Şimdi Ara

Nedir Bu Easytronic ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
80
Cevap
1
Favori
44.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar OPEL in kendine özgü bir şanzıman modeli olan 'easytronic vites' hakkında ben dahil çoğu kişi pek bilgi sahibi değil...Bu şanzıman hakkında bildiğim tek şey ismi dolayısıyla hafif(yarı) tronic vites modeli...

    Bu vites tipi hakkında google'da bilgi toplamaya çalıştım fakat yorumlar pek olumlu değil....

    Kimi yokuşlarda otomatik vites özelliğinin farkedilmediğinden bahsediyor,kimi ise vites geçişlerinin pek iyi olmadığını söylüyor....

    Bu vites tipi hakkında bilgi sahibi olan OPEL kullanıcıları ben ve diğer opel ilgilenenlerini biraz bilgilendirirse iyi olur... Saygılar....


    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gang Starr -- 18 Eylül 2008; 20:18:58 >



  • Bende bilgi istiyorum easytronic vites kullanmış tecrubeli arkadaşlardan.
  • easytronic vites, otomatikle$tirilmi$ manuel vitestir. tam otomatik vites degildir. bir nevi, arac sizin yerinize debriyaja basip vites degi$tirir. easytronic vites'in ba$lica avantajlarindan biri, otomatik vitesli araclardaki gibi yakit tuketimini cok yukari cekmez, hatta easytronic vites mantigiyla cali$an kimi $anzimanlar yakit tuketimini a$agiya dahi cekmektedir.

    ben opel corsa c 1.2 de ve opel corsa d 1.3 cdti araclarda easytronic vitesi kullandim. oncelikle, easytronic viteste geci$ler sarsintilidir. ozellikle 1'den 2'ye ve 2'den 3'e geci$ler fazlasiyla hissediliyor. ayrica tepkileri de cok hizli degil. mesela tam sollamaya cikip gaza bastiginiz zaman arac yava$ yava$ hizlanip tehlikeye neden olabiliyor, buna benzer bi olay, tali yoldan ana yola cikarken ba$ima geldi. gaza sonuna kadar basmama ragmen (kick-down) arac hizlanmadi, neyseki yol bo$tu ve bi risk olu$madi.

    easytronic vitesli araclar, otomatik vitesli araclardan farkli olarak, eger ekstra bir yardimci elemanlari yoksa rampalarda kayarlar. ben araci rampaya parkettigimiz zaman el frenini kullaniyorum. eger "bu arac otomatik" deyip rampalarda dikkatsiz davranirsaniz arkanizdaki araca gumletmeniz i$ten dahi degil.

    easytronic vites, tiptronic vites mantigiyla cali$irlar. yani manuel olarak vites degi$tirmek de mumkundur. ancak manuel vites degi$imleri, otomatik vites degi$imlerinden daha da sarsintili oluyor. acikcasi, muhtemelen benim kullanimimdan kaynakli olarak, manuel kullanimin pek bi numarasini gordugumu soyleyemem. ancak canim sikildiginda oyle oynamak icin manuele aldigim oluyor araci.

    manuel vitesli arac kullanmaktan rahatsiz olmayan bir insan olarak easytronic vitesi pek tercih etmiyorum. ancak, manuel vitesli arac kullanamayan annem, sorunsuz olarak kullaniyor. yukarida bahsettigim her iki arac da anneme ait (birisi eskisi tabiki ;), bugune kadar $ikayet ettigini duymadim.

    benim gozumde easytronic vites ortalama beklentileri rahatlikla kar$ilayabilen, ancak daha fazlasini veremeyen bi sistemdir. standart bir kullanicinin i$ini fazlasiyla gorur diye du$unuyorum.




  • sağol bulker

    sanırım işimi görür bu vites ama test etmekte de fayda var...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MajestiC

    sağol bulker

    sanırım işimi görür bu vites ama test etmekte de fayda var...


    rica ederim. ozellikle rampalarda kalki$larini ve sollamalari mutlaka ve mutlaka test edin. duz yolda avantajlari - dezavantajlari pek anla$ilamiyor.

    bir de aklima gelmi$ken, $anzimani biraz kullanip hangi devirde vites degi$tirdigini ogrendiginiz zaman, arac tam o devire yakla$tigi zaman, gazdan ayaginizi hafif olarak cekip tekrar basarsaniz sarsintilari azaltabiliyorsunuz. bu da kucuk bi ayrinti (:
  • nası vites bu ben kardeşime alıcam sonra bi kaza haberi sollama yaparken karşı yönden gelenle kafa kafaya..
    böyle vites olmaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu arabanın modeli nedir?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ucanhoroz

    nası vites bu ben kardeşime alıcam sonra bi kaza haberi sollama yaparken karşı yönden gelenle kafa kafaya..
    böyle vites olmaz.


