevk değil, ekonomi diyoruz.


    Slazer haklı, sen istersen ekonomi dersin ama o ekonomi kiminin zevklerini yaratır işte, oradan ayıracağı parayı zevkine harcar




  • saolsun trcapital demek istediğimi herzaman iyi anlatmıstır
    ve ayrıca zevkime harcamanın yanı sıra bana keyif verir aynı seyi daha ucuza yapmak yani ekonomiyide bırak akıllı seçimler insana genelde zevk veriyor
  • yılda 1 km de gitsen dizel allll. yine kardasın . alırken ödediğin fazlalığı satarkende geri alıoonnn. hala anlamıolar ya . yok bilmem ne kadar gitmezsen dizel karlı depğilmiş. safsata bunlar. hele yeni dizeller mucccccccuuuukkk die öperim onları.
  • mesela Ford Fiestanın comfort modelinin 2. elinde aynı özellikteki benzinli ve dizel araç arasında 3.500 YTL gibi bir fark var sıfırda iste 4.700 YTL fark var yani biraz düz bir mantıklada olsa dizelin benzinliden sadece 1.200 YTL pahalı olduğu anlaşılıyor. 1200 YTL lik farkıda amorti etmek için 5000-6000 km yeter heralde.
    ayrıca dizel kullanmanın zevkinden bahsedenlerin kendilerini avuttuklarını söyleyen arkadaşlarda, aynı işi yapmak için daha çok para harcıyor olmanın ezikliğinden kurtulmaya çalışıyor olmasınlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71

    hesabı bir başka şekilde yapınca ben farklı bir noktaya ulaşıyorum (bahsettiğin modeller için)

    5,500 ytl 2156 litre kurşunsu benzin ediyor, yani ben 2156 litre benzin parasini satıcıya anında ödüyorum, bunu cebine koyduğunu düşün ve bu parayı harcayana kadar benzin alacağını düşün, bankadan da geçtim paran likit fonda dursun :)

    2156 litre benzin senin bahsettiğin araçla 28,000 km eder

    yani ben dizel alırken verdiğim farkın karşılığı olan 28,000 kmnin tasarrufunu direk olarak satıcıya ödüyorum

    benim gibi yılda 8-10000 km yapan bir adam için bu 3 yıl eder aşağı yukarı, zaten 5 yılda bir araç değiştirdiğim düşünülürse, 2 yıl az bir kar edecem diye benzinliden vazgeçmek bana göre değil


    Satarken de o fark kadar olmasa da ona yakın bir rakamı peşin olarak alıyorsun. Ayrıca dikkat ederseniz dizel araçların ikinci elleri , benzinlilere göre çok daha çabuk satılıyor.

    Bir arkadaş 2000 devire gelince vites değiştirmek gerekiyor demiş..Yok öyle bir şey.. Genellikle 2500-3000'den sonra vites değiştiriyorum. Zaten benzinli arabalarda da 3000'den sonra değiştirilir vites genellikle. Öyle 7000 devirlere çıkmaya gerek yoktur. O devire çıkıncaya kadar harcadığın benzinin maliyetiyle 5 km. yol gidiyorum ben. İlla devirli bir motor istersen F1 arabalarının motorlarından almak lazım..18-19.000 devire çıkıyor.

    Övdüğünüz 1,600 motor benzinli otomobiller 5. viteste yokuşta bayılırken , ben 1,248 motor dizel arabayla aynı yokuşta yine 5. viteste hızlanmanın keyfini çıkarıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi izmir_sevdalısı -- 30 Kasım 2005, 0:08:50 >




  • -ALINTI-http://www.dieselset.com/mtr/wrt_det.asp?id=5
    Çok değil daha on yıl öncesine kadar dizel dendiğinde akla ekonomik ama gürültülü, güçlü olmasına rağmen pek de seri olmayan araçlar gelirdi.Hatta LPG modası başlamadan önce ticari taksilerin pek çoğu dizel olan ülkemizde yolda yürürken yanınızdan geçen aracın dizel oldugu gürültüsünden kolayca anlaşılırdı.Ekonomik olmasına rağmen yükek gürültü ve düşük çekiş dizel araçların tercih edilirliğini olumsuz etkilerdi.Özellikle 90’lı yılların ikinci yarısından sonra öncülüğünü Delphi Diesel’in yaptığı, yakıt enjeksiyon sistemi üreticileri büyük AR-GE yatırımları sonucunda dizel araçları çok daha popüler hale getirmeyi başardı.Dizel araçların popüler olması sadece yakıt sarfiyatı ve gürültü temizliğinde olmadı, binek aracı güçlü bir motorla kullanmanın zevki dizellerin daha fazla tercih edilmesinin bir diğer sebebi oldu.

    Güçlü ,Cimri,Çevreci

    Amerikalıların çok kullandığı bir deyim var, “aracı beygir gücü sattırır,tork götürür” derler, araç satın alırken beygir gücüne bakarak performansı hakkında karar veririz ancak o gücü oluşturan esas unsur tork’tur bu da dizellerin işidir.Dizel kullanıcıları ara hızlanmalarda aracın sahip olduğu bu tork gücünü sonuna kadar damarlarında hisseder ve bundan da buyuk keyif alır, zaten bugün satılan pek çok lüks dizel araç kullanıcısı adeta tutku halini alan bu tork hissiyatının onları dizel’e bağımlı kıldığından sözeder.

