Şimdi Ara

***Neden OTOMATİK ARKADAŞLAR*** (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
1.743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "vites değiştirmekten haz almak" gibi bir kavram tartışılabilir bence.

    mesela elektrik kumandasız bir camı çevire çevire açmakta bazılarına haz veriyor olabilir. yada yine elektrik kumandasız bir aynayı ayarlamak.

    direksiyondan kumandalı bir müzik sistemi de çok sıkıcı. bu yeni arabalarda kolunu bile kıpırdatmana müsade yok.

    hele uzaktan kumandalı merkezi kilit. ben anahtarı deliğe sokup çevirmeden açılan arabadan haz almıyorum diyenler de olabilir.

    bazı kolaylıkları ısrarla araken çok daha büyük bir kolaylığı reddetmek te tartışılabilir.

    ama zevler de tartışılmaz öte yandan.

    o debriyaj pedalına basıp basıp çekmek, o sağdaki kolu kurcalayıp durmak gibisi var mı?
  • Kesinlikle tercihim debriyaj vites sisteminden yana...
    Gaza yüklenip aracın gücünü tekerleklere vermek,bunu sanki kendinden bir şey katıyormuş gibi haz almak

    Gaza basarken koltuğa yapışıp, debriyaja basarken direksiyona doğru hafif gelip elinin otomatik olarak vitese kendi kendine gidişi ayrı bir zevk

    Benim en büyük tercih nedenim uzun yolda araç sollarken zor durumda kalınca 4 den 3 e yada 3 den 2 ye roketleme yapabilmek.
  • Yeni otomatik arabalarda gaza bir anda yarıya kadar basarsan vites kucultuyor, aynı sekilde gaza bir anda 2/3 oranında basarsan iki vites birden kucultuyor. Yani gene roketleme yapabiliyorsun, sadece yarın saniye bile surmemekle birlikte vites kuculmesini beklemen gerekiyor. Bunun dısında otm. viteslerin hepsinde 4,3,2,1 ayarları mevcut. 5. viteste giderken 3'e gecirirsen gene 2 vites kucultmus olursun.

    Amacın islev ise aynı isleve sahip yani otm. vitesler. Ama benim şahsi görüşüm de düz vitesten yana. Benim arada sırada yaptığım sapıklıkları otomatik viteste hayatta yapamam. Ayrıca muhtemelen 1.6 motorlu minik arabasıyla itin teki bana sagdan makasa girecekken iki vites birden küçültüp onu dikiz aynasında karınca kadar görmekten çok hoşlanıyorum. Hoşlandığım vitesi değistirdiğim ve koltuğa yapıştığım, arabanın patiye kalkacak gibi davrandığı an oluyor!! Ama otomatik viteste bu kontrollü olduğundan koltuga yapışmıyorsunuz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 29 Mayıs 2006; 9:39:27 >




  • eger maksat bir yerden bir yere gitmekse tabiki otomatik vites derim, ayrıca dar alanda sadece fren pedalını kullanarak hayatınızın en etkin park manevralarını yapnıza izin veren bir duzenek.

    Yakıt tuketimi ise cogu arkdasin dedigi gibi goreceli yani surucuye gore degisen bi kavram, ben otomatik vitesle cogu duz vites kullanıcısına göre daha ekonomik seyahatler yapıyorum. vites degistirme oranlarım cok daha duzgun oldugu, hızın cogunlukla rhatca sabit tutuldugu bir ortam var bi defa otomatik viteste.

    Duz vitesinde zevki ayrı tabi ama sehir icinde kullanmıyorsanız. Ustelik ben de cogu kisinin otomatik kullanmasını tercih ederim cunku duz vites otomobil kullanmak yetenek işi diye düşünüyorum oyle cok zor bişey deil bence de ama bazıları kullanamıyo işte heyeycanlanıyo yada vitese bakıp değiştiriyo onune bakmıyo vs.

    Bunun yanında cok zararlıda olsa otomatik şanzıman da garip hareketlerinize izin verir. Ornegin pati mi cekmek istiyorsunuz hemen yolunu belirteyim. Once vites N'de iken gazı kokleyin ayagı gazdan cekmeden vitesi D'ye atın patinin kıralını çekersiniz. Denememenizi tavsiye ederim, aktarma organlarının tamamını olumsuz etkileyecek birşeydir.

    bu arada tiptronik vites kullanmak da çok zevkli bir kullanım keyfi sunmaktadır. hatta insanın devamlı vites koluyla oynayası gelir.

    Eger paranız var ve rahata düşkünseniz ben otomatik derim. Türkiye'de tercih edilmemesi erkek adam duz vites kullanır ön yargısı ile otomatik vites opsiyonunun genelde yüksek donanımda sunulması ile araçların pahalı olmasıdır diye düşünüyorum.




