Şimdi Ara

Nedir Bu Easytronic ? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
1
Favori
44.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GöKHaN 35


    quote:

    Orjinalden alıntı: MajestiC


    Hocam bu yazdığınız mesajla easytronic vitesin benim için yeterli olduğu kanaatine %100 vardım...Ayağımda 3. bir pedal olmasın ve azda olsa kalkış desteği versin yeterli benim için.Peki 2008 Astra GTC'lerde yokuş kalkış desteği standart mı acaba?
    Yorumunuz için teşekkürler...


    MajestiC GTC mi alcan. Alınca resim bekleriz.



    neden olmasın

    Siz OPC paketi alırsanız resim falan koymam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gang Starr -- 18 Eylül 2008; 18:14:31 >




  • yaklaşık 3000km dir easytronic astra kullanıyorum.ben pek eksisini görmedim.yaşadığım en kötü olay gaza fazla basıp yüksek devirde çektiğimde vitesi 1den 3 e atmasıydı.bundan hariç sorun yaşamadım.

    vites geçişleri alışkın bir kullanıcı için sarsıntılı değil.düz viesten yumuşak bile diyebilirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MajestiC

    quote:

    Orjinalden alıntı: GöKHaN 35


    quote:

    Orjinalden alıntı: MajestiC


    Hocam bu yazdığınız mesajla easytronic vitesin benim için yeterli olduğu kanaatine %100 vardım...Ayağımda 3. bir pedal olmasın ve azda olsa kalkış desteği versin yeterli benim için.Peki 2008 Astra GTC'lerde yokuş kalkış desteği standart mı acaba?
    Yorumunuz için teşekkürler...


    MajestiC GTC mi alcan. Alınca resim bekleriz.



    neden olmasın

    Siz OPC paketi alırsanız resim falan koymam


    Yok bizimki sade




  • Ortalama 18.000 KMdir kullanıyoruz daha hiç sorununu görmedim. En çok problrmci adamlardan birisi hatta birincisi benimdir Astra kullanıcıları konumuzdaki arkadaşlar bilir.

    Düz vitesten sonra ilaç gibi geldi bu araba.
    Az yakıyor (Şehir içinde ortala 22 kuruş yaktırmayı başardım benzinde)
    Performansı bana yetiyor.
    Vites geçişlerini otomatik olarak hallediyorum ben alıştım geçiş devrine çekiyorum basıyorum ben bunu hep yapıyorum.

    Yokuşta kayma denmiş. Abicim sen ayağını frenden çekip gaza bastığın sürede kaysa ne olacak. Aşırı kayma olmuyor. ben bugüne kadar en fazla 3 bilemedin 4 defa el freni ile kalktım Ankara'nın yokuşlarında. Onlarda da mecburi. Bülbülderesi, Esat, kırkkonaklar Köroğlu tarafında o kadar. Frenden çekip gaza basana kadar 1 2 cm kaysa hiç bişey olmaz. Ha arkandaki adam odunun tekidir afedersiniz kıçınıza kadar girmiştir. O zaman dokunursun ona birazcık. Sonrada ses çıkarttığında basar gidersiniz. İşin şakası tabi. Arkanıza aşırı yaklaşılmadığı sürece kayma da sorun olmaz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MajestiC

    @bulker

    Hocam peki easytronic viteste manuel kullanım da yapılabiliyormu (+ -) yukarı çekince vites büyültüp aşağı çekince vites küçültme işlemi....


    Birde vites kutusu ağaşıdaki gibimi eğer öyleyse üstte yazmış olduğum + - işlemi yapılabilmekte...

     Nedir Bu Easytronic ?



    yazmi$tim yukarida da, yapilabiliyo tabiki, tiptronik vites gibi.

    yeni kasa corsa'larda ve astra'larda vites bu $ekilde:

     Nedir Bu Easytronic ?


    yine tekrarlayim, easytronic vites normal beklentileri rahatlikla kar$ilar. ancak yine benzer bir mantikla cali$ip manuel degi$ime de izin veren CommandShift $anzimanli bi arac kullandim. hem easytronic, hem de CommandShift $anzimanli arac kullanan birileri varsa eger, neden ortalama dedigimi anlayacaktir.




  • @bulker ve @ilgazi cok guzel aciklamissiniz easytronic olayini,benimde kafamdaki bir cok soru isareti kalkti, ikinizede tesekkurler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: painkiller004

    @bulker ve @ilgazi cok guzel aciklamissiniz easytronic olayini,benimde kafamdaki bir cok soru isareti kalkti, ikinizede tesekkurler

    Evet tahminimde yanılmadım, birçok kişi easytronic hakkında yeteri kadar bilgiye sahip değildi.Bende birkez daha teşekkür edeyim arkadaşlara...

