Şimdi Ara

Neden dünyada en çok kullanılan uçak boeing 737 dir ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
4.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar özellikle kısa ve hafif orta menzilli havayolu firmaların en fazla kullandığı uçak neden Boeing 737 olmuştur?? Çoğu havayolu bu uçağı seçiyor. Hatta bazı havayolu firmaların nerdeyse tüm filosu bu uçaklardan oluşuyor. Sebebini bilen paylaşırsa çok mutlu olurum. Saygılar....



  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue0034

    Arkadaşlar özellikle kısa ve hafif orta menzilli havayolu firmaların en fazla kullandığı uçak neden Boeing 737 olmuştur?? Çoğu havayolu bu uçağı seçiyor. Hatta bazı havayolu firmaların nerdeyse tüm filosu bu uçaklardan oluşuyor. Sebebini bilen paylaşırsa çok mutlu olurum. Saygılar....

    bazı belli başlı sebepleri vardır
    pilotlarının eğitimi kolaydır (737 kullanması çok kolay bir uçak)
    en önemli etken yakıt tüketiminin düşük olmasıdır
    aynı ayardaki başka bir uçaktan (aynı kapasite) daha uzun menzili vardır
    bakımı kolaydır
    parçaları daha ucuzdur

    umarım yardımcı olabilmişimdir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BWOM

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue0034

    Arkadaşlar özellikle kısa ve hafif orta menzilli havayolu firmaların en fazla kullandığı uçak neden Boeing 737 olmuştur?? Çoğu havayolu bu uçağı seçiyor. Hatta bazı havayolu firmaların nerdeyse tüm filosu bu uçaklardan oluşuyor. Sebebini bilen paylaşırsa çok mutlu olurum. Saygılar....

    bazı belli başlı sebepleri vardır
    pilotlarının eğitimi kolaydır (737 kullanması çok kolay bir uçak)
    en önemli etken yakıt tüketiminin düşük olmasıdır
    aynı ayardaki başka bir uçaktan (aynı kapasite) daha uzun menzili vardır
    bakımı kolaydır
    parçaları daha ucuzdur

    umarım yardımcı olabilmişimdir

    Çok teşekkür ederim yardımın için ançak bazı soru işaretleri geldi kafama
    Örneğin havacılıkta iki ezeli baş rakip var diğer firmalar pastadan daha az dilim alıyorlar. Rakipler herşeyde aynı adımları atmaya çalışyor benim gördüğüm. Örneğin kıyaslamalarda gördüm boeingin bakım maliyeti uçuz ancak airbusun işçiliği kolay bildiğim kadarıyla yanlış olabilir ama.. Bence bakım maliyeti kadar el işçiliğide maliyettir.Boeingte 1 günde yaptığın 100 liralik iş airbusta 150 lira ama yarım günse bence boeingin airbusa üstünlüğü bence yoktur. Menzilde airbus yükseltemiyormu menzilini boeing kadar??? buda aklıma takıldı. Yardımınız için çok teşekkür ederim. Farklı bilgiler olursa paylaşanlar teşşekkürlerimi baştan sunarım... Saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Skywalker

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue0034

    Arkadaşlar özellikle kısa ve hafif orta menzilli havayolu firmaların en fazla kullandığı uçak neden Boeing 737 olmuştur?? Çoğu havayolu bu uçağı seçiyor. Hatta bazı havayolu firmaların nerdeyse tüm filosu bu uçaklardan oluşuyor. Sebebini bilen paylaşırsa çok mutlu olurum. Saygılar....

    bazı belli başlı sebepleri vardır
    pilotlarının eğitimi kolaydır (737 kullanması çok kolay bir uçak)
    en önemli etken yakıt tüketiminin düşük olmasıdır
    aynı ayardaki başka bir uçaktan (aynı kapasite) daha uzun menzili vardır
    bakımı kolaydır
    parçaları daha ucuzdur

    umarım yardımcı olabilmişimdir

    Nasıl yani ? Yakıt tüketimi derken ?

