Şimdi Ara

Neden hala 98 oktan benzin yok (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
11.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yüksek oktanın bir faydası yok araç ihtiyaç duymuyorsa boşa masraf


    yüksek sıkıştırma oranına sahip benzinli motorlar piston yukarı hareket ederken benzin hava karışımı kendi kendine alev almasın diye oktanı yüksek yakıta ihtiyaç duyarlar. Yoksa vuruntu oluşur. Performansa vs. falan hiçbir katkısı yok.

  • ChrisFixyoutube
    What is the BEST Fuel to Use in Your Car or Truck and WHY
    https://www.youtube.com/watch?v=Bb5VfiFy0kY&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet 98 neden yok ben bunu dağıtıcı arkadaşa sormuştum idim eskiden vardı hatta normal kalmış idi filan konuşur iken oda içindeki katkılar karşılıyor ve maliyet açısından daha kârlı 95 satmak demişti 98 için ek ilave zengileştirmeler yapacak ama makas az olacağı için kazanıyorlar ama çok değilmiş kabaca neden bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 95 oktan daha ekonomik değil mi? Ben daha az yakar diye biliyorum.

  • Ferrari mi porsche mu kullanıyorsun? Yoksa maserati mi? Zira ondan aşağısı için anlamsız, yakamıyor o fazladan 3 oktanı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarda yazilanlarin çok büyük kısmı hatalı 95 oktan ile 98 oktan arasında stock arabada atla deve fark yok amac sadece vuruntunun önüne gecmek yani 95 oktan daha kolay yanar hatta düşük devirde 98 oktan problem yaratir

    Dizelde ise tam tersi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 98 oktan ben Türkiyede hiç görmedim, hatırlamıyorum.


    Bir ara 97 vardı hala var mı bilmiyorum.

    O da zaten 97 değil, katkılı 95.


    Zaten 97 oktan diye bir şeyin de teknik olarak mümkün olmayacağını duymuştum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: star scream

    +9999999 meyve sebzelerin bile iyisi ihracaata gidiyor.



    Alıntıları Göster

    Bu senenin meyveleri hiç hoş değil


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    Adres verir misiniz hemen kargoya verelim



    Alıntıları Göster

     





  • 98 oktanı geçtim varolan benzini bile alamıyoruz varsa yoksa tabanway ve 50 TL aylık öğrenci kartı. Bisiklet kullanıyorum onda bile sıranın kulağımın arkasına geldiğini hissedebiliyorum. Zincir, aynakol ve arka dişli değişimi göbek bakımı gibi ağır bakımdan oluşan paketi 300 liraya patladı (işçiliğin çoğunu kendim yaptım bir de). Bisikleti 4.5 yıl önce 750 liraya almıştık (kron tx 150) şimdi aynısının sıfırının 2200 lira olması lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eskiden shell 100 oktan getiriyordu, sonra 97 düştü şuan 95 ve katkılı 95 var. Amerika'da premium 93 oktan olarak satılıyor.

  • Arkadaşım senin sorunun da ne yan, sen sanki sanıyorsun şuan aldığım 95 OKTAN tertemiz sorunsuz mu yakıt?


    Volvo araçlarına 9 milyon km garanti veriyor, Mercedes 7 milyon KM. diğerleride bu civarlarda.


    Sana şöyle diyiyim, yurtdışına giderken ordan fullediğim araçla buraya geliyorum, burdan oraya giderken %70'ine kadar gidemiyorum ki yurtdışına çıkarken yokuş aşağı gidiyorum


    Sonra millet diyor ki neden araçlar 200.000km'den sonra pert. Araçlarda problem yok, servisler beş para etmez ama en kötüsüde yakıt beş para etmez


    Bu arada, 98 oktan olsa bile, aradaki ödeyeceğin fiyat farkı alacağın faydaya değmeyecek o yüzden hiç gerek yok




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SLIFE -- 17 Ocak 2021; 18:28:3 >
  • Ülkem her açıdan utanç verici olmaya başladı. Allah sonumuzu hayır etsin.

  • bir ara 97 vardı,varken hep onu koyardım fark minimalde olsa hissediliyordu.98 oktan olsa onu koyarım ama yok,açıkçası 98 oktana verecek para da hiç yok artık millet zaten zar zor benzin alıyor.

  • eskiden benzinlikte benzin doldururken etrafı tiner gibi kesif ağır bir petrol kokusu sarardı, şimdi benzin çürük yumurta misali kokuyor

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Bu mantıkla 100 hp araba 0-100 e 10 saniyede çıkıyorsa

    200 hp arabanın 5 saniyede çıkması gerekir.

    Ne alaka hocam

    Alıntıları Göster

    Öyle zaten

  • oblako O kullanıcısına yanıt

    1000hp de ışık hızındasın :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spider_hip

    1000hp de ışık hızındasın :D

    Hocam hakikaten öyle :) Bak 100 bg bir araba ortalama 13 - 14 sn de 0 - 100 yapıyor. 200 bg olanlar ortalama 6 - 7 sn. Ha 400 bg 3 sn. de çıkar demiyorum ama 200 bg doğru :D

  • oblako O kullanıcısına yanıt

    Arabanın hızlanma ya da en üst hızlarını belirleyen beygir ve tork değerleri dışında sürtünme kuvveti, aerodinamik, mekanik dayanıklılık, ağırlık gibi daha bir çok unsur var. Bu sebeple özellikle belli hızların üstüne ulaşabilmek çok zorlaşıyor, bir çok mühendis rekor kırabilmek için kafa yoruyor. Ki onlara araba bile denmez artık roket sayılırlar. Bir süre önce bununla ilgili izlediğim güzel bir video vardı, videoda dünyanın en hızlı araç rekorunu daha önce kıran mühendis falanda var. İngilizcesi olanlar için tavsiye ederim.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spider_hip

    Arabanın hızlanma ya da en üst hızlarını belirleyen beygir ve tork değerleri dışında sürtünme kuvveti, aerodinamik, mekanik dayanıklılık, ağırlık gibi daha bir çok unsur var. Bu sebeple özellikle belli hızların üstüne ulaşabilmek çok zorlaşıyor, bir çok mühendis rekor kırabilmek için kafa yoruyor. Ki onlara araba bile denmez artık roket sayılırlar. Bir süre önce bununla ilgili izlediğim güzel bir video vardı, videoda dünyanın en hızlı araç rekorunu daha önce kıran mühendis falanda var. İngilizcesi olanlar için tavsiye ederim.


    Top noktada doğru ancak piyasada pazarlama dengesi ve teknoloji anlaşmaları var.


    Mesela siz 0 - 100 ü 4,5 sn olan 1.4 Turbolu C segment araba çıkaramazsınız. Bunun için mühendislerin çok kafa yormasına gerek yok,


    zaten teknoloji mevcut. Ancak bir çok koşul izin vermez. (Yakıt, vergi, pazarlama stratejisi, vs) O yüzden şu anda piyasa koşullarında tüm motorların performansları birbirine çok ama çok yakındır.


    Cevap atarken lütfen daha derinlemesine yazınız :)





  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.