Şimdi Ara

neden dizel motosiklet yok??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
13.321
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ya da var da ben mi bilmiyorum?

    sürüş zevki, ağırlık, ses??

    bilgilenelim.



  • 1-2 tane deneysel var.

    Onun disinda yok.

    Dizel turbosuz bi ise yaramiyor ondan olabilir.

    Benzinle dusuk hacimde guzel hp elde edilebiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    1-2 tane deneysel var.

    Onun disinda yok.

    Dizel turbosuz bi ise yaramiyor ondan olabilir.

    Benzinle dusuk hacimde guzel hp elde edilebiliyor
    turbo dizellerin sürüş zevkinin yüksek olduğu iddia ediliyor,

    bu durumda neden turbo dizel bir motosiklet yapılmıyor??

    tasarruflu da olur.

    malum benzinli motosikletler neredeyse otomobil kadar yakıyorlar.
  • Sesinden sürücü rahatsız olmasın diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    1-2 tane deneysel var.

    Onun disinda yok.

    Dizel turbosuz bi ise yaramiyor ondan olabilir.

    Benzinle dusuk hacimde guzel hp elde edilebiliyor
    Motosiklete dizel gitmez
  • Turboyla ne alakasi var surus zevkinin

    Motosikletler zaten deli devir ceviriyorlar.

    Surus zevki on numara.

    Tabi en asagi 600 cc olucak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-E75606366

    Motosiklete dizel gitmez

    Alıntıları Göster
    motorda yüksek torka gerek yok dizel motora uygun bir yakıt değil
  • Bu biraz neden benzinli kamyon ya da lokomotif yok sorusu gibi olmuş

    (Çok eski benzinli kamyonları saymazsak)
  • Var, Ducati Monster Diesel 100hp 103nm tork. 169kg iyi kaçar tahminimce 4saniye altındadır 0-100.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bu biraz neden benzinli kamyon ya da lokomotif yok sorusu gibi olmuş

    (Çok eski benzinli kamyonları saymazsak)
    linkte

    http://www.nytimes.com/2008/02/24/automobiles/24KAWASAKI.html
  • Birçok marka üzerinde çalışıyor dizel motorların ama titreşim artar
  • Hafif olduğu için gerek yok. Motosikletler yüksek torka ihtiyaç duymaz, yüksek devir çevirebilen makinalardır. SS'ler hariç çoğu otomobilden daha düşük yakıt tüketimine sahiptir. Hal böyle olunca kim napsın o tar tar sesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Enochian.

    Var, Ducati Monster Diesel 100hp 103nm tork. 169kg iyi kaçar tahminimce 4saniye altındadır 0-100.



    Bu arada o diesel giyim firması olan "Diesel", dizel motorla alakası yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S R T -- 6 Haziran 2013; 0:21:39 >
  • Aaaa cidden mi yav :) bayadir dizel motor saniyordum ben onu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S R T

    Hafif olduğu için gerek yok. Motosikletler yüksek torka ihtiyaç duymaz, yüksek devir çevirebilen makinalardır. SS'ler hariç çoğu otomobilden daha düşük yakıt tüketimine sahiptir. Hal böyle olunca kim napsın o tar tar sesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Enochian.

    Var, Ducati Monster Diesel 100hp 103nm tork. 169kg iyi kaçar tahminimce 4saniye altındadır 0-100.



    Bu arada o diesel giyim firması olan "Diesel", dizel motorla alakası yok.

    Alıntıları Göster
    http://www.motorcycle-usa.com/17/4639/Motorcycle-Article/Track-T800CDI-Diesel-Motorcycle-Quick-Ride.aspx




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    http://www.motorcycle-usa.com/17/4639/Motorcycle-Article/Track-T800CDI-Diesel-Motorcycle-Quick-Ride.aspx

    Alıntıları Göster
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=O1Cff0kgbls
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=raufnMUvh1w
    Kim demiş yok diye sonradan takanlar bile var, ama 8-10 beygir dizel motor ne kadar tatmin edici olur bilmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi panda34 -- 6 Haziran 2013; 13:58:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=O1Cff0kgbls
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=raufnMUvh1w
    Kim demiş yok diye sonradan takanlar bile var, ama 8-10 beygir dizel motor ne kadar tatmin edici olur bilmem.

