Şimdi Ara

***Neden OTOMATİK ARKADAŞLAR*** (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
1.743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hımm anladımm da bana büyük kaçar onlar benim istediğim,düşündüğüm arabalar şu anda grande punto , yaris ve ibiza ....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ErEn ErKaN

    Vallahi arkadaşlar ben 'az yakan çok kaçan' arabayı severim ...
    Otomatik vitesde dediğiniz kadar performans düşüklüğü ve yüksek tüketim varsa otomatik hiç bir zaman düşünmem.


    o kadar bi fark olucagini sanmam

    ama benim tercihim melez vitesten yana olur ama

    bu easetronik, triptonik, easetek tarzi isimleri olan duz mantigiyla yapilan otomatik kirmasi vitesler.

    hani ister otomatik ister + ve - ile kullandigin vitesler

    vitesleri kendin deyistiriceyin icin performans ta tuketim de benzinlideki gibi olur. sonuclarda otomotakler biraz daha yuksek devirde vites deyistirdigi icin fazla yakiyo ( dimi ??? )

    edit: yazim hatasi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erreguay -- 28 Mayıs 2006; 22:53:10 >




  • bende acemiyim ve araç almadan önce triptonic.otomatik vs hepsini düşündüm ve sonra şunu dedim.bir erkek olarak şöforlük önemli bir olgu üstelik arabadan zevk alan hobi olarak ilgilenen biri olarak bu sebeple arabaya otomatikle başlayıp ilerde bi başka araca bindiğimizde örneğin bi arkadaşın arabasına binip birini eve bırakmamız gerektiğinde vs.. işte düşünün örnekleri aracı stop ettirmek taşıdığınız insanları tedirgin etmek koca adam olup debriyajda sorun çekmek istemediim için adam gibi öğreneyim dedim ilerde zaten yaş ilerleyince otomatik alınır dedim. ayrıca araba kullnmanın zevki de biyerde vitestir şak şak değiştirceksin bea




  • Toyotanın multi mod sistemide ona benzer bir sistemmi ?=

    yani sadece debriyaja mı basmıyorsun bu gibi sistemlerde ??
  • su anda sorsaniz kesinlikle manuel tercih ederim fakat bazen trafik oyle bir skisiyor ki dur kalk yapmaktan sol ayagim iptal oluyor, keske otomatik olsaydi diyorum..

    fakat akici bir trafikte de manuel kullanmaktan zevkli bir sey olamaz.. ozellikle yuksek vites dusuk devir prensibim sayesinde baya bir benzin tasarrufu yapiyorum.. otomatik vites olsa bunu yapamam..

    yani benim gibi yakiti da dusunenler icin en iyisi dizel&otomatik bir arac.. hem rahatlik hem benzin tasarrufu yani tam bana gore.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ErEn ErKaN

    Toyotanın multi mod sistemide ona benzer bir sistemmi ?=

    yani sadece debriyaja mı basmıyorsun bu gibi sistemlerde ??


    multimode triptonic easytronic vs hepsi aynı sistem yaklaşık.ister tamamen otomatik yap ister ileri itince vites topuzunu vites büyült geri çekince küçült debriyaj kavrama yok
  • Vallahi shoparr kardeş ne diyim iyi düşünmüşsün yani mantıklı ... Bide işin o yönü var dimi ama
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ErEn ErKaN

    Vallahi shoparr kardeş ne diyim iyi düşünmüşsün yani mantıklı ... Bide işin o yönü var dimi ama


    valla oyle.. ben yeni bi araba alicak olsam oyle alirim cunki aksam trafiinde istanbul trafiine kaldim bi kac kere 2-3 saat kozyatagi karfuorr dan kopruye gitmek icin urasiyoprun (alla ayagin agliyo )

    onun icin otomatik rahatliginda ama istedigin zaman kontrolun tamamini sana veren bu tip bi sanziman tercihimdir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tuuberk

    su anda sorsaniz kesinlikle manuel tercih ederim fakat bazen trafik oyle bir skisiyor ki dur kalk yapmaktan sol ayagim iptal oluyor, keske otomatik olsaydi diyorum..

    fakat akici bir trafikte de manuel kullanmaktan zevkli bir sey olamaz.. ozellikle yuksek vites dusuk devir prensibim sayesinde baya bir benzin tasarrufu yapiyorum.. otomatik vites olsa bunu yapamam..

    yani benim gibi yakiti da dusunenler icin en iyisi dizel&otomatik bir arac.. hem rahatlik hem benzin tasarrufu yani tam bana gore.


