bi kere ilk olarak dizel sıkıstırmayla patlar benzinli yanmayla. ayrica yeni nesil dizeller artık daha az puskurtup daha verimli yanıyorlar ve buda daha fazla performans ve daha fazla km demek. ama eger az km yapcaksan benzinli al cunku daha kısa zamanlarda bakıma girio ve daha pahalı bakımları ama bence genede dizel daha mantıklı cunku cok fark var benzinle dizel arasinda. ama illede performans daha seri ve ataklık diyosan benzinli her zaman daha iyidir. ayrıca ben benzinli araba kullanıyorum ve keske dizel olsa diyorum cunku gunde 90 km yol yapıyorum hftaiçi.
diesellerin bakımları neden pahalı?? diesellere konan yağmı? diesellerin fren balatasımı? dieseller konan cam silmi? diesellerin yağ filtresimi yada hava filtresimi? arıza yapan motor aksamı desen anlarım ama bakımlarda benzinliden farklı birşey yapılmıyor motora arıza yaptıysa kabul ederim özellikle enjektörler,turbo falan pahalıdır ama onlar bakıma değil arızaya girer yanlışsam düzeltiniz
quote:
Orjinalden alıntı: bersoy
quote:
Orjinalden alıntı: neverlate
Dizel motorların torkları benzinliye göre çok daha yüksek oluyor. Yokuş yukarı performansının sebebi de bu...Hemen beygir gücüne bakıyoruz önce ancak bence asıl önemli olan tork... Yanlız araba alacağım , dizel almanın insanların çoğuna kar ettirmediğini düşünüyorum... Ancak yılda 15.000-20.000 km gibi kullanılırsa normal bir sürede karşılıyor.Ancak sokaklarda çok dizel görüyorum, bu kadar kullanılıyor mu arabalar?
Alırken 3000 YTL farkla aldığın arabayı satarken de 3000 YTL fazlasına ve benzinli arabalara göre daha çabuk satıyorsan , 7500 km yerine 15.000'de bir bakıma giriyorsan , yılda 100 YTL daha az vergi ödüyorsan , neden yılda 15000 km yapman gereksin ki?
hangi külüstür benzinli 7500 de bakım istiyor ?
dizeli alırken verdiğiniz farkı satarken geri alıyorsun diyen arkadaşlar, tekrar aynı konuyu belirterek konuşuyorum, örneğin 2006 bir golf te aynı donanım benzinli dizel farkı yaklaşık 8-9 milyar
sizin mantığınız ile ben ortalama 7 yıl bir araba kullanıyorsam 2012 de bu arabayı satarken yine 8-9 milyar fazla mı alacağım ?
bana pek inandırıcı gelmedi
99 model comfort golfümü sattım 77,000 km de, 1,6 benzinli, 19 milyara eylül ayında, dizelleri aynı özellik ve temizlikte 21-21,50 isteniyordu ama 99 da ben alırken fiyat farkı 4,5 milyardı
o sebeple verdiğini alıyorsun mantığı doğru değil hele 2. el piyasası her geçen gün erirken
bu işin en temiz mantığı şudur (sizin verdiğiniz ford aracın değerleri ile, vw de benzinli dizel farkı 8-10 milyar) 30,000 km nin benzin parasını satıcıya trink teslim etmek yılda 8-10,000 km kullanan biri için fazla lükstür
ama sen 30,000 km yi (ford için baz alındı) 6 ayda 1 yılda yapıyorsan elbet dizeli seçeceksin
öte yandan benim gibi ille de alma diyorsan ve vw aşığıysan dizele verdiğin fark 9 milyar eder 56,000 km
ben 56,000 km yi 6 yılda yaparım, zaten 6. yılın sonunda da aracımı değiştiririm
quote:
Orjinalden alıntı: boss71
dizeli alırken verdiğiniz farkı satarken geri alıyorsun diyen arkadaşlar, tekrar aynı konuyu belirterek konuşuyorum, örneğin 2006 bir golf te aynı donanım benzinli dizel farkı yaklaşık 8-9 milyar
sizin mantığınız ile ben ortalama 7 yıl bir araba kullanıyorsam 2012 de bu arabayı satarken yine 8-9 milyar fazla mı alacağım ?
