Şimdi Ara

Neden Nokia alınmaz.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
678
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Neden Nokia alınmaz başlıklı bir konuyu Nokia resmi forumunda açmıştım ancak çok kısa süre sonra silindi gerekçe forum kuralları ama ben sadece eleştirmiştim 2001 yılından bu yana "fanatik nokiacı" olarak.
    Evet 2001 yılından bu yana Nokia kullanıyorum ve Nokia ile ilgili her güzel habere sevinir ve aksi haberlere üzülürdüm.

    25 Mayıs 2014 tarihinde L1320 cihaz aldım. Ve cihaz 10 güne kalmaz kendiliğinden kapanma sorunu verdi iade talebiyle bimekse başvurdum bimeks ispat yükümlülüğü acısından cihazı servise yonlerdirmiş servis yazılım güncellemesi ile tekrar geri yollamış ayıbı yok diye. Ama telefondaki sorunlar daha da devam ediyordu. Bir daha iade talebiyle bimekse başvurdum telefon tekrar servise yönlendirilmiş bu kez yedek parça değişikliği ile onarımı gerçekleşmiş yani ayıplı urun oldu. Satıcı ile görüşmelerde bir sonuç alamadım ve satıcı kanuna aykırı davranarak Nokia iade kararını verir diyordu.
    neyse bimeks ile daha fazla uğraşmamak için çok güvendiğim Nokiayı aradım Nokia yetkilileri bu ayıbı inkar etmemekle beraber urunun değişim/iadesi için anakartının değişmesi gerektiğini ve onarım gören cihazı değiştiremecekleri ifade ettiler. Kendilerine konun maddesini hatırlattığımda Nokia prosedürü diye bir savunmaya geçti. Nokia prosedürü gücünü hangi kanundan alıyor diye isyan ettiğimde yapılacak bir şeyin olmadığını bir yıl içinde 4 defa ya da 2 yıl içinde 6 defa onarılması gerektiğini söyledi. Ama kanun öyle demiyor dediğimde yasal hakkımı kullanmamı önerdiler.

    Özetle telefonunun arkasında durmayan Nokia alınmaz.
    müşteriyi bilinçli bir şekilde aldatmaya çalışıp üzen Nokia alınmaz.
    müşterinin zamanını gasp edip, kanunlara uymayan Nokia alınmaz.

    evet muhatabım bimeksti ama çok güvendiğim, beni mağdur etmez diye düşündüğüm nokiadan medet ummak benim büyük bir hatamdı ama dostu ve düşmanı tanımamıza vesile oldu







  • Tamam.

    Elektronik alet ne yapacağı belli olmaz bilgisayarı bile gece kaparsın sabah açılmaz.
  • BonezCrusher kullanıcısına yanıt
    Evet şans işi ancak üreticinin yaptığına şans diyemeyiz
  • Bu basiniza gelenler apple harici diger fer firmada var. Hepsi boyle nokia ya indirmemek gerek. Bu konuda kim ne derse desin apple bir numara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skyrime2828

    Bu basiniza gelenler apple harici diger fer firmada var. Hepsi boyle nokia ya indirmemek gerek. Bu konuda kim ne derse desin apple bir numara.
    Bu sadece Nokia'nın değil her firmanın yaptığı şey. Bunun nedeni de sen, ben, o. Hakkımızın peşine düşersek firmalar da bizi söğüşleyemez.
  • Ah birde samsungu görseniz galaxy tab 4 kullanıyorum ne çektiğimi bi ben bilirim
  • bthnmlk kullanıcısına yanıt
    Samsungu çok iyi bilirim tam 12 ay sonra thh kararıyla paramı geri alabildim yalnız emin olun ki nokianın samsungtan bir farkı yok.

    samsung servis fişlerinin üzerinde en azından gerçekleri yazıyordu yalnız Nokia servisi teleservice gozgore servise kargo girişinden tam 4 gün sonra girmiş gibi gösterip yasal 30 günü aşmaya çalıştı kendince.
    bimeksten bir sonuç almazsam bu durumdan dolayı elimdeki resmi evraklar ile suç duyurusunda bulunacağım... Samsung çok uğraştırıyor ama en azından dürüst diyebilirim nokiaya göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siteuyelik21

    Samsungu çok iyi bilirim tam 12 ay sonra thh kararıyla paramı geri alabildim yalnız emin olun ki nokianın samsungtan bir farkı yok.