    Dizel araçlar yakıt sarfiyatı konusunda muadili benzinli araçlarla kıyaslandığında aradaki fark açık olarak görünür.Örneğin aynı model benzinli ve dizel eşit miktarlarda yakıt ile yol testine çıkacak olsa dizel’in yaklaşık yüzde 30 daha uzağa gittiği görülür ki ayrıca buna fiyat düşüklüğü farkı da eklendiğinde yüzde 50’lere varan oranlarda bir tasarruftan söz edilmesi hiç de yanlış olmaz.Ayrıca toplu taşım araçlarının(minibüs,otobüs,tren ..vb) dizel secilmesi sadece az yaktığı için değil, olası bir kaza anında yakıtın tutuşma-parlama özelliğinin diğer yakıtlara göre emniyet sınırının çok altında olduğu içindir.


    Dizel denince akla gelen bir diğer konu da düşük eksoz emisyon değerleri..Son teknoloji dizel motorların emisyon oranları benzinli motorlar ile karşılaştırıldığında çok daha düşük değerler elde edilmekte ve bu da çevre ile ilgili duyarlılığımızın üst düzeye ulaştığı günümüzde dizel motorların tercih edilme oranını doğrudan etkiliyor.
    Bu tercih edilirlik kendini rakamlarla da açık biçimde gösteriyor. Avrupada üretilen yeni nesil binek araçların yüzde 50’si dizel ,Türkiyede de bu trende parelel olarak 2002 yılında yüzde 12’ye çıkan ( 2001-% 3) dizel binek araçların oranı 2003’te yüzde 17’ye ulaşırken 2004 yılında bu rakamın yüzde 22’nin üzerinde olması bekleniyor.




  • Dizel motorların torkları benzinliye göre çok daha yüksek oluyor. Yokuş yukarı performansının sebebi de bu...Hemen beygir gücüne bakıyoruz önce ancak bence asıl önemli olan tork...
    Yanlız araba alacağım , dizel almanın insanların çoğuna kar ettirmediğini düşünüyorum... Ancak yılda 15.000-20.000 km gibi kullanılırsa normal bir sürede karşılıyor.Ancak sokaklarda çok dizel görüyorum, bu kadar kullanılıyor mu arabalar?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: neverlate

    Dizel motorların torkları benzinliye göre çok daha yüksek oluyor. Yokuş yukarı performansının sebebi de bu...Hemen beygir gücüne bakıyoruz önce ancak bence asıl önemli olan tork...
    Yanlız araba alacağım , dizel almanın insanların çoğuna kar ettirmediğini düşünüyorum... Ancak yılda 15.000-20.000 km gibi kullanılırsa normal bir sürede karşılıyor.Ancak sokaklarda çok dizel görüyorum, bu kadar kullanılıyor mu arabalar?

    Alırken 3000 YTL farkla aldığın arabayı satarken de 3000 YTL fazlasına ve benzinli arabalara göre daha çabuk satıyorsan , 7500 km yerine 15.000'de bir bakıma giriyorsan , yılda 100 YTL daha az vergi ödüyorsan , neden yılda 15000 km yapman gereksin ki?
  • bi kere ilk olarak dizel sıkıstırmayla patlar benzinli yanmayla. ayrica yeni nesil dizeller artık daha az puskurtup daha verimli yanıyorlar ve buda daha fazla performans ve daha fazla km demek. ama eger az km yapcaksan benzinli al cunku daha kısa zamanlarda bakıma girio ve daha pahalı bakımları ama bence genede dizel daha mantıklı cunku cok fark var benzinle dizel arasinda. ama illede performans daha seri ve ataklık diyosan benzinli her zaman daha iyidir. ayrıca ben benzinli araba kullanıyorum ve keske dizel olsa diyorum cunku gunde 90 km yol yapıyorum hftaiçi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cheesypoofs

    bi kere ilk olarak dizel sıkıstırmayla patlar benzinli yanmayla. ayrica yeni nesil dizeller artık daha az puskurtup daha verimli yanıyorlar ve buda daha fazla performans ve daha fazla km demek. ama eger az km yapcaksan benzinli al cunku daha kısa zamanlarda bakıma girio ve daha pahalı bakımları ama bence genede dizel daha mantıklı cunku cok fark var benzinle dizel arasinda. ama illede performans daha seri ve ataklık diyosan benzinli her zaman daha iyidir. ayrıca ben benzinli araba kullanıyorum ve keske dizel olsa diyorum cunku gunde 90 km yol yapıyorum hftaiçi.

    Km. de 80.000 TL daha az yaksan dizelle , günde 7,20 YTL , ayda (hafta içi 22 gün olarak hesaplarsak) yaklaşık 160 YTL daha az yakıt parası ödersin.. Kredi ile sıfır araba alsan , yakıttan elde ettiğin kârla taksitleri ödersin neredeyse.
    Ama 7000 devire çıkamıyorsun ne yazik ki dizel otomobille.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi izmir_sevdalısı -- 30 Kasım 2005, 1:28:18 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.