bana pek inandırıcı gelmedi
99 model comfort golfümü sattım 77,000 km de, 1,6 benzinli, 19 milyara eylül ayında, dizelleri aynı özellik ve temizlikte 21-21,50 isteniyordu ama 99 da ben alırken fiyat farkı 4,5 milyardı
o sebeple verdiğini alıyorsun mantığı doğru değil hele 2. el piyasası her geçen gün erirken
bu işin en temiz mantığı şudur (sizin verdiğiniz ford aracın değerleri ile, vw de benzinli dizel farkı 8-10 milyar) 30,000 km nin benzin parasını satıcıya trink teslim etmek yılda 8-10,000 km kullanan biri için fazla lükstür
ama sen 30,000 km yi (ford için baz alındı) 6 ayda 1 yılda yapıyorsan elbet dizeli seçeceksin
öte yandan benim gibi ille de alma diyorsan ve vw aşığıysan dizele verdiğin fark 9 milyar eder 56,000 km
ben 56,000 km yi 6 yılda yaparım, zaten 6. yılın sonunda da aracımı değiştiririm
vw gibi markalarda (polo hariç) hesabın doğrudur ama aynı karşılaştırmayı corsa fiesta punto palio gibi araçlarda yaparsan durum daha farklı olacaktır
quote:
Orjinalden alıntı: lokosit
quote:
Orjinalden alıntı: boss71
dizeli alırken verdiğiniz farkı satarken geri alıyorsun diyen arkadaşlar, tekrar aynı konuyu belirterek konuşuyorum, örneğin 2006 bir golf te aynı donanım benzinli dizel farkı yaklaşık 8-9 milyar
sizin mantığınız ile ben ortalama 7 yıl bir araba kullanıyorsam 2012 de bu arabayı satarken yine 8-9 milyar fazla mı alacağım ?
bana pek inandırıcı gelmedi
99 model comfort golfümü sattım 77,000 km de, 1,6 benzinli, 19 milyara eylül ayında, dizelleri aynı özellik ve temizlikte 21-21,50 isteniyordu ama 99 da ben alırken fiyat farkı 4,5 milyardı
o sebeple verdiğini alıyorsun mantığı doğru değil hele 2. el piyasası her geçen gün erirken
bu işin en temiz mantığı şudur (sizin verdiğiniz ford aracın değerleri ile, vw de benzinli dizel farkı 8-10 milyar) 30,000 km nin benzin parasını satıcıya trink teslim etmek yılda 8-10,000 km kullanan biri için fazla lükstür
ama sen 30,000 km yi (ford için baz alındı) 6 ayda 1 yılda yapıyorsan elbet dizeli seçeceksin
öte yandan benim gibi ille de alma diyorsan ve vw aşığıysan dizele verdiğin fark 9 milyar eder 56,000 km
ben 56,000 km yi 6 yılda yaparım, zaten 6. yılın sonunda da aracımı değiştiririm
vw gibi markalarda (polo hariç) hesabın doğrudur ama aynı karşılaştırmayı corsa fiesta punto palio gibi araçlarda yaparsan durum daha farklı olacaktır
ben zaten en baştan beri, dizel alacağın zaman alacağın marka ve yılda yaptığın km önemli diyorum ama bazı arkadaşlar al al, ne km yaptığın önemli değil, kontağı çevirdiğinde kar etmeye başlarsın diyorlar ben onlara derdimi anlatmaya çalışıyorum
senin bahsettiğin araçlardan maalesef bana uygunu yok o sebeple kendi hesabıma sadık kalmalıyım
bir mantık tartışması yaratmak için değil ama, dizeli satarken verdiğin fazlalığı alıyorsun önermesi, bende şunu çağrıştırıyor
"dizelde verdiğin parayı almaya uğraşıyorun, benzinlide zaten vermediğin parayı almıyorsun"
quote:
Orjinalden alıntı: boss71
quote:
Orjinalden alıntı: lokosit
quote:
Orjinalden alıntı: boss71
dizeli alırken verdiğiniz farkı satarken geri alıyorsun diyen arkadaşlar, tekrar aynı konuyu belirterek konuşuyorum, örneğin 2006 bir golf te aynı donanım benzinli dizel farkı yaklaşık 8-9 milyar
sizin mantığınız ile ben ortalama 7 yıl bir araba kullanıyorsam 2012 de bu arabayı satarken yine 8-9 milyar fazla mı alacağım ?