    samsung servis fişlerinin üzerinde en azından gerçekleri yazıyordu yalnız Nokia servisi teleservice gozgore servise kargo girişinden tam 4 gün sonra girmiş gibi gösterip yasal 30 günü aşmaya çalıştı kendince.
    bimeksten bir sonuç almazsam bu durumdan dolayı elimdeki resmi evraklar ile suç duyurusunda bulunacağım... Samsung çok uğraştırıyor ama en azından dürüst diyebilirim nokiaya göre.
    tamamen cahil işi servise giden telefonun iadesini değişimini yapamazsınız.bimeksin çakallığı
    servise yollayarak ayıplı ürün iade/değişim haklarınızdan feraget ettiğinizi belirtmiş oluyorsunuz
    ayıplı ürün hakkında değişim iade yapılmaz ise yasal işlemlere başvurun telefonu ASLA servise yollatmayın

    kalkıpta forumda marka kötülemeye kalkmayın önce haklarınızı öğrenin siz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeah4everr -- 8 Temmuz 2014; 19:48:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeah4everr

    tamamen cahil işi servise giden telefonun iadesini değişimini yapamazsınız.bimeksin çakallığı
    servise yollayarak ayıplı ürün iade/değişim haklarınızdan feraget ettiğinizi belirtmiş oluyorsunuz
    ayıplı ürün hakkında değişim iade yapılmaz ise yasal işlemlere başvurun telefonu ASLA servise yollatmayın

    kalkıpta forumda marka kötülemeye kalkmayın önce haklarınızı öğrenin siz

    Alıntıları Göster
    lg de daha beter muhabbetler var bu ne ki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the voyager -- 8 Temmuz 2014; 21:07:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeah4everr

    tamamen cahil işi servise giden telefonun iadesini değişimini yapamazsınız.bimeksin çakallığı
    servise yollayarak ayıplı ürün iade/değişim haklarınızdan feraget ettiğinizi belirtmiş oluyorsunuz
    ayıplı ürün hakkında değişim iade yapılmaz ise yasal işlemlere başvurun telefonu ASLA servise yollatmayın

    kalkıpta forumda marka kötülemeye kalkmayın önce haklarınızı öğrenin siz

    Gizli ayıp olduğu için bimekse tutanak ile iade talebinde bulundum, kanun gereği satıcının ispat yükümlülüğü var ve ilkinde servis yazılımsal hata dediği için iade alınmadı ikincisinde yine tutanak ile iade talebinde bulundum. Satıcı kanun gereği ispat yükümlüğünü kullandı ve servise iletti servis ayıplı urun olduğunu kabullendi ve o zaman gizli ayıp ayuka çıktı. Sen telefonda bariz bir şekilde görünmeyen sorunladan dolayı iade edebileceğini mi sanıyorsun iyi ozaman al mağazadan bir telefon beğenmezsen bu telefonda bazen görülen hatalar var de ve iade et. İnsanları cahil olarak ilan etmeden önce aç kanunu oku, gizli ayıplarda satıcının ispat yükümlülüğü var bunu da ancak servisler aracılığıyla yapar. Ama elimde bimekse imzalattığım ve onarımı kabul etmeyip iade talebimi içeren tutanaklar var. Bu tutanaklar ile ancak yasal haklarını kullanabilirsin. Kotu söz sahibinindir, terbiyem terbiyesizlik yapmağa müsaade etmiyor.




  • yeah4everr kullanıcısına yanıt
    Marka savunuculuğu saygı çerçevesi dahilinde yaparsan da iyi olur, tüketici hakları konusunda çok iyiyim satıcı üreticilerin başını çok ağırtmışlığım olmuştur.
    yukarıda anlattığım tutanaklara rağmen bunu yapan Nokia nın nesini savunursun anlamıyorum.
  • Arkadaşım bunu bizzat avukattan öğrendim ben bizzat kendi hocam marka savunuculuğu flnda değil her marka yapıyor bu çakallığı ayrıca Nokia ilede alakasız benmdr başıma gelmişliği var ayrıca sen o telefonu servise yollattığın için başın daha çok ağrıyacak yasal yollada ispatı mumkun anlatmak isyediğim o
    Kızdığım durum ise bunu Nokia ile sınırlaman