    sollarken karşıdan araba çıkarsa, ister tiptronic olsun iste rolls royce phantom bişey farketmez : )

    yani vitesle ne alakası var anlayamadım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bulker

    ben opel corsa c 1.2 de ve opel corsa d 1.3 cdti araclarda easytronic vitesi kullandim. oncelikle, easytronic viteste geci$ler sarsintilidir. ozellikle 1'den 2'ye ve 2'den 3'e geci$ler fazlasiyla hissediliyor. ayrica tepkileri de cok hizli degil. mesela tam sollamaya cikip gaza bastiginiz zaman arac yava$ yava$ hizlanip tehlikeye neden olabiliyor, buna benzer bi olay, tali yoldan ana yola cikarken ba$ima geldi. gaza sonuna kadar basmama ragmen (kick-down) arac hizlanmadi, neyseki yol bo$tu ve bi risk olu$madi.

    .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ucanhoroz

    nası vites bu ben kardeşime alıcam sonra bi kaza haberi sollama yaparken karşı yönden gelenle kafa kafaya..
    böyle vites olmaz.


    karde$iniz de boyle bi durumda easytronic vitesin avantajini kullanabilir, arac vitesi kucultmemekte direniyorsa otomatikten manuele alip kendi vitesinizi kendiniz kucultebilirsiniz (: yine de dedigim gibi, otomatik modda vites geci$leri normal bir otomatik vitese gore daha uzun surmektedir, biraz daha dikkat etmek gerekebilir.
  • 4 aydır easytronic kullanıyorum. 15 yıldır da manuel araba kullanıyorum.
    Manuel olarak vites deşitirirken oluşan sarsıntıdan kesinlikle daha az sarsılıyorsunuz.
    Vites değiştirme anlarında gazdan hafif ayağınızı çekin problem yok.
    Daha önce de yazmıştım, iyi bir yazılımı var ve robotu iyi yönetiyor.
    Ani hızlanma ihtiyacınıza da iyi cevap veriyor. Dizel olanlarda süre biraz daha fazla ancak arabaya alıştığınızda sorun kalmıyor.
    Sport tuşu arabayı tam bir canavar haline dönüştürüyor. Fazla yakmayı göze alırsanız eğlenceli bir özellik. Çok gerekli değil.
    Çıkabilecek arızası manuel şansımanla hemen hemen aynı, yakıtı az yakıyorsunuz. IDS ve ESP Plus Easy ile birlikte standart geliyor.

    4 aydır ben ve eşim çok menunuz yine alsam yine Easytonic alırım, hele istanbul trafiğinde manuel vites çekilir çile değil.
    Yokuşta kalkış desteği makyajlı Astra ile birlikte standart geliyor. Yokuşlarda problem yok.

    Klasik otomatik keyfi yaşam isterseniz de opel almayın, honda bu işin erbabı. Keyif size kalmış.

    Saygılarımla




  • @bulker

    Hocam peki easytronic viteste manuel kullanım da yapılabiliyormu (+ -) yukarı çekince vites büyültüp aşağı çekince vites küçültme işlemi....


    Birde vites kutusu ağaşıdaki gibimi eğer öyleyse üstte yazmış olduğum + - işlemi yapılabilmekte...

     Nedir Bu Easytronic ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilgazi

    4 aydır easytronic kullanıyorum. 15 yıldır da manuel araba kullanıyorum.
    Manuel olarak vites deşitirirken oluşan sarsıntıdan kesinlikle daha az sarsılıyorsunuz.
    Vites değiştirme anlarında gazdan hafif ayağınızı çekin problem yok.
    Daha önce de yazmıştım, iyi bir yazılımı var ve robotu iyi yönetiyor.
    Ani hızlanma ihtiyacınıza da iyi cevap veriyor. Dizel olanlarda süre biraz daha fazla ancak arabaya alıştığınızda sorun kalmıyor.
    Sport tuşu arabayı tam bir canavar haline dönüştürüyor. Fazla yakmayı göze alırsanız eğlenceli bir özellik. Çok gerekli değil.
    Çıkabilecek arızası manuel şansımanla hemen hemen aynı, yakıtı az yakıyorsunuz. IDS ve ESP Plus Easy ile birlikte standart geliyor.

    4 aydır ben ve eşim çok menunuz yine alsam yine Easytonic alırım, hele istanbul trafiğinde manuel vites çekilir çile değil.
    Yokuşta kalkış desteği makyajlı Astra ile birlikte standart geliyor. Yokuşlarda problem yok.