    Bu arada HTC Diamond dan memnunmusun ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gang Starr -- 22 Eylül 2008; 15:53:02 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MajestiC
    Bu arada HTC Diamond dan memnunmusun ?


    bununla ilgili pm attim :)
  • kesinlikle tavsiye edilebilecek bir vites easytronic. (özellikle halihazırda manuel kullanıyorsanız)
    bir arkadasın da dedigi gibi, çok önemli olmayan sarsıntı ve hızlanma sorunu var ama standart bir kullanıcının işini fazlasıyla görür.
    önceden otomatik arac kullandıysanız, vites gecislerinin biraz sert oldugunu dusunebilirsiniz (biraz alıştıktan sonra geçen bir problem; vites degisirken ayagı gazdan hafifce cekmek gerekiyor).
    hızlanma da ilk kullanımlarda biraz sorunlu; bir keresinde sollamadan önce 1 sn. kadar beklemişti aracım, ama vites degistirmeden once "sport" tuşuna basarsanız, kickdown daha hızlı oluyor, uzun yolda epey rahat ediyorsunuz. tabi sport tusunda ara hızlanma (ve tuketim) önemli ölçüde artıyor.
    2007+ modellerde hillhold sistemi oldugundan, yokuşta kayma söz konusu degil (opel'de var, toyota'da bu sistem yok henüz)
    yakıt tüketimi manuel'den düşük, fiyatı rakiplerine göre çok iyi, otomatik farkı opel'de yaklaşık 1.000 ytl.
    hızlanma ve sarsıntı sorunlarından çok rahatsız olanlar vw'lerde kullanılan dsg sanzımanları dusunebilirler, ama fiyatı 4.000-5.000 ytl fazla.
    sonuç: tavsiye edilir.




  • Arkadaşlar ben de yarın 2002 model 1.2 easytronic alacağım inşallah. 16bine anlaştık. 59 binde. Değişen boyanan yokmuş. Herneyse asıl sormak istediğim easytronic in arıza yapması.

    Bende daha önce de 2005 corsa 1.2 easytronic vardı. Direksiyon kutusu haricinde bi şikayetimiz olmamıştı. Sattığımızda 33 bindeydi.

    Şikayet sitesini okudum ve biraz araştırdım. Easytroniclerin beiyn hatası, debriyaj hatası gibi hatalar olabileceğini okudum. Sizce bu araç mantıklı mı, bana sürpriz yapar mı? Problem çıkarırsa servisler çözebiliyor mu yoksa çözümsüz mü kalıyor. Zira 2 ay önce 97 polo yu elektronik beyin yüzünden satmak zorunda kaldım. Aynı talihsizliği yaşar mıyım? Yarın serviste ayrıca kontrol ettireceğim aracın şanzımanında problem olup olmadığını servis anlayabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: n a v y_35

    Arkadaşlar ben de yarın 2002 model 1.2 easytronic alacağım inşallah. 16bine anlaştık. 59 binde. Değişen boyanan yokmuş. Herneyse asıl sormak istediğim easytronic in arıza yapması.

    Bende daha önce de 2005 corsa 1.2 easytronic vardı. Direksiyon kutusu haricinde bi şikayetimiz olmamıştı. Sattığımızda 33 bindeydi.

    Şikayet sitesini okudum ve biraz araştırdım. Easytroniclerin beiyn hatası, debriyaj hatası gibi hatalar olabileceğini okudum. Sizce bu araç mantıklı mı, bana sürpriz yapar mı? Problem çıkarırsa servisler çözebiliyor mu yoksa çözümsüz mü kalıyor. Zira 2 ay önce 97 polo yu elektronik beyin yüzünden satmak zorunda kaldım. Aynı talihsizliği yaşar mıyım? Yarın serviste ayrıca kontrol ettireceğim aracın şanzımanında problem olup olmadığını servis anlayabilir mi?

    Daha önceden kullandığınız için biliyorsunuz bu vitesi. Bildiğiniz düz vites bu. Düz vites ne sorun çıkartırsa bu da o sorunu çıkartır. Bakın bu sorunludur anlamına gelmez. Düz vites bir araçta nasıl bir sorun çıkarsa bunda da o tarz bir sorun çıkar. Artı olarak bi sorun olmaz.

    Servislerde tabiki çözülebiliyor. Her ne kadar Opel servisleri kötü olsa da iş yapıyolar yine de.