    Alıntıları Göster
    Torka ve yakıt tüketimine gerek yok, yakıtı düşünenin zaten racing motorda ne işi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Torka ve yakıt tüketimine gerek yok, yakıtı düşünenin zaten racing motorda ne işi var.

    Alıntıları Göster
    yolda giderken güzelim racing motorun sesini mi dinlemeyimi tavsiye edersiniz? yoksa dizelin sesinimi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreKaanYksl

    yolda giderken güzelim racing motorun sesini mi dinlemeyimi tavsiye edersiniz? yoksa dizelin sesinimi ?

    Alıntıları Göster
    motosiklet diyince akla sadece reysing mi geliyo yahu..

    tork lazım motosiklette de, çık bakalım bi araziye torklu makina nası iş yapıyo gör, ancak bunu motosiklette tek, ya da çift büyük silindirlerle alınıyor.

    motosiklette dizel uygulamaları var, ancak yeni motor arge vesaire bunlar para yiyen işler, bir de potansiyel alıcı kitle beklentisi var, var oğlu var yani. Motora ulaşım için binenler -yani yakıt ekonomisi ihtiyacı duyanlar- zaten küçük hacim tercih ediyorlar, onlar da az yakıyor, 100 km'de 2-2,5 litre gibi. Büyük hacim kullanan zaten zevkine biniyor, istisnalar olabilir ama genel algı ve firmaların yaklaşımı bu şekilde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: borisgrey

    motosiklet diyince akla sadece reysing mi geliyo yahu..

    tork lazım motosiklette de, çık bakalım bi araziye torklu makina nası iş yapıyo gör, ancak bunu motosiklette tek, ya da çift büyük silindirlerle alınıyor.

    motosiklette dizel uygulamaları var, ancak yeni motor arge vesaire bunlar para yiyen işler, bir de potansiyel alıcı kitle beklentisi var, var oğlu var yani. Motora ulaşım için binenler -yani yakıt ekonomisi ihtiyacı duyanlar- zaten küçük hacim tercih ediyorlar, onlar da az yakıyor, 100 km'de 2-2,5 litre gibi. Büyük hacim kullanan zaten zevkine biniyor, istisnalar olabilir ama genel algı ve firmaların yaklaşımı bu şekilde.

    Alıntıları Göster
    1600cc'de hacimde dizel motor benzinliye göre 80-120 kg kadar daha ağır oluyor. Titreşim ve ses de fazla ama arabanın karoseri yeterince büyük olduğu için bu titreşim absorbe edilebiliyor.

    Motosiklette dizel motor demek, en az 50-70 kg daha fazla ağırlık, küçük karoserden ötürü absorbe edilmesi zor olan titreşim demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    1600cc'de hacimde dizel motor benzinliye göre 80-120 kg kadar daha ağır oluyor. Titreşim ve ses de fazla ama arabanın karoseri yeterince büyük olduğu için bu titreşim absorbe edilebiliyor.

    Motosiklette dizel motor demek, en az 50-70 kg daha fazla ağırlık, küçük karoserden ötürü absorbe edilmesi zor olan titreşim demektir.

    Alıntıları Göster
    Allahım, dizel hastalığı ne noktalara geldi.....

    Motorsikletler birkaç çeşittir. Racing denilen hız motosikletleri, dizel motor kaldırmaz. Dizel motor sıkıştırmaya gelmez, dağıtır. Chapper model gezi motorları, dizel sesi dinleye dinleye gitmez. Ne zevk kalır adamda, ne de kulak. Sarsıntısı da cabası. Motocross tarzı motorlarda, dizel motor ağır olacağından, çamura saplandın mı kalırsın. Ayrıca tümseklerde havaya zıplama zevkini vermez. Motocross motorların özellikle hafif olması tercih sebebidir.

    Genel olarak ise, motorsikletlerde ağırlık makbul değildir. Dizel motor, aynı hacimdeki benzinli motora oranla ağırdır. Düşme ve kaza durumlarında ağırlık tehlike yaratır. Motorsiklet tarzı hafif araçlarda tork aranmaz. Fazla tork, ön tekeri havaya kaldırır, hatta acemilerde ilk kalkışta motorun altında kalırsınız. Arıza çıktığında da genel olarak buji değişimi işinizi görür. Dizel motor ustaya görünmeden yerinden kalkmaz, nazlıdır.

    Umarım faydalı olmuştur.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.