    İyide bu yüksek vites düşük devir dediğin olayı otomatik kendi ayalıyor zaten. Senin yapman gereken birşey yok. Adapazarı'ndan İstanbul'a ortalama 120km/saat hızla geldim 3000 devir civarındaydı devir.
  • Bence turbo dizeller için eger surekli vites değiştirmekten rahatsızsan Otomatik tercih edilebilir. Aksi halde manuel her acıdan daha iyi. Turbo dizellerde hızlanırken değiştir babam değiştir canın cıkıyo. Bi de yavasladıktan sonra benzinliden alıskanlık vites kucultuyon ama dizelde bunu yapmasan daha iyi olur. Zira tork yeter hızı geri kazanmaya aynı viteste veya bir vites assagısında yani Dizel de vites secimi cok daha farklı bu sebeple surus rahatlıgı acısından bu secimi başkasına (bilgisayara) bırakmak daha iyi bence.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ErEn ErKaN

    Arkadaşlarım merak ediyorum neden otomatik vites diye

    çünkü taksim bayırında sıkışık trafikte dur kalk yaparken diğer sürücüler " aman kaydırmayayım aman ayağım ağardı " derken sen aracın içinde serilmiş keyif sürüyorsun . yeterli bir gerekçe benim için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ErEn ErKaN

    Arkadaşlarım merak ediyorum neden otomatik vites diye == Artısı ne eksisi ne ? Niye türkiyede az tutuluyor ? Genelde fazla yakar diye bir kanı var bu doğrumudur ? Merakımı giderirseniz sevinirim



    türkiye de az tutuluyor çünkü 0km araba alırken ototomik vites seçeneği istersen arada %10 fiyat farkına kadar çıkabiliyor.düz vitesten daha fazla yakıyor bi de konfor olarak gözüktüğü için yoksul ülkelerde aman işimi görsün rahata yada fazladan masrafa gerek yok mantıyla düz vites alınıyor.son cümle çok düşük oldu ama annadınızzz...

    aslında otomotok vites 1941 de buick tarafından bulunuyor ve 1942 de ilk kez buick ürettiği arabalarda kullanıyor.zaten ilerleyen yıllarda 1950 gibi amerikada kimse düz vites nedir hatırlamıyacak duruma geliyor.
    şuan amerikada sürücü belgesi sınavları bile otomotok arabayla yapılıyor ve birçok amerikalı bırak düz vites kullanmayı hayatında daha önce düz vites görmemiş.
    gerçekten de amerika oto üreticileri ,bazı tek kapı spor modelleri hariç ,ürettiği otolarda hiç düz vites kullanmamış.

    gelelim neden daha fazla yaktığna.düz vitesteki gibi aktarma organları doğrudan birbirene bağlı değil.aktarma organları belli biyerde aralarındaki bağı otomatik şanzıman yağıyla kuruyor.peki ne demek bu ?motor milinin devamına bağlı türbin yağ içinde dönerek akış ya da girdap gibi bişi oluşturuyor ve motorun haraketi böylece taaaa tekerleklere kadar iletiliyor.ama bu sistem düz vitesteki gibi %99.5 lik verim sağlamıyor.%10 a varan kayıplar (sıvı içi sürtünmesi)söz konusu.
    zaten vites ''D'' de iken frene bastığnızda (duruyorsanız) balatalar üstündeki gerilmeyi hissedersiniz.işte o türbinin uyguladığı kuvvet.tabi aynı kuvvet sizin yokuşta kaymamamnızı da sağlıyor.




  • En iyi açıklama bu Yokuşta kesinlikle geri kaçırmaz.Ayağını frenden çek gaza dokun 1 cm bile geri kaymadan harekit edersin. Bende Toyota Carina E 2.0 Gli A/T kullanıyorum. ve Gerek performans gerekse yakıt tüketimi maunel i karşılaştırıldığında önemsenecek boyutta değil.

    />


    Yani Kısaca OTOMATİK=KONFOR ve EMNİYET
    quote:

    Orjinalden alıntı: istako


    quote:

    Orjinalden alıntı: ErEn ErKaN

    Arkadaşlarım merak ediyorum neden otomatik vites diye

    çünkü taksim bayırında sıkışık trafikte dur kalk yaparken diğer sürücüler " aman kaydırmayayım aman ayağım ağardı " derken sen aracın içinde serilmiş keyif sürüyorsun . yeterli bir gerekçe benim için




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Orcunsau

    quote:

    Orjinalden alıntı: tuuberk

    su anda sorsaniz kesinlikle manuel tercih ederim fakat bazen trafik oyle bir skisiyor ki dur kalk yapmaktan sol ayagim iptal oluyor, keske otomatik olsaydi diyorum..

    fakat akici bir trafikte de manuel kullanmaktan zevkli bir sey olamaz.. ozellikle yuksek vites dusuk devir prensibim sayesinde baya bir benzin tasarrufu yapiyorum.. otomatik vites olsa bunu yapamam..

    yani benim gibi yakiti da dusunenler icin en iyisi dizel&otomatik bir arac.. hem rahatlik hem benzin tasarrufu yani tam bana gore.