  • 3nity Dostum Kesinlikle Dediklerin mantıklı
  • Bu arada artık otm. vitsler manuele gore daha seri olacakmış.Hatta audi , vw , seat vs. de DSG var ve manuelden daha hızlı ve daha az yakıyor.Bildigim kadarıyla bmw da SMG vardı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huseaz -- 29 Mayıs 2006; 23:22:30 >
  • O SMG zaten başlı başına acayip bişey.

    Geçen yanımdan bir M3 SMG geçti. Resmen Formula 1 gibi vites değiştiriyordu. Yıldırım hızıyla attı vitesleri.
    Gece internette ilanlara bakarken gördüm aynı aracı meğer satılıkmış. 75000 Euro'cuk.

    Biz de arkasından bakakaldık tabiki.
  • Ben hem düz hem otomatik vites kullandım. Şunu diyebilirim ki ikisinin yeri de ayrı.

    Düz vitesteki esneklik (şöförün heran değişebilecek isteklerine cevap verme başarısı) bence otomatik viteste yok.

    Bendeki otomatik vites dsg şanzıman. D de giderken yokuşları ayarlayamıyor. Örneğin 2 ile çıkıyorsunuz. Bir müddet sonra 3 atıyor fakat 3 büyük geliyor biraz sonra 2 ye geri dönüyor gibi. Fakat bu çok önemli değil çünkü adamlar oraya bir de S koymuşlar. S de daha geç vites büyütüyor. Rampayı füze gibi çıkıyosunuz isterseniz. O da olmadı tiptroniğe geçip keyfinize göre takılıyorsunuz.

    Otomatik vitesteki rahatlık da düz viteste yok özellikle yoğun trafikte.

    Sonuç olarak hangisini tercih ederim. Valla ikisinden de 1 tane olsa çok iyi olur derim.
  • rahatlığı doğru ama araba kullanma zevkine gelince standard vites kadar heycanlı olmuyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tuuberk


    quote:

    Orjinalden alıntı: Orcunsau

    quote:

    Orjinalden alıntı: tuuberk

    su anda sorsaniz kesinlikle manuel tercih ederim fakat bazen trafik oyle bir skisiyor ki dur kalk yapmaktan sol ayagim iptal oluyor, keske otomatik olsaydi diyorum..

    fakat akici bir trafikte de manuel kullanmaktan zevkli bir sey olamaz.. ozellikle yuksek vites dusuk devir prensibim sayesinde baya bir benzin tasarrufu yapiyorum.. otomatik vites olsa bunu yapamam..

    yani benim gibi yakiti da dusunenler icin en iyisi dizel&otomatik bir arac.. hem rahatlik hem benzin tasarrufu yani tam bana gore.


    İyide bu yüksek vites düşük devir dediğin olayı otomatik kendi ayalıyor zaten. Senin yapman gereken birşey yok. Adapazarı'ndan İstanbul'a ortalama 120km/saat hızla geldim 3000 devir civarındaydı devir.


    aracin dizel olmasa 120yle giderken bir de otomatikse oluk oluk benzin icecek.. dikkat edersen senin yazdiginin disinda bir sey yazmadim ben de ayni seyden bahsediyorum.. bundan sonraki aracim dizel&otomatik olmali diyorum gercek tasarruf icin..

    bundan behsettim ben yani bazen yariskisik trafikte 40-50le giderken atiyorum 4e 5e dusuk devirle sakince yol aliyorum..

    yuksek suratten bahsetmiyorum yani 3.viteste 50km hizla gitmekle 4.viteste 50km hizla gitmek arasinda belli bir yakit sarfiyati farki war onu nitelemek istedim..aracim ne kadar ekonomik olsa da belli bir devirden sonra basliyor benzini dikipdikip icmeye..


    katılmıyorum

    6 vites tiptronik aracımda 120 ile giderken ulaştığım devir ile aynı 6 vitesli manuel aracın aynı süratindeki devirle aynı

    nasıl daha fazla yakıyor ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ErEn ErKaN

    Arkadaşlarım merak ediyorum neden otomatik vites diye == Artısı ne eksisi ne ? Niye türkiyede az tutuluyor ? Genelde fazla yakar diye bir kanı var bu doğrumudur ? Merakımı giderirseniz sevinirim


    BİRAZ FAZLA YAKTIĞI DOĞRU BUNU ARAÇLARIN TEKNİK VERİLERİNDEDE GÖREBİLİRSİN YANİ ARABA ŞİRKETLERİN WEB SİTELERİNDE BU FARK ZATEN VERİLİYOR AMA BU LÜKSE DEĞER DİYORUM.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71


    quote:

    Orjinalden alıntı: tuuberk


    quote:

    Orjinalden alıntı: Orcunsau

    quote:

    Orjinalden alıntı: tuuberk

    su anda sorsaniz kesinlikle manuel tercih ederim fakat bazen trafik oyle bir skisiyor ki dur kalk yapmaktan sol ayagim iptal oluyor, keske otomatik olsaydi diyorum..

    fakat akici bir trafikte de manuel kullanmaktan zevkli bir sey olamaz.. ozellikle yuksek vites dusuk devir prensibim sayesinde baya bir benzin tasarrufu yapiyorum.. otomatik vites olsa bunu yapamam..

    yani benim gibi yakiti da dusunenler icin en iyisi dizel&otomatik bir arac.. hem rahatlik hem benzin tasarrufu yani tam bana gore.