    Klasik otomatik keyfi yaşam isterseniz de opel almayın, honda bu işin erbabı. Keyif size kalmış.

    Saygılarımla




    Hocam bu yazdığınız mesajla easytronic vitesin benim için yeterli olduğu kanaatine %100 vardım...Ayağımda 3. bir pedal olmasın ve azda olsa kalkış desteği versin yeterli benim için.Peki 2008 Astra GTC'lerde yokuş kalkış desteği standart mı acaba?
    Yorumunuz için teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gang Starr -- 18 Eylül 2008; 17:14:55 >




  • yüzbaşım onada opel comdan bakın
  • bende buna benzer sistem olan MMT yi kullanıyorum.kullanımı cok zevkli hem az yakıyor hemde otomatik keyfi yaşatıyor.yarı otomatik şanzumanları kesinlikle tavsiye ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ucanhoroz

    yüzbaşım onada opel comdan bakın


    Hocam size zorla herşeyi söyleyin demiyoruzki

    Yeni bir browser açıp opel.com.tr yazmayı bizde biliyoruz ama ben bu araç hakkındaki bilgileri sağolsun burdaki arkadaşlardan daha çok aldım.Sitede bulamadığım herşeyin cevabını burda buldum.Konuyu germe peşindeyseniz DSG Şanzıman diye bir konu açarsınız orda bütün güzellikleri bir bir yazarsınız...Saygılar
  • Corsa nın Easytroniğinde varsa GTC de hayli hayli vardır. Yeni tip Easylerin hepsinde bildiğim kadarıyla var.

    Zaten yazılımla yapılmış bir olay bildiğim kadarıyla. Araba kısa süre sizin yerinize frene basıyor (5 sn kadar). Siz gaz basar basmaz da brakıyor.

    Birnevi sizin yerinize el frenini çekiyor

    Saygılarımla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilgazi

    Corsa nın Easytroniğinde varsa GTC de hayli hayli vardır. Yeni tip Easylerin hepsinde bildiğim kadarıyla var.

    Zaten yazılımla yapılmış bir olay bildiğim kadarıyla. Araba kısa süre sizin yerinize frene basıyor (5 sn kadar). Siz gaz basar basmaz da brakıyor.

    Birnevi sizin yerinize el frenini çekiyor

    Saygılarımla

    Teşekkür ederim easytronic in işlevini ve nasıl bir vites türü olduğunu anladık

    Bu arada opelcom da buda yazmıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gang Starr -- 18 Eylül 2008; 17:27:19 >
  • yüzbaşım vites kutusuna ordan bak demek istedim ben alınma biz askeriz.birazda bana sor hem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MajestiC

    quote:

    Orjinalden alıntı: ilgazi

    4 aydır easytronic kullanıyorum. 15 yıldır da manuel araba kullanıyorum.
    Manuel olarak vites deşitirirken oluşan sarsıntıdan kesinlikle daha az sarsılıyorsunuz.
    Vites değiştirme anlarında gazdan hafif ayağınızı çekin problem yok.
    Daha önce de yazmıştım, iyi bir yazılımı var ve robotu iyi yönetiyor.
    Ani hızlanma ihtiyacınıza da iyi cevap veriyor. Dizel olanlarda süre biraz daha fazla ancak arabaya alıştığınızda sorun kalmıyor.
    Sport tuşu arabayı tam bir canavar haline dönüştürüyor. Fazla yakmayı göze alırsanız eğlenceli bir özellik. Çok gerekli değil.
    Çıkabilecek arızası manuel şansımanla hemen hemen aynı, yakıtı az yakıyorsunuz. IDS ve ESP Plus Easy ile birlikte standart geliyor.

    4 aydır ben ve eşim çok menunuz yine alsam yine Easytonic alırım, hele istanbul trafiğinde manuel vites çekilir çile değil.
    Yokuşta kalkış desteği makyajlı Astra ile birlikte standart geliyor. Yokuşlarda problem yok.

    Klasik otomatik keyfi yaşam isterseniz de opel almayın, honda bu işin erbabı. Keyif size kalmış.

    Saygılarımla




    Hocam bu yazdığınız mesajla easytronic vitesin benim için yeterli olduğu kanaatine %100 vardım...Ayağımda 3. bir pedal olmasın ve azda olsa kalkış desteği versin yeterli benim için.Peki 2008 Astra GTC'lerde yokuş kalkış desteği standart mı acaba?
    Yorumunuz için teşekkürler...


    MajestiC GTC mi alcan. Alınca resim bekleriz.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.