    İyide bu yüksek vites düşük devir dediğin olayı otomatik kendi ayalıyor zaten. Senin yapman gereken birşey yok. Adapazarı'ndan İstanbul'a ortalama 120km/saat hızla geldim 3000 devir civarındaydı devir.


    aracin dizel olmasa 120yle giderken bir de otomatikse oluk oluk benzin icecek.. dikkat edersen senin yazdiginin disinda bir sey yazmadim ben de ayni seyden bahsediyorum.. bundan sonraki aracim dizel&otomatik olmali diyorum gercek tasarruf icin..

    bundan behsettim ben yani bazen yariskisik trafikte 40-50le giderken atiyorum 4e 5e dusuk devirle sakince yol aliyorum..

    yuksek suratten bahsetmiyorum yani 3.viteste 50km hizla gitmekle 4.viteste 50km hizla gitmek arasinda belli bir yakit sarfiyati farki war onu nitelemek istedim..aracim ne kadar ekonomik olsa da belli bir devirden sonra basliyor benzini dikipdikip icmeye..




  • sen ne diyorsun benim araba dehşet birden fırlıyor ne olduğunu anlayamıyosun, bide dizel azda yakıyor, 110bg, süper bişi, ayrıca düz vites tabiki keyiflidir. ama malesef stop ettirince kornalar susmuyor hiç anlayış yok bu ülkede, zaten bayan sürücülere yarısı tilt oluyor neden onlara extra bahane olayımki!
    quote:

    Orjinalden alıntı: Orcunsau

    Serilik bana göre hızlanmasıdır aracın. Düz viteste devrini iyi tutturursan seri bir şekilde hızlanırsın.
  • düz vites genelde gelişmekte olan ve azgelişmiş ülkelerde tercih ediliyor.
    amerika da düz vites nedir bilen yoktur...
  • düz vites tercihinin gelişmişlikle alakalı olduğunu düşünmüyorum dostum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Qantas

    düz vites genelde gelişmekte olan ve azgelişmiş ülkelerde tercih ediliyor.
    amerika da düz vites nedir bilen yoktur...



    güzel bir tespit... ama yine de avrupa kıtasında düz vites araba bulmak amerika'ya kıyasla çok daha fazla...
  • Otomatik vites kullanımı ile gelişmişlik seviyesi arasında doğrudan bağlantı kurmak çok doğru değil. ABD ve Kanada'da gerçekten de düz vites araba kullananlar parmakla gösterilir derecede az ancak Avrupa'da o derece yaygın değil. Kaldı ki Avrupa'da refah seviyesi ABD'nin üzerinde olan ülkeler de var.

    Ortada yine bir arz-talep dengesi var ancak burada talebi belirleyen arz. Yıllar önce edinilen alışkanlık neticesinde ABD'de firmalar ağırlıklı olarayıotomatik vitesli arabalar ürettikleri için halk da bunları kullanıyor. Düz vites kullanmaktan haz duyan insanlar sayıca fazla olsa orada da durum bizdeki gibi olurdu ancak zaten otomatik araba alışkanlığı ile yetişen bir insanın elinden o konforu alırsanız haz duymak bir yana küfreder. Çok yakarmış derdi de yok zaten, adam ne yapsın düz arabayı.

    Ama görünen o ki otomatik araç kullanımı yaygınlaşmaya devam edecek ve gelecekte bizde de düz vites kullananlar azınlığa düşecek. Eninde sonunda konfor hazzı yenecektir. Ona bakarsanız sigarayı (veya başka bir şeyi) kibritle yakmak da keyifli bir harekettir ama son 3-5 yıldır piyasada kibrit mi kaldı?




  • Tercih meselesi, fakat ilk şoförlük deneyimi (en az bir yıl) düz vites ile olmalıdır.
    Çünkü kanımca düz vites kullanan otomatiği de rahatça kullanır fakat otomatikle başlayan düzü kullanabilir mi...
    Düz vites hiçbir zaman tarihe karışmaz ancak kullanım oranı düşebilir ve şu an dünyada yaygın olarak kullanılan türdür.
    Ve şahsımca düz vites araç kullanmak daha haz verici.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.