bana pek inandırıcı gelmedi
99 model comfort golfümü sattım 77,000 km de, 1,6 benzinli, 19 milyara eylül ayında, dizelleri aynı özellik ve temizlikte 21-21,50 isteniyordu ama 99 da ben alırken fiyat farkı 4,5 milyardı
o sebeple verdiğini alıyorsun mantığı doğru değil hele 2. el piyasası her geçen gün erirken
bu işin en temiz mantığı şudur (sizin verdiğiniz ford aracın değerleri ile, vw de benzinli dizel farkı 8-10 milyar) 30,000 km nin benzin parasını satıcıya trink teslim etmek yılda 8-10,000 km kullanan biri için fazla lükstür
ama sen 30,000 km yi (ford için baz alındı) 6 ayda 1 yılda yapıyorsan elbet dizeli seçeceksin
öte yandan benim gibi ille de alma diyorsan ve vw aşığıysan dizele verdiğin fark 9 milyar eder 56,000 km
ben 56,000 km yi 6 yılda yaparım, zaten 6. yılın sonunda da aracımı değiştiririm
vw gibi markalarda (polo hariç) hesabın doğrudur ama aynı karşılaştırmayı corsa fiesta punto palio gibi araçlarda yaparsan durum daha farklı olacaktır
ben zaten en baştan beri, dizel alacağın zaman alacağın marka ve yılda yaptığın km önemli diyorum ama bazı arkadaşlar al al, ne km yaptığın önemli değil, kontağı çevirdiğinde kar etmeye başlarsın diyorlar ben onlara derdimi anlatmaya çalışıyorum
senin bahsettiğin araçlardan maalesef bana uygunu yok o sebeple kendi hesabıma sadık kalmalıyım
hemen herkes araç alırken bi hesap yapar ve uygun olanı almaya çalışır benzin ile dieseli arasında uçurum olan bir markada tabiiki benzinlisini olmak mantıklı yukarıdaki saydığım araçları zaten sana özel saymadım vw örneğiyle farkı anlatmak için yazdım istediğini alır istediğini almazsın bu saydığım araçların dieselleriyle kontağı açtığın andan itibaren karlısın çünkü ikinci el değerleri benzinlilerinden bariz yüksek
quote:
Orjinalden alıntı: boss71
bir mantık tartışması yaratmak için değil ama, dizeli satarken verdiğin fazlalığı alıyorsun önermesi, bende şunu çağrıştırıyor
"dizelde verdiğin parayı almaya uğraşıyorun, benzinlide zaten vermediğin parayı almıyorsun"
dieselde verdiğin parayı almaya uğraşmıyorsunki bindiğin kar kalıyor, benzinlide bindiğinde zarar satarkende zarar (diesel ve benzinli fiyat farkı çok fazla olanlar için demiyorum)
o zaman hem ihtiyacı olan arkadaşları da aydınlatmak hemde daha sağlam bilgi sahibi olmak için çeşitli modellerdeki dizel benzinli motor satış fiyatlarını buraya ekleyelim en azından kısaca ki insanlar bilsin hangi firmada fark az hangisinde çok ona göre seçim yaparlar
ben araştırdığım için yazıyorum
golf 2006 midline da fark 9 milyar civarı
quote:
Orjinalden alıntı: boss71
o zaman hem ihtiyacı olan arkadaşları da aydınlatmak hemde daha sağlam bilgi sahibi olmak için çeşitli modellerdeki dizel benzinli motor satış fiyatlarını buraya ekleyelim en azından kısaca ki insanlar bilsin hangi firmada fark az hangisinde çok ona göre seçim yaparlar
ben araştırdığım için yazıyorum
golf 2006 midline da fark 9 milyar civarı
golf örnek olamaz eğer örnek vericeksen aynı motor hacimli arabaları örnek vermelisin... golfun 1.6 benzinlisi ile 1.9 dizeli örnek verilemez cünki golfun 1.6 dizeli yoktur ayrıca
quote:
Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL
-ALINTI-http://www.dieselset.com/mtr/wrt_det.asp?id=5 Çok değil daha on yıl öncesine kadar dizel dendiğinde akla ekonomik ama gürültülü, güçlü olmasına rağmen pek de seri olmayan araçlar gelirdi.Hatta LPG modası başlamadan önce ticari taksilerin pek çoğu dizel olan ülkemizde yolda yürürken yanınızdan geçen aracın dizel oldugu gürültüsünden kolayca anlaşılırdı.Ekonomik olmasına rağmen yükek gürültü ve düşük çekiş dizel araçların tercih edilirliğini olumsuz etkilerdi.Özellikle 90’lı yılların ikinci yarısından sonra öncülüğünü Delphi Diesel’in yaptığı, yakıt enjeksiyon sistemi üreticileri büyük AR-GE yatırımları sonucunda dizel araçları çok daha popüler hale getirmeyi başardı.Dizel araçların popüler olması sadece yakıt sarfiyatı ve gürültü temizliğinde olmadı, binek aracı güçlü bir motorla kullanmanın zevki dizellerin daha fazla tercih edilmesinin bir diğer sebebi oldu.
