Şimdi Ara

nedir bu fx? oyunlar için..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
2.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • fx denilen teknoloji nedir;
    neden bazı oyunlar illa onu istiyorr...



  • fx diye bir teknoloji ismi yok sadece nvidia öyle adlandırmış ekran kartlarını pixel shader ve vertex shader isteyen oyunlarda fx kartlarda bu özellikler olduğundan fx kartlarla oynaya bilirsin yanıltmasın radeon 8500,9600,9500,9700,9800 geforce4 ti,geforce 3 bunlarlada bu teknoloji var
  • tşk.
  • fx özelliği eski bir teknoloji diye biliriz onun yerini artık open gl aldı yeni kartların bir çoğu hemen hemen hepsi bu oyunları oynayabiliyor
  • dx mi fx mi?????
  • <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by CrAzYaXe</i>
    <br />fx özelliği eski bir teknoloji diye biliriz onun yerini artık open gl aldı yeni kartların bir çoğu hemen hemen hepsi bu oyunları oynayabiliyor
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>

    Burdaki fx le herhalde 3DFX firmasının gelistirdigi Glide Api sini kastettin.Ewt artık yok ve direct3D, OpenGL kullanıyoruz.

    Ama arkadas yeni nvidia kartların onune gelen fx ibaresini soruyor anladıgım kadariyla. Ve ewt o bir teknoloji degil sadece yeni dx9 destekli nvidia kartların yeni ismi.
  • dogru
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fx dediğin nedir? 3dfx mi? cinefx mi?
  • Oyun yapımcıları cinefx 'e destek vermeyecek gibi.Ama zaman gösterir.
  • Bu FX olayının kökü tam DX7 zamanından başladı. Orada ilk olarak üçgenler ve statik kaplamalar tamamen başka bir ortamda render edilmeye başlandı. Bu dönem içerisinde yükü çok hafiflemiş olan işlemciye prosedural komutlarla dinamik modifiyeli içerikler oluşturulması planlandı ve bu iş için DX6dan gelme kodlanabilir sentetik kaplama modifiyeri eklendi. (Bunun başında software olarak gölgelerin küçük dumanların sislerin oluşturulması buffer copy ile DOT3 Bumpmapping yapılması geliyordu. [BKz 3DMark99 Demo][3DMark 2000 demo -son sahne - yansıyan suyun dalgalanması-) DX7 beraberinde çok sınırlı kart ve çok az oyunun desteğiyle de olsa şu anki shaderların atası sayılabilecek ama yine aynı işlemciyi kullanan sentetik bir ilkeye dayanan Environment mapped bumpmapping özelliğini koydu. Bu özellik doğrudan raytracelerdeki gibi environment mapping yapmasa da DX7 nin desteklediği Specular shadingte specularity için atanan texture üzerine bumpmap yapılabilmesini sağlıyordu.

    Uzun bir süre nvidia bu pazarlama stratejisinin meyvelerini toplamaya gayret etti. Nitekim o zamandan GeForce2MX100leri(DDR da değil) 250 dolardan satarak da başarılı oldu da.

    bir süre M$ bu ittifakta nvidia dan gelecek OK i beklemeden DX8 i piyasaya sürmedi. Ne zaman ilk Geforce3ler duyuldu o zaman directX8 için düğmeye basıldı.

    Burada prosedural işlemler de ekran kartının görevi olmuş hatta geliştirilen yeni D3D ve OpenGL APIler,bu donanımlarda modifierleri kodlamak için scripting ext. e dahi sahip olmuştu. Pixel Shader 1.1 ile bu yola çıkılmıştı. Bu kadar renderi yapmak için kartın belleklerinin sürati yetmemeye başlamıştı.. Bu yolla zaten DDR standardlaşmaya başlamıştı.

    Ati de alternatifler ile müşteri çekmeye çalışıyordu. R8500den itibaren DX8 için kendi geliştirdiği ve bir çokgen üzerinden vektörleri takip ederek realtime Bezier çizen ve geometrik unsurklarda köşelenmeleri gideren TRUFORM teknolojisini çıkarmıştı. Ancak bu da fazla desteklenmedi.. (en iyi destekleyen Serious Sam Secdond Encounter Engine idi)

    DX9 da shaderlarda performans problemleri giderilirken prosedural işlem yapılabilecek maximum texture sizelar artmış olası işlem hataları giderilmiş, Ta DirectX7 den üzerine düşülen ve gerçek görüntünün oluşturulmasında alternatif engineler geliştirerek grafiklere farklı bir yorum getirtmesi planlanan(ama pazarlama stratejisi ve müşteri kitlesinin piyasa tepkisi gereği tutmayan) poiny sprites geliştirildi, shaderlar için scripting ext.de buglar giderildi.. vwe nVidia bunu evrenselleştirmek için Cg programlama dilini geliştirdi.. Bu özellikle DX9 nesli cineFX engine kullanan kartlar için scripting içeriyordu.

    Ati ise alternatif prosedürlerden ziyade donanım üzerinde optimizasyonlara yönelmeye başlamıştı.

    Ancak bu kadar zaferden sonra oluşan kozmetik problemlerden ötürü ve programcıların işlerinin bilakis zorlaşmasından ve donanım gereksinimleri doğrultusunda müşterilerin piyasa tepkisinde sürüm kaybı kaygılarını da beraberinde getirmesinden ötürü,nvidianın topu burada geri tepti.,

    Çünkü gerekirse aynı işi kendi kodlamalarıyla daha verimli şekilde kullanabiliyorlardı.(Mesela cineFXte kullanılan yüzey etkileşimlerini -texture layeringler sağlanan bir özellikti bu..(kirlenen yüzeyler paslanan kamyonet gibi Texeller spritelar gibi vızır vızır oynamıyordu sanıldığı gibi Ama coderlar kendi texture layering kodlarıyla çok daha basit şekilde aynı işi yapabiliyorlardı. Sentetik cpu kullanımının artması aynı zamanda INTEL ve AMDnin de FAZLASIYLA İŞİNE GELECEKTİ) Bu da gereklilik sorununu beraberinde getirdi..

    Bu yüzden NV&Ati coderları satınalma yoluna gitti ve insanların bekledikleri oyun klasiklerinin yeni varislerini oluşturan coderlara gerktiğinde sponsorluk verdi. gerekirse ARGE çalışmalarına katkıda bulundu hatta para tekliginde dahi bulundu..

    Doom3 engine in DX8 ve DX9 için DEFALARCA yeniden düzenlenmesi, HL2nin Ati kartlarla beraber sunulmasının başka bir sebebini bana söyleyin çıkıp Taksim Meydanına eşek gibi anıracam

    Hadi bakalım bundan sonrası size kalmış.. Pamuk eller cebe.. 200 dolar verelim kartlar zengin edelim şunları sonra adamlar DX11 geliştirsin. Microsoft da Longhorn da GDI arabirimini yeniden yazsın. Pixel Shader 3 prosedürünü destekleyen kartlar olmazsa Longhorn GDI hataları versin explorer dahi açmasın..

    Hepinize iyi günler arkadaşlar...




  • denildiği gibi FX diye bir teknoloji yok,FX sadece nvidia ekran kartlarında bir model.hiç bir oyunun illa FX isteyeceğini sanmıyorum zira bilgisayarı en fazla yoracak oyunlar bile vertex shader 2.0 ve pixel shader 2.0 donanım desteği istiyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.