  • benim bu konudan anladığım:
    honda otomatik vites konusunda 1 numara.
    vw dsg şanzıman ile otomatik vitesteki hızlanma ve sarsıntı ortadan kalkar.
    easytronicli corsa alınabilecek en optimum otomatic vites araba.
    bilgi eklemek isteyen? bende 20bin bütçe ile piyasa araştırması yapıyorum. corsa en çok tutulan ve honda jazz en çok tavsiye edilen. ama jazz daha pahalı bütçemi aşıyor.
    saygılar..
  • Jazz pahalıdır. 2004 model Corsa 20.000'e kadar bulunabilecek durumdayken 2004 Jazz bulmakta zorlanılabilir.
  • düz viteste 3500ytl olan mta beyni yok. easytroniclerde bu beyin arıza yapma ihtimali var ve en çok rastlanan arızada budur. size tavsiyem sakin kullanın servis dip gaz gitmenin tetiklediğini söyledi. 700ytl tamiri tutuyormuş ama hepsi tamir edilemiyormuş.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: n a v y_35

    Arkadaşlar ben de yarın 2002 model 1.2 easytronic alacağım inşallah. 16bine anlaştık. 59 binde. Değişen boyanan yokmuş. Herneyse asıl sormak istediğim easytronic in arıza yapması.

    Bende daha önce de 2005 corsa 1.2 easytronic vardı. Direksiyon kutusu haricinde bi şikayetimiz olmamıştı. Sattığımızda 33 bindeydi.

    Şikayet sitesini okudum ve biraz araştırdım. Easytroniclerin beiyn hatası, debriyaj hatası gibi hatalar olabileceğini okudum. Sizce bu araç mantıklı mı, bana sürpriz yapar mı? Problem çıkarırsa servisler çözebiliyor mu yoksa çözümsüz mü kalıyor. Zira 2 ay önce 97 polo yu elektronik beyin yüzünden satmak zorunda kaldım. Aynı talihsizliği yaşar mıyım? Yarın serviste ayrıca kontrol ettireceğim aracın şanzımanında problem olup olmadığını servis anlayabilir mi?

    Daha önceden kullandığınız için biliyorsunuz bu vitesi. Bildiğiniz düz vites bu. Düz vites ne sorun çıkartırsa bu da o sorunu çıkartır. Bakın bu sorunludur anlamına gelmez. Düz vites bir araçta nasıl bir sorun çıkarsa bunda da o tarz bir sorun çıkar. Artı olarak bi sorun olmaz.

    Servislerde tabiki çözülebiliyor. Her ne kadar Opel servisleri kötü olsa da iş yapıyolar yine de.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    düz viteste 3500ytl olan mta beyni yok. easytroniclerde bu beyin arıza yapma ihtimali var ve en çok rastlanan arızada budur. size tavsiyem sakin kullanın servis dip gaz gitmenin tetiklediğini söyledi. 700ytl tamiri tutuyormuş ama hepsi tamir edilemiyormuş.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: n a v y_35

    Arkadaşlar ben de yarın 2002 model 1.2 easytronic alacağım inşallah. 16bine anlaştık. 59 binde. Değişen boyanan yokmuş. Herneyse asıl sormak istediğim easytronic in arıza yapması.

    Bende daha önce de 2005 corsa 1.2 easytronic vardı. Direksiyon kutusu haricinde bi şikayetimiz olmamıştı. Sattığımızda 33 bindeydi.

    Şikayet sitesini okudum ve biraz araştırdım. Easytroniclerin beiyn hatası, debriyaj hatası gibi hatalar olabileceğini okudum. Sizce bu araç mantıklı mı, bana sürpriz yapar mı? Problem çıkarırsa servisler çözebiliyor mu yoksa çözümsüz mü kalıyor. Zira 2 ay önce 97 polo yu elektronik beyin yüzünden satmak zorunda kaldım. Aynı talihsizliği yaşar mıyım? Yarın serviste ayrıca kontrol ettireceğim aracın şanzımanında problem olup olmadığını servis anlayabilir mi?

    Daha önceden kullandığınız için biliyorsunuz bu vitesi. Bildiğiniz düz vites bu. Düz vites ne sorun çıkartırsa bu da o sorunu çıkartır. Bakın bu sorunludur anlamına gelmez. Düz vites bir araçta nasıl bir sorun çıkarsa bunda da o tarz bir sorun çıkar. Artı olarak bi sorun olmaz.

    Servislerde tabiki çözülebiliyor. Her ne kadar Opel servisleri kötü olsa da iş yapıyolar yine de.





    Sevgili TiFoSi_BJK senin yorumlarına çok güvenirim ancak easytonic konusundakilere tam olarak katılmıyorum.