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeah4everr -- 8 Temmuz 2014; 23:47:15 >
  • Ayıbı geçtin yanlış yapmışsın usta cihazı servise gönderecektiniz direk işlem,gördürecektiniz 1 aylık telefona dokunamazlar kanun bu direk iadenizi alırdınız yada değişimi ...
  • yeah4everr kullanıcısına yanıt
    Senin dediğin olay ayıbı ortada olan ürünler içindir. Benim telefonum bazen kendiliğinden kapanıyordu. Bunu ben mağazaya ispat edemezdim ispat yükümlülüğü satıcınındır. Satıcıda servisler aracılığıyla ispat ederler hatayı.olayı idrak etmeden yorum yapma hakkımız yok bizim.
  • Telvis kullanıcısına yanıt
    Ayıplı ürünlerde 28.05.2014 tarihinden önce 1 ay bu tarihten sonra 6 ay satıcı sorumludur. Bir ayıp var ya da olduğunu düşünüyorsan bunu yazılı evrak ile satıcıya iade talebinde bulunmalısın. Kendin kargo ile servise yollarsan onarımı kabul etmiş olursun ispat edemezsin çünkü ayıplı ürünlerde müşterinin seçimlik haklarından bir tanesi de onarılmasını sağlamaktır. Unutma yasal surelerde muhattabın servis yada üretici/ithalatçı değil satıcıdır.
  • yeah4everr kullanıcısına yanıt
    Nokia ile sorun yaşadığım için Nokia hakkında yazıyorum başka bir marka olsaydı başka markayı yazardım. Kişi sorun yaşadığından şikayetçi olur. Yasal yollarla ispatı bilir kişidir ama benim telefonum 10 gün boyunca hiç kapanmadı bilir kişi inceleme suresince kapanmazsa ispat edemezsin.
  • siteuyelik21 S kullanıcısına yanıt
    Ya arkadaşım sen galiba anlamakta diretiyorsun bana bimeksten duyduklarını anlatıp durma 10günde bir kapanan telefonu servis ıspatladığı nerede görülmüş??adamlar bu sorunu anlasa bile hiç bişi yapmadn telefonda sıkıntı yok diyip vericekler eline.
    Sen uğraşıcaksın
    Tüketicinin korunması hakkında kanun aç oku madde-4
    Ve sonra git dilekçeni yaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siteuyelik21

    Ayıplı ürünlerde 28.05.2014 tarihinden önce 1 ay bu tarihten sonra 6 ay satıcı sorumludur. Bir ayıp var ya da olduğunu düşünüyorsan bunu yazılı evrak ile satıcıya iade talebinde bulunmalısın. Kendin kargo ile servise yollarsan onarımı kabul etmiş olursun ispat edemezsin çünkü ayıplı ürünlerde müşterinin seçimlik haklarından bir tanesi de onarılmasını sağlamaktır. Unutma yasal surelerde muhattabın servis yada üretici/ithalatçı değil satıcıdır.

    Dediğiniz doğru olabilir fakat benim anlatmak istediğim 1 ay içerisinde servise giden cihaza dokunamazlar yani direk servise gönderseydiniz sorun var diyerek tamir gördürseydiniz 1 ay içerisinde tamir gördü iademi istiyorum diyebilirsiniz böyle bi seçenek daha var yani onu anlatmak istedim ben




  • siteuyelik21 S kullanıcısına yanıt
    link

    burada mevcut bahsettiklerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeah4everr -- 9 Temmuz 2014; 12:48:21 >
  • yeah4everr kullanıcısına yanıt
    Konunun o maddesini bilirim. Müşteri ayıplı urunu yasal sureler dahilinde üretici ithalatçı ya da satıcıya bildirmekle satıcı da bunu ispatlamakla yükümlüdür ve gerekeni yapmakla. Ben yasaya göre eski kanuna tabi olduğum için 30 gün içinde satıcıya yazılı olarak bildirdim. Ben üzerime düşeni yaptım. Satıcının gerekeni yapmasını bekledim. Satıcı üründe bir hata yoktur işte ispatım(servis raporu) diyebilir hakkıdır. Çünkü basit yazılımsal hatalardan dolayı urun iadesi mümkün değildir.
    satıcı hata olmadığını ispatlayamazsa müşteri talebini uygulamakla yükümlüdür işte yapmazsa yasal itirazda bulunabilirsin.
    ben iade talebini içeren bir tutanak ile(satıcıyla aramda düzenlendi) cihazı teslim ettim satıcıya satıcı bilir kişi olan serviste hata olmadığını ispatlamış kendince.
    bir daha tutanak ile teslim ettim ama bu sefer bilir kişi olan servis hatayı tespit etmekle kalmamış onarmış işte bu onarma ile iade hakkım doğdu ve bu noktada anlaşmazlık oldu ve yasal itirazda bulundum. Avrupa da kanun nettir telefonda sorun var iade etmek istiyorum demenle paranı alırsın ama bizim kanunlarda satıcıya ispat hakkı verilmiş. İşte bizim bu sıkıntılı cihazlar avrupadaki koşulsuz iade ürünleridir çoğunlukla.

    altını çiziyorum eğer cihazda kimsenin asla inkar edemediği bir sorun varsa yani ayıp gizli değilse senin dediğin gibi satıcıdan direkt talebinin karşılığını alırsın. Ama bendeki ayıp gizliydi bende sebebini bilmiyordum yazılımsal diye düşünüyordum ama değilmiş çünkü servis onarım gerçekleştirdi. Buda Nokia ve servisin kusuru, ayrı bir dava konusu izinsiz onarım ancak benim 1. Derece muhattabım bimeks.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.