Güçlü ,Cimri,Çevreci
Amerikalıların çok kullandığı bir deyim var, “aracı beygir gücü sattırır,tork götürür” derler, araç satın alırken beygir gücüne bakarak performansı hakkında karar veririz ancak o gücü oluşturan esas unsur tork’tur bu da dizellerin işidir.Dizel kullanıcıları ara hızlanmalarda aracın sahip olduğu bu tork gücünü sonuna kadar damarlarında hisseder ve bundan da buyuk keyif alır, zaten bugün satılan pek çok lüks dizel araç kullanıcısı adeta tutku halini alan bu tork hissiyatının onları dizel’e bağımlı kıldığından sözeder.
Dizel araçlar yakıt sarfiyatı konusunda muadili benzinli araçlarla kıyaslandığında aradaki fark açık olarak görünür.Örneğin aynı model benzinli ve dizel eşit miktarlarda yakıt ile yol testine çıkacak olsa dizel’in yaklaşık yüzde 30 daha uzağa gittiği görülür ki ayrıca buna fiyat düşüklüğü farkı da eklendiğinde yüzde 50’lere varan oranlarda bir tasarruftan söz edilmesi hiç de yanlış olmaz.Ayrıca toplu taşım araçlarının(minibüs,otobüs,tren ..vb) dizel secilmesi sadece az yaktığı için değil, olası bir kaza anında yakıtın tutuşma-parlama özelliğinin diğer yakıtlara göre emniyet sınırının çok altında olduğu içindir.
Dizel denince akla gelen bir diğer konu da düşük eksoz emisyon değerleri..Son teknoloji dizel motorların emisyon oranları benzinli motorlar ile karşılaştırıldığında çok daha düşük değerler elde edilmekte ve bu da çevre ile ilgili duyarlılığımızın üst düzeye ulaştığı günümüzde dizel motorların tercih edilme oranını doğrudan etkiliyor. Bu tercih edilirlik kendini rakamlarla da açık biçimde gösteriyor. Avrupada üretilen yeni nesil binek araçların yüzde 50’si dizel ,Türkiyede de bu trende parelel olarak 2002 yılında yüzde 12’ye çıkan ( 2001-% 3) dizel binek araçların oranı 2003’te yüzde 17’ye ulaşırken 2004 yılında bu rakamın yüzde 22’nin üzerinde olması bekleniyor.
şu postun üstüne daha fazla konusmaya gerek yok bence... açık ve net bir şekilde anlatılmış
fiyat orantısı kurarken donanım, sınıf ve performans benzerliği olan araçlar arasında kıyaslama yapmak yeterlidir. motor hacimlerinin 200-300 cc farklı olması önemli değil yazdıklarım benzinli mi? dizel mi? sorusu dışında
Arkadaşlar bende benzinli araç kullanıyorum. Bazı arkadaşlar 6.000 devire çıkmaktan falan bahsetmiş zevkliymiş falan demişler. Yalnız bu arkdaşların ya benzin istasyonları var yada benzinci damadı falan diye düşünüyorum. Valla o devirlere çıktığımda yol bilgisayarında 30 litre/100 km ibaresini görünce bende zevkten eser kalmıyo. Ben benzinli aracı dizel gibi kullanıyorum. yinede dizeller kadar az yakamıyorum.
Şöyle 1,6 TDCİ veya 1,6 HDİ olsaydı güzel olurdu yani. Yeni nesil dizeller çok iyi gidiyor.
alakasızda olsa bir karşılaştırma (fab verileri üzerinden)
Dizel motorların torkları benzinliye göre çok daha yüksek oluyor. Yokuş yukarı performansının sebebi de bu...Hemen beygir gücüne bakıyoruz önce ancak bence asıl önemli olan tork... Yanlız araba alacağım , dizel almanın insanların çoğuna kar ettirmediğini düşünüyorum... Ancak yılda 15.000-20.000 km gibi kullanılırsa normal bir sürede karşılıyor.Ancak sokaklarda çok dizel görüyorum, bu kadar kullanılıyor mu arabalar?