    MTA nın iç yapısını çok bilmemekle birlikte bir elektronikçi olarak , dip gaz gitmenin bu arızayı tetiklediği şeklindeki açıklama şehir efsanesi gibi geldi.
    Diğer yandan, araç üzerinde yapılacak her türlü elektrik müdahalesinin yetkisiz ve bilgisiz kişilerce yapılması durumunda beyin diye tabir edilen controlorlerin arızalanmasına sebep olabilir. her türlü kaçak veya kısa devre bu türden arızaları tetikler. Diğer yandan şanzuman gibi önemli parçaların üretiminde gerek opelin gerekse diğer markaların yeterince test yaptıklarını düşünmekteyim. 12000 km oldu aracımı alalı, easytonicle ilgili en ufak bir sıkıntı görmedim ve yaşamadım. Umarım da yaşamam, diğer yandan easy konusunda genellikle olumlu yorumlar yazan birisi olarak sorun yaşamam durumunda bunu da buraya yazacağımdan emin olabilirsiniz. Bayram tatilinde 1400 km lik Bulgaristan yolculuğu yaptım. Döndüğümde slogan aynıydı,

    İyi ki Opel, İyi ki ASTRA İyi ki Cosmo Easy

    Saygılarımla




  • tamamen servis danışmanının araç sahibine verdiği bilgi bu yöndeydi. banada mantıklı gelmiyor bir elektronik parçanın çok çalıştı diye bozulması ama devir yükseldiğinde aracın elektrik üretimide artmakta bi dalgalanma da olabilir vites değişimi sırasında. ben serviste baya vakit geçirir oldum bu aralar bakımdı kapı ayarıydı yarın tekrar serviste olacam arka amortisörlerimden gelen sesi gidertmek için. değişim garanti dışı dediler onun kavgasını yapıcam büyük ihtimalle.
  • 2004 model 1.3 Cdti Easytronic Corsa'mla 2 ay içinde 10.000 km yol yaptım. Aracı 2. el almıştım ve vites olayı beni de düşündürüyordu. Aldıktan kısa bir süre sonra yolda giderken aracımın şanzımanı sapıttı ve vites geçişlerinde araba sanki boştaymış gibi bağırmaya başladı. Gideceğim yere vardıktan sonra işimi halledip servise gitmek üzere yola çıktığımda ise tamamen normale dönmüştü. İkitelli'deki CTR servise uğradım ve benden hiçbir ücret almadan aracımın bilgisayar yazılımını güncellediler. Daha sonra bu tip bir sorunla (10.000 km boyunca) karşılaşmadım. Sadece 1-2 kere yüksek vitesteyken ani hızlanmam gerektiğinde araç düşük vitese 1-2 saniye geçiş yapmadı (ama gazda yemedi), öyle boştaymış gibi hareket edip daha sonra vites değiştirdi. Kullanımdan kaynaklı olabileceğini düşündüm ve üstünde durmadım.
    Bendeki easytronic bilgileri bu kadar. Şahsen araçtan ve vites sisteminden memnunum! Herkese de tavsiye ederim. Özellikle trafikte kalınca sol bacağınız kas yapsın istemiyorsanız düşünmeden alın. :)




  • Arkadaşlar bende yıllar sonra ilkkez yarı-otomatik(easytronic) bir araç sahibi oldum birkaç sorum olacak bu baskı balata veya beyinin kullanım süresini uzatmak için yoğun tarfikte yani sürekli dur-kalk esnasında veya her durduğumuzda vitesi boşa almak zorundamıyız? veya bu gerçekten gereklimi? sizler sürekli her araç duruduğunda vitesi boşa alıyormusunuz? yada bunu yapmasak veya ara-sıra yapsak nasıl bir sorunla karşılaşırız?
    Cevaplarınız bekliyorum.
  • Dur-kalk ta boşa almak diye birşeyin gerekli olmadığını düşünüyorum. siz frene tam olarak bastığınızda araç zaten boşa atıyor, bunu aracın rahatlamasından da anlayabilirsiniz. Yalnız, çok uzun süreli duruşlarda arabanın çalışır durumda olması gerekiyorsa ayağınız frende iken veya el freni çekikken boşa alın diye tavsiye ederim. Bu bile gerekli olmayabilir ya..

    Saygılarımla
  • Opel Easytronic için söylüyorum.frene bastığınızda (el frenini 2 düş çektiğinizde de) motor üzerindeki itici güç kayboluyor, freni bıraktığınızda aracın ivmelendiğini ve hareket ettiğini görebilirsiniz.Dolayısıyla aracı boşa almanın bir gereği olmadığını düşünüyorum, ben arabadan incen bile olsam A1 konumunda el frenini çekip arabadan iniyorum.Bence gerek yok.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.