    B737 NG serilerinde FL410 kapasiteye kadar tırmanıs müsadesi vardır. Üstelik koltuk kapasitesi bazı LUX olanaklardan vazgeçilip kapasiteyi arttırmaktir. Tırmanış seviyesi Yolcu + Yakıt durumuna göre değişmektedir.

    A320 Ailesi için FL 390 tırmanma kapasitesi vardır.




  • Hem sessiz, konforlu, kullanimi kolay, pilota daha cok insiyatif veren, yakit tuketimi az olan cok sevdigim bir ucaktir. Kanat uclari sayesinde yakit tuketimini azaltiyorlar. Dikkat ederseniz flightradar24 te 737'ler genelde FL350 FL390 arasi 430 kts hizlarinda ucarlar ancak Airbus A320 serisi gozlemlerim sonucu FL250 FL300 arasi 360 kts hizlarinda gidiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • firmaların en çok ihtiyaç duyulan bu segmentte iki seçeneği var Airbus A320 ve Boeing 737-800 , sistemleri incelediğinde uçaklar birbirine çok benzemekte, airbus biraz daha elektroniki boeing mekaniki ,


    amerikan firması boeing, amerikanın ülkeler ve firmalar üzerindeki etkisinden dolayı daha fazla satmakta bence ,


    ayrıca bakımı daha kolaydır demiş arkadaş, airbus ın bakımı daha kolay
  • Boeing 737-800 tüm özellikler birleşmiş gibi sanki; Konfor,Diğer kendi seviyesindeki uçaklara göre daha uzun menzil-hız,Arkadaşların dediği gibi Boeing 777-300ER kokpiti gibi veya bir Airbus A330 kokpiti gibi değil pilotlar daha kolay eğitim görüyor.Benim için Boeing 737-800'ün ayrı bir yeri var zaten hele kanat uçlarındaki kuyruk gibi logo ayrı bir hava katıyor uçağa
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Airbus daha fazla elektornik sistemli bir uçak diye biliyorum Boeing ona nazaran daha manuel kontrol sistemleri olan bir uçak. basit olan en iyisidir mantığında daha sorunsuz bir uçak olduğunu söylerler..
    hatta derler ki.. If it's not Boeing, I'm not going..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    Hem sessiz, konforlu, kullanimi kolay, pilota daha cok insiyatif veren, yakit tuketimi az olan cok sevdigim bir ucaktir. Kanat uclari sayesinde yakit tuketimini azaltiyorlar. Dikkat ederseniz flightradar24 te 737'ler genelde FL350 FL390 arasi 430 kts hizlarinda ucarlar ancak Airbus A320 serisi gozlemlerim sonucu FL250 FL300 arasi 360 kts hizlarinda gidiyorlar.

    aynen hak veriyorum .
  • Yedek parça bol, bakımı kolay, orta menzilli, eğitimi kolay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    Hem sessiz, konforlu, kullanimi kolay, pilota daha cok insiyatif veren, yakit tuketimi az olan cok sevdigim bir ucaktir. Kanat uclari sayesinde yakit tuketimini azaltiyorlar. Dikkat ederseniz flightradar24 te 737'ler genelde FL350 FL390 arasi 430 kts hizlarinda ucarlar ancak Airbus A320 serisi gozlemlerim sonucu FL250 FL300 arasi 360 kts hizlarinda gidiyorlar.

    Orada ki veriler tam bir ölçü sayılmaz çünkü uçağın seyir hızını şirket prosedürleri bile belirleyebilir, rüzgar faktörü vardır, biri kafa rüzgarı alırken diğeri kuyruk rüzgarı alıyordur vs. vs. uzar gider.


    737'nin çok tercih edilmesinin bir diğer nedeni de çok uzun yıllardır serviste olması ve bu uzun yıllar süresince sürekli geliştirilmesi de diyebiliriz.

    Havayolların da 737'nin ilk uçuşu 1968 yılındadır, Airbus A320 ise 1988 de hizmete girmiştir, bu zaten başlı başına en büyük etkendir diyebiliriz.




  • Amerikan mali oldugu icin
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.