Alırken 3000 YTL farkla aldığın arabayı satarken de 3000 YTL fazlasına ve benzinli arabalara göre daha çabuk satıyorsan , 7500 km yerine 15.000'de bir bakıma giriyorsan , yılda 100 YTL daha az vergi ödüyorsan , neden yılda 15000 km yapman gereksin ki?
hangi külüstür benzinli 7500 de bakım istiyor ?
VW , Opel , Ford.. Bunun gibi pek çok benzinli araba 7500'de bir bakıma giriyor.
quote:
Orjinalden alıntı: bersoy
quote:
Orjinalden alıntı: boss71
quote:
Orjinalden alıntı: bersoy
quote:
Orjinalden alıntı: neverlate
Dizel motorların torkları benzinliye göre çok daha yüksek oluyor. Yokuş yukarı performansının sebebi de bu...Hemen beygir gücüne bakıyoruz önce ancak bence asıl önemli olan tork... Yanlız araba alacağım , dizel almanın insanların çoğuna kar ettirmediğini düşünüyorum... Ancak yılda 15.000-20.000 km gibi kullanılırsa normal bir sürede karşılıyor.Ancak sokaklarda çok dizel görüyorum, bu kadar kullanılıyor mu arabalar?
Alırken 3000 YTL farkla aldığın arabayı satarken de 3000 YTL fazlasına ve benzinli arabalara göre daha çabuk satıyorsan , 7500 km yerine 15.000'de bir bakıma giriyorsan , yılda 100 YTL daha az vergi ödüyorsan , neden yılda 15000 km yapman gereksin ki?
hangi külüstür benzinli 7500 de bakım istiyor ?
VW , Opel , Ford.. Bunun gibi pek çok benzinli araba 7500'de bir bakıma giriyor.
galiba yanlışın var ford ve vw 15 bin olsa gerek opeli bilmiyorum
evet benim dizel focusu 15k da getir dediler...
quote:
Orjinalden alıntı: bersoy
quote:
Orjinalden alıntı: boss71
quote:
Orjinalden alıntı: bersoy
quote:
Orjinalden alıntı: neverlate
Dizel motorların torkları benzinliye göre çok daha yüksek oluyor. Yokuş yukarı performansının sebebi de bu...Hemen beygir gücüne bakıyoruz önce ancak bence asıl önemli olan tork... Yanlız araba alacağım , dizel almanın insanların çoğuna kar ettirmediğini düşünüyorum... Ancak yılda 15.000-20.000 km gibi kullanılırsa normal bir sürede karşılıyor.Ancak sokaklarda çok dizel görüyorum, bu kadar kullanılıyor mu arabalar?
Alırken 3000 YTL farkla aldığın arabayı satarken de 3000 YTL fazlasına ve benzinli arabalara göre daha çabuk satıyorsan , 7500 km yerine 15.000'de bir bakıma giriyorsan , yılda 100 YTL daha az vergi ödüyorsan , neden yılda 15000 km yapman gereksin ki?
hangi külüstür benzinli 7500 de bakım istiyor ?
VW , Opel , Ford.. Bunun gibi pek çok benzinli araba 7500'de bir bakıma giriyor.
emin misin ?
ben 7 yıl golf kullandım 99 model ve yıllık bakımlar her yıl veya 15,000 km idi
eğer çevrende bunu uygulayan ve bu arabaya sahip arkadaşlar varsa bence bir güzel kazık yiyorlar
opeli fordu bilmem
vw de yıllık bakım 15,000 km veya yılda 1 dir
ilk bakım bile ilk yılın sonunda veya 15,000 dedir
quote:
Orjinalden alıntı: Slazer
evet benim dizel focusu 15k da getir dediler...