    İyide bu yüksek vites düşük devir dediğin olayı otomatik kendi ayalıyor zaten. Senin yapman gereken birşey yok. Adapazarı'ndan İstanbul'a ortalama 120km/saat hızla geldim 3000 devir civarındaydı devir.


    aracin dizel olmasa 120yle giderken bir de otomatikse oluk oluk benzin icecek.. dikkat edersen senin yazdiginin disinda bir sey yazmadim ben de ayni seyden bahsediyorum.. bundan sonraki aracim dizel&otomatik olmali diyorum gercek tasarruf icin..

    bundan behsettim ben yani bazen yariskisik trafikte 40-50le giderken atiyorum 4e 5e dusuk devirle sakince yol aliyorum..

    yuksek suratten bahsetmiyorum yani 3.viteste 50km hizla gitmekle 4.viteste 50km hizla gitmek arasinda belli bir yakit sarfiyati farki war onu nitelemek istedim..aracim ne kadar ekonomik olsa da belli bir devirden sonra basliyor benzini dikipdikip icmeye..


    katılmıyorum

    6 vites tiptronik aracımda 120 ile giderken ulaştığım devir ile aynı 6 vitesli manuel aracın aynı süratindeki devirle aynı

    nasıl daha fazla yakıyor ?




    ne anlattigimi anlayamamissin.. benim aracimin aynisinin otomatik vitesi ile manuel vitesinin yakit sarfiyati arasinda tam 1.9litre fark var.. benim aracin otomatik versiyonunda istedigin kadar kendini kas ama o benzin sarfiyatini gozle gorulur bir sekilde dusuremezsin.. fakat manuel vites bole degil.. devrimi yuksek tutarsam cok yakarim, sakin kullanirsam deli gibi tasarruf yaparim, bukadar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: selin21

    sürüs zevkı acısından duz vites kesınlıkle en ıyısı...Araba kullandıgını hıssedıyosun...


    Otomatık vites arabayı kullanmanın akulu araba kullanmaktan hiçbir farkı yok...

    Ayrıca benım cok arkadasım sofor dıye gecınıyor ama duz vites arabayı yerınden dahı oynatamıyorlar...Kı ben bunlara "söforcuk" diyorum



    şöförcük tabiri iyiymiş
  • arkadaşlar ben merak ediyorum bu otomatik fites arabalar düz fites arabalardan dahamı ekonomik acaba
  • otomatik vites uzun yollarda cok rahat ve konforlu veya

    en sevdigim ozelligi bogaz koprusunun dur kalklı trafiginde en ii dostundur
  • otomatik vites birazda bayan işi..
    fazla şehir içi yapmıyosanız düz vitesden iyisi yok'.
  • Ben Triptonic Sevıyorum . Debrıyaj olmadan duz vıtes havasını verıyor Hele Birde SMG sanzımansa
  • Otomatik vitesde de benzini yakıp yakmamak size kalmıs... Gaza az basarsanız, manuelde gaza az basmanıza gore 10% daha fazla yakar. Gaza cok basarsanız, vites kucultur yuksek devirle gidersiniz, manuelde o sekilde kullanmaya gore 5% fazla yakar, ama ekonomik kullanımın iki katına kadar yakabilir... Olay gene aynı. Sadece otomatik vites araclar sehir icinde 5%-10% daha fazla yakar. Bunun dısında gene aracın az yakıp cok yakmasını siz kontrol edersiniz.
  • otomatik viteste tek korkum şanzımanın sorun çıkarma olasılığı....

    Yoksa ben de tek geçerim, trafikte dur kalk dur kalk ömrümü yiyor vallahi...

    Ekonomik kullanımda düşük devirlerde manueli yakalıyor otomatik ama basınca çok yakıyor
  • Yukarida Bir arkadasimiz Otomatik Icin Konfor+Emniyet demis.

    Uzun yolda kaza yapma oraniniz daha yuksektir Otomatik vites bir aracta nedeni ise sag kol ve sol ayak surekli olarak bostadir Bu size Ekstra bir rehavet verir. Dikkat daginikligi daha cabuk olur. Vitesli aracta ise vucudunuzun neredeyse her bolgesi vites degisimi sirasinda oynadigi icin direksiyon basinda daha dikkatli olursunuz.

    Tek Sebebi Zevk
    Ben otomatik viteste arabayi baskasi kullaniyormus gibi hissediyorum cok rahatsiz ediyor beni.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.