Dizeller 15000 , benzinliler 7500 diye biliyorum..
quote:
Orjinalden alıntı: jef
fiyat orantısı kurarken donanım, sınıf ve performans benzerliği olan araçlar arasında kıyaslama yapmak yeterlidir. motor hacimlerinin 200-300 cc farklı olması önemli değil yazdıklarım benzinli mi? dizel mi? sorusu dışında
hayır arkadaşım malesef dediğin gibi olmuyor sen 200-300cc farktan bir şey olmaz diye bir tabir kullanamassın orada arkadaş fiyat farkından bahsederek o örneği vermiş,dikkat et fiyat örneğine 1.6 benzinli ile 1.9 dizel i karşılaştırmız önemi olurmu olmazmıyı tartışmak bile yanlış... senin dediğine göre 200-300cc para yapmaz... git bakalım 2.0 accord la 2.2 accord dizelin fiyatını karşılaştır yada 20. benzinli accordla 2.4 benzinli accordun fiyatını karşılaştır fark varmı yokmu? fiyat mukayesesi yapıcaksan arabanın donanımı ve motor hacminin eşit olması gerekir... eğer hacim sorun değilse kimse 2.0 accord almazdı aynı donanımlı 2.4 verin ben onu alayım derdi
quote:
Orjinalden alıntı: nlty2000
quote:
Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL
quote:
Orjinalden alıntı: nlty2000
dizel araba kullanmanın DAHA keyifli olduğunu düşünenler araba kullanma keyfinden ne anlıyorlar ciddi şüphelerim var. sayıları fazla değildir umarım =P
Yorumların ummaktan öteye gidemiyor korkarım. Şüphelerin ancak dizel traktörlerde gerçek olabilir yeni nesil araçlarda değil.
ne alakası var yahu sahip olduğunuz arabaları çocukça savunmaktan vazgeçin. sen şimdi 6000-7000 devir çeviren güzel bir benzinliden (ör: corolla, civic, golf vb.) aldığın zevki aynı arabanın dizelinden alabiliyor musun? 2500ü bekle ki turbo girsin, aman 4500e geldin devir bitti abi, çabuk vites büyüt... şunun şurasında kullanacağın ağız tadıyla 2000 devir. bir ies civicte devir kestirerek vites büyüttün mü sen hiç? e bunun tadını almamışsın ki, türlüsünü kullandığım "yeni nesil dizeller"i bana anlatıyorsun. ben de biliyorum nasıl gittiklerini. bu forumda punto ve corolla için epey bi olumlu yorumum var ararsan hepsini görürsün. ama zevke gelince dur. o 2000 deviri tutturacam diye havanda ceviz kırar gibi vites değiştirip durmanın zevkli bi tarafını göremiyorum. dizel kullanmaktan özellikle zevk alanlar olarak çok çok azınlıktasınız.(tabi bu fikrinizde daha ne kadar ısrar edeceksiniz bilemem :))
yaw nlty 2000 ve pug 407 siz ne kadar değişik insanlarsınız öyle ... siz bi kafanızı kaldırıp dışarı baksanıza artık 3-4 sene önceki olaylar bitiyo arkadaşlar herkes dizele geçiyo demekki o kadar insan salak benzinli alanlra akıllı demek he... ben de biliyorum benzinliden zevk almasını hemde sürdüğüm araba senin dediğin o honda civic miş golf müş bilmemneymiş falan onlara da 10 basacak arabaydı yani passat 1.8 turbo çok mu çok zevkli kullanması ama 10 milyonu koyduğunda hiç bi yere gidemiyosun...bu dizel dediğimiz araçlardan kastımız da 110 beygir olan dizeller... 70 hp olanlar değil yani...1.6 benzinli ile 0-100 ortalamalarına bak bu 110 hp dizellerin ne göreceksin tahmin et bakalım.... aaaaaaaa aynılarmııııışşşşş... bi de zahmet olmazsa ara hızlanmalara bak işte orda zevk başlıyo...(Not: her türlü benzinli araba kullandım) ama şöyle bişey de var aynı güçteki bi benzinliden çok zevkli diye kimse söyleyemez bu yalan olur... zevk kısmı hem az yakması hemde benzinliye çok yakın performans vermesidir...turbonun girmesi için 2500 ü bekle demişsin heralde sen hala bedford kamyonlar zamanında kaldın...benzinli arabalarda da ayrıca 2000 devir tutturman gerekiyo genelde(1.6 motorlarda)öyle devir 0 iken gaza basınca hemen uçuyo mu diyosun yani???ayrıca burada fikirler söyleniyo sen de fikirini açıklayıcı ve örnekleyici bi şekilde ispatla burda millete bok atarak değil...dizelin ne olduğunu TRCAPITAL başta olmak üzere bir sürü kişi ispatlamıştır...sen de ispatla polemik yaratma...